Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

Mirena (2141 meningen)
Implanon (hormoonimplantaat) (413 meningen)
Nuvaring (254 meningen)
Cerazette (minipil) (154 meningen)
Kyleena (127 meningen)

03-12-2019

Menstruatiepijn

Het leek de eerste prik zo goed te gaan. Op een paar kleine doorbraakbloedingen na, werd ik niet meer ongesteld. Normaalgesproken had ik ruim een week helse buikpijn. Maar na de tweede prik kreeg ik bijwerkingen. Aankomen, veel vocht vasthouden en het libido van een bevroren doperwt. En gewoon geen gevoel meer 'down-under'. Toch nog even doorgezet. Er werd immers gezeg[lees meer...]d dat je lichaam moet stabiliseren. Na vier prikken was ik het zat. Nu ben ik bijna drie maanden gestopt. Mijn libido is weer terug. De kilo's en overtollig vocht ben ik helaas nog niet kwijt. Ik hoop dat dat de komende maanden weer teruggaat naar 'normaal'.
13-11-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Na mijn dochter haar geboorte (2014) begonnen aan de prikpil.. sinds 2018 dec gestopt met de prikpil en nu 13/11/'19 nog niet ongesteld geworden. Het duurt erg lang voor dat je weer ongesteld word, het kan namelijk 31 maanden ( volgens de dokter) duren . Conclusie, als je een kinder wens hebt neem geen prikpil! In het begin dat ik de prikpil vloeide ik erg veel.[lees meer...] Iemand hier ook ervaring mee ?
11-11-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik bloed ook aan een stuk door. Nu al bijna 3 maanden en ook al 8 kilo aangekomen. Dus voor mij 1x en nooit weer.
14-10-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik was altijd heel heftig ongesteld en heb geen kinderwens, zodoende rond mijn 21ste gestart met de prikpil. Fijn dat je bijna niet ongesteld wordt en af en toe wat klachten rond de cyclus waren er anders ook geweest.
20-09-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik heb voor het eerst de prikpil laten zetten. Nu ben ik al 3 weken aan 1 stuk aan het 'vloeien'. Volgens de assistdnte kan dit geen kwaad. Heeft iemand hier ervaringen mee?
08-09-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik gebruik het al 27 jaar, puur voor het uitblijven van de menstruatie en absoluut om niet zwanger te raken. De bijwerkingen neem ik op de koop toe. Aangezien de voordelen voor mij belangrijker zijn. Ik ben ook niet aangekomen, eerder lichter geworden. Diane pil ook gebruikt tegen acne , hielp niet en een half jaar gebruikt. Waarbij ik op de fiets mijn borsten bijna moes[lees meer...]t vasthouden bijna vanwege de vreselijke pijn erin en opgezwollen. Dat gestuiter op de fiets over ieder hobbeltje deed echt veel pijn.
11-08-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik ben een paar jaar geleden met de prikpil begonnen, nadat ik door tekort aan ijzer laag Hb kreeg. Mijn arts stelde voor eens te kijken of het hielp om geen menstruatie meer te krijgen. Daarom met Depo Provera begonnen. Ben nu 47 jr en krijg om de 4 mnd een injectie. Heb geen bijwerkingen, ben er ook niet van aangekomen. Heb nog wel eens in de 3 mnd een klein beetje mens[lees meer...]truatie, met heel weinig bloedverlies. Hb is tegenwoordig precies boven de ondergrens. Het enige lastige vind ik dat ik elke keer voor een afspraak moet bellen , wat ik steevast vergeet en dat ik elke keer om een nieuw recept moet vragen. Vraag me wel af hoe het gaat als ik ermee wil stoppen, ben nu 47 jr en wil nu eigenlijk weleens van al die troep af.... neem aan dat ik niet zwanger mee kan worden. Iemand van boven de 45 ervaring met stoppen van prikpil?
10-08-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Maanden aan 1 stuk bloeden. Veel bloed stolsel. Hevige buikpijn en steken. Naar gynaecoloog geweest na bijna een jaar afzien. Moest ommiddellijk stoppen en geen nieuwe halen. Reageer enorm slecht erop.
10-08-2019

Endometriose

Ik heb jaren de pil gebruikt en me uiteindelijk laten steriliseren. Mede omdat de pil lastig is hormonen bevat en omdat ik libido verlies had. Nu bleek tijdens een operatie dat ik ernstige endometriose heb. Ik had geen keus en moest weer aan de pil. Prikpil is dan een goede keus qua hormonen samenstelling. Direct stopte de menstruaties. Wel eerste dagen wat vermoeider en l[lees meer...]ichte hoofdpijn. Maar dat nemen we maar voor lief. Ook libido is wel wat minder. Maar ik ben er toch blij mee!
01-08-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Op aanraden van een vriendin de prikpil geprobeerd. Ik kom 1kg per maand bij... De eerste shot viel dit niet op. Maar halverwege de tweede shot gaan er wel belletjes gaan rinkelen dat je ineens wel wat kilo's bij komt. Vooral in de buikregio. Ik sport 3x per week...toch blijft mijn gewicht (vetpercentage) omhoog gaan. Je kan gewoon niet winnen hier tegen. Dus ik g[lees meer...]a NIET meer voor een derde shot. Dan toch liever mijn maandstonden en een platte buik en heldere huid. Dan nu...precies 4 maand zwanger ondanks powertraining en cardio 3x par week 2,5-3uur Lang. Acne en hyperpygmentatie....op mijn bovenlip...waardoor ik net een snor heb van ver. En ik heb sinds de vierde maand constant doorbloedingen. Dit is het echt niet waard. Ik goedkoop en gebruiksgemak...maar de neveneffecten zijn irritant genoeg om er mee te stoppen. Ik raad niemand deze prikpil aan. Tenzij je graag een zwangerschapsbuik wilt terwijl je niet zwanger bent.
04-07-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Anticonceptie én pijn, was de reden. De 'pil' werkte bij mij niet hier tegen. Deze prikpil uitstekend. Na 3x gebruik (Dus 9 maand) geen mentruatie meer en dus geen dagen vol misselijkheid. Wel 10 kg aangekomen, veel vermoeid en vage klachten. Kilo's gingen er ook niet af met diëten, nu ik gestopt ben wel. En, ik word ook weer uit mezelf wakker. Heb sinds prikpil ook last v[lees meer...]an vage klachtjes (duizelig, hoofdpijn etc), dus ik hoop dat die ook nog verdwijnen (is pas sinds ná prikpil, en verder gecontroleerd en gezond). Het zetten was bij mij ook héél pijnlijk en is 2x mislukt (niet door de 'zetter', maar door de naald zo bleek), dus conclusie; werkt prima, als je de bijwerkingen voor lief neemt. Dat doe ik niet meer, dus voor mij geen denderend succes.
26-06-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik gebruik nu 15 jaar de prikpil. Na jaren n zeer onregelmatige cyclus is de prikpil voor mij een uitkomst. Nooit meer ongesteld geweest. Bij de gewone pil veel bijwerkingen en bij de prikpil op n paar kilo gewichtstoename GEEN bijwerkingen. Ideaal.
15-06-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Heeft iemand last van stolsel en soms hevig bloedverlies na gebruik van de prikpil?
02-06-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik ben super tevreden over het gebruik van de De provera injectie. Gebruik het nu 2 jaar, echt ideaal ! Eens in de 12 weken laat ik de prik zetten. Geen last van bijwerkingen en meteen geen menstruatie meer.
20-05-2019

Dementie

Ik heb voor de prikpil gekozen omdat ik onregelmatig werk en ik de pil weleens vergat. In het begin bij de eerste prik had alleen wat spierpijn van het zetten ervan. Even later kreeg ik een aanval waar bij ik een soort menstruatie klachten had maar dan heviger qua pijn, ik kreeg het ook warm en daarna heel koud en ik begon behoorlijk te zweten. Ik ben ook 1 keer flauwgeval[lees meer...]len. Deze aanvallen heb ik bij elkaar 3 keer gehad tussen door naar de huisarts geweest die dacht aan eventuele allergie maar getest dit was niet zo. De aanvallen die ik eerst had waren 1 malig iedere keer. Maar later kwamen ze iedere dag waardoor ik mij ziek heb moeten melden. Even later door dat ik de pijn niet meer trok toch snel allerlei onderzoeken laten doen en ook een echo. Dit was allemaal goed. Dus het enige wat de gynaecoloog mij kon adviseren was de pil erbij te gaan slikken omdat ik waarschijnlijk niet tegen die hormoon kon en de pil was een combinatie die zou mijn baarmoeder rustig moeten houden. Dit hielp gelukkig wel. Nu 3 maanden verder vanaf de laatste keer prikken en gestopt met beide ik was binnen 5 dagen weer ongesteld maar dit komt waarschijnlijk door de pil. Nu wil ik even geen hormonen in mijn lichaam. En mijn lichaam zijn eigen werking laten doen. Na deze dingen kies ik in ieder geval nooit meer voor de prikpil
13-05-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

10 jaar lang tevreden met de prikpil. Elke 12 weken een injectie. Dan 2 dagen moe en emotioneel maar verder niets. Zelden tot nooit ongesteld. Fantastisch. Tot het moment dat we zwanger wilden worden. Ik ben nu al ruim een jaar aan het afkicken. Bijna 85% van mijn cyclus ongesteld. Of ik een cyclus heb weet ik dus ook niet. Als ik het over mocht doen zou ik toch weer [lees meer...]voor de prikpil kiezen. Maar dan 2 jaar voor ik aan kinderen zou willen beginnen stoppen met de prikpil en tijdelijk voor het condoom gaan. Ik hoop snel een normale cyclus te kunnen krijgen een zwanger te kunnen raken. We gaan het zien. :D

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum