Dexamethason Injecties/ T...

dexamethason

Allergie (2 meningen)
Reuma (2 meningen)
Ziekte van Kahler (2 meningen)
Hersentumor (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
COPD (1 mening)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Farmacoterapeutisch Kompas

Pagina 1 van 3
11-03-2019

Hernia

Heel erg ziek ervan, nu 3 dagen bedrust
10-07-2018

Reuma

slikte er eerst meer en toen afbouwen- helemaal zonder ging niet. best tevreden over dit medicijn.
03-12-2017

Dexamethason Injecties/ Tabletten (dexamethason)

Had veel oedeem in hoofd. Om dat te verminderen is dit medicijn voorgeschreven. Kreeg 't eerst via infuus. Later via tabletten. 6 weken lang. Tussen 4 en 8 mg pd. Daarna in 2 weken afgebouwd naar 0. Lag in 't ziekenhuis. Iedere dag controle. Oa grootte pupillen, pols, suikerspiegel. Had dus wel de nodige bijwerkingen, maar heb die niet als hinderlijk ervaren. Bovendien ha[lees meer...]d 't merkbaar effect. Druk in hoofd nam af en daardoor ging ik fysiek flink vooruit. Meeste bijwerkingen had ik na de verwijdering van de tumor. Toen was de dosis maximaal. Toen had ik wel erg veel last van spierpijn. Tijdens de dexamethasonperiode kreeg ik ook 8 * 500 mg paracetamol pd en pillen die ervoor moesten zorgen dat mijn gemoedstoestand een beetje stabiel bleef. In 6 weken 5 kg aangekomen.
22-04-2017

Dikkedarmkanker

Ik gebruikte sinds 3 april dexamethason tabletten van 4 mg twee maal daags 1 tablet tot 20 april. Het hielp mij om van mijn vermoeidheid en koorts af te komen die ik daarvoor had en het maakt mij fitter. Maar kreeg alleen oedeem vochtophoping als bijwerking van. Nu sinds gisteren begonnen met 2 mg dexamethason 2 tabletten 0,5mg s'morgens en 2 tabletten van 0,5mg s'middagse[lees meer...]n dat voor 90 dagen lang.
11-04-2017

Rugklachten

Evenals eerdere ervaring nu ook weer na 2 dagen vreselijke jeuk, beginnende in mijn benen. Ik ben er direct mee gestopt. Indicatie ivm rugklachten.
11-07-2016

Hersentumor

Eerst hoge dosis. Werd er erg onrustig van en hyper. Nu na maanden gebruik dosis kunnen verlagen, maar wel veel bijwerkingen. Veel vocht vast houden. Striemen gekregen. Vocht ophoping in de benen en voeten. 's Ochtends oppassen met strekken voeten. Krijg ik een pijn vergelijkbaar met zweepslag. Van kledingmaat 38-40 naar 44-46. Dit komt door vocht. Slaap slechter en veel m[lees meer...]eer vermoeid. Vlekken in het gezicht en nek. Bloeddruk te hoog. Teken dat hart het er moeilijk mee heeft.
31-07-2015

Lage rugpijn

Na twee jaar rugklachten bij de rugpoli in Velp terecht gekomen. De arts stelde daar vast lumbale kanaal stenose = beklemming van zenuw L5 uitstralend naar rechter been. Eerst verdoofd met lidocaine en toen dexametason erin gespoten wat zeer pijnlijk was. Mijn been werd warm en na een half uurtje kon ik naar huis. Thuis kreeg ik lichte hoofdpijn, snelle hartslag en erg hyp[lees meer...]er en wat duizelig. Hele nacht wakker geweest. Wel minder pijn in mijn been. Na maand terugkomen en hetzelfde recept. Als het dan niet helpt volgt een operatie.
06-07-2015

COPD

Ik heb 7 kuren prednison gehad, wat niet hielp. 4 keer opgenomen in het ziekenhuis, waarbij men besloot mij aan de dexamethason pomp te leggen 60 mg per dag. Ik kreeg eetbuien en vochtophoping en mijn aderen stonden in brand en ik voelde mij al zieker worden en zwakker. Na 2 weken had ik besloten om te stoppen, het voelde niet goed. Ik was inmiddels 30 kilo aangekomen in g[lees meer...]ewicht. 2 dagen na het stoppen kreeg ik van het ene op het andere moment vreselijke pijn in de benen en kon ik niet meer lopen. Men dacht hierbij aan bodontkalking, want ze waren vergeten zuurtabletten te geven. Later bleek het Fibromyalgie te zijn, waar ik nu nog steeds mee loop (1 jaar later) Ook kreeg ik koorts en huiduitslag met veel jeuk. Ik slik nu elke dag 40 mg morfine en 2x per dag diclofinac en heb therapie. Omdat ik geen conditie meer had en niet kon lopen ben ik opgenomen geweest in een revalidatiecentrum (3 Maanden) Daar kreeg ik 85 mg morfine per dag met 3x per dag diclofinac en 3x per dag 2 paracetamol. Ik heb nu een rolstoel voor als ik weg wil en kan geen afstanden meer lopen. Herkent iemand mijn verhaal na het gebruik van een Dexamethason pomp?
Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!