Flixotide

Longontsteking (2 meningen)
Benauwdheid (1 mening)

08-05-2019

COPD

Tijdens wintermaanden vaak last van langdurige verkoudheid, enige benauwdheid en (taai) slijm. Om meer preventieve redenen, d.w.z. ter voorkoming van longontsteking gebruik dan een korte periode (ca. twee weken ) Flixotide. Lijkt redelijk goed te werken, geen longontsteking meer gehad.
13-04-2019

Astma

Mij astma uit zich vooral in de vorm van hoesten, het idee was dat de flixotide hier tegen zou helpen. Het hielp een beetje, de hoestbuien duurde iets minder lang dan normaal. I.p.v. 4 weken goed hoesten en dan een paar weken matig hoesten werd het 2 weken goed hoesten en 4 weken matig.
25-02-2019

Astma

Ik gebruik dit medicijn nog niet lang genoeg om mijn ervaring te delen maar tot nu toe lijkt alles in orde. Ik ben wel van plan om, in samenspraak met de specialist, over te gaan naar 100 mg, indien dit mogelijk is. Of ik nog problemen blijf houden betreffende hartritmestoornissen weet ik niet maar ik ben voorlopig in behandeling bij een hartspecialist.
16-09-2018

Ademhalingsproblemen

Hoest sinds lange tijd. Las nu in de bijwerking dat fliotide dat kan veroorzaken. Zeer goed spoelen en gorgelen, anders hees.
28-06-2018

28-05-2018

Astma

werkt goed, ik ben volledig van het hoesten af
27-05-2018

Astma

Januari 2018 begonnen met Fluticason 125 Aerosol van het merk Vincion. Veel klachten van druk op de borstkast. Voor deze klachten gebruik ik het maar 1 keer per dag, maar het zou 2 keer moeten van longarts. In april onverklaarbare kriebelhoest vaak tot stikken toe. Longarts heeft er geen verklaring voor en zegt dat het het luchtweg infectie is.
25-03-2018

Astma

Prima middel tegen benauwdheid. Wel snel last van heesheid/ verlies van smaak. leek er de laatste jaren van gebruik toch wel wat resitent voor te worden. Hierdoor in enkele jaren tijd meerdere longonstekingen opgelopen terwijl dosering erg hoog waren. iom huisarts icm longarts zgn "overdosering" traject ingezet icm antibiotica en prednisol (dus maximale dosering voor[lees meer...] een week) om ontsteking af te remmen en dan vervolgens te switchen naar seretide. Dit is gelukt seretide gebruik is stabiel (zo ook longfuncties)
08-03-2018

Astma

werkte prima heb veel jaren zonder klachten en of bijwerkingen doorgebracht ,pas sinds er longemfyseem is gecontateerd is bij mij vaker bronchitus en of long onsteking
07-02-2018

Ademhalingsproblemen

23-05-2017

COPD

Na Flixotide een jaar met succes gebruikt te hebben, is de werking ervan opeens weg gevallen, tenminste zo voelde het. Ik had alweer problemen met kortademigheid vooral tijdens het lopen. Tot nu toe heeft de longarts geen verklaring hiervoor voorgesteld, hopelijk komt die verklaring binnen kort.
27-12-2016

Astma

Ik gebruik het medicijn al vele jaren zonder problemen. Heb geen astma aanvallen meer gehad. Ik ben een keer langdurig gestopt met gebruik en merkte na een week of zes helaas dat benauwdheid terugkwam. Dit ging over toen ik flixotide weer ging gebruiken. Ik bleek wel met een lagere dosis toe te kunnen dan ik vroeger nam.
25-11-2016

Astma

Werkt prima, mits je het consequent en volgens het advies van de arts gebruikt. Geen heesheid of droog gevoel keel, omdat ik na ieder gebruik mijn keel spoel/gorgel met wat water en het gebruik vlak voordat ik (wat) ga eten. Lees de bijsluiter, people (voor degenen die dat stuk mochten hebben gemist en nu mogelijk kampen met keelklachten/klachten die overeenkomen met e[lees meer...]en schimmelinfectie): goed spoelen na gebruik en bij voorkeur gebruiken vlak voor het eten van een maaltijd!
13-03-2016

10-03-2016

Bronchitis

Ik heb bronchitis waarschijnlijk veroorzaakt door een virus. Had eerst griep. Heb gevoelige luchtwegen. Salbutamol en flixotide gekregen. Effect binnen 1 dag merkbaar. Enige bijwerkingen is de smaak en keelpijn.
07-09-2015

Astma

Vanaf februari 2015 last van benauwdheid vooral 's nachts na een hardnekkige griep. In juni toch maar naar de huisarts, deze schreef ventolin voor en ik moest een longfunctietest doen. Uitslag was gelukkig geen COPD en tegen Astma aan. Flixotide discus werd voor geschreven en tot op heden heb ik geen benauwdheid meer. Ook heb ik nog geen last van eventuele bijwerkingen.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum