Ervaringen met Norlevo

27-11-2014 | Vrouw | 30
levonorgestrel oraal
Laat je niet beïnvloeden door de negatieve verhalen. Kijk naar je persoonlijke situatie. Ik weet 76 kilo en na 11 uur Norlevo ingenomen, op mijn meest vruchtbare dag vd maand is het misgegaan door gescheurd condoom. Een paar dagen kramp en last van borsten en toen op normale datum ongesteld geworden. Zeer tevreden. Ik post mijn verhaal omdat ik me onnodig zorgen heb gemaak[lees meer...]t door de verhalen op deze site en het fijn voor anderen is om te lezen dat het ook helemaal goed kan gaan op een cruciaal moment. Sterkte!

22-08-2017 | Vrouw | 32
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Na alle horrorverhalen hier op de site, begon ik het ook warm te krijgen. Ik heb de pil binnen 12 uur na de onveilige sex ingenomen ( 1 dag voor mijn eisprong). Ik vreesde voor de effectiviteit van de pil, maar ik ben ongesteld geworden netjes op tijd ook nog. Je weet dat er bijwerkingen zijn, maar het is daarom ook een noodoplossing.

26-05-2014 | Vrouw | 32
levonorgestrel oraal
Ik heb de norlevo pil binnen 10 uur ingenomen na onbeschermd vrijen. De eerste dag geen last van bijwerkingen, tweede dag last van misselijkheid en buikpijn. Aan de hand van deze bijwerkingen dacht ik dus dat de pil zijn werk deed. Toen mijn menstruatie uitbleef toch maar een zwangerschapstest gedaan. Hartstikke positief. Ik kon het niet geloven! Zeer kleine kans op zwan[lees meer...]gerschap stond er in de bijsluiter..niet dus. Norlevo map werkt niet en geeft je geen garantie. Ik ben niet te zwaar, bij de apotheek stond een briefje dat de pil bij overgewicht verminderd zou werken.

20-06-2019 | Vrouw | 33
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Ik heb (helaas) verschillende keren de map gebruikt en elke keer ben ik helemaal van de wereld: ontzettend last van pms, hoofdpijn, stemmingswisselingen, extreem moe en veel buikpijn. Deze keer de pil op dag 17 (cyclus van 28 dagen) geslikt, wanneer mijn eisprong was is niet helemaal duidelijk, maar in ieder geval was die al geweest (rond 14-15 dag). Ik twijfel nu of het u[lees meer...]berhaupt wel gaat werken aangezien de map de eisprong zou moeten uitstellen, wat in dit geval dus niet kan. Ik ben benieuwd of ik ongesteld ga worden, maar het is in ieder geval de laatste keer dat ik de map slip, voel me een potje ellende!

25-07-2014 | Vrouw | 33
levonorgestrel oraal
Ingenomen in februari 2011. Na een aantal dagen een bloeding gehad, die toch wel op een menstruatie leek, alleen iets lichter. Maar ik voelde me net als bij de 1e zwangerschap anders en had een paar dagen daarna een positieve zwangerschapstest. Ik had de pil op tijd ingenomen, geen diarree of spugen. Er staat in de bijsluiter natuurlijk dat niks 100% waterdicht is, maar ik[lees meer...] schrok toch wel van al die vrouwen die toch zwanger zijn geworden na deze pil, doet me twijfelen aan de werkzaamheid van het middel. Las recent dat het gewicht geen rol zou spelen bij de werkzaamheid, maar ik ben toevallig wel vrij zwaar (ten tijde van de MAP zo'n 93 kilo).

27-11-2022 | Vrouw | 34
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Verschrikkelijk! Ik ben al een week lang angstig, depressief, kort lontje op het agressieve aan.. Buikpijn kots en kotsmisselijk, diarree & nachtmerries...Ervaar stemmingswisselingen voel weinig tot geen emotie.. Ben normaal enorm sensitief en gevoelig ik voel me uitgeschakeld.. Dit is ook exact de rede waarom ik geen pil slik.. Heb al eens eerder de morning after pil geno[lees meer...]men toen was ik me niet zo bewust waar mijn vreemde gedrag vandaan kwam.. Ik was net uit mijn vruchtbare periode dus durfde het risico niet te nemen maar wist dat het een hel ging worden...Ook super super vermoeid zwaar lichaam voel me opgeblazen en kom tot bijna niks... Horror dus.. Groetjes

14-06-2013 | Vrouw | 34
levonorgestrel oraal
Na een ongeluk met condoom, heb ik binnen 12 uur Norlevo genomen. Toch ben ik zwanger geraakt. Hoewel ik hierna nooit had gedacht dat dit mij zou overkomen, kwam ik ineens voor de gedwongen keuze wel/geen abortus. Ik heb gekozen voor abortus, aangezien het nooit mijn bedoeling/wens is geweest om zwanger te raken. Norlevo zou zogenaamd innesteling voorkomen, maar dat is wa[lees meer...]t mij betreft dus absoluut niet waar. Mijn advies: doe zo snel mogelijk een zwangerschapstest, of laat een noodspiraal plaatsen. Zie een lichte bloeding niet aan voor lichte menstruatie, want dit kan een innestelingsbloeding zijn (hier had ik nog nooit van gehoord, maar nu weet ik helaas wat het is). Ik ben helemaal niet misselijk geweest, vandaar dat ik niet direct zenuwachtig werd toen mijn 'echte' menstruatie uitbleef. Hierdoor heb ik pas na 4,5 week een test gedaan. Gelukkig dat je in Nederland dan toch nog geholpen kunt worden op andere manieren, maar op Norlevo kan ik dus niet meer vertrouwen.

25-07-2023 | Vrouw | 35
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Weet dat deze pil niet zal werken tijdens de twee dagen voor je eisprong. Ik heb deze ingenomen na het falen van anticonceptie. Heleboel bijwerkingen gehad zoals gespannen borsten, opgeblazen buik, stemmingswisselingen... pil heeft geen effect gehad want ben toch zwanger. Nooit meer voor mij!

22-03-2016 | Vrouw | 35
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Na dat het condoom was gescheurd naar de huisarts geweest voor een morning after pil. Het was namelijk precies in mijn vruchtbare week. Toch gehoopt dat het zou werken, maar ben toch zwanger nu.

14-04-2013 | Vrouw | 35
levonorgestrel oraal
Had geen hoofdpijn, duizelijkheid, buikpijn of gespannen borsten. Wel heel erge PMS sipmpomen buiten gewende periode. dat ervoer ik als heel ongenaam, zelfs ernstig. Mijn conclusie, nix mis met de medicijn maar voor mij nooit meer vrijen zonder condom!!

20-07-2012 | Vrouw | 35
levonorgestrel oraal
Helaas heeft de Norlevo niet zijn werk gedaan waar ik hem voor gehaald had en ingenomen heb. Twee dgn erge last van hoofdpijn, misselijk, buik en rugpijn. En uiteindelijk bleek dat ik alsnog zwanger was. Nu dus een hele lastige keuze te maken. Ik hoop voor andere gebruikers dat jullie dit bespaart blijft. De huisarts en gyn waren ook zeer verbaasd. Wonder der natuur werd m[lees meer...]e verteld.

20-06-2023 | Vrouw | 37
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Laten we voorop stellen dat niemand graag nood conceptie wil gebruiken. Fijn dat het bestaat. De bijwerkingen daar en tegen zijn bij deze pil m.i. zwaarder dan beschreven en je hebt er ook langere tijd last van. Vooral de emotionele schommeling maakt deze pil voor mij de hel. Alles zo intens. In de avond vooral klachten van rugpijn en opgezwollen buik. Verder hele dagen g[lees meer...]ewoon moe.

06-06-2016 | Vrouw | 37
Stemmingswisselingen
binnen paar uur gerommel in de buik en diezelfde nacht en dag erna flinke emotionele dip gehad. Tranen met tuiten om niets en vreetbuien moest en zou chocolade hebben waar ik normaal alleen vlak voor de menstruatie trek in heb.

17-01-2012 | Vrouw | 37
levonorgestrel oraal
Na inslikken geen last. De dag erna. Moe en pijn in de buik. Soort mentruatiepijn.

10-08-2020 | Vrouw | 38
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Anderhalve dag na geknapt condoom ingenomen. (maandag ochtend) Drie á vier dagen na inname was ik bizar emotioneel; gewoon in de war zeg maar! Ben dit niet van mezelf gewend, dus moet wel een bijwerking van de map zijn. Heb deze ervaring vroeger ook met een pil gehad, waardoor ik de pil niet meer slik; ik draai compleet door van die zooi. Maandag ingenomen; nu een week[lees meer...] later (maandag) weer stabiel. Ook overtijd. Over een paar dagen een intake voor overtijdsbehandeling aanvragen, als er dan nog niets gebeurt. Tevens veel buikpijn, maar compleet nog geen sein van menstruatie klachten zoals rug en beenpijn, wat ik normaal wel altijd drie dagen voor mijn menstruatie heb. De bijsluiter zou écht moeten benoemen dat sommige vrouwen heftig op de hormonen kunnen reageren; ik wist niet wat me overkwam!. Ik geef geen borstvoeding, maar produceer nog steeds iav stop melkproductie. Geen idee of dat een rol speelt.

11-05-2016 | Vrouw | 38
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Nadat ik op deze pagina een heleboel slechte ervaringen had gelezen, had ik al het "ergste" gevreesd, maar het viel echt heel erg mee! Laat je niet gek maken - iedereen reageert anders op geneesmiddelen! En het ligt blijkbaar in de natuur van de mens, om vooral de negatieve verhalen door te geven ipv de "goede" verhalen. Nadat de anticonceptie had gefaald (condoom eraf ge[lees meer...]gleden) heb ik een kleine 14 uur later de Norlevo ingenomen. Was de rest van de dag wel moe en licht in mijn hoofd (dan kan trouwens ook eran liggen dat ik de nacht ervoor niet goed heb geslapen), verder geen klachten. Vier dagen na het innemen kreeg ik een beetje lichte onderbuikpijn/licht stekend gevoel, maar dat was met ontspannen en goed en diep ademhalen snel weer over. Ook na 4 en 5 dagen lichte afscheiding, maar niets ernstigs. Precies op de goede dag ben ik ongesteld geworden - ook hier geen klachten (niet heftiger of anders dan normaal) - op de derde dag van de menstruatie tóch even voor de zekerheid een zwangerschapstest van de Etos met ochtendurine gedaan, maar gelukkig écht niet zwanger - Norlevo heeft prima geholpen en het viel écht heel erg mee! Om toch dit soort "situaties" voor de toekomst uit te sluiten, overgestapt op de pil en nu duimen, dat dit net zo meevalt met de bijwerkingen.