Blaasontsteking (320 meningen)

Fosfomycine (2 meningen)
Xcyst (1 mening)

08-05-2020 | Man | 22
Urineweginfectie
Beste mensen, Afgelopen dinsdag nacht kwam ik erachter dat ik moeilijk kon plassen en erna gelijk het gevoel had dat ik weer nodig moest. Het brandde en ik wist gelijk dat dit een blaasontsteking was. Ik kon bij de dokter terecht en die heeft mij nitrofurantoine meegegeven, 50 mg. Na de eerste dag slikken voelde ik nul verschil, sterker nog ik werd duizelig, kreeg hoofd[lees meer...]pijn, vele koude rillingen en soms heel warm. Ik had mijn lichaamstemperatuur opgemeten en ik had 37.5, gelukkig geen koorts, maar het voelt wel zo. Het is nu vrijdag nacht en ik ben wakker geworden doordat ik zo misselijk ben en door dr koude rillingen kan ik bijna niet inslaap komen. Ook werkt mijn blaas niet mee want elk uur zit ik zeker weten op de wc en plas ik kleine beetjes. Dag 5 breekt straks aan en ik heb niet veel hoop dat het minder wordt. Kan iemand hier een mening over geven wat ik zou kunnen doen? Zag dat een nieuwe kuur aanvragen vaak heeft geholpen. Ik zou graag snel beter willen worden dus let me know! Thanks in advance Ps: fijn dat dit middel wel werkt voor sommige!

23-07-2018 | Vrouw | 18
nitrofurantoine (100mg)

07-11-2017 | Vrouw | 48
Urineweginfectie
Kreeg na een aantal uren al knallende koppijn. Dit duurde drie dagen. De vijfde dag kreeg ik pijn in middenrif en longen en werd benauwd. Na het maken van longfoto's ben ik een dag in het ziekenhuis opgenomen geweest, omdat men vermoedde dat ik een longembolie had. Een dag of zes na gebruik kreeg ik kriebelbultjes. Overal behalve op mijn gezicht. Op mijn bovenbenen is het [lees meer...]het ergst, vooral in de nacht.

13-10-2017 | Vrouw | 41
Urineweginfectie
Plussen en minnen/ do’s & don’ts: + werkt snel, slaat snel aan, snel resultaat. - je gaat je er niet erg goed van voelen. + 4x per dag regelmatig innemen. Zet desnoods de timer in je telefoon, en neem pillen en voedsel mee onderweg. Geen dosis overslaan of vergeten. - indien je uitstelt komen de klachten snel opzetten. + samen met voldoende voedsel innemen. - anders w[lees meer...]ordt je misselijk. + gedurende de dag voldoende drinken, liefst extra. - anders grote kans op hoofdpijn. + voldoende rust en slaap nemen. - anders slaap je zomaar door je wekker. Voor een klein pilletje vind ik dit medicijn een grote impact op functioneren.

24-05-2017 | Man | 65
Urineweginfectie
Ik heb een dwarslaesie en catheteriseer mezelf enige malen per dag. Nu voor het eerst in vijf jaar was het weer raak. Na een vakantie heb ik waarschijnlijk een virus opgelopen met als gevolg een urineweginfectie. De huisarts schreef dit medicijn voor. De werking was goed, na de derde dag was mijn urine weer helder en de pijn in mijn blaas verdwenen.

29-10-2015 | Vrouw | 11
Urineweginfectie
Sinds gebruik steeds sterretjes zien en neiging tot flauwvallen, veel duizelig en tintelende ledematen. Mijn dochter zal dit middel niet meer gebruiken.

14-09-2015 | Vrouw | 32
nitrofurantoine (100mg)
Urineweginfectie
Nitrofurantoine is de naam van de werkzame stof in het medicijn en niet een merknaam, zoals bijvoorbeeld ciprofloxacine ook de naam is van de werkzame stof en niet een merknaam.. Mensen die zeggen dat ze een goedkope slechte variant hebben ontvangen, weten niet waarover zij praten. Er is geen verschil tussen bijvoorbeel Furabid en Nitrofurantoine, dus welke je ook voorges[lees meer...]chreven krijgt, de werking is hetzelfde. Het kan zijn dat het ene medicijn een ander "vulmiddel"of andere "hulpmiddelen" heeft naast de werkzame ( hoofd-) stof, die ervoor zorgt dat u beter kunt worden. Ik ben voorstander van natuurlijke middelen, zonder bijwerkingen. Wist u dat een urineweginfectie te behandelen is met een thee die getrokken is van bladeren van een maiskolf? Ja, en dit is geen zwerige onzin. Zoekt u maar eens op Google.. Ik heb het zelf geprobeerd, het helpt inderdaad. De natuur biedt zoveel goeds, eigenlijk hebben we ( bijna) helemaal geen medicijnen nodig.. De farmaceutische industrie lacht in zijn vuisje, er gaan biljoenen in om. Weet u wel hoe die medicijnen ontwikkeld worden? Door te kijken naar de natuur en proberen die te imiteren op een chemische manier...

23-02-2014 | Vrouw | 45
Urineweginfectie
Als je dit middel voorgeschreven krijgt, weet dan dat het de rijvaardigheid behoorlijk beïnvloedt. Neem het zeker niet de eerste keer in vlak voor een lange rit of iets waarbij de concentratie belangrijk is. Ik had dit namelijk wel gedaan en was blij dat ik nog thuis gekomen ben, maar vraag niet hoe. Heeft ernstige bijwerkingen en gaf bij mij een zeer vermoeid gevoel en [lees meer...]pijn aan de gewrichten van de polsen, handen, enkels en tenen. Bovendien voelde ik me gewoon echt slecht er van. Helaas mag je niet stoppen met de kuur en ik zag dus dat Monuril veel minder bijwerkingen gaf, dus ik vraag volgende keer zeker een ander middel, mocht het nodig zijn, want dit wil ik nooit meer slikken!

27-07-2013 | Vrouw | 33
Urineweginfectie
Vanwege een blaasontsteking kreeg ik dit middel voorgeschreven. Op de tweede dag van de kuur was ik voor werk in Parijs. Die dag zag ik al een tweetal blaasjes op mijn been en arm, maar aangezien ik nogal een gevoelige huid heb, besteedde ik er niet al te veel aandacht aan. Na het diner 's avonds nam ik mijn pil wederom in. Een half uur later kreeg ik ineens last van jeuke[lees meer...]nde handen die vervolgens begonnen op te zwellen en branden. Dit was nogal een stressvolle situatie midden in een stad die niet je thuis is. Met ijs heb ik het brandende gevoel weten af te koelen en ruim een uur later waren mijn handen weer normaal. Na doktersbezoek werd ik geadviseerd dit medicijn niet meer in te nemen, hoewel hij niet met 100 % zekerheid kan zeggen dat de reactie door het medicijn was veroorzaakt.

21-12-2012 | Vrouw | 17
Urineweginfectie
Zo heb je nooit een blaasontsteking gehad en zo is het de 2e keer in 1,5 maand dat je een blaasontsteking hebt... Mijn blaasontstekingen worden alleen maar elke keer hebiger en heviger en het doet ontzettend pijn. Ik plas ook bloed en k heb nu al 3 keer gehad dat er een soort van propje uitkwam! Het is egt zowat onverdragelijk!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum