Ervaringen met Flixotide

Longontsteking (2 meningen)

26-02-2024 | Man | 49
fluticason (100mg)

pijn op de borst droge mond

100mg per dosering in een handige puffer, echter bij mij werkte het niet. Ik heb het 2 weken gebruikt. Ik kreeg na een uur pijn in mijn borstkas, en ook het hoesten werd erger, na een paar uur na gebruik kreeg ik een droge mond wat niet makkelijk wegspoelde met water.

24-10-2023 | Man | 29
Hoest
Na de 1 ste inhalatie werkte het gelijk dat ik meer zuurstof kreeg Ik nam het omdat ik erg benauwd was en hoestte

14-09-2023 | Vrouw | 71
Slijm bij bronchitis

08-05-2023 | Vrouw | 42

27-12-2022 | Man | 66

06-11-2022 | Vrouw | 27
Astma
Astma kwam dit jaar na jaren weer opspelen na een periode van veel stress. Hierdoor had ik hoestbuien snachts, veel piepen en erg benauwd. Eerst een aantal weken gebruikt (4×2)en daarna waren de hoestbuien snachts voorbij. Weer na een aantal weken kwam het terug. Longfunctie test gedaan en die was ook minder en hierdoor weer . Tijdens de hooikoorts periode werd de astma er[lees meer...]ger en was flixitiotide niet voldoende en kreeg ik ook hooikoorts medicijnen. Dit werkte prima. Flixiotide ontlaste mijn longen wel en hielp goed tegen de astma. Afbouwen is langzaam gebeurt wel lastig in te schatten wanneer het nou goed was om te doen. Helaas waren de bijwerkingen verschrikkelijk. Ik ben 5 kg aangekomen in het afgelopen half jaar terwijl ik sport, een active baan heb en gezond eet. Ik kreeg last van een hese stem waardoor ik met bicarbonaat ben gaan spoelen na iedere pufje. Vocht vasthouden is denk ik icm gewichtstoename en ik kreeg puisten/acnee wat ik sinds mijn puberteit al niet meer had. Fijn middel voor de astma maar het moet niet niet te lang duren en alleen over op de ventolin(zo nodig), dat is het fijnste!

26-05-2022 | Vrouw | 71
Astma
Ik ben nu gestopt ,maar denk dat ,dat toch niet helemaal juist is .Was in overleg met arts ondersteuner ,die regelmatig 1keer per jaar een longfunctietest doet . Heb s,nachts beetje piepende adem bij uitademen .dus toch maar weer jammer genoeg flixotide .

16-08-2021 | Vrouw | 50
fluticason (500ug/do)

15-08-2021 | Man | 47
Astma
Tijdens eerste 10 dagen nu alleen maar meer benauwdheid en extreem veel slijm productie in neus en diep in de keel.

07-07-2021 | Vrouw | 51
fluticason (125ug/do)
Astma
Astma en Bronchiectasieen . Met deze puffer (smorgens 2, savonds 1), kan ik de dosis aanpassen. Bij stabiliteit kan ik er smorgens n dosis afhalen, bij veel last kan ik savonds een puf bij nemen. Ik doe het er prima op en slik daarbij n hoge dosis vitC, D en Zink. Daarmee zijn mijn longen erg vooruit gegaan. Bij benauwdheid neem ik er een puf Atrove t bij. Luchtweg[lees meer...]verwijder. Daarmee kan ik me prima redden.

01-01-2021 | Vrouw | 57
fluticason (0,25mg/ml)
Ademhalingsproblemen
Nvt

10-06-2020 | Man | 74
Astma
de stemverandering was erg storend. Alvesco zou tevens geen nadelig effect op mijn osteopenie hebben. Ik denk dat mijn sport daar een belangrijker positief effect heeft.

03-02-2020 | Vrouw | 54
fluticason (125ug/do)
COPD
Flixotide helpt mij prima. Beter dan de Fluticasonvan Vincion.

08-05-2019 | Man | 69
fluticason (500ug/do)
COPD
Tijdens wintermaanden vaak last van langdurige verkoudheid, enige benauwdheid en (taai) slijm. Om meer preventieve redenen, d.w.z. ter voorkoming van longontsteking gebruik dan een korte periode (ca. twee weken ) Flixotide. Lijkt redelijk goed te werken, geen longontsteking meer gehad.

13-04-2019 | Vrouw | 14
Astma
Mij astma uit zich vooral in de vorm van hoesten, het idee was dat de flixotide hier tegen zou helpen. Het hielp een beetje, de hoestbuien duurde iets minder lang dan normaal. I.p.v. 4 weken goed hoesten en dan een paar weken matig hoesten werd het 2 weken goed hoesten en 4 weken matig.

25-02-2019 | Man | 69
Astma
Ik gebruik dit medicijn nog niet lang genoeg om mijn ervaring te delen maar tot nu toe lijkt alles in orde. Ik ben wel van plan om, in samenspraak met de specialist, over te gaan naar 100 mg, indien dit mogelijk is. Of ik nog problemen blijf houden betreffende hartritmestoornissen weet ik niet maar ik ben voorlopig in behandeling bij een hartspecialist.