Qvar

Longontsteking

consequent gebruik voorkomt ontstekingen
19-02-2018

Hoest

inmiddels gestopt. Het is nog steeds niet duidelijk waar het hoesten vandaan komt. Zelfs niet na uitgebreid onderzoek door een longspecialist.
16-12-2016

Astma

Het medicijn werkt goed, maar heeft na lang gebruik wel degelijk negatieve bijwerkingen die niet direct over zijn en gevaarlijk zijn voor de gezondheid.
30-08-2016

Longontsteking

Bijwerking: Druk gedrag
25-07-2016

Astma

Na 2 weken kreeg ik jeuk op mijn bovenbenen en zitvlak, uitslag op mijn billen en zitvlak, slapeloosheid ... nu 10 dagen gestopt en 7 dagen zware antihystaminicum aan het nemen, maar jeuk neemt niet af, morgen bloed prikken. Over het gebruik en het resultaat was is echter wel tevreden ... Jeuk komt niet vaak voor, maar als je het krijgt is het heel intens ... met slapeloze[lees meer...] nachten als gevolg.
02-04-2016
Man

Benauwdheid

Mijn zoon van 4 maanden moet dit medicijn gebruiken voor zijn benauwdheid. We hebben het in totaal 9 maanden gebruikt, toen zijn we gestopt omdat hij te veel last had van de bijwerkingen. Hij was vaak boos, verdrietig, bang, 's nachts niet willen slapen (zaten gerust op van 1 tot 6 uur) en heel erg druk. Binnen 2 weken afgebouwd en geen nacht meer opgezeten met hem.
26-05-2015

Astma

qvar van kinderarts gekregen, nadat de longverpleegkundige bij ons thuis was geweest, zoontje toen 2 jaar vaak benauwd wv oa prednison gebruik was voorgeschreven en flixotide wat niet hielp en aften veroorzaakte. qvar heeft geholpen, maar sinds we gestopt zijn, vallen nu wel dingen op, geen beenkrampen meer, eetlust is beter geworden, 2 kilo aangekomen in 3 weken tijd, gro[lees meer...]eit opeens sneller, lijkt ook beter in zijn vel te zitten. hopelijk kan zoon, nu 3jaar, zonder medicatie.
25-03-2015

Bronchitis

werkt goed, mond goed naspoelen dan heb je ook geen last van aften in de mond
11-04-2013

COPD

Qvar gebruik ik vooral omdat het gebruik zeer gemakkelijk is zionder losse capsules. Mijn longprobleem is er veel gemakkelijker van geworden Heb nu soms nog Astmatische Bronchitus terwijl dat vroeger wel 6 x per jaar was. Omdat ik veel last heb van Arthrose in mijn handen is dit middel prima in gebruik.
04-04-2013

Astma

Het middel is voor mij heel effectief, in combinatie met serevent. Na jaren vrijwel klachtenvrij te zijn geweest wat betreft de astma, kreeg ik opeens weer hevige klachten en een longfunctie van 60%. Seretide en singulair hielpen niet of nauwelijks. Qvar zorgde ervoor dat de slijmvorming en benauwdheid snel afnam en dat ik nu stabiel blijf. Fijn is dat ik het nauwelijks pr[lees meer...]oef en dat ik er niet hees van word. Dit was bij seretide wel het geval. Enige bijwerking was hevige kramp in de benen en voeten, vooral 's nachts. Dit is echter naar verloop van tijd zo goed als verdwenen.
04-04-2013

19-07-2012

Astma

Ik ben zeer ontevreden over dit medicijn. Tijdens gebruik, maar ook nog lang daarna last van rusteloosheid (hyperactief) en slapeloosheid. Ik ben overgestapt op een ander medicijn.
13-07-2012

Qvar (beclometason)

Onze zoon van 1,5 jaar is sinds gebruik van dit medicijn bang om alleen te zijn en hij slaapt erg slecht. Hij hoest niet meer, maar we hebben er iets anders voor terug gekregen. Ik snap niet zo goed waarom onze huisarts dit voorgeschreven heeft als ik alle mogelijke bijwerkingen lees; Angst, depressie, slaapstoornis, groeistoornis,...
31-01-2012

Astma

Had eerst andere inhalator, maar door zwangerschap nu Qvar. Had eerst autohaler maar omdat hierdoor veel medicijn achter in je keel neer slaat kreeg ik (ook al spoelde ik na het inhaleren heel goed) een schimmelinfectie in mond en keelholte! Heel pijnlijk en vervelend. 5 weken lang antibiotica gehad. Sindsdien heb ik Qvar inhalatiespray met voorzetkamer en sindsdien geen s[lees meer...]chimmel meer gehad.
13-01-2012

Astma

voorgeschreven ipv seretide ivm zwangerschapswens
21-12-2011

Astma

Gelukkig merken we bij onze dochter geen (psychische) bijwerkingen bij de Qvar. Bij andere astma-medicatie kreeg zij dat wel. Helaas is de werking van de Qvar niet zo, dat onze dochter bijna geen klachten heeft. Ze heeft nog minstens een keer per maand last van een heftige excacerbatie van haar astma.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum