mening

Gracial

ethinylestradiol/desogestrel

11-03-2015

Gracial (ethinylestradiol/desogestrel)

Ik ben Gracial gaan gebruiken door verwijzing van mijn huisarts in verband met ontstane pijnlijke klachten bij mijn vorige pil. Gracial moest ik 1 dag langer innemen dan de normale pil en bevat dus 6 ipv 7 stopdagen, ook had deze een andere samenstelling omdat mijn ha vermoedde dat ik niet meer tegen bepaalde zou kunnen (oestrogeen meen ik me te herinneren) Ik heb Gracial [lees meer...]ongeveer 3 maanden gebruikt maar voelde me er vanaf het begin niet echt lekker bij. Na de eerste maand contact opgenomen met de huisarts die vertelde mij dat mijn lichaam tijd nodig had eraan te wennen. 3 maanden later ben ik toch terug naar de huisarts gegaan omdat ik simpelweg mijn kleding niet meer in kon komen of gewoon enorm strak zat en dat deed mijn zelfvertrouwen niet ten goede, ook waren mijn billen ineens helemaal gaan hangen alsnog ik gewoon een oude vrouw was die nooit gesport heeft.. Ik bleek ondanks dit feit toch 2 kilo afgevallen te zijn in die 3 maanden maar ik hield enorm veel vocht vast door deze pil waardoor ik dus veel zwaarder leek dan ik echt was. Mijn lichaam was in korte periode ook enorm veranderd, dus gevraagd naar een andere oplossing,. Ook de klachten in de stopweek waren er niet minder om geworden. De ha heeft mij toen cerazette voorgeschreven een lichte minipil zodat ik geen stopweek meer zou hebben. Helaas ook geen goede ervaring mee:(

Amoxicilline (474) - Antibiotica - penicillines breedspectrum