Dexamethason Injecties/ T...

dexamethason

Allergie (2 meningen)
Reuma (2 meningen)
Ziekte van Kahler (2 meningen)
Hersentumor (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
COPD (1 mening)

11-03-2019

Hernia

Heel erg ziek ervan, nu 3 dagen bedrust
10-07-2018

Reuma

slikte er eerst meer en toen afbouwen- helemaal zonder ging niet. best tevreden over dit medicijn.
03-12-2017

Dexamethason Injecties/ Tabletten (dexamethason)

Had veel oedeem in hoofd. Om dat te verminderen is dit medicijn voorgeschreven. Kreeg 't eerst via infuus. Later via tabletten. 6 weken lang. Tussen 4 en 8 mg pd. Daarna in 2 weken afgebouwd naar 0. Lag in 't ziekenhuis. Iedere dag controle. Oa grootte pupillen, pols, suikerspiegel. Had dus wel de nodige bijwerkingen, maar heb die niet als hinderlijk ervaren. Bovendien ha[lees meer...]d 't merkbaar effect. Druk in hoofd nam af en daardoor ging ik fysiek flink vooruit. Meeste bijwerkingen had ik na de verwijdering van de tumor. Toen was de dosis maximaal. Toen had ik wel erg veel last van spierpijn. Tijdens de dexamethasonperiode kreeg ik ook 8 * 500 mg paracetamol pd en pillen die ervoor moesten zorgen dat mijn gemoedstoestand een beetje stabiel bleef. In 6 weken 5 kg aangekomen.
22-04-2017

Dikkedarmkanker

Ik gebruikte sinds 3 april dexamethason tabletten van 4 mg twee maal daags 1 tablet tot 20 april. Het hielp mij om van mijn vermoeidheid en koorts af te komen die ik daarvoor had en het maakt mij fitter. Maar kreeg alleen oedeem vochtophoping als bijwerking van. Nu sinds gisteren begonnen met 2 mg dexamethason 2 tabletten 0,5mg s'morgens en 2 tabletten van 0,5mg s'middagse[lees meer...]n dat voor 90 dagen lang.
11-04-2017

Rugklachten

Evenals eerdere ervaring nu ook weer na 2 dagen vreselijke jeuk, beginnende in mijn benen. Ik ben er direct mee gestopt. Indicatie ivm rugklachten.
11-07-2016

Hersentumor

Eerst hoge dosis. Werd er erg onrustig van en hyper. Nu na maanden gebruik dosis kunnen verlagen, maar wel veel bijwerkingen. Veel vocht vast houden. Striemen gekregen. Vocht ophoping in de benen en voeten. 's Ochtends oppassen met strekken voeten. Krijg ik een pijn vergelijkbaar met zweepslag. Van kledingmaat 38-40 naar 44-46. Dit komt door vocht. Slaap slechter en veel m[lees meer...]eer vermoeid. Vlekken in het gezicht en nek. Bloeddruk te hoog. Teken dat hart het er moeilijk mee heeft.
31-07-2015

Lage rugpijn

Na twee jaar rugklachten bij de rugpoli in Velp terecht gekomen. De arts stelde daar vast lumbale kanaal stenose = beklemming van zenuw L5 uitstralend naar rechter been. Eerst verdoofd met lidocaine en toen dexametason erin gespoten wat zeer pijnlijk was. Mijn been werd warm en na een half uurtje kon ik naar huis. Thuis kreeg ik lichte hoofdpijn, snelle hartslag en erg hyp[lees meer...]er en wat duizelig. Hele nacht wakker geweest. Wel minder pijn in mijn been. Na maand terugkomen en hetzelfde recept. Als het dan niet helpt volgt een operatie.
06-07-2015

COPD

Ik heb 7 kuren prednison gehad, wat niet hielp. 4 keer opgenomen in het ziekenhuis, waarbij men besloot mij aan de dexamethason pomp te leggen 60 mg per dag. Ik kreeg eetbuien en vochtophoping en mijn aderen stonden in brand en ik voelde mij al zieker worden en zwakker. Na 2 weken had ik besloten om te stoppen, het voelde niet goed. Ik was inmiddels 30 kilo aangekomen in g[lees meer...]ewicht. 2 dagen na het stoppen kreeg ik van het ene op het andere moment vreselijke pijn in de benen en kon ik niet meer lopen. Men dacht hierbij aan bodontkalking, want ze waren vergeten zuurtabletten te geven. Later bleek het Fibromyalgie te zijn, waar ik nu nog steeds mee loop (1 jaar later) Ook kreeg ik koorts en huiduitslag met veel jeuk. Ik slik nu elke dag 40 mg morfine en 2x per dag diclofinac en heb therapie. Omdat ik geen conditie meer had en niet kon lopen ben ik opgenomen geweest in een revalidatiecentrum (3 Maanden) Daar kreeg ik 85 mg morfine per dag met 3x per dag diclofinac en 3x per dag 2 paracetamol. Ik heb nu een rolstoel voor als ik weg wil en kan geen afstanden meer lopen. Herkent iemand mijn verhaal na het gebruik van een Dexamethason pomp?
06-05-2015

Dexamethason Injecties/ Tabletten (dexamethason)

vorige week woensdag kreeg ik dit middel als stootkuur voorgeschreven door de kno arts waar ik voor de eerste keer naartoe ging. Ik moest beginnen met een week 3x daags, daarna een week 2x daags en laatste week 1x daags. Toen ik in het ziekenhuis de medicijnen meteen mocht ophalen, werd mij verteld dat ik de bijsluiter maar moest lezen als ik ergens last van kreeg (erg vre[lees meer...]emd voor een eerste gebruik), dus ik had mijn twijfels. Nou ik heb het geweten zeg. Totale slapeloosheid, terwijl ik ook slaaptabletten slik, zweetaanvallen, en hele heftige hartkloppingen. Ook erge stemmingswisselingen en depressief gevoel. En ook ik heb het gevoel dat ik hyper ben en heel de dag van alles kan doen zonder moe te worden, terwijl wij onze zoon hebben verloren, dus ik nu echt niet zo ben. Ik heb net het ziekenhuis gebeld en gezegd dat ik acuut wil stoppen met de medicijn, de arts zou mij nog hierover terugbellen, wat dus niet gebeurd is natuurlijk. Vannacht waren de hartkloppingen zo heftig dat ik eigenlijk de spoedpost wilde bellen, maar ja we willen geen zeurders zijn he. Ben hier echt van geschrokken.
04-02-2014

MS (multiple sclerose)

In de 18 jaar dat ik nu ms heb zal ik iets van 5 keer dexamethason hebben gehad, zowel in pilvorm als via een infuus. De 1ste keer was een hel! Na een dag of 3 was mijn lichaam aan de drug (ik kreeg er een enorme boost van, ik kon de hele wereld aan) gewend en begonnen de afkickverschijnselen. Nachtelijke voet- en kuitkrampen en heel erg depressief. Daarnaast kreeg ik ee[lees meer...]n vollemaansgezicht, niet aan te raden als je depri bent. Maar goed, ik wist dat het van voorbijgaande aard was, dus met heel veel chocola was deze hel te doorstaan. De 2de keer dat ik het voorgeschreven kreeg werd er een afbouwperiode aan vastgemaakt, zodat de afkickverschijnselen niet zo heftig zouden zijn. Maar ik schijn gewoon heel sterk te reageren op alles (medicijnen, alcohol, drugs, cafeïne), dus dat afbouwen hielp niet echt. De 3de keer kreeg ik het via een infuus en dat was goed te doen. Wel die krampen en depressie, maar minder sterk dan voorgaande keren. De 4de keer was als de tweede keer, maar de 5de...! Mijn ms was/is nog nooit zo slecht geweest als nu, ik zag slecht (dubbel en geen diepte) en het lopen ging ook erg slecht. Ik kreeg dus wederom (voor de 5de keer) een dexamethasonkuur. Ik was op het ergste voorbereid; de nachtelijke krampen en de depressie die me alleen nog maar aan de dood kon laten denken, maar deze keer pakte het heel anders uit. Het was alsof ik zwaar aan de amfetamine (speed) zat en ik voelde mij über gelukkig! Het boeide me niet dat ik een dikke kop had met (welgeteld) 47 puisten, het leven was geweldig! Bij elkaar (met afbouwperiode erbij) heb ik de pillen iets van twee weken geslikt, maar dit gevoel van opperste gelukszaligheid heb ik zeker 1 1/2 maand gehad. Alsof het zo moest zijn: voor het eerst sinds jaren heeft de kuur niet volledig geholpen (ik loop nu met een stok of rollator en maak sinds kort gebruik van deeltaxi), maar doordat ik me zo verschrikkelijk goed voelde tijdens mijn kuur, heb ik in die korte tijd een andere kijk op het leven gekregen, en mijn gebreken leren accepteren. Iets wat ik waarschijnlijk niet zomaar had gekund als die dexamethason dezelfde depressieve uitwerking zou hebben gehad als voorgaande keren. Conclusie: er valt geen peil op Dexamethason te trekken. (Maar ik verheug me stiekem een beetje op een volgende kuur. ;))
24-01-2014

Allergie

De vaten in mijn liepen liepen blauw paars aan.Ik kon vooral avonds niet slapen,doordat ik teveel pijn had,en mijn handen waren bleek en koud.paracetamol tegen de pijn wat niet hielp en ik kon mijn handen met moeite gebruiken,uiteindelijk een spierontspanner van de huisarts gekregen wat wel hielp.
30-07-2013

Borstkanker

08-05-2013

Dexamethason Injecties/ Tabletten (dexamethason)

Half april 2013 viel in een paar uur tijd mijn gehoor grotendeels weg. Tien jaar geleden gebeurde datzelfde, en ik heb de gegevens over medicatie die ik toen nodig gehad had (en niet kreeg) altijd bewaard. Ik wist nu dus dat ik snel (binnen 24 uur) prednisolon of iets dergelijks in een flinke dosis nodig had. Huisartsenpost gaf me Dexamethason, en de volgende ochtend was m[lees meer...]ijn gehoor weer normaal. Een duidelijke bijwerking was: rood en warm en opgezet gezicht 36 uur na inname van de eerste 4mg. Dat duurde misschien 2 etmalen. Verder begon ik me na 36 uur ook emotioneel labiel te voelen, en doodmoe. Dat (labiel en doodmoe) heeft wel een week of twee voort geduurd. Mijn gehoor was wel gered.
22-09-2012

Dexamethason Injecties/ Tabletten (dexamethason)

Na opreden van hevige pijnklachten na een atroscopie kreeg ik dit middel door de huisarts voorgeschreven als stootkuur. Het middel heeft ervoor gezorgd dat de pijn klachten zijn afgenomen maar ik was blij dat de vijfdaagse kuur voorbij was. Het middel zorgde bij mij voor een onrustig gevoel en slapeloosheid. Was na 4 uur slaap al weer klaar wakker. Heb de hele week geen au[lees meer...]to gereden omdat ik mezelf dat niet toe vertrouwde was net of ik van de wereld was door dit spul
26-07-2012

Duizeligheid

Ik gebruik dit middel tijdens chemo en bestraling. Bedoeling is om misselijkheid te voorkomen en het dient als ontstekeningsremmer. Aan deze beide doelen zal het zeker wel beantwoorden. Dit middel geeft bij mij onrustgevoelens, ik slaap, zelf met een slaapil nog maar 3 uur per nacht. Daarnaast last van duizeligheid en druk in het hoofd en achter mijn linker oog. Ik h[lees meer...]eb het vermoeden dat ik vooral door het slaaptekort en de onrust weinig baat heb gehad bij het gebruik van Dexamethason.
04-08-2011

Khaler

Medisijn koste me bijna mijn leven. zeer verward, medisijn vergiftiging, niet meer weten of ik iets gedaan had of niet, kan me 5 mnd niet meer herinneren van mijn leven. werd vaak kwaad, had waan ideeen etc. ben nog niet herstelt

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum