categorie

Astma / COPD - corticosteroiden

Ontstekingremmers bij astma

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - corticosteroiden

26-02-2024 | Man | 49
Benauwdheid

pijn op de borst droge mond

100mg per dosering in een handige puffer, echter bij mij werkte het niet. Ik heb het 2 weken gebruikt. Ik kreeg na een uur pijn in mijn borstkas, en ook het hoesten werd erger, na een paar uur na gebruik kreeg ik een droge mond wat niet makkelijk wegspoelde met water.

Beclometason Dosisaerosol/Inhalatiepoeder

10-02-2024 | Vrouw | 68
Astma
Jammer dat je niet kunt zien wanneer de dosis op is bij de aerosol je moet maar gissen of je krijgt het weer benauwd of je gooit een hoop weg ( goed voor de fabrikant)

08-02-2024 | Vrouw | 70

02-02-2024 | Vrouw | 66

05-12-2023 | Vrouw | 70
beclometason
Ja, qvar geeft kramp in mijn voeten en onderbenen. Viel op bij verhoging doses om prednisolon te voorkomen. Verlaag ik de puffen weer dan wordt de kramp minder. Maar gebruik het al zo lang 2x2 per dag dat er altijd wel wat kramp is. Ook meerdere malen wakker worden snachts.

24-10-2023 | Man | 29
Hoest
Na de 1 ste inhalatie werkte het gelijk dat ik meer zuurstof kreeg Ik nam het omdat ik erg benauwd was en hoestte

14-09-2023 | Vrouw | 71
Slijm bij bronchitis

27-08-2023 | Vrouw | 75
Astma
Dosering verhoogd en verlaagd. Geen resultaat, wel veel bijwerkingen waaronder o.a. heesheid, slecht zicht en stemmingswisselingen. Uiteindelijk gestopt met alvesco 160. Bovendien was de container veel sneller leeg dan vermeld stond.

07-07-2023 | Vrouw | 65
Astma
Ik gebruik dit medicijn sinds ongeveer acht weken. Voorheen gebruikte ik Alvesco, maar vanwege klachten ben ik overgestapt op Qvar. Ik gebruik een voorzetkamer en vind het lastig het medicijn goed in de voorzetkamer te spuiten. De dosis is de ene keer meer dan de andere, omdat het indrukken van de dosisaerosol heel moeilijk gaat.

05-07-2023 | Vrouw | 36
Astma
Alvesco werkt goed tegen mijn astma. Mijn longen waren redelijk onder controle. Alleen had ik de enorme bijwerking van hele hoge bloeddrukken. Met Alvesco had ik 180-122 na stoppen zakte de bloeddruk binnen enkele dagen naar 130-77 Let dus op als je Alvesco gebruikt!! Nu over op Fluticason 250 2x daags

15-06-2023 | Vrouw | 69
Astma
Wordt diverse keren wakker per nacht en drink dan water. Geen last v. schimmel/heesheid. s morgens na inhalatie pijn op de borst dit komt van mijn luchtpijp af. Na ontbijt geen last wel daarna als ik mijn Qvar neem. Wil graag weten of er meer mensen zijn die dit ervaren?

14-06-2023 | Vrouw | 69
Astma
S morgens droge keel na de nacht. S morgens na gebruik van qvar pijn op borstbeen en luchtpijp. Eten en drinken geen probleem Alleen na gebruik van qvar. Weet iemand een oplossing?

08-05-2023 | Vrouw | 42

07-04-2023 | Vrouw | 66
Astma
Gebruik dit al jaren, maar niet iedere dag. Sinds dit jaar heeft mijn arts aangeraden dit iedere dag 1 doses te gebruiken. Doe dit bijna 1 mnd. en sinds kort heel veel uitslag met bulten en rode strepen. En extreem veel jeuk. Word je gek van. Ben nu gestopt en volgende week advies vragen bij mijn arts, want dit is geen leven. Dag en nacht jeuk.

12-01-2023 | Man | 65
budesonide
Spijtig is Pulmicort niet meer in de handel (zeker in België) budesonide is niet dezelfde kwaliteit

27-12-2022 | Man | 66

20-12-2022 | Vrouw | 61
Astma
Na 5 jaar gebruik van Alvesco ik was zeer tevreden over dit middel heb ik het laaste halfjaar bijwerkingen. Gelijk na inhalering lig piepend in bed en krijg hartkloppingen.

20-12-2022 | Vrouw | 64
COPD
Na hartklachten door gebruik sympathische puffers, overgegaan op alvesco en atrovent. Geen hartklachten meer.

06-11-2022 | Vrouw | 27
Astma
Astma kwam dit jaar na jaren weer opspelen na een periode van veel stress. Hierdoor had ik hoestbuien snachts, veel piepen en erg benauwd. Eerst een aantal weken gebruikt (4×2)en daarna waren de hoestbuien snachts voorbij. Weer na een aantal weken kwam het terug. Longfunctie test gedaan en die was ook minder en hierdoor weer . Tijdens de hooikoorts periode werd de astma er[lees meer...]ger en was flixitiotide niet voldoende en kreeg ik ook hooikoorts medicijnen. Dit werkte prima. Flixiotide ontlaste mijn longen wel en hielp goed tegen de astma. Afbouwen is langzaam gebeurt wel lastig in te schatten wanneer het nou goed was om te doen. Helaas waren de bijwerkingen verschrikkelijk. Ik ben 5 kg aangekomen in het afgelopen half jaar terwijl ik sport, een active baan heb en gezond eet. Ik kreeg last van een hese stem waardoor ik met bicarbonaat ben gaan spoelen na iedere pufje. Vocht vasthouden is denk ik icm gewichtstoename en ik kreeg puisten/acnee wat ik sinds mijn puberteit al niet meer had. Fijn middel voor de astma maar het moet niet niet te lang duren en alleen over op de ventolin(zo nodig), dat is het fijnste!

04-11-2022 | Vrouw | 46
Astma
Ik heb bronchiëctasieën, astma èn ernstig eosinofiel astma. Dit medicijn moet ik 2 x daags 2 pufjes gebruiken. Mijn twijfels zijn dat je na langdurig gebruik last kan krijgen van oa bijnierschorsinsufficiëntie met alle gevolgen van dien. Ik gebruik het nu ruim 10 jaar, binnenkort overleggen met de longarts om hiermee te stoppen. Troep.

16-10-2022 | Vrouw | 58
COPD
Kramp in de buik en overmatig winderigheid. Licht in het hoofd/ duizelig. Zijn er meer mensen die deze bijwerkingen ook ervaren.

12-10-2022 | Vrouw | 58

26-09-2022 | Vrouw | 68
Astma
Kramp na inhalering qvar na 1 a 5 minuten is het over. Ik heb het alleen 's ochtends en 's nachts beenkramp. Heeft iemand hier ervaring mee?

03-09-2022 | Man | 28
budesonide
Wie gebruikt dit middel als alternatief voor rhinocort? Kan iemand mij vertellen hoe het werkt voor u want voor mij werkt het gek genoeg niet

11-08-2022 | Man | 74

Budesonide Dosisaerosol/Inhalatiepoeder

30-06-2022 | Man | 34
Astma
Mislijkhied buikpijn diree ben er mee gestopt nu heb ik fluticason 125 mg 2 keer perdag werk goed

30-05-2022 | Vrouw | 68

26-05-2022 | Vrouw | 71
Astma
Ik ben nu gestopt ,maar denk dat ,dat toch niet helemaal juist is .Was in overleg met arts ondersteuner ,die regelmatig 1keer per jaar een longfunctietest doet . Heb s,nachts beetje piepende adem bij uitademen .dus toch maar weer jammer genoeg flixotide .

01-05-2022 | Man | 70
COPD
Idd komen er problemen na ongeveer 70 pufjes. De resterende 50 pufjes zijn niet te gebruiken. Er komt niets meer uit ook niet na grondig schoonmaken van de houder. Ik heb veel problemen met de Alvesco 160 mg met 120 pufjes. Na 70 pufjes beginnen de problemen. De boel zit dan verstopt en ook na grondig schoonmaken van de houder komt er niets meer uit. Met de 60 pufjes van A[lees meer...]lvesco begint de ellende van verstopping ongeveer na 45 pufjes. Mijn apotheek kan de Alvesco 60 pufjes niet meer leveren zeggen ze. De leverancier geeft geen goed advies. Ze houden het vaag. Ook willen ze niets van een vergoeding weten. Het medicijn Alvesco wordt hierdoor helaas een onbetrouwbaar medicijn door bovengenoemde probleem. Ik zal naar een ander medicijn moeten gaan uitkijken. Zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben? Gaarne een reactie naar Hermen

29-09-2021 | Man | 64
COPD
Na het gebruik van pulmicort en Simbycort die bij mij niet hielpen gebruik ik sinds een maand Alvesco . En ik moet zeggen ik ben er erg tevreden over ik gebruik 2 x een pufje per dag en de benauwdheid is veel minder. Ik kon voorheen nooit slapen door door mn neus te ademen. Ik gebruikte voorheen 5 mg prednison p dag maar de longarts vind dat prednison teveel schadelijke b[lees meer...]ijwerkingen heeft Volgens haar heeft de ciclosonide in alvesco een werking die gelijk is aan prednison maar minder schadelijk en het komt direct in je longen door de inhaler Ik las ook over klachten over de inhaler dat hij het na 70 pufjes slecht doet. Ik doe voordat ik een pufje doe eerst een pufje zonder te inhaleren zonder voorzetkamer en tot nu toe gaat t prima kortom helemaal tevreden over alvesco

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6343)
Anticonceptie - overig (4483)
Cholesterol (3285)
Depressie - antidepressiva overig (3119)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2867)
ADHD - psychostimulantia (2537)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2258)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1717)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)