lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5

14-07-2016

Astma

Wegens aangeboren astma gebruik ik mijn hele leven al medicijnen. Heb jarenlang Qvar gehad, maar ik werd steeds gevoeliger voor "luchtjes" (parfum, deodorant, aftershave en eau de toilette) zo erg dat ik er astma-aanvallen van kreeg. Van de longarts kreeg ik Alvesco voorgeschreven (2x pd 2 pufjes), het werkte wel goed tegen mijn overgevoeligheid maar verder........... wat [lees meer...]een ramp. Kreeg ontzettende last van kramp in mijn benen, gewrichtspijn in mijn vingers en knieën, ging heel veel vocht vasthouden in benen en handen en het leek wel of ik 9 maanden zwanger was, toen ook nog ontzettende spierpijn (ik heb al fibromyalgie en deze pijn kwam er nog eens extra bovenop). Ben ik de dosis gaan halveren, maar merkte dat mijn overgevoeligheid voor luchtjes weer terugkwam. Nu overgestapt naar flixotide.
17-06-2016

Astma

Na jaren symbicort gebruikt te hebben gebruik ik nu twee weken alvesco. Ik heb nog toe het idee dat de bijwerkingen veel lichter zijn. Bij symbicort had ik last van nerveusheid, trillen, hartkloppingen, haar uitval, gewichtstoename, neerslachtigheid, hoofdpijn en spier krampen. Nog toe heb ik zo nu en dan hoofdpijn en heb ik het idee dat mijn haar nog steeds veel uitvalt. [lees meer...]Verder zijn mijn mond en neus erg droog. Ik heb de hele dag labello bij me. Verder merk ik dat het slijm dat ik ophoest niet langer donker geel is, maar eerder pastel geel en soms kleurloos. Het lijkt voor nu dus goed te werken. Mocht de situatie nog veranderen, dan zal ik later een update plaatsen.
22-01-2016

Astma

Ik gebruik al jaren Alvesco. Hoelang precies weet ik niet meer, maar het middel was toen net in ons land verkrijgbaar. Op internet had ik een artikel gelezen over Alvesco en het feit dat het spul pas in de longen in een corticosteroïde verandert leek mij een groot voordeel. Ik gebruik twee pufjes per dag en heb tot nog toe geen enkele bijwerking gehad. Bij andere luchtweg[lees meer...] corticosteroïden die ik vroeger gebruikte had ik regelmatig bijwerkingen als heesheid en hartkloppingen.
11-01-2016

Astma

Jammer dat in Nederland itt tot bvb USA er geen dosisteller op de inhalator zit. Veel inhalatie medicijnen hebben deze teller. Ik hoop dat Takeda hier snel wat aan gaat doen.
20-05-2015

Astma

Sinds enkele jaren heb ik naast Diabetes ook Astma, en ik heb via mijn longarts Alvesco gekregen in combinatie met Berodual. Ik gebruik het 2x daags 1 puf en ik neem het in met een voorzetkamer omdat ik er anders zo'n braakgevoel van krijg! Ik heb het nooit benauwd en voel me er prima bij! Voor mij een ideaal middel!
14-04-2015

COPD

Ik heb een exercebatie gehad op 28-03 en was toen flauw gevallen en enkele minuten van de wereld af. de volgende dag s'avonds naar ziekenhuis via de huisartsenpost en opgenomen op de long afdeling aldaar. ik hoesten erg veel en heb daar nu heel veel minder last van. mijn conditie is helemaal weg en kan die nu weer opnieuw gaan opbouwen. Maar het hoesten is veel minder of[lees meer...] bijna over zal ik maar zeggen. Ik kan wel de hele dag slapen . ik weet niet of dat van de alvesco komt maar dat ga ik opzoeken
25-03-2015

COPD

weer pijn in mijn benen
09-03-2015

Astma

alle andere middelen gaven als bijwerking stemproblemen. vanaf dag 1 zeer tevreden over Alvesco
Pagina 1 van 5

Mirena (1920) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (758) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase