Ervaringen met Lisinopril/Hydrochloorthiazide

Lisinopril/Hydrochloorthi...

lisinopril / hydrochloorthiazide

Hoge bloeddruk (22 meningen)
Hartfalen (1 mening)

22-12-2023 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Door nierinsufficiëntie terug overgeschakeld van Belsar plus naar Belsar 20 op advies van Phrenologe. Geen resultaat en dus Belsar 40. Terug hoge bloeddruk . Terug naar Belsar plus en opnieuw normale bloeddruk.

14-05-2023 | Man | 54
Hoge bloeddruk
Sinds de medicatie 10 mg heb ik lat van zware armen en benen, kan de trap niet meer zomaar even op en af lopen zonder met vermoeide benen te hebben. Handen en vingers tintelen als een gek waardoor ik regelmatig even niks kan. De steken in mijn voorhoofd vind ik erg eng daar ik niet goed weet wat er dan speelt. Hopelijk gaan deze nare gevoelens over?

30-05-2022 | Vrouw | 68
lisinopril / hydrochloorthiazide (2,5mg)

25-05-2021 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk
Helpt bij mij goed, voor zover ik weet geen bijwerkingen, wel in het begin maar dat duurde ongeveer een week.

24-05-2021 | Man | 69
Hoge bloeddruk
nooit weer die troep ik was een wrak < nergens geen zin meer in , impotent duizelig vreselijke diaree , en onder de uitslag het hele lichaam zat er onder, prednison ,zalf niks hielp . nu na dikke maand bijna schoon veel beter in mijn hoofd ,nooit weer

13-01-2021 | Vrouw | 64
Hoge bloeddruk
Na een mogelijke tia en veel te hoge bloeddruk kreeg ik lisinopril voorgeschreven. Na korte tijd begon ik te kuchen en ook al vrij snel sliep ik af en toe erg slecht en kreeg ik last van duizelingen. na halvering van de dosis ging het iets beter maar na verloop van een paar maanden kreeg ik ook last van huiduitslag met vreselijke jeuk.

08-08-2020 | Vrouw | 64
lisinopril / hydrochloorthiazide (12,5mg)
Hoge bloeddruk
gebruik het nu 3 weken nergers geen zin meer aan alleen maar moe en een slap gevoel

05-05-2020 | Man | 54
Hoge bloeddruk
in de eerste instantie hiepen ze niet genoeg , maar na een week of 6 slikken krijg ik nu ook klachten dat ik steeds meer moet plassen en incontinentie klachten , diaree , hoofdpijn duizeligheid , slappe knieen ernstige vermoeidheid , heel snel moe

13-02-2020 | Man | 67
Hoge bloeddruk
Heb een tijd Approvel geslikt tegen hoge bloeddruk. Was voor mij prima en had weinig bijwerkingen. Totdat de verzekering het niet meer betaalde. Een jaar geleden overgestapt op deze troep en mocht ik de bijwerkingen ook voor lief nemen. Hoesten, uitslag met jeuk gepaard gaande, erectieproblemen, stemmingswisselingen en een afwezi gevoel. Ik ben er nu mee opgehouden. Gelukk[lees meer...]ig geen bijwerkingen meer. Dit middel is erger dan de kwaal!

13-01-2020 | Man | 69
lisinopril / hydrochloorthiazide (20/12,5mg)
Tbv hoge bloeddruk en nierstenenvorming zijn deze medicijnen voor lang gebruik (6 jaren) bij mij goed bevallen en ik neem ze nog steeds dagelijks in. Mijn ervaring met deze medicijnen zijn van het fabrikaat Sandoz (SDZ)

13-07-2019 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Na 2,5 maand is de bloeddruk die eerst heel hoog was en niet op een natuurlijke behandeling reageerde op normale waarden gekomen. Ik gebruik wel dagelijks extra orthomoleculaire vitamines en mineralen als zink en magnesium tabletten welke goed door het lichaam opgenomen worden waardoor ik bijna geen bijwerkingen heb. Af en toe wel vermoeid of slaperig. Kan hier mee leven.

27-05-2019 | Man | 70
lisinopril / hydrochloorthiazide (10mg)
3 maanden geleden terug gekomen uit indonesie met een vervelende kriebelhoest ,dokter zei virus. mijn longspecialist gaf na drie maanden pretnison hielp niks vroeg mijn medicijnen lijst waaronder lisonipril.heeft mij zojuist gezegd onmiddellijk stoppen met lisonipril en mij beloofd binnen twee dagen niet meer te hoesten,dus ben benieuwd,sommigge mensen hebben na tien jaar [lees meer...]dit te slikken er in eens last van, ik heb het altijd koud en stook in huis 23 graden.

20-05-2019 | Vrouw | 69
lisinopril / hydrochloorthiazide (20)
Hoge bloeddruk
Na Valsartan overgestapt op lisinopril, daarmee opgehouden wegens diarree. Nu Losartan kalium en meteen weer diarree

24-04-2018 | Man | 67
Hoge bloeddruk
eek avond hoesten ende hele dag koud over het hele lichaam met name handen en voeten

23-03-2018 | Man | 63
Hoge bloeddruk
Nog geen ervaringen, 40 mg per dag. Uit America tabletten 40 mg. Niet leverbaar in Nederland. Wat zijn de ervaringen? [redactie mijnmedicijn: waardering op gemiddeld ingesteld omdat men nog niet is begonnen aan medicatie]

08-12-2017 | Man | 66
lisinopril / hydrochloorthiazide (10mg)