Ervaringen met Nitrofurantoine

misselijkheid paniekaanvallen spierpijn

Blaasontsteking (341 meningen)

15-02-2024 | Vrouw | 33

paniekaanvallen spierpijn misselijkheid

Urine was op kweek gezet, nadat een standaard onderzoek geen urineweginfectie bleek te tonen. Dag later lag dit medicijn klaar, toch een infectie. Wat een drama, paniekaanvallen, misselijk, vermoeid gevoel en spierpijn. Ik moest eerst 50mg 4 keer daags en toen ik met een zwaar opgeblazen buik en een geel gelaat naar de huisartsenpost ging te horen gekregen dat 2x50 mg, 2 k[lees meer...]eer daags ook mocht. Kuur moest ik toch afmaken. Dit leek veel effectiever tegen de blaasontsteking. Die is weg. Paracetamolspiegel opbouwen is echt aangeraden bij dit middel en neem het NIET op nuchtere maag. Heb ik vandaag wel gedaan en verga van de spierpijn. Nog anderhalve dag, blij als ik hiermee klaar ben. Veel poepen en regelmatig diarree.

22-07-2023 | Vrouw | 80
Urineweginfectie
Na enkele dagen kreeg ik jeuk aan mijn onderbeen, dag na de complete kuur was ik beroerd en erg dol , ik kon niet op zijn , twee minuten op en dan weer naar bed. Zeer onaangenaam.

21-07-2023 | Vrouw | 28
Urineweginfectie
Ik heb veel soorten antibiotica geslikt vanwege blaasontstekingen en deze is nieuw voor mij. Ik heb altijd wel last van m’n maag maar ik ben nog nooit zo misselijk geweest van een kuur als deze antibiotica. Ondanks met eten innemen ben ik onwijs misselijk. Ook erg duizelig en kreeg ik meteen keelpijn. Koortsig gevoel zonder verhoging en ik had het heel erg koud. Hele erge [lees meer...]spierpijn die weer verdwijnt zodra ik volgende alweer moet innemen. Ik vind het echt geen fijn medicijn.

22-10-2022 | Vrouw | 26
Urineweginfectie
Ik heb helaas al een tijdje last van een hardnekkige urineweginfectie. Nadat amoxicilline/clavulaanzuur niet aan sloeg, zijn de bacteriën op kweek zijn gezet. Blijkt te gaan om E. Coli en Klebsiella p. Daarna dus nitrofurantoïne voorgeschreven gerekegen. Na alle bijwerkingen en ervaringen gelezen te hebben durfde ik bijna niet meer te starten, ook was ik niet enthousias[lees meer...]t omdat klebsiella p. redelijk resistent lijkt te zijn tegen dit medicijn. Ik was toch gestart met de kuur, maar ik moet zeggen dat de bijwerken zijn meegevallen. Gisteren werd ik wel even ziek gezien ik de pillen op een (iets te lege) maag had ingenomen (weinig trek door de zwangerschapsmisselijkheid), daarna werd ik erg misselijk en moest ik overgeven. Inmiddels zit ik op de laatste dag, maar mijn urinefweginfectie is nog niet weg 😔 Qua bijwerkingen viel het wel mee (terwijl ik meestal echt slecht tegen antibiotica kan) maar het heeft helaas niet het gewenste effect gehad voor mij.

03-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Ik wil het nooit meer slikken .eerst branderig gevoel mij hele schedel daarna ging het onwijs jeuken en tijdens de hele kuur heel veel haaruitval en nu ruim een week later verlies ik nog veel haar .Voelt echt dunner aan

20-05-2021 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
Ik slik 1 keer per dag 2 capsules van 50mg nitrofurantine . Sinds ik ze slik.heb ik last van veel haaruitval,ik ben vaak misselijk waardoor ik niet kan eten.ben vaak verward.en moet meer als 7 keer per dag plassen,en snachts ook heel vaak opstaan om te plassen.ik ben ook erg moe.en heb snachts last van mijn benen door pijn en doof en zwaar gevoel in mijn benen,en jeuk ove[lees meer...]ral,ik zag dat hier meer mensen last van hebben.ik had ze gekregen voor een chronische blaasontsteking.nu weet ik waar het vandaan komt omdat heel veel mensen hier last van hebben.

19-05-2021 | Vrouw | 70
Urineweginfectie
Ik slik sinds een paar maanden nitrofurant,ik heb heel veel bijwerkingen,hoofdpijn,misselijk,depressief doof gevoel in mijn benen,ernstig haaruitval,weinig eetlust,braakneigingen ,altijd moe en slaperig.ik ben gestopt met dit middel.slikte het al 5 maanden 100 mg per dag capsules.dat was een onderhouds dosering,ik weeg nog maar 46 kilo omdat ik altijd misselijk ben ,ik ben[lees meer...] per direct gestopt toen ik hier ook mensen met dezelfde klachten tegen kwam

22-04-2021 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
Ik heb een dosering van 100 mg per dag.furantoine ik had een onderhouds dosering vann100 mg per dag .maar de kuur was 50 tabletten voor een kuur,maar ik heb dit middel al 5 maanden datvvond ik vreemd.ik had voorheen ook een onderhouds dosering maar was wat anders.ik ben hier gekomen .en toen zag ik dat ik niet de enigste was Ik zo veel bijwerkingen ervan(misselijk de hele[lees meer...] dag waardoor ik heel slecht kan eten,vaak wordt ik misdelijk ervan.veel spierpijn.en snachts pijn aan mijn benen.en veel haaruitval.het middel heet: nitrofurant

08-05-2020 | Man | 22
Urineweginfectie
Beste mensen, Afgelopen dinsdag nacht kwam ik erachter dat ik moeilijk kon plassen en erna gelijk het gevoel had dat ik weer nodig moest. Het brandde en ik wist gelijk dat dit een blaasontsteking was. Ik kon bij de dokter terecht en die heeft mij nitrofurantoine meegegeven, 50 mg. Na de eerste dag slikken voelde ik nul verschil, sterker nog ik werd duizelig, kreeg hoofd[lees meer...]pijn, vele koude rillingen en soms heel warm. Ik had mijn lichaamstemperatuur opgemeten en ik had 37.5, gelukkig geen koorts, maar het voelt wel zo. Het is nu vrijdag nacht en ik ben wakker geworden doordat ik zo misselijk ben en door dr koude rillingen kan ik bijna niet inslaap komen. Ook werkt mijn blaas niet mee want elk uur zit ik zeker weten op de wc en plas ik kleine beetjes. Dag 5 breekt straks aan en ik heb niet veel hoop dat het minder wordt. Kan iemand hier een mening over geven wat ik zou kunnen doen? Zag dat een nieuwe kuur aanvragen vaak heeft geholpen. Ik zou graag snel beter willen worden dus let me know! Thanks in advance Ps: fijn dat dit middel wel werkt voor sommige!

23-07-2018 | Vrouw | 18

07-11-2017 | Vrouw | 48
Urineweginfectie
Kreeg na een aantal uren al knallende koppijn. Dit duurde drie dagen. De vijfde dag kreeg ik pijn in middenrif en longen en werd benauwd. Na het maken van longfoto's ben ik een dag in het ziekenhuis opgenomen geweest, omdat men vermoedde dat ik een longembolie had. Een dag of zes na gebruik kreeg ik kriebelbultjes. Overal behalve op mijn gezicht. Op mijn bovenbenen is het [lees meer...]het ergst, vooral in de nacht.

13-10-2017 | Vrouw | 41
Urineweginfectie
Plussen en minnen/ do’s & don’ts: + werkt snel, slaat snel aan, snel resultaat. - je gaat je er niet erg goed van voelen. + 4x per dag regelmatig innemen. Zet desnoods de timer in je telefoon, en neem pillen en voedsel mee onderweg. Geen dosis overslaan of vergeten. - indien je uitstelt komen de klachten snel opzetten. + samen met voldoende voedsel innemen. - anders w[lees meer...]ordt je misselijk. + gedurende de dag voldoende drinken, liefst extra. - anders grote kans op hoofdpijn. + voldoende rust en slaap nemen. - anders slaap je zomaar door je wekker. Voor een klein pilletje vind ik dit medicijn een grote impact op functioneren.

24-05-2017 | Man | 65
Urineweginfectie
Ik heb een dwarslaesie en catheteriseer mezelf enige malen per dag. Nu voor het eerst in vijf jaar was het weer raak. Na een vakantie heb ik waarschijnlijk een virus opgelopen met als gevolg een urineweginfectie. De huisarts schreef dit medicijn voor. De werking was goed, na de derde dag was mijn urine weer helder en de pijn in mijn blaas verdwenen.

29-10-2015 | Vrouw | 11
Urineweginfectie
Sinds gebruik steeds sterretjes zien en neiging tot flauwvallen, veel duizelig en tintelende ledematen. Mijn dochter zal dit middel niet meer gebruiken.

14-09-2015 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Nitrofurantoine is de naam van de werkzame stof in het medicijn en niet een merknaam, zoals bijvoorbeeld ciprofloxacine ook de naam is van de werkzame stof en niet een merknaam.. Mensen die zeggen dat ze een goedkope slechte variant hebben ontvangen, weten niet waarover zij praten. Er is geen verschil tussen bijvoorbeel Furabid en Nitrofurantoine, dus welke je ook voorges[lees meer...]chreven krijgt, de werking is hetzelfde. Het kan zijn dat het ene medicijn een ander "vulmiddel"of andere "hulpmiddelen" heeft naast de werkzame ( hoofd-) stof, die ervoor zorgt dat u beter kunt worden. Ik ben voorstander van natuurlijke middelen, zonder bijwerkingen. Wist u dat een urineweginfectie te behandelen is met een thee die getrokken is van bladeren van een maiskolf? Ja, en dit is geen zwerige onzin. Zoekt u maar eens op Google.. Ik heb het zelf geprobeerd, het helpt inderdaad. De natuur biedt zoveel goeds, eigenlijk hebben we ( bijna) helemaal geen medicijnen nodig.. De farmaceutische industrie lacht in zijn vuisje, er gaan biljoenen in om. Weet u wel hoe die medicijnen ontwikkeld worden? Door te kijken naar de natuur en proberen die te imiteren op een chemische manier...

23-02-2014 | Vrouw | 45
Urineweginfectie
Als je dit middel voorgeschreven krijgt, weet dan dat het de rijvaardigheid behoorlijk beïnvloedt. Neem het zeker niet de eerste keer in vlak voor een lange rit of iets waarbij de concentratie belangrijk is. Ik had dit namelijk wel gedaan en was blij dat ik nog thuis gekomen ben, maar vraag niet hoe. Heeft ernstige bijwerkingen en gaf bij mij een zeer vermoeid gevoel en [lees meer...]pijn aan de gewrichten van de polsen, handen, enkels en tenen. Bovendien voelde ik me gewoon echt slecht er van. Helaas mag je niet stoppen met de kuur en ik zag dus dat Monuril veel minder bijwerkingen gaf, dus ik vraag volgende keer zeker een ander middel, mocht het nodig zijn, want dit wil ik nooit meer slikken!