Ervaringen met Depo-Medrol

COPD (2 meningen)
Spierreuma (1 mening)
Lage rugpijn (0 meningen)

01-07-2021 | Vrouw | 60
methylprednisolon (32)
COPD
de 1st dag van inname heel slaperig maar vanaf dag 2 veel betere ademhaling

11-05-2019 | Vrouw | 51
methylprednisolon (125mg)
Artrose
Ik heb poly-artrose, bijna alle gewrichten zijn aangetast van kaken tot tenen en alles er tussen. Voor mij is de driemaandelijkse 120ml injecties het enige wat werkt, buiten de oxycodone die ik dagelijks gebruik. Zonder dit zou ik geen zin meer in t leven hebben. 1e week altijd grieperig gevoel, na 1/2 dagen al effect. Grotere aangetaste gebieden zoals onderrug duurt soms [lees meer...]2 weken totdat de pijn weg is en het effect houdt ongeveer 8 weken aan, daarna 4 weken tobben met op het laatst t niet meer zien zitten van de pijn en ellende. Ik noem t altijd een Pret-prik omdat ik er zo blij mee ben😊. Het vocht en de emoties de 1e 2 weken neem ik er met plezier bij.

30-12-2018 | Man | 74
Reumatoïde artritis
Ik liep al weken lang met een onverklaarbare reumatische aandoening rond. Vooral na rust in stoel of bed grote problemen in rug en bovenbeen spieren. Traplopen en in/uit stappen in auto was vreselijk. Gelukkig na 2 weken specialist gezien. Heeft veel bloedmonsters en foto`s laten maken. Uitslag heb ik nog niet...Wacht op een volgende afspraak. Maar hij heeft wel direct e[lees meer...]en injectie laten geven van DEPO-MEDROL. Dat was rond 10 uur in de morgen. Rond 2 uur in de volgende nacht was de pijn al een stuk minder. Twee uur later weer wat minder. De sijfheid in rug en benen was iets minder. Om 8 uur werd ik zwetend wakker en.... ik kon mijn benen en rug zonder problemen bewegen!!! Een wonder?? Nu 30-12-2018 komt er weer wat stijfheid terug maar is (nog) niet zo erg als voorheen. Wacht met spanning op afspraak in Januarie.

27-06-2018 | Vrouw | 48
methylprednisolon (32)
Netelroos
Door een hoge dosis van Medrol heb ik een aanvaring gehad met mijn collega. Ik dacht "Zo ben ik niet". Gelukkig is dit wel tot een goed einde gekomen maar blijft nog steeds in mijn achterhoofd. Erover gesproken met huisdokter. Oorzaak bijwerkingen Medrol.

24-04-2018 | Vrouw | 39
Zonneallergie
Het 1e middel wat werkt tegen zonneallergie.... dalijk naar huisarts voor jaarlijkse spuit....totaal geen bijwerkingen van

23-03-2018 | Vrouw | 53
Slijmbeursontsteking
steeds terugkerende slijmbeursontsteking, wisselend van knie tot knie. bij injectie van 80mg/2ml heb ik doorgaans enkele uren later al geen pijn meer en dit houdt weken aan. een enkele keer heb ik minder effect, maar het heeft geen bijwerkingen voor mij en ik mag 3 x per jaar een injectie hebben. ik ben een tevreden gebruiker !

18-01-2017 | Vrouw | 59
methylprednisolon (125mg)
Reumatoïde artritis
Werkt al enkele uren na injectie, zonder neveneffecten. Tot nu toe gebruik per 6mnd, maar kan dit hier niet ingeven. Ik wacht meestal te lang alvorens ik reumatoloog laat weten dat ik té ziek ben... Heb 8 varianten reuma, dus onmogelijk de opstoten te voorspellen. Zal Depo-Medrol frequenter nodig hebben, wel rekening houdend met bestaande osteoporose. Alvast een he[lees meer...]rademing bij elke inspuiting, want de andere -vele- medicijnen kunnen de aanvallen blijkbaar niet bestrijden.

18-09-2011 | Man | 43
Myositis
hallo. ik krijg deze injectie iedere 3 maanden 120 mg de injectie werk al na een uur of 6 en werkt bij mij 6 tot 8 weken goed , dan 2 weken met draagbare pijn en dan de laatste 2 weken kan ik niks meer. nou mag ik het iedere 3 maanden en soms ga ik na 10 weken. voor mij is dit het enige middel wat echt werkt, en ik heb toch al 15 verschillende geprobeerd.

13-04-2019 | Man | 59
methylprednisolon (32mg)
Gewrichtspijn
ernstige rugpijn met uitstralingen. reden,vinden ze niet

21-04-2018 | Vrouw | 56
Hernia
Geblokkeerde rug, reeds 2x geopereerd van hernia, reeds spierontspanners gekregen maar beterde niet echt, nu depomedrol gekregen lijkt nu toch te beteren

16-11-2016 | Man | 59
methylprednisolon (40mg)
Syndroom van Sjögren
Negatief effect op je hele lichaam, bij mij bij een gebruik van 32 mg.

08-11-2016 | Man | 49
methylprednisolon (120)
Spierreuma
hallo. ik krijg deze injectie iedere 3 maanden 120 mg. De injectie werkt al na een uur of 6 en werkt bij mij 6 tot 8 weken goed, dan 2 weken met draagbare pijn en dan de laatste 2 weken kan ik niks meer. nou mag ik het iedere 3 maanden en soms ga ik na 10 weken. voor mij is dit het enige middel wat echt werkt, en ik heb toch al 15 verschillende geprobeerd.

21-04-2013 | Man | 43
methylprednisolon
onstoken sinusen ,deze tabletje is wonder middel en werkt zeer eficient..in hoghere dossis moest gemonitor worden door specialist..zeer ernstige medicament...

04-01-2023 | Vrouw | 26
methylprednisolon (40mg)
Ik liep al sinds 4 weken met een zware verkoudheid, die absoluut niet overging. De dokter schreef me medrol 32 gr voor om m'n slijmvliezen te doen ontzwellen want er was geen ontsteking zichtbaar. Ik heb hier heel zware en vervelende bijwerkingen van. Ik ben super duizelig. M'n bloeddruk staat enorm hoog en voel ook constant m'n hart extra hard pompen. Ik kan amper slapen,[lees meer...] val niet in slaap en 5 uur later knal wakker.

09-06-2017 | Vrouw | 54
Artrose
Heb een spuit gekregen in mijn knie, meniscus langs beide kanten gescheurd, vocht in de knie en een cyste of de voorste kruisbanden. Heb sedert de inspuiting last van prikkelende tranende ogen. Is er nog iemand die zo iets heeft gehad?

08-06-2012 | Man | 31
COPD