Ervaringen met Mimpara

cinacalcet

18-08-2016 | Vrouw | 36
cinacalcet (30mg)
Te hard werkende bijschildklier
Goede ervaring met dit medicijn. Voor onderzoek moest ik 48 uur stoppen en kreeg gelijk weer last van alle ongemakken die ik had voor gebruik. Volgende maand wordt er een bijschildklier verwijderd dus kan ik stoppen met gebruik.

24-06-2012 | Vrouw | 40
cinacalcet
Auto-immuunziekte
Ik vind de bijwerkingen zo zwaar dat ik ga vragen of ze alsnog mijn bijschildklieren er uit willen halen. Iets wat ik persee niet wilde... Misselijk, duizelig, geen eetlust, slap en gewoon me naar voelen ps, ik heb maar gewoon een ziekte aangeklikt omdat de site slecht werkt. ik heb mijn 4de donornier die nog maar 11 % werkt en wacht op mijn 5de nier

13-11-2015 | Man | 60
cinacalcet (60mg)
Te hard werkende bijschildklier
Dus in 2013 was mijn vader ziek geworden. Uiteindelijk kreeg hij mimpara voorgeschreven. Sindsdien ging het heel snel bergafwaarts. Nooit heb ik een persoon zo snel ziek zien worden. Mijn vader ondervond direct bij het in gebruik nemen van mimpara effecten. Hij werd zwak, hij had ineens moeite met lopen, als je een persoon die altijd lacht ineens zo achteruit ziet gaan is [lees meer...]het vreemd. Zijn eetlust verdween, hij werd slapjes en hij had geen zin meer in het leven. Toen mijn vader een tijdje stopte met mimpara kon die na een tijdje weer normaal lopen, hij werd vrolijker het ging helemaal goed. Toen kreeg die te horen dat zijn kalkgehalte verder omhooggeschoten was en moest die een hogere dosis innemen. Hij vroeg om iets anders, maar kreeg telkens een hogere dosis. De bijwerkingen werden hem teveel. Er is een grote fout gemaakt! Ik begrijp dat mijn vader maar één persoon is en dit natuurlijk geen representatie is voor de gehele populatie. Maar de conclusie die ik kan trekken bij mijn vader die hield van lopen en vanwege het medicijn niet meer kon lopen heeft me wel wakker gemaakt. Daarom zou ik dit graag met andere mensen delen. Hopelijk dat hij niet voor niets gestorven is.