Prednisolon tabletten/ in...

Spierreuma (17 meningen)
Astma (5 meningen)
Reuma (4 meningen)
Bronchitis (4 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
COPD (3 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Auto-immuunziekte (2 meningen)
Nefrotisch syndroom (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Lupus (1 mening)
Orgaantransplantatie (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)

18-08-2020 | Man | 64
Spierreuma
Ben op vakantie en heb een aanval zo klote. Het is ongeveer een half jaar geleden dat ik een injectie heb gehad. Moe pijn en hoofdpijn. Nek schouder en benen zij pijnlijk. Als ik terug ben ga ik snel weer een prik halen

23-03-2020 | Man | 64

17-02-2020 | Man | 68
prednisolon (10mg)

24-01-2020 | Man | 44
Hooikoorts
Zeer zware allergie voor berkenpollen en huisstofmijt en stikgevoel/benauwdheid. Door gebruik prednisolon is benauwdheid opgehouden en waren mijn neusgaten niet meer verstopt. Na 3 maanden weer last maar huisarts komt met astmapufjes die haast niks helpen. Hij wilt prednisolon niet weer voorschrijven ivm bijwerkingen. Nu maar ergens zoeken waar je ze kan krijgen zonder dok[lees meer...]tersrecept !

20-01-2020 | Man | 54
prednisolon (10mg)

05-01-2020 | Vrouw | 61
Bronchitis
Ik had een virale bronchitis en kreeg een stootkuur van 5 dagen prednisolon 30 mg. Een week erna kreeg ik erge brandend maagzuur en heb hier nu al bijna een maand last van. Dat ondanks de 40 mg maagzuurremmers die ik nog dagelijks moet slikken. Ben bang dat het goed mis is met mijn maag want die kan normaal heel veel hebben. Ook houden mijn benen vocht vast. Ben er nie[lees meer...]t blij mee. Toen men het medicijn gaf heb ik geen maagbeschermers erbij gekregen. Dat hadden ze wel moeten doen.

27-12-2019 | Vrouw | 30
Nefrotisch syndroom
Gestart met prednison 60 mg per dag voor Minimal Change Disease (Nefrotisch syndroom) waarbij eiwit terecht komt in je urine door niet goed werkend nierfilter. Direct veel bijwerking met name slaaploosheid (soms maar 2 uur slaap per nacht), hart kloppingen, dorst, licht in hoofd, vermoeidheid en spierkrampen. Zelfs even betablokkers geslikt. Veel kracht uit beenspieren ve[lees meer...]rloren en daardoor last van knieën en hielspoor gekregen. Na een maand was ziekte in remissie en mocht ik langzaam afbouwen naar 50, 40, 35, 30,25,20 mg voor 2 weken. Rond 20 mg begonnen de bijwerkingen gelukkig echt minder te worden. Daarna naar 17,5 mg en toen is ziekte weer terug gekomen. Direct terug naar 60mg en ellende begon weer opnieuw. Bijwerkingen weer terug en nu zelfs heftiger met vollemaansgezicht, gewichtstoename, haaruitval en ook depressie. Pas na 3,5 maand weer begonnen met afbouwen. In begin nog redelijk snel 60,40,30,25 mg per 2 weken. Rond 25 mg kwam menstruatie weer op gang. Maar daarna veel slomer 5mg afbouwen per 4 weken om te voorkomen wat met ronde 1 was gebeurd. Uiteindelijk half jaar bezig geweest met 2x afbouwen en nu medicijn vrij! Haar groeit weer terug en heel veel klachten verdwenen. Helaas nog wel vrij heftige afkickverschijnselen gehad met name weer heel erg emotioneel (veel huilen), moe en ook heel veel last van spieren en gewrichten (nog steeds geval 6 weken na stoppen). Hopelijk gaat dit snel weer beter.

04-09-2019 | Man | 61
prednisolon (20mg)
Spierpijn
ik heb 30 jaar lang Prednisolon geslikt. nu een paar maanden er van af .ik heb sarcoïdose . nu heb ik na 10 meter lopen al spierpijn. het maakt niet uit of ik veel of weinig loop.

14-08-2019 | Vrouw | 54
prednisolon (12,5mg/ml)
Polymyalgia rheumatica
na chemo en bestraling ontwikkelde ik PMR kon amper bewegen na inname prednison 30 mg heerlijk ik kon na 5 min lopen afbouwen ging niet klachten kwamen terug vele andere medicijnen geprobeerd ben ik doorverwezen naar Maastricht. na 3 jaar en afbouwen prednison niet lukte naar de pijn arts heel veel verschillende pin stiller gehad niet hielp bleek ik een Gen afwijking[lees meer...] in mijn lever te hebben dat komt veel voor blijkt nu met mensen die immuunziekte hebben ( Polymorfisme Cytochroom P450) de pij medicatie werkt dus niet zo dan . ik was al begonnen met RoActemra mijn mijn leverwaarde was erg hoog dus leveronderzoek daar kwam de gen afwijking te voor zijn .even zwaar afgezien met prednison af te kicken in het verleden veel schema's gebruikt nu moest ik zo meteen stoppen we wisten dat de klachten kwamen maar zo het snelste er van af ( 9 wkn ) op advies van de pij arts moest even op de tanden bijten omdat pijnstillers niet zo werken bij mij. ook moest ik 8 kg afvallen nu zijn de leverwaarde acceptabel, nu alleen RoActemra en lyrica ( tegen zenuwpijn )

19-07-2019 | Vrouw | 63
prednisolon (15mg)
Polymyalgia rheumatica
Ik gebruik sinds 3 weken Prednisolon tabl. 15 mg wegens Spierreuma. Na een paar dagen waren de heftigste pijnen weg en na 1 week nauwelijks nog pijn. De meeste bijwerkingen zoals hoofdpijn en vermoeidheid zijn dragelijk. Waar ik echter heel veel last van heb zijn nachtelijke spierkrampen, deze beginnen meestal na een paar uur en duren met tussenpozen van een uurtje de [lees meer...]hele nacht. De kramp ontstaat vaak in de voeten en breid zich uit naar de zijkant van mijn kuiten. ik moet hier dan echt mijn bed voor uit en krijg dan amper mijn voeten weer plat op de grond. Ik slaap hierdoor natuurlijk steeds slechter en de laatste paar dagen schiet de kramp ook overdag in mijn handen. Het is wel zo dat ik al een paar jaar kramp gevoelig ben in mijn benen maar dat gebeurde hooguit één maal per nacht. Ik kan deze "bijwerking " eigenlijk niet terug vinden in het gebruik van prednison. Volgende week weer afspraak met reumatoloog en dan vraag ik dat natuurlijk wel maar misschien is er hier iemand die deze klachten herkent?

26-04-2019 | Vrouw | 55
prednisolon (50mg)
Allergie
Bij dreigende allergische reactie ( wespensteek bijvoorbeeld) als noodgeval medicatie, krijg laatste tijd rood heet gezicht vrij kort na inname. Deze reactie treedt eigenlijk pas op sinds mijn Chemotherapie. (toen hoge doseringen Cortison). Gaat na een halve tot hele dag weer weg.

25-04-2019 | Man | 65
prednisolon (2,5mg)
Spierreuma
Voorjaar 2018 spierreuma bij mij geconstateerd. Kon niks in het begin. S ochtends je kleren niet aankrijgen etc. Begonnen met 20 Mg, afgebouwd in 7 maanden naar 5 Mg. Van Jan 2019 tot April 5 Mg. Nagenoeg klachtenvrij. Vanaf half april 2,5 Mg, nu komen de klachten terug. Ik probeer dit nog een paar weken vol te houden, anders misschien toch terug naar 5. Bijwerkingen heb [lees meer...]ik geen enkele. Tot voor kort ook gesport, hardlopen, fietsen en ook wel zwaar werk gedaan( bomen zagen en versjouwen) met die 5 Mg dus.

02-05-2018 | Vrouw | 68
Netelroos
Ik kreeg een stootkuur omdat Levocetirizine 5 mg; desloratadine 5 mg en daarna Rupafin 10 mg teveel bijwerkingen hadden gegeven en de netelroos hadden vergergerd. De Prednisolo zorgde ervoor dat mijn bloeddruk fors steeg en ik tijdens de wandeling bijna onderuit was gegaan. Hierna kreeg ik ook nog eens een ontsteking van mijn arm. Kortom: voor mij werkt dit middel absoluu[lees meer...]t niet.

24-03-2018 | Vrouw | 23
Astma
Heb een aantal dagen injecties prednisolon en cortisol gehad tijdens mijn ziekenhuisopname. dit ivm onbehandelbaar astma en sarcoidose. Ik kreeg 1x per dag een shot van beide medicijnen. werking is goed, voelde me snel beter qua benauwdheid. wel last van down momenten. nergens zin aan, emotioneel, negatief... noem maar op. Dit doordat ik hiervoor al langere tijd een predni[lees meer...]son kuur in tabletvorm had (30mg).

23-03-2018 | Vrouw | 24
Sarcoïdose
Dit was een redder op het nippertje voor mij.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum