Prednisolon tabletten/ in...

prednisolon

Spierreuma (15 meningen)
Astma (5 meningen)
Reuma (4 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
COPD (3 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Bronchitis (3 meningen)
Auto-immuunziekte (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Lupus (1 mening)
Orgaantransplantatie (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)
Nefrotisch syndroom (1 mening)

04-09-2019

Spierpijn

ik heb 30 jaar lang Prednisolon geslikt. nu een paar maanden er van af .ik heb sarcoïdose . nu heb ik na 10 meter lopen al spierpijn. het maakt niet uit of ik veel of weinig loop.
14-08-2019

Polymyalgia rheumatica

na chemo en bestraling ontwikkelde ik PMR kon amper bewegen na inname prednison 30 mg heerlijk ik kon na 5 min lopen afbouwen ging niet klachten kwamen terug vele andere medicijnen geprobeerd ben ik doorverwezen naar Maastricht. na 3 jaar en afbouwen prednison niet lukte naar de pijn arts heel veel verschillende pin stiller gehad niet hielp bleek ik een Gen afwijking[lees meer...] in mijn lever te hebben dat komt veel voor blijkt nu met mensen die immuunziekte hebben ( Polymorfisme Cytochroom P450) de pij medicatie werkt dus niet zo dan . ik was al begonnen met RoActemra mijn mijn leverwaarde was erg hoog dus leveronderzoek daar kwam de gen afwijking te voor zijn .even zwaar afgezien met prednison af te kicken in het verleden veel schema's gebruikt nu moest ik zo meteen stoppen we wisten dat de klachten kwamen maar zo het snelste er van af ( 9 wkn ) op advies van de pij arts moest even op de tanden bijten omdat pijnstillers niet zo werken bij mij. ook moest ik 8 kg afvallen nu zijn de leverwaarde acceptabel, nu alleen RoActemra en lyrica ( tegen zenuwpijn )
19-07-2019

Polymyalgia rheumatica

Ik gebruik sinds 3 weken Prednisolon tabl. 15 mg wegens Spierreuma. Na een paar dagen waren de heftigste pijnen weg en na 1 week nauwelijks nog pijn. De meeste bijwerkingen zoals hoofdpijn en vermoeidheid zijn dragelijk. Waar ik echter heel veel last van heb zijn nachtelijke spierkrampen, deze beginnen meestal na een paar uur en duren met tussenpozen van een uurtje de [lees meer...]hele nacht. De kramp ontstaat vaak in de voeten en breid zich uit naar de zijkant van mijn kuiten. ik moet hier dan echt mijn bed voor uit en krijg dan amper mijn voeten weer plat op de grond. Ik slaap hierdoor natuurlijk steeds slechter en de laatste paar dagen schiet de kramp ook overdag in mijn handen. Het is wel zo dat ik al een paar jaar kramp gevoelig ben in mijn benen maar dat gebeurde hooguit één maal per nacht. Ik kan deze "bijwerking " eigenlijk niet terug vinden in het gebruik van prednison. Volgende week weer afspraak met reumatoloog en dan vraag ik dat natuurlijk wel maar misschien is er hier iemand die deze klachten herkent?
26-04-2019

Allergie

Bij dreigende allergische reactie ( wespensteek bijvoorbeeld) als noodgeval medicatie, krijg laatste tijd rood heet gezicht vrij kort na inname. Deze reactie treedt eigenlijk pas op sinds mijn Chemotherapie. (toen hoge doseringen Cortison). Gaat na een halve tot hele dag weer weg.
25-04-2019

Spierreuma

Voorjaar 2018 spierreuma bij mij geconstateerd. Kon niks in het begin. S ochtends je kleren niet aankrijgen etc. Begonnen met 20 Mg, afgebouwd in 7 maanden naar 5 Mg. Van Jan 2019 tot April 5 Mg. Nagenoeg klachtenvrij. Vanaf half april 2,5 Mg, nu komen de klachten terug. Ik probeer dit nog een paar weken vol te houden, anders misschien toch terug naar 5. Bijwerkingen heb [lees meer...]ik geen enkele. Tot voor kort ook gesport, hardlopen, fietsen en ook wel zwaar werk gedaan( bomen zagen en versjouwen) met die 5 Mg dus.
02-05-2018

Netelroos

Ik kreeg een stootkuur omdat Levocetirizine 5 mg; desloratadine 5 mg en daarna Rupafin 10 mg teveel bijwerkingen hadden gegeven en de netelroos hadden vergergerd. De Prednisolo zorgde ervoor dat mijn bloeddruk fors steeg en ik tijdens de wandeling bijna onderuit was gegaan. Hierna kreeg ik ook nog eens een ontsteking van mijn arm. Kortom: voor mij werkt dit middel absoluu[lees meer...]t niet.
24-03-2018

Astma

Heb een aantal dagen injecties prednisolon en cortisol gehad tijdens mijn ziekenhuisopname. dit ivm onbehandelbaar astma en sarcoidose. Ik kreeg 1x per dag een shot van beide medicijnen. werking is goed, voelde me snel beter qua benauwdheid. wel last van down momenten. nergens zin aan, emotioneel, negatief... noem maar op. Dit doordat ik hiervoor al langere tijd een predni[lees meer...]son kuur in tabletvorm had (30mg).
23-03-2018

Sarcoïdose

Dit was een redder op het nippertje voor mij.
08-03-2018

Psoriasis

Na heel veel pijn en ongemak vond ik dit een wondermiddel ,ik zou alleen niet zoveel injecties nemen als ik gedaan heb want ik heb er slechte ogen van gekregen en een maagbloeding
28-02-2018

Bronchitis

Ik ga niet gauw naar m'n huisarts, de meeste klachten verdwijnen vanzelf wel weer. Maar als ik langer dan een week niet kan slapen omdat ik me kapot hoest, dan bezoek ik de dokter toch maar even. Ik ben in lichte mate COPD patiënt. Bronchitis komt jaarlijks één á twee keer voor. Ik kreeg nu een Prednisolon stootje voor 5 dagen. 's Morgens 1 tablet. Dit is m'n derde dag en [lees meer...]ik ben opgescheept met een stevige hoofdpijn bij m'n linkerslaap. Van enige verbetering voor wat betreft de Bronchitis merk ik nog niets. Ik ben 77 en hoofdpijn heb ik in m'n hele leven zelden gehad. Het zou een reactie kunnen geven met andere medicatie welke ik sinds enkele jaren gebruik: Acenocoumarol, Losartankalium em Metoprololtartraat. Ik wacht maar af, maar ik wil reuze graag van m'n hoestbuien en hoofdpijn af.
16-11-2017

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

Na uitgebreide onderzoeken de diagnose Tolosa Hunt (soort pseudotumor in het hoofd) gekregen. Enige medicatie waarop ik reageerde was Prednison. Kuren beginnende bij 100mg, afbouwend na weken met 20 mg tot onderhoudsdosis van 20 mg. Deze dosis enkele jaren gebruikt. Daarna afbouwen tot 10mg en daarna bleek dat verder afbouwen niet mogelijk was. Via een Reumatoloog afbouwsc[lees meer...]hema gehad van ca. 8 maanden (om de zoveel dagen 1 dagje met 1 mg minder en daarna weer de gewone dosis, dit herhalend in steeds kortere periodes). Nu, 2 jaar na stoppen gebruik, nog steeds zeer veel last van spierzwakte, gewrichten, vermoeidheid en emotioneel instabiel. Prednison heeft mijn leven gered maar de tol is hoog. Voel mij 15 jaar ouder dan mijn kalenderleeftijd.
25-07-2017

Polymyalgia rheumatica

Van de een op andere dag erge spierpijnen in armen, schouders en nek. dagen erna uitbreiding naar rug, heupen, boven en onderbenen. Na bezoek reumatoloog begonnen met prednisolon 15 mg in tabletvorm. weinig tot geen verbetering na 2 weken en dosis verhoogd naar 25 mg. Direct verbetering en na drie weken pijnvrij in boven en onderbenen. Nek schouders en armen lichte verbete[lees meer...]ring. Na nog eens twee weken grote verbetering in met name nek en schouderpijn en armen redelijk te belasten. Na nog eens 3 weken bijna volledig pijnvrij. Weer in staat te sporten (Golf) . Nu alleen nog druk bezig met afbouwen van 25 mg/dag naar nu 15mg/dag. Per 4 weken 2,5mg minderen. Voor mij een uitkomst, de enige bijwerkingen zijn dat ik de hele dag door wel kan eten en veel kan drinken. voor de rest geen enkele negatieve bijwerking.
16-07-2017

Colitis ulcerosa

22-06-2017

Spierreuma

Het onderdrukt de Spierreuma en andere ontstekingen, maar de bijwerkingen zijn rampzalig. Als laatste, sinds 2 weken, diabetes 2.
29-04-2017

Spierreuma

Begonnen met 15mg. Na afbouw kwam reuma weer terug, dus weer naar 12.5 mg. Weet iemand een medicijn tegen de puistjes hiervan, die pijnlijk zijn en jeuken?
18-04-2017

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

Ernstige hoofdpijn gedurende twee maanden. Na veel onderzoeken werd de ontsteking van de slagader in de slaap vastgesteld. Meteen na het gebruik van de prednison waren mijn hoofdpijnklachten verdwenen. De bijverschijnselen neem ik voor lief. Volgens de prognose moet ik zeker tot maart 2018 prednison blijven slikken. De dosering wordt langzaam afgebouwd. Van nu 30 naar 10 [lees meer...]mg. per dag in september..

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum