categorie

Astma / COPD - corticosteroiden

Ontstekingremmers bij astma

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - corticosteroiden

08-05-2019

COPD

Tijdens wintermaanden vaak last van langdurige verkoudheid, enige benauwdheid en (taai) slijm. Om meer preventieve redenen, d.w.z. ter voorkoming van longontsteking gebruik dan een korte periode (ca. twee weken ) Flixotide. Lijkt redelijk goed te werken, geen longontsteking meer gehad.
13-04-2019

Astma

Mij astma uit zich vooral in de vorm van hoesten, het idee was dat de flixotide hier tegen zou helpen. Het hielp een beetje, de hoestbuien duurde iets minder lang dan normaal. I.p.v. 4 weken goed hoesten en dan een paar weken matig hoesten werd het 2 weken goed hoesten en 4 weken matig.
08-04-2019

Ademhalingsproblemen

De 1e 3 maanden ging het goed met het gebruik van alvesco. Maar na die tijd kreeg ik een soort van druk op mijn ogen waardoor deze overspannen raakte. Na maand 6 gestopt met alvesco. De druk en stress op mn ogen werd na 6 weken minder en na 4 maanden was het weg. Om te testen heb ik nu weer een week Alvesco gebruikt en na dag drie begonnen de oogklachten weer opnieuw.
25-02-2019

Astma

Ik gebruik dit medicijn nog niet lang genoeg om mijn ervaring te delen maar tot nu toe lijkt alles in orde. Ik ben wel van plan om, in samenspraak met de specialist, over te gaan naar 100 mg, indien dit mogelijk is. Of ik nog problemen blijf houden betreffende hartritmestoornissen weet ik niet maar ik ben voorlopig in behandeling bij een hartspecialist.
27-11-2018

Sarcoïdose

Ik gebruik de inhaler twee keer per dag en daarnaast Oxys 6. Helpt in principe goed, maar heb opeens sinds 4 maanden last van heesheid. Bezoekjes aan KNO arts en voorgeschreven medicatie hebben niet geholpen. Mijn longarts gaf aan dat ik direct moest stoppen met Alvesco en dat hij vermoed dat na ca 3 weken mijn stem weer normaal zal zijn.
21-10-2018

Longontsteking

consequent gebruik voorkomt ontstekingen
13-10-2018

Astma

voorheen gebruikte ik 2x per dag flixotide (longbeschermer) en 2 keer per dag atrovent. Omdat ik van de flixotide een schorre stem kreeg en een hele heftige astma episode had schreef mijn longarts mij alvesco voor. even een klein uitstapje: in het verleden heb ik trombose gehad (longen, benen, arm) en ik krijg hier aceoumarol (bloedverdunner) voor waardoor ik dagelijks net[lees meer...]jes op mijn inr tussen 2,0 en 3,0 hebt. ik ben uiteindelijk begonnen met alvesco en het werkte fantastisch voor de astma. Echter kreeg ik binnen 2 dagen extreme pijnen in de onder benen/voeten en in mijn vingertoppen. ook merkte ik dat ik meer slijmaanmaak kreeg dan anders. ik besloot na 3 dagen mijn inr te meten en die zat op 7,6! heel erg dun dus/gevaarlijk. Ik heb alles geprobeerd. dosis verlagen/ meer bewegen/ steunkousen. niks hielp. ik ben gestopt met alvesco en als sneeuw voor de zon verdwenen de pijnen. Ik ben na een tijd weer opnieuw begonnen met alvesco want wilde het zeker weten. en had weer exact dezelfde klachten. bij staken medicijn waren de klachten weer verdwenen. ik heb 4 episodes dit middel gebruikt en tussentijds gestopt en de klachten zijn stabiel en herhalen zich steeds en zijn weg bij stoppen met het middel. ik ben zelf in de gelegenheid mijn bloed te meten omdat ik ooit trombose heb gehad en hier een mooi apparaatje voor heb thuis. ik schrik ervan wat dit medicijn met je bloed doet en met name hoeveel mensen niet in staat zijn hun eigen bloedwaarden te meten en dus met een onverklaarbare pijn zitten. mensen let dus aub op want je bloed word extreem vloeibaar van dit middel met als resultaat veel pijn en verhoogde kans op bloedingen (zoals mijn arts mij vertelde welke ook erg schrok van de bijwerkingen). zeer extreme pijnen in de benen en vingers. pas op voor mensen die bloedverdunners innemen! het maakte mijn inr van 2,2 naar inr 7,6 in 2 dagen!
16-09-2018

Ademhalingsproblemen

Hoest sinds lange tijd. Las nu in de bijwerking dat fliotide dat kan veroorzaken. Zeer goed spoelen en gorgelen, anders hees.
07-09-2018

Budesonide Dosisaerosol/Inhalatiepoeder (budesonide)
Astma

I.v.m. kinderwens werd deze voorgeschreven. Fostair schijnt niet goed te zijn voor het ongeboren kind. Na 6 weken gebruik voel ik me beroerd. Het lukt me niet meer om fietsen of actief te bewegen. Bij gebruik geef ik over als of ik 10 sigaretten in één keer op rook en voel ik duizelig. Depressieve klachten spelen op net als angsten. Ook heb ik last van hartkloppingen en he[lees meer...]ftige hoofdpijnen. Met de kinderwens gaat het ook niet goed. Zeer lage libido door vermoeidheid en geen puf om in actie te komen. Dit middel is eerder een goede anticonceptie dan astma medicatie voor mij 😅 Er wordt nu gekeken naar andere opties voor pufjes
28-06-2018

28-05-2018

Astma

werkt goed, ik ben volledig van het hoesten af
27-05-2018

27-05-2018

Astma

Januari 2018 begonnen met Fluticason 125 Aerosol van het merk Vincion. Veel klachten van druk op de borstkast. Voor deze klachten gebruik ik het maar 1 keer per dag, maar het zou 2 keer moeten van longarts. In april onverklaarbare kriebelhoest vaak tot stikken toe. Longarts heeft er geen verklaring voor en zegt dat het het luchtweg infectie is.
25-03-2018

Astma

Prima middel tegen benauwdheid. Wel snel last van heesheid/ verlies van smaak. leek er de laatste jaren van gebruik toch wel wat resitent voor te worden. Hierdoor in enkele jaren tijd meerdere longonstekingen opgelopen terwijl dosering erg hoog waren. iom huisarts icm longarts zgn "overdosering" traject ingezet icm antibiotica en prednisol (dus maximale dosering voor[lees meer...] een week) om ontsteking af te remmen en dan vervolgens te switchen naar seretide. Dit is gelukt seretide gebruik is stabiel (zo ook longfuncties)
08-03-2018

Astma

werkte prima heb veel jaren zonder klachten en of bijwerkingen doorgebracht ,pas sinds er longemfyseem is gecontateerd is bij mij vaker bronchitus en of long onsteking
19-02-2018

Hoest

Ongeveer 1 jaar gebruikt om te herstellen van een longontsteking. Omdat het hoesten aanhield ben ik zo lang doorgegaan met dit middel. Hierna overgestapt op Qvar, wat uiteindelijk ook niet hielp.
19-02-2018

Hoest

inmiddels gestopt. Het is nog steeds niet duidelijk waar het hoesten vandaan komt. Zelfs niet na uitgebreid onderzoek door een longspecialist.
07-02-2018

20-10-2017

Pulmicort (budesonide)
Sarcoïdose

Meer lucht en veel minder benauwd.
23-05-2017

COPD

Na Flixotide een jaar met succes gebruikt te hebben, is de werking ervan opeens weg gevallen, tenminste zo voelde het. Ik had alweer problemen met kortademigheid vooral tijdens het lopen. Tot nu toe heeft de longarts geen verklaring hiervoor voorgesteld, hopelijk komt die verklaring binnen kort.
26-02-2017

Astma

Na langdurig last te hebben gehad van hoesten en diverse onderzoeken en operaties te zijn ondergaan ben ik samen met de specialist gaan orienteren en experimenteren met de medicijnen die mij van mijn klachten af konden helpen. De eerste inhalator hielp mij niet van mijn klachten af, maar de Alvesco gaf na 2 dagen al verlichting. Inmiddels een maand en een diagnose Allergis[lees meer...]che Astma verder en voor 95% van mijn klachten af. Topmedicijn!
25-02-2017

Astma

bij 160 heesheid, minder bij 80 ug, moet het eigenlijk 2x per dag gebruiken, maar ik doe het maar 1 keer vanwege de kans op heesheid, wel last van spierkrampen 's nacht. Moet ik dan kalium nemen? Meer vocht in mijn benen. Verder is het wel heel goed tegen de benauwdheid en de astma, ook al gebruik ik het maar 1 keer. Waarschijnlijk omdat ik op alle medicijnen heftig reage[lees meer...]er.
27-12-2016

Astma

Ik gebruik het medicijn al vele jaren zonder problemen. Heb geen astma aanvallen meer gehad. Ik ben een keer langdurig gestopt met gebruik en merkte na een week of zes helaas dat benauwdheid terugkwam. Dit ging over toen ik flixotide weer ging gebruiken. Ik bleek wel met een lagere dosis toe te kunnen dan ik vroeger nam.
16-12-2016

Astma

Het medicijn werkt goed, maar heeft na lang gebruik wel degelijk negatieve bijwerkingen die niet direct over zijn en gevaarlijk zijn voor de gezondheid.
25-11-2016

Astma

Werkt prima, mits je het consequent en volgens het advies van de arts gebruikt. Geen heesheid of droog gevoel keel, omdat ik na ieder gebruik mijn keel spoel/gorgel met wat water en het gebruik vlak voordat ik (wat) ga eten. Lees de bijsluiter, people (voor degenen die dat stuk mochten hebben gemist en nu mogelijk kampen met keelklachten/klachten die overeenkomen met e[lees meer...]en schimmelinfectie): goed spoelen na gebruik en bij voorkeur gebruiken vlak voor het eten van een maaltijd!
22-10-2016

Benauwdheid

Het medicijn werkt goed bij mij, maar heb sindsdien veel krampen in voeten en tenen. Ik weet niet of dit door de Alvesco kan komen?
30-08-2016

Longontsteking

Bijwerking: Druk gedrag
24-08-2016

Pulmicort (budesonide)
Benauwdheid

gebruikt met goede resultaat.Maa kreeg ook neuropatie oorzaak vit,B6.Gestopt met Pulmicort verdwijnen van beenkrampen.Benauwdheid met slijm weer terug.Weer begonnen met Pulmicort opnieuw beenkrampen en gevoelige spieren.Voor Pulmicort 400 een anderen inhaler rood was deze naam ontschoten.
25-07-2016

Astma

Na 2 weken kreeg ik jeuk op mijn bovenbenen en zitvlak, uitslag op mijn billen en zitvlak, slapeloosheid ... nu 10 dagen gestopt en 7 dagen zware antihystaminicum aan het nemen, maar jeuk neemt niet af, morgen bloed prikken. Over het gebruik en het resultaat was is echter wel tevreden ... Jeuk komt niet vaak voor, maar als je het krijgt is het heel intens ... met slapeloze[lees meer...] nachten als gevolg.
14-07-2016

Astma

Wegens aangeboren astma gebruik ik mijn hele leven al medicijnen. Heb jarenlang Qvar gehad, maar ik werd steeds gevoeliger voor "luchtjes" (parfum, deodorant, aftershave en eau de toilette) zo erg dat ik er astma-aanvallen van kreeg. Van de longarts kreeg ik Alvesco voorgeschreven (2x pd 2 pufjes), het werkte wel goed tegen mijn overgevoeligheid maar verder........... wat [lees meer...]een ramp. Kreeg ontzettende last van kramp in mijn benen, gewrichtspijn in mijn vingers en knieën, ging heel veel vocht vasthouden in benen en handen en het leek wel of ik 9 maanden zwanger was, toen ook nog ontzettende spierpijn (ik heb al fibromyalgie en deze pijn kwam er nog eens extra bovenop). Ben ik de dosis gaan halveren, maar merkte dat mijn overgevoeligheid voor luchtjes weer terugkwam. Nu overgestapt naar flixotide.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4660)
Anticonceptie - overig (3445)
Cholesterol (2718)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2054)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1766)
ADHD - psychostimulantia (1725)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1478)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)