Ervaringen met Coveram

perindopril / amlopdipine

Hoge bloeddruk (23 meningen)

11-01-2024 | Man | 70

16-12-2022 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Bloeddruk is heel goed en stabiel.

14-12-2022 | Vrouw | 55
Hoge bloeddruk
Ik vergeleek de pijnlijke jeukaanvallen een beetje als je in een bos netels zou vallen .. Ik heb er 6 maand mee rondgelopen voordat ik dacht aan coveram en coversyl .. ik heb beide genomen .. eerst coversyl en daarna coveram. Nu al 2 maand gestopt en na 2 weken was ik eindelijk jeukvrij .. Nu nog steeds op zoek naar een middel dat even goed werkt als coveram 5/5 Mi[lees meer...]jn bloeddruk is nu terug 150 op 100 😫 met hoofdpijn als gevolg ..

04-12-2022 | Man | 77
TIA
Enkele keren een TIA/CVA gehad en sindsdien (2012) neem ik dit al. Eerste jaren geen probleem geweest en sinds een jaar of 5 a 6 begonnen de bijwerkingen toe te nemen, momenteel zodanig dat ik bijna niet meer kan functioneren.

13-10-2022 | Man | 47
Hoge bloeddruk
Het werkt of niet... soms duurt het even vooraleer we effect hebben. Ik ben ervan overtuigd dat medicatie soms een 'ideaal moment' heeft. Bij voorbeeld Zyloric (allopurinol) lijkt me eerder een 'urinezuur-opkuiser' en is dus best 's avonds. Een bloeddrukremmer lijkt me dan weer meer aangewezen in de ochtend nog voor de stress toeslaat (het aanhouden van 'rust'). ik ben ges[lees meer...]tart met 's ochtends voor het ontbijt en heb minder angst op de fiets. Coveram 's avonds en ik had angst op de fiets. Ik heb inderdaad de indruk dat zware ACE de sportieve prestaties onderdrukt. Ik had jaren terug een andere, zware en moest vragen aan de huisarts om hiermee te stoppen want het hinderde bij het fietsen.

20-04-2022 | Man | 61
Hoge bloeddruk
Na verloop van tijd steeds grotere dosis nodig , van 5/5 naar 5/10 naar 10/10mg. Ik merk duidelijk dat mijn conditie enigszins geremd word. ik word sneller moe en kan niet meer zo hard fietsen, heeft ook een negatieve invloed op seksuele prestaties . Heb een normaal gezond gewicht, beweeg voldoende en leef redelijk gezond (matig alcoholgebruik en niet roken). Zelfs met[lees meer...] Coveram blijft mijn bloeddruk te hoog.

04-02-2022 | Man | 52
Hoge bloeddruk
Kort na het starten met dit medicijn lastige hoofdpijn. Heb enkele jaren geleden een ernstig hartinfarct gehad en stents en bypass operatie gehad. Goed revalideerd en dusdanig een goed leven terug kunnen opbouwen. Jammer genoeg iets meer dan een jaar geleden GPA diagnose bekomen, nier insufficiëntie en daarvoor ook in behandeling. Eerlijkheidshalve geef ik mee dat deze [lees meer...]behandeling geen lachertje is en op zich al veel bijwerkingen geeft, maar mits de juiste opvolging en medicatie voor de bijwerkingen leefbaar. De horror begon toen ik na een paniekaanval van coversyl 5 mg plots op 10/10 coveram werd gezet. Uiteraard besef ik dat niet iedereen dezelfde medicatie en voorgeschiedenis heeft, maar heb dus blijkbaar een intollerantie voor Amplofipine … Wat begon met moeilijker ademen, ernstige reflux en pijn middenrif, ging verder en moest gedurende de nacht vaker plassen als overdag. Had contact genomen met een arts en uiteraard werd me gezegd de medicatie door te zetten, wat ik jammer genoeg ook deed. Vandaag bij de huisarts geweest en had reeds zelf deze medicatie gestopt (3 dagen). De drukking op de borst is beter, kan ook weer doorademen. De andere symptonen zijn deels nog volledig aanwezig, andere ietsje minder. Wat een oplichting dat ik na weken van depressief voelen, vandaag weer vlotjes kon wandelen, en 40 minuten cardio training kon doen, voel me enorm opgelucht en zal blij zijn dat dit medicijn over 12 dagen circa volledig uit mijn lichaam zal zijn. (Halfwaardetijd 30 tot 50 uren, dus circa * 5). Tip : als u dit medicijn neemt en plots heel veel bijwerkingen krijgt, die het leven ondraaglijk maken hebt u mogelijks ook een intollerantie voor amplodipine. Als u met dit medicament zelf goed bent wens ik u van harte nog vele gezonde en goede jaren, Mvg, Eric

10-07-2021 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Sinds het gebruik vaak toch een onrustig gevoel in mijn lijf. Ergste hindernis die keelaandoening met hoesten, benauwdheid en veel slijmvorming. Ik woon overigens in Frankrijk, heb een Franse cardioloog die mij dit medicijn voorschreef zo’n twee maanden geleden.

14-02-2020 | Man | 68
Hoge bloeddruk
Drie jaar geleden had ik een ablatie wegens hartkloppingen. Drie maanden gelden stelde de huisarts hoge bloeddruk vast (boven 150/100) en moest ik starten met Coveram 5. Het duurde +- een maand voor de bloeddruk daalde onder 140/90). Maar hoe langer ik die Coveram neem hoe meer jeuk ik krijg. Eerst een weinig op mijn hoofd, daarna op de rug. Op mijn rug is het nu om g[lees meer...]ek te worden van de jeuk.

03-04-2019 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Vroeger nam ik Coversil en dat hielp me niet. Nu voorschrift van de dokter en overgestapt naar Coveram 10/5 en bloeddruk terug normaal ... ongeveer 13 over 8

23-03-2019 | Man | 58
Hoge bloeddruk
is het enige medicament dat werkt momenteel om men bloeddruk naar beneden te krijgen vorige medicatie werkte onvoldoende nml coversyl

20-08-2018 | Vrouw | 71
Hoge bloeddruk
Na een week ziekenhuis met 14/22 bloeddruk overgestapt op Coveram. Na enkele maanden veel kuchen, ook 's nachts en benen die vermoeid zijn na enkele inspanningen. Kriebelhoest wordt erger, maar huisarts wil geen andere medicatie geven.

12-05-2018 | Vrouw | 52

30-10-2017 | Man | 60
Hoge bloeddruk
Sinds het gebruik van Coveram is niet alleen de bloeddruk onder controle, maar ben ik ook totaal van mijn migraine af. Nooit meer een migraine aanval gehad.

10-08-2017 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk
Plots had ik een hoge bloeddruk, mijn huisarts schreef Coveram voor. Op dat moment nam ik geen enkele bloeddruk regulerende medicatie. De huisarts zei iets van een bijwerking 'kuchen' maar hij vond dit het meest accurate middel voor de plotseling stijgende bloeddruk. (ik eet vegan en zeer gezond) Daar de hoestbuien feller werden en vervelend, stopte ik met de medicatie n[lees meer...]a 2 maanden. Het resultaat van mijn bloeddruk 24h meting bleef slecht, vooral s' nachts in rust. Nu neem ik andere medicatie die ik ooit jaren geleden nam. (Nobiretic )

08-01-2017 | Man | 52
Hoge bloeddruk
Neem het nu 6 weken maar totaal geen effect ervaren, had eerst Busoprolol en Ramiprill wat ook totaal niets geholpen heeft, hoop dus op een middel dat wel werkt.