Co-Diovan

valsartan / hydrochloorthiazide

03-02-2019

Co-Diovan (valsartan / hydrochloorthiazide)

Heb deze van de Apotheek gehad omdat mijn vorige merk kankerverwekkende stoffen bevat.
21-05-2015

11-12-2014

Hartfalen

Gebruikte niet alleen Co-Diovan, maar ook Diovan Dit i.v.m. hartinfarct.
24-03-2013

Hypertensie

Ik gebruikte Valsartan wegens hoge bloeddruk en 's zomers oedeemvorming. Sinds een 1/2 jaar heb ik in toenemende mate last van een ontstoken dikke tong, pijnlijke lippen, jeuk over het lichaam en ijskoude voeten, vooral 's nachts. Het begon redelijk slecht met me te gaan. Toen ik onlangs door toeval enige dagen moest stoppen met innemen, verdwenen deze verschijnselen lang[lees meer...]zamerhand voor een groot deel. Nu na een week voel ik me beter dan in lange tijd. De bloeddruk blijkt nu trouwens genormaliseerd, zodat een vervangend middel niet nodig is.
12-03-2013

Co-Diovan (valsartan / hydrochloorthiazide)

Gebruik het inmiddels al 4 jaar na een aantal andere bloeddruk verlagers die niet echt hielpen. Mijn onderdruk is nu al weer jaren onder de 100. Maar onder de 90 wil niet echt lukken. Heb wel last van nadruppelen na het plassen. Omdat je vaker moet bij vocht afdrijvende medicijnen gaf dat geen fris gevoel. Ook de bijwerking van hoesten ben ik niet vrij van en met een stev[lees meer...]ige hoestbui verlies je ook wel eens een paar druppeltjes. Na een paar jaar toch maar eens besproken met de huisarts. Hij zegt dat ik niet incontinent ben. Krijg van de verzekering attends schelp vergoed. Met spijkergoed model bouwvakker is dat probleem. Onder een nette pantalon heeft tena for men pad mijn voorkeur welke ik zelf moet betalen en het gevoel geeft dat deze echt niet zichtbaar of hoorbaar is.
13-12-2012

Co-Diovan (valsartan / hydrochloorthiazide)

Gebruik een aantal jaren co diovan. Ik heb een prima bloeddruk. Onlangs met dieet 11 kg afgevallen. Sinds kort aanvallen van duizeligheid. Zijn er meer mensen die dit kennen? Misschien dosis te hoog?
08-11-2012

Co-Diovan (valsartan / hydrochloorthiazide)

Diverse medicijnen gehad voor mijn te hoge onderdruk (100 - 110) nu sinds een jaar Co Diovan wat wel goed werkt, enigste nadeel is een regelmatig licht gevoel in mijn hoofd wat soms leid tot een duizelig gevoel. Onderdruk is nu tussen de 85 en 90.
28-10-2012

22-10-2012

Co-Diovan (valsartan / hydrochloorthiazide)

Verschillende bloeddruk medicijnen al voorgeschreven gekregen. Co-diovan werkt bij mij het beste. Nadeel van alle bloeddruktabletten is plaspil effect. Achteraf blijkt dat ik PMD heb wat 20% van de mannen blijkt te hebben (het nadruppelen als de broek net dicht is). Paardruppels is normaal niet zo erg dat vangt je ondergoed wel op, maar na inname van een plaspil als je in [lees meer...]korte tijd vaker naar het toilet moet resulteren een paardruppels tot een natte boxer. Na jaren toch ook maar aan de tena for men. Net mijn bloeddruk gaat het nu uitstekend.
18-10-2012

over het algemeen goed!
20-06-2012

Co-Diovan (valsartan / hydrochloorthiazide)

Na het testen van allerlei middelen bleek Co diovan van het merk Novartis er goed te werken. Mijn bloedruk is nu stabiel rond de 85/135. De Apotheek weigert mij echter dit merk omdat de ze zoals ze zelf zeggen "geen winst meer maken op Novartis", de zorgverzekeraar wil te weinig vergoeden. Ik kreeg het middel Combisartan, in een Italiaans/Spaans doosje, van hen met dezelfd[lees meer...]e ingrediënten (althans dat staat er op) Mijn bloeddruk met dat middel steeg naar 100/150 gemiddeld dus 15 punten hoger. Mijn huisarts vermeld nu op het recept dat het Novartis moet zijn maar het blijft een gevecht (bijna letterlijk) aan de balie van de Apotheek. Volgens hen kan het niet want het heeft exact dezelfde bestanddelen (is volgens de bijsluiter inderdaad zo). Is die 15 punten hogere bloeddruk toeval (totaal 3x 2 weken geprobeerd) of zijn er meer mensen die dit meemaken?
27-05-2012

Co-Diovan (valsartan / hydrochloorthiazide)

kreeg er hele erge hoofdpijn van en mijn suikerwaarden vlogen omhoog. nu ik gestopt ben. zakte mijn suiker meteen en was ik ook van de hoofdpijn verlost
07-05-2012

Co-Diovan (valsartan / hydrochloorthiazide)

Heb enkele jaren codiovan 160/25 gebruikt. Geen probleem .sinds een paar maand co-diovan 320/25 omdat bloeddruk nog te hoog bleef. nu beginnen klachten als slecht slapen, vermoeid, opgeblazen gevoel in maag streek, snel kortademig. ik gebruik naast co-diovan ook Metroprolol wat ook een bloeddruk verlager is en deze al een veel langere periode. Het is moeilijk om te zegge[lees meer...]n 'het is de oorzaak van de co-diovan', ik durf ook niet zomaar terug te gaan naar een lagere dosis.
25-03-2012

Hypertensie

Prima medicijn waarvoor het bedoeld is, Ik herken mij in andere reacties. Al mijn ondergoed is verpest door (gering) urine verlies. Net niet erg genoeg om een verband te gebruiken. Tot je je leven te veel laat beinvloeden. Na visite innemen en dan rot slapen. Of toch maar wel innemen en ongemakkelijk zitten dat je in je ondergoed weer een natte plek hebt. Ook met je vrouw [lees meer...]er om heen draaien. Zij ziet het vuile ondergoed maar wij spraken er niet over. Omgeving merkt het net niet dus net niet erg genoeg en de stap naar het tena of soortgelijk product te maken. Mensen, stap over de schroom en je leven is weer een stuk leuker. Gewoon ontspannen zitten en een goede nachtrust is weer geweldig. Ik heb vier jaar verpest
13-02-2012

Co-Diovan (valsartan / hydrochloorthiazide)

Prima geneesmiddel. Geen bijwerkingen en de bloeddruk is omlaag. Wel iets meer toiletbezoek.
05-02-2012

Co-Diovan (valsartan / hydrochloorthiazide)

Inname is geen probleem en ik voel mij prima. Voor urine verlies eerst maansverandering gebruikt wat niet ideaal is. Nu tena for men gebruik is het minder bezwaarlijk.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum