Ervaringen met Ballerine

28-01-2020 | Vrouw | 18
koperhoudend spiraal (330)
Ik heb in oktober een koperspiraal laten plaatsen. De plaatsing ging prima en ik heb een klein beetje buikkramp gehad. Twee maanden na het plaatsen was nog steeds alles prima. Ik werd gewoon ongesteld volgens mijn cyclus. Tot een paar weken geleden. Ik werd niet meer ongesteld... een paar dagen afgewacht en nog steeds niet ongesteld. Test gehaald en ja hoor zwanger... Naar[lees meer...] de verloskundigenpraktijk gegaan en die zag dat mijn spiraal was weggezakt. Hij zat er nog wel maar niet meer op de plek waar hij zou moeten zitten.

15-01-2020 | Vrouw | 18
Trombose
Mijn horrorverhaal over de koperspiraal de ballerine... (zwanger) Ik heb in oktober een koperspiraal laten plaatsen. Was wel bang voor alle horrorverhalen die ik las (buiten de baarmoeder zwanger raken, de heftige ongesteldheid) Ik ben nu 18 en heb ongeveer een jaar de pil gebruikt en was klaar met al die hormonen. Ook heb ik trombose wat niet goed is bij pilgebruik. Het [lees meer...]plaatsen van het spiraaltje ging prima en heb een paar maand nergens last van gehad. Gewoon weer normaal ongesteld niks aan de hand. Tot afgelopen week. Ik werd niet ongesteld.... Onder de douche voelde ik mijn spiraal en ik dacht dit is niet goed. Bleek het dat mijn spiraal was weggezakt en niet meer in de baarmoeder zat. En ja hoor ook nog zwanger... Voor mij nooit meer een spiraal maar liever de pil waarbij ik de controle zelf in handen heb.

02-08-2021 | Vrouw | 19
koperhoudend spiraal (300)
Ik heb gekozen voor een hormoonvrije anticonceptie omdat ik vrij sterk reageerde op de pil. Ik had last van depressieve gevoelens en andere nare dingen. Ik ben niet voor het gewone koperspiraal gegaan omdat ik nog geen kinderen heb gekregen. De ballerine-spiraal is zeer geschikt voor mensen die nog geen kinderen hebben gekregen omdat het spiraal vrij klein is. Ik heb h[lees meer...]et spiraaltje nu 8 maanden en ik ga haar morgen vervangen door een Kylena-spiraal. De reden hiervoor is dat ik vrij heftige bijwerkingen heb van het ballerine-spiraal. Ik ben 2 weken ongesteld en ik heb ontzettend veel bloedverlies. Ook heb ik heel erg veel kramp. Soms zijn er dagen dat ik nauwelijks kan lopen. Ik heb mijn lichaam een half jaar de tijd gegeven om aan het spiraal te wennen maar niks is nog verbeterd of veranderd. Daarom stap ik morgen over naar een kylena spiraal. Het ballerine spiraal heeft wel 8 maanden lang zwangerschap voorkomen dus ze deed wel haar werk!

11-02-2021 | Vrouw | 20
koperhoudend spiraal (1)
Ik heb de Ballerine spiraal begin december 2020 geplaatst. Eind januari 2021 heb ik een controle echo gehad, daarbij lag de spiraal goed. 5 dagen later heb ik een expulsie gehad, dat betekent dat de spiraal eruit is gevallen. Ik ben een jonge vrouw, niet zwanger geweest, geen menstruatie cups gebruikt maar toch is de spiraal eruit gevallen. Ook naar aanleiding van het rada[lees meer...]r programma, twijfel ik of deze spiraal goed is. De praktijk waar ik de spiraal heb laten plaatsen, gaat de Ballerine spiraal niet meer zetten.

02-01-2021 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal (300)
De eerste keer plaatsen deed erg veel pijn die bleef aanhouden nadat het gezet was. Nadat de pijn steeds erger werd, heeft de huisarts besloten deze te verwijderen. Een paar maanden later (door covid) kon ik terecht bij de gynaecoloog om een nieuwe ballerine te laten plaatsen. Dit deed weer erg veel pijn bij mij, maar de plaatsing was succesvol. Die menstruatie had ik hel[lees meer...]e erge buikkrampen en veel meer bloedverlies dan normaal. Dit nam geleidelijk af over de maanden. Na vijf maanden was mijn menstruatie weer zoals voorheen. Maar nu na zeven maanden heb ik ineens een onverwachtse (pijnloze) expulsie van dit spiraaltje. Ik ben nu nog niet van plan om een nieuw ballerine spiraaltje te laten zetten gezien mijn ervaringen met het plaatsen niet erg positief zijn. Maar verder is het wel een effectief koperspiraaltje en de bijwerkingen gaan vrij snel voorbij.

28-01-2021 | Vrouw | 24
koperhoudend spiraal (300)
De spiraal is geplaatst door een gynaecoloog en na 6 weken is er nogmaals met de echo gecontroleerd of alles nog goed zat. Het plaatsen zelf en de uren daarna waren zeer pijnlijk. Na de plaatsing had ik ruim 5 maanden licht bloedverlies, wat ik heel vervelend vond. Volgens de gynaecoloog was dat niks ernstigs. Nu is het al een tijdje gestopt en werkt het spiraal dus naar b[lees meer...]ehoren. Mijn cyclus is wel onregelmatig geworden. Daarnaast heb ik gemerkt dat ik last heb van acne sinds de spiraal is geplaatst. Dat vind ik de vervelendste bijwerking. Ik had nooit last van acne. Ik lees overal dat dit niet door een koperspiraal kan komen, omdat er geen hormonen in zitten. Ik ervaar het toch echt. Al met al ben ik aardig tevreden, het ding doet zijn werk. Maar leuk is anders.

25-04-2021 | Vrouw | 25
koperhoudend spiraal (330)
In juli laten plaatsen; zeer pijnlijk en lang gebloed. Ik kwam van de pil af, stoppen met hormonen heeft me veel opgeleverd (afgevallen, beter in mn vel, hoger libido). Meteen een regelmatige cyclus, alleen erg veel pijn erbij. Ook regelmatig vaginale infecties. Op een gegegeven moment begon ik ook intermenstruele bloedingen te krijgen. Ik had continu kamp en bloedde 3 wek[lees meer...]en per maand. Hierdoor had ik continu maandverband nodig en het bloeden maakte me onzeker. Vanwege kamp en bloeden toch de spiraal laten verwijderen (op de dag van het verwijderen bloedde ik al 3 weken en 4 dagen). Ik raad hem echt niet aan! Mijn huisarts denkt dat het vele bloeden kwam omdat mijn baarmoeder zich niet helemaal kan samenknijpen omdat er een bewegend voorwerp in zit, andere spiraaltjes zijn plat en blijven op hun plek. Dit kan ook de kramp verklaren. Mijn huisarts gaat deze nooit meer plaatsen.

25-01-2021 | Vrouw | 25
koperhoudend spiraal (300)
Ballerine plaatsing ging moeizaam, maar zat toen goed. Bij de nacontrole 6 weken later bleek hij echter uitgezakt te zijn.

20-06-2022 | Vrouw | 26

21-09-2021 | Vrouw | 26
koperhoudend spiraal (330)
Op dit moment heb ik de ballerine 1 jaar. Vanaf het moment van plaatsen heb ik drie maanden veel bloedverlies gehad en erge krampen. Hierna was mijn menstruatie weer bijna zoals voorheen, ietsje meer en ietsje langer bloedverlies. Echter heb ik sinds het moment van plaatsen last van hoofdpijn, dit lijkt per maand te verergeren. Ik ben bekend met migraine en hier had ik ee[lees meer...]ns in de twee maanden wel eens 1,5 dag last van, echter is dit een ander soort hoofdpijn. Op dit moment heb ik maandelijks 3 weken achtereen hoofdpijn. Dit zou niet bij de bijwerkingen van de ballerine passen, echter kan ik het alleen hier aan relateren. Ik ben erg benieuwd of meer mensen deze klacht herkennen.

11-05-2021 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal (300)
Ik heb de ballerine laten plaatsen, omdat ik na 10 jaar af wilde van anti conceptie met hormonen. Al snel na plaatsing kwam naar voren dat deze spiraal uit zou zakken en vrouwen hem kwijt raakten. Vanaf toen toch ook maar een condoom gebruikt, en dat was maar goed ook. Daarbij ook last van veel en hevig bloedverlies. Na 6 maanden besloten om te laten verwijderen, konden ze[lees meer...] hem niet meer vinden. Hij is inderdaad uitgezakt en is zo niet veilig. Verwezen naar de gynaecoloog. Krijgt hem er ook niet uit. Nu word ik opgenomen op de dagbehandeling en gaan ze proberen hem onder een roesje eruit te halen.. Conclusie: niet aan deze spiraal beginnen!!!

01-09-2020 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal (300)
In december 2019 de ballerine spiraal laten plaatsen, na twee zwangerschappen. In tussentijd geen bijzonderheden. 5 maanden na plaatsing met een hevige menstruatie de ballerine spiraal verloren, is niet meer vindbaar. En 6 weken later een positieve zwangerschapstest, waardoor we ons nu opmaken voor een 3e kindje. Na (meerdere) zwangerschap(pen) raadt ik de ballerine spira[lees meer...]al ten zeerste af!

08-06-2020 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal
Ben hier zo blij mee! Geen hormonen meer en heb geen enkele bijwerkingen. Geen krampen tijdens de menstruatie en mijn menstruatie is ook niet zwaarder geworden. Het zetten vond ik wel erg pijnlijk maar het was snel gedaan en het zeker waard!

22-01-2020 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal
Sinds 3 maanden de Ballerine spiraal na ong 14 jaar pil geslikt te hebben. Zetten dit even pijn, geen kinderen gehad, maar was zo voorbij. Eerste menstruatie was heftig, maar dit wordt steeds minder. Fijne anticonceptie zonder hormonen.

21-10-2021 | Vrouw | 28
koperhoudend spiraal (300)
Inmiddels heb ik de Ballerine spiraal nu 14 maanden. Ben inmiddels 28 jaar oud, nog geen kinderen gehad en dus viel ik 'perfect' in de doelgroep voor de Ballerine. In het kort: TOP! Plaatsing was bij mij zo gepiept. Van tevoren twee ibuprofen ingenomen op advies van de verloskundige (daar laten plaatsen, tip voor alle vrouwen). Plaatsing zelf was gevoelig, maar niet extree[lees meer...]m pijnlijk. De middag daarna nog buikkrampen gehad (niet heel fijn), maar de volgende dag was het over, evenals het bloeden. Menstruatie daarna regelmatig en niet veel heviger dan voorheen (misschien van 3 dagen bloedverlies naar 4 gegaan). Geen extra krampen, geen extra hevig bloedverlies en voor alsnog geen baby. Ontzettend positieve ervaring dus!

19-02-2021 | Vrouw | 28
koperhoudend spiraal (300)
Ik heb eerder een goede recentie geschreven. Echter laatste maanden meer krampen en minder ongesteld. Na radar afl toch echo laten maken. Ook bij mij verzakt en niet meet veilig! En daarbij nu zwanger worden zou veel risicos geven. Dus laat hem verwijderen. Ik heb een kinderwens, maar voor jonge meiden waarbij dit wordt aangeraden zou ik dit risico niet nemen! Ons ziekenhu[lees meer...]is plaatst de Ballerine al niet meer.