Lisinopril/Hydrochloorthi...

lisinopril / hydrochloorthiazide

Hartfalen (1 mening)

13-07-2019

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

Na 2,5 maand is de bloeddruk die eerst heel hoog was en niet op een natuurlijke behandeling reageerde op normale waarden gekomen. Ik gebruik wel dagelijks extra orthomoleculaire vitamines en mineralen als zink en magnesium tabletten welke goed door het lichaam opgenomen worden waardoor ik bijna geen bijwerkingen heb. Af en toe wel vermoeid of slaperig. Kan hier mee leven.
27-05-2019

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

3 maanden geleden terug gekomen uit indonesie met een vervelende kriebelhoest ,dokter zei virus. mijn longspecialist gaf na drie maanden pretnison hielp niks vroeg mijn medicijnen lijst waaronder lisonipril.heeft mij zojuist gezegd onmiddellijk stoppen met lisonipril en mij beloofd binnen twee dagen niet meer te hoesten,dus ben benieuwd,sommigge mensen hebben na tien jaar [lees meer...]dit te slikken er in eens last van, ik heb het altijd koud en stook in huis 23 graden.
20-05-2019

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

Na Valsartan overgestapt op lisinopril, daarmee opgehouden wegens diarree. Nu Losartan kalium en meteen weer diarree
24-04-2018

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

eek avond hoesten ende hele dag koud over het hele lichaam met name handen en voeten
23-03-2018

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

Nog geen ervaringen, 40 mg per dag. Uit America tabletten 40 mg. Niet leverbaar in Nederland. Wat zijn de ervaringen? [redactie mijnmedicijn: waardering op gemiddeld ingesteld omdat men nog niet is begonnen aan medicatie]
08-12-2017

25-11-2017

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

Ben diabeet, maar het het onder controle door sporten en dieet. Dus geen medicijnen meer. Maar door leeftijd gaan de alarmbellen bij de arts af (diabeet, 50+, hoge bloeddruk). Dus aan deze troep gekomen. Effect was minimaal, daarom werden de doseringen steeds verhoogd. Sporten ging steeds slechter, humeur werd slechter, suikerwaarden gingen omhoog, tijdens sporten sterk o[lees meer...]pgezwollen aderen op de armen. Dus googlen en bijwerkingen zoeken: ik had ze allemaal. Dus naar homeopatische arts gegaan. Die bevestigde mijn vermoedens. Er zijn geen homeopatische medicijnen tegen verhoogde bloeddruk, maar hij had wel meteen door waar het probleem zat (stress en omstandigheden) en schreef daar iets voor. Dus de medicijnen afgebouwd en begonnen met de homeopathische. Door het stoppen met de medicijnen verdwenen de bijwerkingen. De stress verminderde en de bloeddruk stabiliseerde tot goede waarden. Voor mij geen pillenslikkerij meer.
06-08-2017

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

Hoge bloeddruk geconstateerd bij poliklinisch onderzoek, (toen 51 jaar, gezond gewicht). Internist schreef lisinopril en hydrochloorthiazide voor (30mg/25 mg) in 2007, oorzaak onbekend. Controles bij huisarts, maar de bijwerkingen namen snel toe, hoesten, tinnitus, vermoeidheid en uitdroging. Op eigen aandringen dosering verlaagd naar 20mg/25mg. Bloeddruk bleef constant d[lees meer...]us ok. Bijwerkingen bleven wel en sinds een jaar ook duizeligheid en evenwichtstoornis. In overleg met huisarts gestopt met lisinopril, slik nog wel hydrochloorthiazide 12,5 mg. Bloeddruk is ietsje toegenomen (140/85). Probeer nu ook Serrapeptase, voedingssupplement dat ook positieve cardiovasculaire invloed heeft. Ik ben minder moe, duizeligheid is afgenomen, tinnitus is gebleven. Ik geef het niet op, ik blijf zoeken naar een oplossing want lisinopril slik ik nooit meer.
23-01-2016

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

Het middel zal ongetwijfeld soms een oplossing zijn, maar ik vind het een crime. Ik heb dit middel gekregen toen met gebruik van Atenolol en plaspil mijn bloeddruk ineens door het dak ging. Deze ACE-remmer heeft geen werking, alleen bijwerking. Dinsdag moet ik op controle en dan laat ik weten dat ik hiermee stop. Ik word er dermate slaperig van, dat ik niet goed meer durf [lees meer...]auto te rijden. Zere longen van het hoesten, hoofdpijn, gewoon niet lekker voelen, somberte.
08-07-2015

Hypertensie

Vanwege te hoge bloeddruk, eiwit in urine en een van nature lage pols werd mij Lisinopril voorgeschreven. Redelijk effectief maar volgens huisarts nog niet voldoende. Kreeg al snel kriebelhoest, zodanig dat mijn ribben er zeer van deden. Ook huiduitslag plus jeuk werd mijn deel. Erg onaangenaam. Vooral 's nachts erg hoesten, soms een paar uur lang. Begin 2015 naar huisarts[lees meer...] die Losartan voorschreef. Huiduitslag en jeuk snel verdwenen.
17-12-2014

Hypertensie

Vanwege te hoge bloeddruk (op enig moment 195-90) kreeg ik eerst Hydrochloorthiazide voorgeschreven. Dat hielp gedurende enkele maanden goed. Daarna werden eiwitten in mijn urine gevonden. Gevolg: er werd Lisinopril 5 mg voorgeschreven. Dat hielp. De bloeddruk daalde naar 140-75. Vanwege die eiwitten wilde de huisarts de bloed op 120-70 zien te krijgen. Dus Lisinopril 10 [lees meer...]mg. Na 4 weken bleek de bloeddruk niet lager te zijn. De discussie is nu of mijn medicatie weer verhoogd moet worden. Dat weiger ik, ik wil eerst nog eens vastgesteld hebben of die eiwitten uit mijn bloed zijn of niet, wat volgens de huisarts 1 x per jaar gecheckt wordt.
08-12-2014

Hypertensie

Na jaren Zestril gebruikt te hebben kreeg ik na telf. contact met de apotheker lisinopril (ivm kosten zorgverzekering).Op dit moment had ik ernstige knieklachten en was dus niet mobiel. Ongeveer 6 weken na mijn knieoperatie genas mijn knie voorspoedig ,maar ik had zeer veel spierproblemen.Verder lopen als +/- 50 meter was niet mogelijk ook spierpijn in handen en schouders[lees meer...].Bezoeken aan reumatoloog en neuroloog brachten geen oplossing.Totdat mijn fysiotherapeut mij de tip gaf eens naar mijn medicijnen te kijken.Dit overlegd met mijn huisarts en ben weer Zestril gaan gebruiken .Ik loop weer als een kievit mijn spierklachten zijn verleden tijd.Lisinopril kost mij via mijn eigen risico € 9.15 Zestril € 12.80 + eigen bijdrage € 10.32 .
18-01-2014

Hartfalen

Heb nu veel minder hartkloppingen en fladderen, maar ik heb het idee dat ik er depri van wordt??? geen bijwerkingen verder , geen hoest of dergelijke.
12-01-2013

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

ik gebruk het nu ook enige tijd en heb sinds 2 weken tintelende benen en voeten en spieren die samentrekken en ik ben wat vermoeid.mijn bloeddruk is wel behoorlijk gedaald .wat is beter de bijwerkingen of een te hoge bloeddruk.dan neem ik de bijwerkingen wel voor lief hoor!
23-03-2012

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

Bloeddruk was 105/160 en met alleen Hydrochloorthiazide 25 mg gebeurde er niets. Nu sinds Jan 2012 ook Lisinopril 10 mg erbij en de BD naar gemiddeld 80/123. Heel mooi maar last van spieren en gewrichten, tintelende vingers vooral s'nachts, Een droge hoest en het vervelenste is nog wel die impotentie. Daar zal ik de huisarts nog over spreken, want dat moet toch anders kunn[lees meer...]en. Gebruik nu 12,5mg Hydro en 10 mg lisinopril.
07-08-2011

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

Voelde me uitgeput, hoestte veel en had een opgeblazen gevoel, dikke buik en maag. Al mijn kleren zaten te strak. Na één week op advies van huisarts gestopt. Moet een paar dagen wachten voordat ik andere medicijnen mag gebruiken. Voel me na twee dagen stoppen nog steeds belabberd en erg moe. Wat een troep!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum