categorie

Astma / COPD - corticosteroiden

Ontstekingremmers bij astma

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - corticosteroiden

Qvar

26-09-2022 | Vrouw | 68
Astma
Kramp na inhalering qvar na 1 a 5 minuten is het over. Ik heb het alleen 's ochtends en 's nachts beenkramp. Heeft iemand hier ervaring mee?

03-09-2022 | Man | 28
Allergie
Wie gebruikt dit middel als alternatief voor rhinocort? Kan iemand mij vertellen hoe het werkt voor u want voor mij werkt het gek genoeg niet

11-08-2022 | Man | 74

Budesonide Dosisaerosol/Inhalatiepoeder

30-06-2022 | Man | 34
Astma
Mislijkhied buikpijn diree ben er mee gestopt nu heb ik fluticason 125 mg 2 keer perdag werk goed

30-05-2022 | Vrouw | 68

26-05-2022 | Vrouw | 71
Astma
Ik ben nu gestopt ,maar denk dat ,dat toch niet helemaal juist is .Was in overleg met arts ondersteuner ,die regelmatig 1keer per jaar een longfunctietest doet . Heb s,nachts beetje piepende adem bij uitademen .dus toch maar weer jammer genoeg flixotide .

01-05-2022 | Man | 70
COPD
Idd komen er problemen na ongeveer 70 pufjes. De resterende 50 pufjes zijn niet te gebruiken. Er komt niets meer uit ook niet na grondig schoonmaken van de houder. Ik heb veel problemen met de Alvesco 160 mg met 120 pufjes. Na 70 pufjes beginnen de problemen. De boel zit dan verstopt en ook na grondig schoonmaken van de houder komt er niets meer uit. Met de 60 pufjes van A[lees meer...]lvesco begint de ellende van verstopping ongeveer na 45 pufjes. Mijn apotheek kan de Alvesco 60 pufjes niet meer leveren zeggen ze. De leverancier geeft geen goed advies. Ze houden het vaag. Ook willen ze niets van een vergoeding weten. Het medicijn Alvesco wordt hierdoor helaas een onbetrouwbaar medicijn door bovengenoemde probleem. Ik zal naar een ander medicijn moeten gaan uitkijken. Zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben? Gaarne een reactie naar Hermen

29-09-2021 | Man | 64
COPD
Na het gebruik van pulmicort en Simbycort die bij mij niet hielpen gebruik ik sinds een maand Alvesco . En ik moet zeggen ik ben er erg tevreden over ik gebruik 2 x een pufje per dag en de benauwdheid is veel minder. Ik kon voorheen nooit slapen door door mn neus te ademen. Ik gebruikte voorheen 5 mg prednison p dag maar de longarts vind dat prednison teveel schadelijke b[lees meer...]ijwerkingen heeft Volgens haar heeft de ciclosonide in alvesco een werking die gelijk is aan prednison maar minder schadelijk en het komt direct in je longen door de inhaler Ik las ook over klachten over de inhaler dat hij het na 70 pufjes slecht doet. Ik doe voordat ik een pufje doe eerst een pufje zonder te inhaleren zonder voorzetkamer en tot nu toe gaat t prima kortom helemaal tevreden over alvesco

16-08-2021 | Vrouw | 50

Budesonide Dosisaerosol/Inhalatiepoeder

15-08-2021 | Man | 47
Astma
Tijdens gebruik bij zowel fysieke als geestelijke inspanning spontaan een enorme jeuk over het hele lichaam . Na stoppen met dit medicijn deze klachten ook direct weg. Na twee jaar ongveer bij huisarts gevraagd om nieuwe longfunctie test (zelfde resultaat) dus nieuwe medicijnen (Flixotide Diskus).

15-08-2021 | Man | 47
Astma
Tijdens eerste 10 dagen nu alleen maar meer benauwdheid en extreem veel slijm productie in neus en diep in de keel.

07-07-2021 | Vrouw | 51
Astma
Astma en Bronchiectasieen . Met deze puffer (smorgens 2, savonds 1), kan ik de dosis aanpassen. Bij stabiliteit kan ik er smorgens n dosis afhalen, bij veel last kan ik savonds een puf bij nemen. Ik doe het er prima op en slik daarbij n hoge dosis vitC, D en Zink. Daarmee zijn mijn longen erg vooruit gegaan. Bij benauwdheid neem ik er een puf Atrove t bij. Luchtweg[lees meer...]verwijder. Daarmee kan ik me prima redden.

20-05-2021 | Man | 65
COPD
Na ongeveer 70 pufjes moet je je de houder goed schoonmaken. De laatste keer kwam er daarna nog niet voldoende medicijn met het drijfgas mee. Wat hiervan de oorzaak is is niet goed te achterhalen? Waarschijnlijk zit het hem in de 160mg? AstraZeneca geeft geen feedback en is niet thuis.

14-05-2021 | Man | 69
COPD
Ik gebruik Alvesco 160 mg en na ongeveer 70 pufjes kwam er niets meer uit bij gebruik. Schoongemaakt door de houder onder de kraan te spoelen. Hierna werkte het nog niet goed. Ik heb ongeveer nog 50 oudjes te gaan. Dit maakt mij erg onzeker over dit medicijn. Zal terug gaan naar de apotheker. Heb in het verleden hier meer klachten over gehad en telefonisch contact gehad m[lees meer...]et AstraZenica in Den Haag. Zij zouden mij terugbellen over dit probleem. Dit hebben zij nooit meer gedaan. Dit maakt voor mij dat dit medicijn minder betrouwbaar is kwa werking. Terwijl naar mijn mening er weinig bijwerkingen optreden bij mij. Heeft iemand anders dezelfde ervaringen?

06-01-2021 | Man | 60
Astma
Zware astma patiënt met schimmel in de longen, zeer veel prednison gebruik in het verleden, Posaconazol tegen schimmel, allemaal zware middelen. Sinds gebruik alvesco geen prednison meer nodig gehad, zeer bijzonder, de artsen kunnen het niet echt goed plaatsen. Wellicht in combinatie met Nucala en Trimbow de juiste combinatie voor mij

01-01-2021 | Vrouw | 57
Ademhalingsproblemen
Nvt

08-10-2020 | Vrouw | 54
Astma
Inderdaad gebeurt het wel eens dat er niets uitkomt.Wat helpt is de voorzetkamer goed reinigen in een sopje, laten drogen en de Alvesco schudden en zorgen dat het plakkertje wat erop geplakt zit niet plakt aan het plastic houdertje.Dus even goed aandrukken.Bij schudden voel je ook wel of er nog wat inzit.Ik schrijf altijd de datum op de verpakking ,dan weet ik dat ik er ee[lees meer...]n maand mee kan doen.Precies op de volgende maand datum neem ik de nieuwe.Je kan ook als je echt denkt dat er niets inzit even tegen een spiegel spuiten,zie je vanzelf dat er wit poeder uitkomt.

06-10-2020 | Vrouw | 59
Astma
Ook ik heb last dat de puf gewoon niet werkt ik denk dan zal het wel verkeerd doen maar na 3 drukken dan pas komt er echt iets uit. Maar mijn huis denkt dat ik te veel gebruik maar dan moet het pufje het wel doen vind ik. Ik heb het er maar bij gelaten.

16-09-2020 | Man | 76
Allergie
Ochtend kroch verdwijnt ermee snel

21-07-2020 | Man | 66
COVID-19
Hydroxychloroquine mag ook niet meer en Pulmicort lijkt ook te helpen tegen covid19 dus is het opeens op.

10-06-2020 | Man | 74
Astma
de stemverandering was erg storend. Alvesco zou tevens geen nadelig effect op mijn osteopenie hebben. Ik denk dat mijn sport daar een belangrijker positief effect heeft.

24-05-2020 | Vrouw | 54
Astma
Al bijna 40 jaar last van milde astma vooral bij inspanning of in erg stoffige of rokerige ruimtes. Na anafylactische shock 15 jaar geleden klachten verergerd. Vaker longontsteking gehad. Ik heb eigenlijk nooit de typische piepende ademhaling die bij astma past. Wel kortademig en beklemmend gevoel op de borst en krampachtig gevoel in mijn halsspieren soms ook gepaard met[lees meer...] hoestbuien. Als het lang goed gaat bouw ik medicatie af vanwege de bijwerkingen. Die nemen dan ook af en ik raak dan ook overgewicht kwijt. Al duurt dat wat lang. Maar afvallen lukt niet bij gebruik alvesco.

23-03-2020 | Man | 81
COPD
het zicht wordt wel wat minder en heb af en toe krampen in de benen. De kramp los ik op door dagelijks 1 tablet magnesium te slikken wat wel helpt. Mijn longarts zegt mij: wil je geen klachten? kiezen uit 2 mogelijkheden 1. de bijwerkingen 2. stoppen en je klachten blijven houden. Ik heb, zeker nu met het coronavirus besloten ipc 1 x - 2 x per dag te puffen omdat d[lees meer...]it medicijn een ontstekingsremmer is -zegt men. Als het virus onder de knie is ga ik denkelijk weer terug naar 1 x per dag en als de bijwerkingen onleefbaar worden dan schakel ik terug naar 1 x of niets meer.

20-03-2020 | Man | 65
COPD
Ik gebruik Pulmicort ca. 20 jaar naar volle tevredenheid gedurende 3/4 deel van het jaar. Vandaag hoor ik van mijn apotheek dat het medicijn voorlopig niet meer leverbaar is, juist nu mijn longen extra bescherming nodig hebben vanwege het Corona virus. Hoe kan dit?

03-02-2020 | Vrouw | 54
COPD
Flixotide helpt mij prima. Beter dan de Fluticasonvan Vincion.

15-01-2020 | Vrouw | 56
Astma
Jaren loop ik in en uit bij de fysio voor de pijn in mijn benen. Als pelgrim loop ik lange afstanden en juist met zitten heb ik veel pijn of er in mijn billen en benen aan de achterkant schaafplekken zitten. Sportarts zei piriformisch syndroom daar geloofde ik niet in en de neuroloog vond na een mri scan geen hernia en zei dat het tussen mijn oren zat. Heel veel verdriet e[lees meer...]n angst want niemand wist wat het was. Ondanks zwaar dieeten viel ik niet af maar bleef aankomen. 620 km lopen met 13 kg op mijn rug en veel maaltijd salades en 4 boterhammen op de dag verder kwam ik 3 kilo aan. Omdat ik bij elke puffer voor mijn astma niet bestaande bijwerkingen kreeg van na 4 dagen mijn bed niet meer uitkunnen van moeheid zou alvesco wonderen doen. Ik had dacht ik geen last van bijwerkingen dus prima. De vraag naar het effect bleef dat ontdekte ik niet. De pijn in mijn benen werd steeds erger en mijn buikomvang ging naar 103 cm. Ik schaam me voor mijn lijf. Op internet las ik verhalen en dat mensen van alvesco dik kunnen worden. Bingo dacht ik. En toen las ik over spierkrampen in de benen en ging bij mij het licht aan. Zou ik al die fysio artsen etc afgelopen zijn omdat de binwerkingen niet bestaan? Nu ben ik sinds 2 dagen gestopt en ik ben nu pijnvrij. Heel benieuwd naar mijn volgende wandeling en wat er daarna gebeurd. Blijft de pijn dan ook weg dan wint ik het aan de alvesco en moet iemand van hele goede huize komen om mij ooit noog aan de puffers te krijgen.

15-01-2020 | Man | 80
Longontsteking
door het gebruik van ALVESCO is de kans groot dat, indien U daar vatbaar voor bent, last krijgt van slecht zien. Dit is een bekende bijwerking en komt doordat een stof je die ALVESCO ervoor zorgt dat U een verhoogde oogboldruk krijgt, de druk in uw ogen is dat zo groot dat U minder en zelfs veel minder goed gaat zien. Mijn longarts vertelde mij dat ik 2 keuzes had: 1) g[lees meer...]een Alvesco meer gebruiken 2) de verhoogde oogboldruk aanvaarden. Eigenlijk best raar zo'n antwoord, maar klaarblijkelijk is er geen ander medicijn dat geen bijwerkingen heeft. Ik gebruik Alvesco nu alleen als het echt nodig is en in overleg met mijn huisarts.

Beclometason Dosisaerosol/Inhalatiepoeder

28-12-2019 | Man | 66
Hoest
Qvar en Salbutamol om hoesten te verhelpen. Longfoto leverde geen longontsteking, brochitis of astma op. Werkgerelateerde stress zou een factor kunnen zijn, is me verteld. De bijwerkingen zorgen voor veel onrust, zorgen, angst, prikkelbaarheid en slapeloosheid. Dat mat je af en je nachtrust is natuurlijk een heel belangrijk medicijn tegen kwalen. Ik wil weer op de spinning[lees meer...]fiets kunnen racen, maar durf niet. Ik fiets graag en veel. 2 inhalaties per dag voor 2 weken voorgeschreven gekregen maar ik moet nu gaan afhaken want dit trek ik niet meer met zulke bijwerkingen. Niet-roker en sporter, wel temperamentvol. Hoop iets anders voorgeschreven te krijgen, anders stop ik ermee want ik heb geen last van benauwdheid, wel veel hoesten snachts, ondanks medicatie.

26-12-2019 | Man | 65
Ademhalingsproblemen
Heb nu al 4 jaar schimmel op tong ik stop ermee !

Qvar

16-12-2019 | Vrouw | 15
Benauwdheid
Veel bijwerkingen, daardoor gaat het slechter op school en sociale leven. Angst is erger geworden en slaaploze nachten.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5765)
Anticonceptie - overig (4239)
Cholesterol (3106)
Depressie - antidepressiva overig (2938)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2673)
Pijn - morfine-achtigen (2413)
ADHD - psychostimulantia (2369)
Verslavingsziekten (2167)
Pijn (2158)
Bloeddruk - betablokkers (1822)
Maagzuur - protonpompremmers (1686)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1623)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Angststoornissen (1413)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1411)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1339)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1135)