Ervaringen met Qvar

Astma (24 meningen)
COPD (1 mening)

26-10-2010 | Vrouw
Allergische astma
Ik gebruik sinds 4 maanden Qvar en Airomir i.p.v. Symbicort (2x 2 pufjes per dag). Volgens mijn huisarts veroorzaakt de luchtwegverwijder de krampen. Airomir alleen als nodig (eigenlijk niet meer). Nu krijg ik toch weer last van krampen in mijn kuiten, benen en handen terwijl ik de luchtwegverwijder al lang niet meer heb gebruikt. Herkent iemand dit?

30-04-2010 | Man
Foradil

01-04-2010 | Vrouw

23-03-2010 | Man

12-12-2009 | Man
Astma
Gebruik veel van deze pufjes, werkt goed tegen de astma, en is goed in te nemen. Als je meer dan 5 pufjes moet innemen per keer, is het handiger als er een verpakking zou zijn van qvar 250. Wellicht krijg ik wel last van wat cushing achtiger verschijnselen, maar dat is nog in onderzoek.

25-11-2009 | Man

15-10-2009 | Vrouw
Astma
Ik gebruik het pas sindskort ivm met heel veel bijwerkingen van andere medicijnen die ik heb gebruikt en tot nu toe ben ik zeer tevreden over dit middel. Ik vind het ook ideaal dat met deze autohaler je zelf niets hoeft te doen en dat het middel ook dieper in je longen terecht komt.

12-12-2008 | Vrouw
beclometason
De Qvar 100 Autohaler werkt zeer makkelijk; door de fijne deeltjes komt het medicijn dieper in de longen terecht en werkt voor mij beter dan andere corticosteroiden. Ervaar geen bijwerkingen.

17-09-2008 | Vrouw
Astma
Bij dit middel heb ik tot heden geen bijwerkingen ervaren.

02-04-2016 | Man
Benauwdheid
Mijn zoon van 4 maanden moet dit medicijn gebruiken voor zijn benauwdheid. We hebben het in totaal 9 maanden gebruikt, toen zijn we gestopt omdat hij te veel last had van de bijwerkingen. Hij was vaak boos, verdrietig, bang, 's nachts niet willen slapen (zaten gerust op van 1 tot 6 uur) en heel erg druk. Binnen 2 weken afgebouwd en geen nacht meer opgezeten met hem.

13-07-2012 | Man | 1
beclometason
Onze zoon van 1,5 jaar is sinds gebruik van dit medicijn bang om alleen te zijn en hij slaapt erg slecht. Hij hoest niet meer, maar we hebben er iets anders voor terug gekregen. Ik snap niet zo goed waarom onze huisarts dit voorgeschreven heeft als ik alle mogelijke bijwerkingen lees; Angst, depressie, slaapstoornis, groeistoornis,...

26-05-2015 | Man | 2
beclometason (100ug/do)
Astma
qvar van kinderarts gekregen, nadat de longverpleegkundige bij ons thuis was geweest, zoontje toen 2 jaar vaak benauwd wv oa prednison gebruik was voorgeschreven en flixotide wat niet hielp en aften veroorzaakte. qvar heeft geholpen, maar sinds we gestopt zijn, vallen nu wel dingen op, geen beenkrampen meer, eetlust is beter geworden, 2 kilo aangekomen in 3 weken tijd, gro[lees meer...]eit opeens sneller, lijkt ook beter in zijn vel te zitten. hopelijk kan zoon, nu 3jaar, zonder medicatie.

16-09-2019 | Vrouw | 3
Astma
Mijn dochter gebruikt het voor de astma. Na een week werden haar klachten erger ipv minder. Kon ze zeer slecht in slaap vallen en werd ze meerdere malen snachts wakker van het hoesten

30-08-2016 | Man | 5
Longontsteking
Bijwerking: Druk gedrag

21-12-2011 | Vrouw | 8
Astma
Gelukkig merken we bij onze dochter geen (psychische) bijwerkingen bij de Qvar. Bij andere astma-medicatie kreeg zij dat wel. Helaas is de werking van de Qvar niet zo, dat onze dochter bijna geen klachten heeft. Ze heeft nog minstens een keer per maand last van een heftige excacerbatie van haar astma.

16-12-2016 | Vrouw | 11
Astma
Het medicijn werkt goed, maar heeft na lang gebruik wel degelijk negatieve bijwerkingen die niet direct over zijn en gevaarlijk zijn voor de gezondheid.