Nuvaring

ethinylestradiol / etonogestrel

03-12-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ik wil graag mijn verhaal doen over de Nuvaring Ik zat de laatste twee weken uit het niets verschrikkelijk in m’n vel. Van de een op andere dag flink depressieve klachten en ontzettend gespannen, afwezig en moe. Er zijn nare gedachtes door m’n hoofd gegaan, wat helemaal niets voor mij is. Ik stond altijd heel vrolijk en optimistisch in het leven. Ik schrok van de gedac[lees meer...]hten en gevoelens die mij uit het niets overvielen. Voor mijn gevoel zou ik er nooit meer uitkomen zonder medicatie en zou mijn leven nooit meer zo leuk worden als dat het was. Ik voelde me echt enorm depressief, kreeg geen hap door mijn keel van de maagpijn. Kon mijn dagelijkse bezigheden amper doen en was ontzettend angstig dat ik hier nooit meer uitkwam Toen ging 3 dagen geleden ineens een lichtje in mijn hoofd aan. De laatste keer dat ik deze gevoelens ervaarde was met mijn anticonceptiepil. Daar scheen ik toen totaal niet tegen te kunnen en na het stoppen was ik binnen een week weer helemaal de oude. Ik gebruik nu sinds 4 maanden een anticonceptiering waar ik geen bijwerkingen van ervaarde. Toch besloot ik om te kijken of dit het probleem misschien weer was. Ik verwijderde de ring en geloof het of niet, ik voelde me in de avond ineens heel fijn en rustig. Ik was ineens niet meer moe en zag weer wat zonnestraaltjes in m’n leven. Na een korte nacht van 6 uurtjes ben ik prima opgestaan, waar ik voorheen ontzettend moe was. Ik ervaar zeker nog klachten, maar lang niet zo naar en veel als een paar dagen geleden. Voor mijn gevoel ga ik mij met de dag beter voelen nu die hormonentroep langzaam uit m’n lijf verdwijnt. Ik begin langzaam het vertrouwen in mijzelf en mijn lichaam terug te krijgen. Wat ik jullie hiermee wil vertellen is dat je altijd op jezelf moet vertrouwen. Herken je de klachten en gebruik je een vorm van anticonceptie? Leg deze link dan is of google naar “anticonceptie en depressie”. Grote hoeveelheid van de mensen heeft namelijk deze klachten tijdens het gebruikt. De dokter vertelde mij dat ik in een depressie zat. Terwijl mijn dokter weet dat ik al 5 verschillende anticoncepties heb gehad vanwege depressieve klachten, heeft ze er geen enkel moment bij stilgestaan dat dit wederom de oorzaak van mijn depressieve gevoelens kon zijn. Ik vind dat een slechte zaak. Ik ben mijn eigen dokter gaan uithangen, puur omdat ik wist dat ik niet depressief was, maar omdat er wat anders speelde.
03-11-2019

Acne/puistjes

Voordien gebruikte ik de prikpil. Weer overgeschakeld naar Nuvaring wegens acne en gewichttoename buik rego. Direct neerslachtig , hoofdpijn , lusteloos , stemmingswisselingen...tussen in verdrietig en boos, possitieve stemmingen waren er niet. Dus ik stop met Nuvaring en ga me gewoon laten steriliseren en dan bij de dermatoloog iets voor men huid.
24-09-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Het liefst gebruik je natuurlijk helemaal geen anticonceptie met hormonen. Maar de nuvaring gebruik ik toch liever dan de pil. Ik gebruik nu bijna 9 jaar de nuvaring en heb nauwelijks last van bijwerkingen. Ik bloed soms eens door als ik aan het doorringen ben, maar ik wacht soms ook wel echt een half jaar. De eerste week zit je ring nog bomvol hormonen dus dan is die wat [lees meer...]heftiger dan alle andere weken. Hou dus wel rekening met een licht misselijk gevoel. Maar je kan nog prima werken of studeren hoor.
22-08-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Twee dagen na het inbrengen van de NUVA ring kreeg ik heftige hoofdpijn. Deze heb ik 2 dagen kunnen onderdrukken met pijnstillers maar daarna hielp de paracetamol en ibuprofen ook niet meer. Omdat dit mijn laatste hoop was mbt anticonceptie heb ik het 5 dagen vol gehouden. Heb nog nooit zulke heftige hoofdpijn gehad en de 7e dag nadat ik de ring heb ingebracht, hem weer ve[lees meer...]rwijderd. Hoofdpijn werd minder en was na 2 dagen volledig over. Daarnaast had ik ook last van meer afscheiding, geen ramp maar wel minder prettig.
29-06-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Na 3 jaar lang een implanon in m'n arm gehad te hebben en 3 jaar lang geen menstruatie gehad te hebben, reageerde ik erg slecht op de pil, verschillende merken en sterktes genomen, maar ik bleef constant vloeien en ik voelde me echt heel erg slecht. De plaatsing van de implanon was erg traumatisch door de onwetendheid van een nieuwe arts, dus deze wilde ik niet meer. Na ov[lees meer...]erleg overwogen om de nuvarin (ornibel) te gebruiken. Ik heb weer controle over mijn menstruatie en de bijwerkingen zijn minimaal. De eerste 2-3 dagen heb ik een gevoelige onderbuik, maar dat trekt ook weer weg. Enige echte nadeel is dat de ring tijdens seks er nog wel eens uit wilt komen. En daar komen we niet altijd snel achter. Ik gebruik deze nu een half jaar.
28-03-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ik heb de nuvaring 1,5 jaar gebruikt. De eerste paar maanden weinig aan de hand behalve wat hoofdpijn. Na een paar maanden kreeg ik af en toe een aanval van misselijkheid, qua gevoel vergelijkbaar met voedselvergiftigibg maar zonder overgeven. Deze aanvallen bleven komen tot ik na een jaar nuvaring bijna continu een misselijk gevoel had met veel maagpijn. Geen dokter heeft[lees meer...] de link met de nuvaring gelegd. Na vele kilos te zijn afgevallen en vele onderzoeken zonder resultaat heb ik de ring eruit gegooid. Binnen twee dagen voelde ik mij herboren.
27-11-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Verloren op het toilet zonder het door te hebben (het is dat ik erop ging staan bij het verlaten van het toilet). Labiel/ emotioneel tegen het depressieve aan. Enorme hoofdpijn tijdens de stopweek. Nonstop opgeblazen gevoel in buik alsof ik continu ongesteld moest worden. Mijn humeur voor mezelf en anderen, bizar wat voor een effect de Nuvaring op mij heeft gehad, vo[lees meer...]or mij NOOIT meer. Absolute afrader!
23-11-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ik gebruik de nuvaring nu voor de 2e maand na jarenlang de pil gebruikt te hebben wilde ik niet elke dag meer bezig zijn met anticonceptie. Ik ervaar veel klachten tijdens het 'ovulatiemoment' en start menstruatie. Bij de ovulatie ben ik erg misselijk, rugpijn, buikpijn en voel ik me heel raar, hart klopt anders. Bij menstruatie heb ik hoofdpijn aanvullen zodanig dat ik[lees meer...] er misselijk van wordt.
23-10-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ik heb een sinustrombose gehad, oftewel trombose in de afvoeraderen van het hoofd/ een beroerte/ een infarct. In mijn geval zat de hoofdader en aftakkingen dicht. Dit is zeer ernstig. Het had dodelijk kunnen aflopen als ik niet zo snel en goed was geholpen. Voor alsnog is de nuvaring de reden van de sinustrombose.
16-09-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ruim 10 jaar geleden gestart met Nuvaring omdat ik de pil steeds vergat. Ideaal omdat je er maar 2x per maand aan hoeft te denken. Beviel ook prima dacht ik. In de loop van de jaren wel veel last van pms en depressief, somber gevoel, maar dat ging zo geleidelijk dat ik de link niet heb gelegd. Intussen bleek mijn bloeddruk ook te hoog maar werd ik gek van de bijwerkingen v[lees meer...]an de medicijnen daarvoor. Bij een orthomoleculair arts geweest, die gaf aan dat hormonale anticonceptie ook een negatieve invloed op mijn bloeddruk kon hebben. Dat eerst maar aan de kant geschoven... Paar jaar later toch maar ten einde raad met de nuva ring gestopt in de hoop dat mijn bloeddruk daarvan zou dalen. Dat was tot mijn verbazing echt het geval! Maar daarnaast had ik ook het gevoel dat er een zware deken van mij afviel, heb ik veel minder last van pms en sombere gevoelens, en is mijn libido beter dan ooit. Als ik dat eerder had geweten... Wat een verademing! In het begin had ik het idee dat alle opgepropte eitjes in 1x naar buiten wilden, wat een krampen, tussentijdse bloedingen en hevige ongesteldheid. Nu een paar maanden later is alles weer normaal. Voor mij geen hormonen meer!
07-07-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Helaas mislukte het plaatsen van het spiraaltje en wilde ik niet meer aan de pil. Dit is een goed alternatief voor locale hormoonafgifte. In het begin spannend hoe hij blijft zitten, maar dat gaat goed, weinig tot geen last. Eerste paar dagen na plaatsen wat meer afscheiding, een van de nu 4 maanden ook aan he begin wat last gehad dat hij eruit zakte. Verder geen bijwerk[lees meer...]ingen of last.
26-04-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Jarenlang de pil geslikt en daarna vanuit gemaksoverwegingen overgestapt naar mirena spiraal. Dat ging lang, 4 jaar, goed maar kreeg ik uiteindelijk vervelende inwendige reacties van, waaronder bizarre stekende pijnen tijdens de seks. Bleek dat ik ook echt " kapot " was vanbinnen en mijn baarmoeder wat aan de kleine kant was waardoor het allemaal niet lekker meer zat. Daa[lees meer...]rom overgegaan op de Nuvaring. De eerste 2 weken waren echt vervelend. Van mijn huisarts moest ik al beginnen met de ring voor mijn spiraal werd verwijderd. Daarom dus een dubbele dosis aan hormonen binnen gekregen waar ik helemaal van ging flippen. Dan was ik een zombie, dan echt een regelrechte vuurspuwende feeks, die arme vriend van mij... Toen die spiraal eruit was ging het allemaal wel veel beter gelukkig. Ben nu wel sinds een maand gestopt omdat ik hevige stemmingswisselingen had en mij zo ontzettend vervelend ging voelen. Ik werd lusteloos, zag de lol van het leven niet meer, mijn libido was al slecht maar verdween nu gewoon compleet. Ik voelde echt het geluk uit me weg stromen. Het was alsof er continu watten in mijn hoofd zaten. Nu dus al bijna een maand zonder en ik voel me vele malen beter. Ik ben weer gelukkig en mijn libido is echt angstaanjagend omhoog gegaan. Voorlopig even geen hormoontroep voor mij maar gewoon condooms. Jammer dan dat het vieze dingen zijn, dit nooit meer. Overigens wel heel jammer hoor want het was wel echt makkelijk.
23-04-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Meest vreselijke anticonceptie die ik heb gehad.. verschillende soorten pil gehad, maar wilde eens overstappen op iets anders. Door de huisarts op de nuvari g gekomen. Na een paar uur kreeg ik vreselijke hoofdpijn wat maar niet wegging. Toch nog drie weken uitgehouden, maar daarna besloten om hem eruit te halen. Nog nooit zulke erge koppijn gehad!!!
16-04-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ik gebruik de Nuvaring nu voor een half jaar, omdat ik van de pil veel bijwerkingen kreeg (schimmelinfecties, stemmingswisselingen, geen libido). Ik ben zeer tevreden over het gebruik van de nuvaring. Het is prettig om niet elke dag eraan te hoeven denken zoals bij de pil. Ik voel de ring zelf nooit zitten, ook niet tijdens sporten of zwemmen. M'n vriend voelt hem wel eens[lees meer...] tijdens seks, maar dan verwijder ik hem even. Bijwerkingen van de ring zelf heb ik niet gemerkt. Wel heb ik weer wat meer last van menstruatiekrampen en ik kan de stopweek niet overslaan (meerdere ringen achter elkaar gebruiken), want dan word ik alsnog ongesteld.
01-03-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Na een jaar prettig gebruik begonnen de duidelijke klachten: Continue temperatuursverhoging, algehele malaise, zeer moe, misselijk, labiel, haaruitval, afvallen, moeite met concentratie. Uitgebreide onderzoeken gehad bij huisarts en in het ziekenhuis, met name om zorgen om de maandenlange continue verhoging. Zodra ik stopte met de ring, zakte de temperatuur naar normale wa[lees meer...]arden en begon het herstel.
28-02-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Het meest dramatische anticonceptie middel ooit. Na 10 dagen de ring in te hebben gehad (gestart 1e dag menstruatie) wist ik niet waar ik het zoeken moest. Ik was dooooodziek. Kotsmisselijk, overgeven en hondsberoerd. Extreme maag en darmklachten. Daarnaast was werd ik steeds neerslachtiger en doodmoe overdag. Veel last van hoofdpijn en een libido van 0,0 Eerst dacht i[lees meer...]k aan een voedselvergiftiging maar even later ging het belletje rinkelen en wist ik niet hoe gauw ik de ring eruit moest halen. Enige voordeel is het gebruikersgemak.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum