Alvesco

COPD (8 meningen)
Bronchitis (1 mening)

15-01-2020

Astma

Jaren loop ik in en uit bij de fysio voor de pijn in mijn benen. Als pelgrim loop ik lange afstanden en juist met zitten heb ik veel pijn of er in mijn billen en benen aan de achterkant schaafplekken zitten. Sportarts zei piriformisch syndroom daar geloofde ik niet in en de neuroloog vond na een mri scan geen hernia en zei dat het tussen mijn oren zat. Heel veel verdriet e[lees meer...]n angst want niemand wist wat het was. Ondanks zwaar dieeten viel ik niet af maar bleef aankomen. 620 km lopen met 13 kg op mijn rug en veel maaltijd salades en 4 boterhammen op de dag verder kwam ik 3 kilo aan. Omdat ik bij elke puffer voor mijn astma niet bestaande bijwerkingen kreeg van na 4 dagen mijn bed niet meer uitkunnen van moeheid zou alvesco wonderen doen. Ik had dacht ik geen last van bijwerkingen dus prima. De vraag naar het effect bleef dat ontdekte ik niet. De pijn in mijn benen werd steeds erger en mijn buikomvang ging naar 103 cm. Ik schaam me voor mijn lijf. Op internet las ik verhalen en dat mensen van alvesco dik kunnen worden. Bingo dacht ik. En toen las ik over spierkrampen in de benen en ging bij mij het licht aan. Zou ik al die fysio artsen etc afgelopen zijn omdat de binwerkingen niet bestaan? Nu ben ik sinds 2 dagen gestopt en ik ben nu pijnvrij. Heel benieuwd naar mijn volgende wandeling en wat er daarna gebeurd. Blijft de pijn dan ook weg dan wint ik het aan de alvesco en moet iemand van hele goede huize komen om mij ooit noog aan de puffers te krijgen.
15-01-2020

Longontsteking

door het gebruik van ALVESCO is de kans groot dat, indien U daar vatbaar voor bent, last krijgt van slecht zien. Dit is een bekende bijwerking en komt doordat een stof je die ALVESCO ervoor zorgt dat U een verhoogde oogboldruk krijgt, de druk in uw ogen is dat zo groot dat U minder en zelfs veel minder goed gaat zien. Mijn longarts vertelde mij dat ik 2 keuzes had: 1) g[lees meer...]een Alvesco meer gebruiken 2) de verhoogde oogboldruk aanvaarden. Eigenlijk best raar zo'n antwoord, maar klaarblijkelijk is er geen ander medicijn dat geen bijwerkingen heeft. Ik gebruik Alvesco nu alleen als het echt nodig is en in overleg met mijn huisarts.
25-11-2019

COPD

de Alvesco werkt heel goed ,nu sinds 2 wk 1 x 2 pufjes minder en merk nu dat ik minder kan en meer slijm heb en meer vermoeid ben . de praktijkonder ondersteuning haalde er 2 af ivm te veel medicatie . ik wil nu toch weer naar mijn arts omdat ik echt veel minder kan doen .Hoe ze daar ineens toe gekomen zijn geen idee want wanneer is het te veel ? ik had geen klachten en g[lees meer...]ing bijna nooit naar een dokter en kon erg veel doen .en nu een stuk minder dat begint al bij het opstaan .ik sport veel en wandel en doe mijn huishouden zelf . maar moet met wandelen stoppen tussen door en dat hoefde voorheen niet !! kon dan zo een uur lopen
03-10-2019

Astma

Ik herken de klacht dat de inhalator soms niet helemaal goed werkt, ongeacht schoonmaken. Meestal helpt schoonmaken wel. Vroeger werd er niet geadviseerd om te schudden voor gebruik, tegenwoordig wel, en volgens de apotheker helpt schudden tegen het vastlopen van de inhalator. Ik gebruik in de hoestperiodes, hooikoorts of najaar/winter, aanvullend codeïne.
04-09-2019

Alvesco (ciclesonide)

Fase 1 Longemfyseem. Longfunctietest 2Mei 2019 lichte irritatie bovenste luchtwegen. Moest Alvesco gaan gebruiken. Heb daar dus last van en vraag me af waarom ik een astma medicijn moet gebruiken. Ik ga daar daar over praten met praktijkondersteuner morgen 5 sept. 2019. het bestanddeel corticosteroïden veroorzaakt mijn klachten denk ik. Vanwege diabetes 2 moet ik 5-10 [lees meer...]kg afvallen. Dat lukt door de steroïden in de Alvesco niet terwijl ik serieus met gezond en goed en weinig eet en voldoende beweeg.
24-08-2019

Astma

Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen. Ik druk de houder in en krijg er zeer weinig uit. Paar keer terug geweest bij de apotheek. Deze gaf aan dat ik de houder schoon moest spoelen. Heb dit gedaan maar blijf problemen houden. Dit probleem heb ik niet bij de puffer Serevent. Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben?
25-06-2019

Astma

Begonnen met salbutamol zonodig. Zonodig bleek meerdere keren per dag. Daarom over gegaan op Alvesco. Helaas had dit geen enkel effect op mijn klachten, ik bleef last houden van; kortademig/benauwdheid bij inspannen, slijm ophoesten en piepen (bij inspannen en bij plat liggen op bed) en gevoeligheid voor prikkels zoals hard lachen en koude lucht. Daarom over gegaan op Symb[lees meer...]icort en daarmee verdwenen al mijn klachten.
08-04-2019

Ademhalingsproblemen

De 1e 3 maanden ging het goed met het gebruik van alvesco. Maar na die tijd kreeg ik een soort van druk op mijn ogen waardoor deze overspannen raakte. Na maand 6 gestopt met alvesco. De druk en stress op mn ogen werd na 6 weken minder en na 4 maanden was het weg. Om te testen heb ik nu weer een week Alvesco gebruikt en na dag drie begonnen de oogklachten weer opnieuw.
27-11-2018

Sarcoïdose

Ik gebruik de inhaler twee keer per dag en daarnaast Oxys 6. Helpt in principe goed, maar heb opeens sinds 4 maanden last van heesheid. Bezoekjes aan KNO arts en voorgeschreven medicatie hebben niet geholpen. Mijn longarts gaf aan dat ik direct moest stoppen met Alvesco en dat hij vermoed dat na ca 3 weken mijn stem weer normaal zal zijn.
13-10-2018

Astma

voorheen gebruikte ik 2x per dag flixotide (longbeschermer) en 2 keer per dag atrovent. Omdat ik van de flixotide een schorre stem kreeg en een hele heftige astma episode had schreef mijn longarts mij alvesco voor. even een klein uitstapje: in het verleden heb ik trombose gehad (longen, benen, arm) en ik krijg hier aceoumarol (bloedverdunner) voor waardoor ik dagelijks net[lees meer...]jes op mijn inr tussen 2,0 en 3,0 hebt. ik ben uiteindelijk begonnen met alvesco en het werkte fantastisch voor de astma. Echter kreeg ik binnen 2 dagen extreme pijnen in de onder benen/voeten en in mijn vingertoppen. ook merkte ik dat ik meer slijmaanmaak kreeg dan anders. ik besloot na 3 dagen mijn inr te meten en die zat op 7,6! heel erg dun dus/gevaarlijk. Ik heb alles geprobeerd. dosis verlagen/ meer bewegen/ steunkousen. niks hielp. ik ben gestopt met alvesco en als sneeuw voor de zon verdwenen de pijnen. Ik ben na een tijd weer opnieuw begonnen met alvesco want wilde het zeker weten. en had weer exact dezelfde klachten. bij staken medicijn waren de klachten weer verdwenen. ik heb 4 episodes dit middel gebruikt en tussentijds gestopt en de klachten zijn stabiel en herhalen zich steeds en zijn weg bij stoppen met het middel. ik ben zelf in de gelegenheid mijn bloed te meten omdat ik ooit trombose heb gehad en hier een mooi apparaatje voor heb thuis. ik schrik ervan wat dit medicijn met je bloed doet en met name hoeveel mensen niet in staat zijn hun eigen bloedwaarden te meten en dus met een onverklaarbare pijn zitten. mensen let dus aub op want je bloed word extreem vloeibaar van dit middel met als resultaat veel pijn en verhoogde kans op bloedingen (zoals mijn arts mij vertelde welke ook erg schrok van de bijwerkingen). zeer extreme pijnen in de benen en vingers. pas op voor mensen die bloedverdunners innemen! het maakte mijn inr van 2,2 naar inr 7,6 in 2 dagen!
27-05-2018

19-02-2018

Hoest

Ongeveer 1 jaar gebruikt om te herstellen van een longontsteking. Omdat het hoesten aanhield ben ik zo lang doorgegaan met dit middel. Hierna overgestapt op Qvar, wat uiteindelijk ook niet hielp.
26-02-2017

Astma

Na langdurig last te hebben gehad van hoesten en diverse onderzoeken en operaties te zijn ondergaan ben ik samen met de specialist gaan orienteren en experimenteren met de medicijnen die mij van mijn klachten af konden helpen. De eerste inhalator hielp mij niet van mijn klachten af, maar de Alvesco gaf na 2 dagen al verlichting. Inmiddels een maand en een diagnose Allergis[lees meer...]che Astma verder en voor 95% van mijn klachten af. Topmedicijn!
25-02-2017

Astma

bij 160 heesheid, minder bij 80 ug, moet het eigenlijk 2x per dag gebruiken, maar ik doe het maar 1 keer vanwege de kans op heesheid, wel last van spierkrampen 's nacht. Moet ik dan kalium nemen? Meer vocht in mijn benen. Verder is het wel heel goed tegen de benauwdheid en de astma, ook al gebruik ik het maar 1 keer. Waarschijnlijk omdat ik op alle medicijnen heftig reage[lees meer...]er.
22-10-2016

Benauwdheid

Het medicijn werkt goed bij mij, maar heb sindsdien veel krampen in voeten en tenen. Ik weet niet of dit door de Alvesco kan komen?
14-07-2016

Astma

Wegens aangeboren astma gebruik ik mijn hele leven al medicijnen. Heb jarenlang Qvar gehad, maar ik werd steeds gevoeliger voor "luchtjes" (parfum, deodorant, aftershave en eau de toilette) zo erg dat ik er astma-aanvallen van kreeg. Van de longarts kreeg ik Alvesco voorgeschreven (2x pd 2 pufjes), het werkte wel goed tegen mijn overgevoeligheid maar verder........... wat [lees meer...]een ramp. Kreeg ontzettende last van kramp in mijn benen, gewrichtspijn in mijn vingers en knieën, ging heel veel vocht vasthouden in benen en handen en het leek wel of ik 9 maanden zwanger was, toen ook nog ontzettende spierpijn (ik heb al fibromyalgie en deze pijn kwam er nog eens extra bovenop). Ben ik de dosis gaan halveren, maar merkte dat mijn overgevoeligheid voor luchtjes weer terugkwam. Nu overgestapt naar flixotide.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (523) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum