Ervaringen met Venofer

Losferron (14 meningen)

10-10-2011 | Vrouw | 50
ferrioxidesaccharaat
IJzer gebrek
Er moest 500 ml Venofer via een infuus toegediend worden. De verpleegkundige heeft eerst 50 ml toegediend voor de proef. Ik werd een beetje lichtjes in mijn hoofd, maar dat was volgens de verpleegkundige wel normaal. Toen besloot ze de overige 475 ml toe te dienen. Zat lekker op een leunstoel met mijn voeten op een voetenbank een tijdschrift te lezen en het infuus aan mi[lees meer...]jn rechter arm. Opeens kreeg ik pijn in mijn rug met ademhaling, vervolgens trok de pijn door naar mijn borst. Ik wilde rechtop gaan zitten en probeerde mijn voeten van de voetenbank af te halen, maar kon amper mijn benen buigen, omdat de benen binnen no time opgezwollen waren. En kreeg allemaal rode dikke plekken op mijn armen en mij hele lichaam werd dik. Het ademen werd steeds erger, kon bijna niet ademen, heel oppervlakkig, omdat ik een vreselijk pijn op mijn borst en rug had. Ik heb toen op de bel gedrukt, de verpleegster was snel ter plekke, ze heeft mij op een bed geplaatst en zag hoe slecht ik er aan toe was, ze was bezig een anti middel te koppelen aan het infuus en ik toen raakte ik bewusteloos. Mijn polsslag was gedaald naar 40 en mijn bloeddruk daalde naar 45 en hoog stond hij op 70. Dit ging allemaal zo snel, misschien nog geen tien minuten. Er was nog ongeveer 225 ml venofer over. De arts is geweest en concludeerde dat de rest van de venofer ook toegediend moest worden. Ondanks dat ik zei, dat ik naar mijn gevoel allergisch was voor dat spul, maar volgens haar was dat niet het geval. Als ik allergisch was voor venofer dan zou alleen mijn polsslag dalen en niet mijn bloeddruk en polsslag tegelijk. Enfin..de rest van de venofer werd verder toegediend, einde van de rit op een paar drubbels na viel ik weer flauw en weer een hele lage polsslag en bloeddruk, weer een anti middel toegediend. De arts kwam weer langs en had besloten dat ik toch een nachtje in het ziekenhuis moest blijven ter observatie. Ik had een onrustige nacht met een schommelend polsslag en bloeddruk. De arts kwam in de ochtend langs met de mededeling dat ik toch allergisch was voor de venofer! Ik heb een ERNSTIGE LEVENSGEVAARLIJKE OVERGEVOELIGHEIDS REACTIE doorgemaakt!!! De artsen hebben het ook niet altijd bij het juiste eind!! Toen ik naar het ziekenhuis ging, dacht ik dat ik na een paar uren heel erg energiek het ziekenhuis zou uitlopen, wist niet dat ik na al deze ellende nog maanden erg beroert zou voelen!! De medewerkers maakten een opmerking: U kwam zo opgewekt/vrolijk en spontaan binnen en gaat zo ziek en gebroken naar huis!! Ik zag er uit als een wrak!! Een ding was wel positief, mijn ijzer was gestegen naar 9.7!!...nog nooit zo een hoge ijzergehalte gehad!!

05-08-2021 | Vrouw | 62
ferrioxidesaccharaat (20mg/ml)
Bloedarmoede
I.v.m bloedarmoede die .et tabletten niet oploste een ijzerinfuus gehad. Was van tevoren bang maar was geen enkele reden voor. Goed geholpen in het ziekenhuis. Het enige wat ik merkte was een.lage bloeddruk maar verder geen enkele reactie.