EllaOne

ulipristalacetaat

26-01-2019

EllaOne (ulipristalacetaat)

Ik wilde stoppen met de pil na mijn stopweek en menstruatie en overstappen op een ander anticonceptie middel. Ik heb de ellaone tijdens of na ovulatie (dag14 cyclus) ingenomen, precies 1 week na de stopweek en ben toen zwanger geraakt van 1x sex. De ellaone zelf na 36 uur ingenomen, dag erna hevige krampen in onderbuik maar verder geen niks ernstigs. Ik dacht dat dit de [lees meer...]ellaone was die zijn werk deed. Weken daarna geen lichamelijke klachten gehad alleen steeds een vreemd gevoel. Voor de zekerheid na 2,5 weken een test gedaan die negatief was. Vreemde gevoel bleef echter wel. Ondertussen toch maar weer doorgegaan met mijn anticonceptiepil voor de zekerheid, dat werd aangeraden. Precies een maand na mijn vorige menstruatie ‘ongesteld’ geworden door de pil heen. Niks aan de hand, tot ik de volgende dag naar het toilet ging en zag dat ik een miskraam had gehad. Ben de volgende dag meteen naar de huisarts gegaan en die bevestigde ook dat ik een miskraam heb gehad en waarschijnlijk tussen de 3/4 weken zwanger ben geweest wat precies klopt. De pil doet dus wel zijn werk, maar hoort eigenlijk te voorkomen dat je zwanger wordt ipv je zwangerschap af te breken als een soort abortuspil. Verder ben ik tevreden over de ellaone alleen zou ik oppassen met deze pil als je al hebt geovuleerd, ook heb ik mijn vraagtekens bij wat deze pil nou precies doet.
10-04-2018

EllaOne (ulipristalacetaat)

Ik wil via deze weg vrouwen waarschuwen. Deze pil werkt NIET als je al geovuleerd hebt voordat je de pil neemt. Hierdoor ben ik nu dus zwanger geraakt en moet ik een abortus ondergaan...Ik heb het idee dat heel veel vrouwen dit niet weten.
23-03-2018

13-03-2018

EllaOne (ulipristalacetaat)

Ik ben niet aan de anti conceptie, en had onbeschermde geslachtsgemeenschap gehad. De drogiste had me deze aangeraden omdat er geen hormonen in zouden zitten. Daar was ik in eerste instantie wel blij mee, omdat ik vaak last heb van depressies rond mijn periode. De dag erna had ik een beetje bruine afscheiding, wat overging in kleurloze en de dag erna gele. Pas een week l[lees meer...]ater had ik rode afscheiding, waardoor ik dacht dat ik ongesteld was. Maar dat duurde maar 1 dag. Ik werd twee weken na inname pas ongesteld. Ik voelde de hele tijd buikkrampen, en was supervermoeid. Terwijl ik een fanatiek sporter ben, kon ik die eerste week na inname mezelf er niet eens toe brengen om naar de sportschool te gaan. Ook had ik drie weken erna last van hevige migraine. Ik ga weer gewoon de norlevo nemen dan ben ik binnen een paar dagen van alle symptomen af.
28-01-2017

EllaOne (ulipristalacetaat)

Zonder recept verkrijgbaar bij drogist en makkelijk in te nemen. Zelf zo goed als geen bijwerkingen gehad. Lichte buikkrampen na een dag, naar weet niet of dit daadwerkelijk dit het medicijn komt.
15-05-2014

EllaOne (ulipristalacetaat)

Ik heb via het wereld wijde deze (nieuwe) morning afterpil gevonden. De reden dat ik op zoek was naar een andere was omdat ik een artikel tegen was gekomen op internet waarin stond dat Norlevo morning afterpil niet meer betrouwbaar schijnt te zijn voor vrouwen die meer dan 74 kilo wegen. Nou ik woog toentertijd 76 kilo maar durfde me er niet meer aan te wagen. Dit was over[lees meer...]igens een officieel artikel die door HR Pharma, de uitgever van Norlevo. Mijn huisarts had nog nooit van EllaOne gehoord maar heeft het opgezocht en inderdaad, gewoon te verkrijgen. EllaOne kan tot 5 dagen na onveilige sex gebruikt worden, waar Norlevo maar 2 geloof ik. Ik vond het een prettige ervaring (in zoverre zoiets prettig is natuurlijk) Ik kreeg wel rugpijn, pijnlijke borsten en wat buikkrampen en obstipatie, maar geen heftige dingen. Gewoon een menstruatiepijn die dan wel wat heftiger is als normaal. Dus als positief ervaren.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum