Prednisolon tabletten/ in...

prednisolon

Spierreuma (17 meningen)
Astma (5 meningen)
Colitis ulcerosa (4 meningen)
Reumatoïde artritis (4 meningen)
Auto-immuunziekte (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Bronchitis (4 meningen)
COPD (3 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)
Nefrotisch syndroom (2 meningen)
Lupus (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)

05-01-2022 | Vrouw | 75
Artritis

05-01-2022 | Vrouw | 75
Artritis

22-09-2021 | Man | 40
Colitis ulcerosa
Na meer dan een jaar darmontsteking (Colitis Ulsurosa) behandeld te hebben met ontstekingsremmers toch aan de pretnison gegaan. Dit had wat mij betreft veel eerder gemogen want de opvlammingen waren heftig en werden elke maand erger. Ontstekingsremmers als mesalazine (salofalk e.d.) helpen wel als de ontsteking onder controle is maar echt terugdringen lukt niet. Ik vind v[lees meer...]ooral de psychische bijwerkingen van pretnison vervelend. Ik heb er nu ook oxacepam bij gekregen om de onrust wat te onderdrukken. Dat werkt aardig alhoewel het geen fijn idee is dat je zelf je psyche niet 100% in de hand hebt. Gelukkig kan ik nu redelijk functioneren en weer voorzichtig aan het werk. Ik merk dat ik mentaal best sterk moet zijn om een stootkuur te doorstaan maar ben er wel blij mee. Het heeft mij ook enorm geholpen om er eerlijk over te zijn naar de mensen om me heen.

18-09-2021 | Vrouw | 81
Gewrichtsontsteking
na een week 30 mg prednison heb ik een prik in mijn knie gekregen na dat ik een cyste in mijn knie had die is gesprongen

05-04-2021 | Vrouw | 50
Orgaantransplantatie
Ik slik 10 mg na longtransplantatie. Ivm afstoting 3 dagen 1000 mg gekregen via infuus. Dat nu weer aan het afbouwen naar 10. Het valt me zwaar, erg moe, dik gezicht. Veel pijntjes en kwaaltjes, waaronder hoofdpijn en nekpijn.

22-12-2020 | Vrouw | 68
Hernia

18-08-2020 | Man | 64
prednisolon (60mg)
Spierreuma
Ben op vakantie en heb een aanval zo klote. Het is ongeveer een half jaar geleden dat ik een injectie heb gehad. Moe pijn en hoofdpijn. Nek schouder en benen zij pijnlijk. Als ik terug ben ga ik snel weer een prik halen

23-03-2020 | Man | 64
Longontsteking
nvt

23-03-2020 | Man | 64
Longontsteking

17-02-2020 | Man | 68

24-01-2020 | Man | 44
Hooikoorts
Zeer zware allergie voor berkenpollen en huisstofmijt en stikgevoel/benauwdheid. Door gebruik prednisolon is benauwdheid opgehouden en waren mijn neusgaten niet meer verstopt. Na 3 maanden weer last maar huisarts komt met astmapufjes die haast niks helpen. Hij wilt prednisolon niet weer voorschrijven ivm bijwerkingen. Nu maar ergens zoeken waar je ze kan krijgen zonder dok[lees meer...]tersrecept !

20-01-2020 | Man | 54
Spierreuma

05-01-2020 | Vrouw | 61
Bronchitis
Ik had een virale bronchitis en kreeg een stootkuur van 5 dagen prednisolon 30 mg. Een week erna kreeg ik erge brandend maagzuur en heb hier nu al bijna een maand last van. Dat ondanks de 40 mg maagzuurremmers die ik nog dagelijks moet slikken. Ben bang dat het goed mis is met mijn maag want die kan normaal heel veel hebben. Ook houden mijn benen vocht vast. Ben er nie[lees meer...]t blij mee. Toen men het medicijn gaf heb ik geen maagbeschermers erbij gekregen. Dat hadden ze wel moeten doen.

27-12-2019 | Vrouw | 30
prednisolon (60mg)
Nefrotisch syndroom
Gestart met prednison 60 mg per dag voor Minimal Change Disease (Nefrotisch syndroom) waarbij eiwit terecht komt in je urine door niet goed werkend nierfilter. Direct veel bijwerking met name slaaploosheid (soms maar 2 uur slaap per nacht), hart kloppingen, dorst, licht in hoofd, vermoeidheid en spierkrampen. Zelfs even betablokkers geslikt. Veel kracht uit beenspieren ve[lees meer...]rloren en daardoor last van knieën en hielspoor gekregen. Na een maand was ziekte in remissie en mocht ik langzaam afbouwen naar 50, 40, 35, 30,25,20 mg voor 2 weken. Rond 20 mg begonnen de bijwerkingen gelukkig echt minder te worden. Daarna naar 17,5 mg en toen is ziekte weer terug gekomen. Direct terug naar 60mg en ellende begon weer opnieuw. Bijwerkingen weer terug en nu zelfs heftiger met vollemaansgezicht, gewichtstoename, haaruitval en ook depressie. Pas na 3,5 maand weer begonnen met afbouwen. In begin nog redelijk snel 60,40,30,25 mg per 2 weken. Rond 25 mg kwam menstruatie weer op gang. Maar daarna veel slomer 5mg afbouwen per 4 weken om te voorkomen wat met ronde 1 was gebeurd. Uiteindelijk half jaar bezig geweest met 2x afbouwen en nu medicijn vrij! Haar groeit weer terug en heel veel klachten verdwenen. Helaas nog wel vrij heftige afkickverschijnselen gehad met name weer heel erg emotioneel (veel huilen), moe en ook heel veel last van spieren en gewrichten (nog steeds geval 6 weken na stoppen). Hopelijk gaat dit snel weer beter.

04-09-2019 | Man | 61
prednisolon (20mg)
Spierpijn
ik heb 30 jaar lang Prednisolon geslikt. nu een paar maanden er van af .ik heb sarcoïdose . nu heb ik na 10 meter lopen al spierpijn. het maakt niet uit of ik veel of weinig loop.

14-08-2019 | Vrouw | 54
prednisolon (12,5mg/ml)
Polymyalgia rheumatica
na chemo en bestraling ontwikkelde ik PMR kon amper bewegen na inname prednison 30 mg heerlijk ik kon na 5 min lopen afbouwen ging niet klachten kwamen terug vele andere medicijnen geprobeerd ben ik doorverwezen naar Maastricht. na 3 jaar en afbouwen prednison niet lukte naar de pijn arts heel veel verschillende pin stiller gehad niet hielp bleek ik een Gen afwijking[lees meer...] in mijn lever te hebben dat komt veel voor blijkt nu met mensen die immuunziekte hebben ( Polymorfisme Cytochroom P450) de pij medicatie werkt dus niet zo dan . ik was al begonnen met RoActemra mijn mijn leverwaarde was erg hoog dus leveronderzoek daar kwam de gen afwijking te voor zijn .even zwaar afgezien met prednison af te kicken in het verleden veel schema's gebruikt nu moest ik zo meteen stoppen we wisten dat de klachten kwamen maar zo het snelste er van af ( 9 wkn ) op advies van de pij arts moest even op de tanden bijten omdat pijnstillers niet zo werken bij mij. ook moest ik 8 kg afvallen nu zijn de leverwaarde acceptabel, nu alleen RoActemra en lyrica ( tegen zenuwpijn )