Dexamethason Injecties/ T...

Allergie (3 meningen)
Reumatoïde artritis (2 meningen)
Ziekte van Kahler (2 meningen)
Hersentumor (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
COPD (1 mening)

11-04-2010 | Vrouw
Radio therapie

15-12-2009 | Vrouw
Chronische urticaria + reumatische klachten

13-12-2009 | Vrouw
Chemokuur
Ik moest het gebruiken om de chemokuur te kunnen verdragen. De dag voor tijdens en een aantal dagen afbouwend na het infuus. Ik hield vochtvast, 5 kilo aangekomen in totaal (ook van chemo). Tevens kon ik niet slapen. Dit laatste werkte nog een week door en ook had ik na gestopt te zijn vreet aanvallen. Mijn stemming was tijdens inname goed. Waardoor ik ook makkelijker de [lees meer...]chemo ontving. Echt een pepmiddel.

22-10-2009 | Vrouw
Hersen tumor graad 4
slik dit sinds 6 maanden. ben erg misselijk, veel eten, 15 kilo erbij!! cuscher-syndroom (Vollemaan-toet) slaaploosheid,

08-10-2020 | Man | 70
dexamethason (10mg)
Dexamethason. Ik had maanden eerder heel erg mijn hoofd gestoten. Geen uitwendige verwondingen. Plotseling kreeg ik zware hoofdpijn. Een bezoek aan de neuroloog bracht aan het licht dat er een inwendige bloeding was ontstaan door het stoten van mijn hoofd. Hij schreef mij dexamethason voor. De bloedverdunners werden gestopt Het onderstaande heb ik (nu reeds heel lang g[lees meer...]eleden) tijden mijn `ziekte`genoteerd. Ik denk dat ik toen ca 70 jaar oud was. Mijn dosering was als volgt: - 6 weken 8 mg per dag - 2 weken 4 mg per dag, daarna op mijn verzoek gestopt. Mijn bijwerkingen waren: - Vanaf de eerste week (in het ziekenhuis) werd ik schor en kreeg lichte doofheid aan mijn rechteroor. - Dikke voet (is nu uitgebreid tot dikke stijve benen) - Gevoel van bolle ogen - Elke avond kramp in beide handen - Dunne huid, zelfs de ouderdomsvlekken verdwenen (zijn nu terug) - Pijnscheuten rondom de oogkassen - Slapeloosheid - Veel eten Tijdens het gebruik was ik heel erg moe en lag ik het grootste deel van de dag in bed. - Na stoppen werd de moeheid veel en veel erger. Dezelfde dag kreeg ik hoge koorts (39,8gr) - Via het onderzoek waar de koorts vandaan zou kunnen komen kwam ik bij de longarts terecht Vage indicatie van longontsteking. De volgende foto was sterk verbeterd. De daarop volgende foto nog minimaal. Volgende foto in december a.s. Ik had geen longklachten, zuurstof 100%, niet benauwd, geen pijn, niet hoesten. (oorzaak Dexamethason ?) De dikke voeten en stijve benen zijn gebleven.

26-03-2020 | Man | 40
dexamethason (0,5mg)
Allergische reactie
Van de KNO als kuur meegekregen. Werkt al na 1 dag perfect. Heb altijd een verstopte neus en nu nergens last meer van. Ook heb ik nauwelijk geen eczeem meer. Dit is de tweede keer dat ik dit krijg voorgeschreven, en werk echt goed. Het enige nadeel is dat de klachten bij mij weer licht terugkomen als de kuur voorbij is.

03-12-2017 | Man | 50
dexamethason (8mg)
Had veel oedeem in hoofd. Om dat te verminderen is dit medicijn voorgeschreven. Kreeg 't eerst via infuus. Later via tabletten. 6 weken lang. Tussen 4 en 8 mg pd. Daarna in 2 weken afgebouwd naar 0. Lag in 't ziekenhuis. Iedere dag controle. Oa grootte pupillen, pols, suikerspiegel. Had dus wel de nodige bijwerkingen, maar heb die niet als hinderlijk ervaren. Bovendien ha[lees meer...]d 't merkbaar effect. Druk in hoofd nam af en daardoor ging ik fysiek flink vooruit. Meeste bijwerkingen had ik na de verwijdering van de tumor. Toen was de dosis maximaal. Toen had ik wel erg veel last van spierpijn. Tijdens de dexamethasonperiode kreeg ik ook 8 * 500 mg paracetamol pd en pillen die ervoor moesten zorgen dat mijn gemoedstoestand een beetje stabiel bleef. In 6 weken 5 kg aangekomen.

22-04-2017 | Man | 48
dexamethason (4mg)
Dikkedarmkanker
Ik gebruikte sinds 3 april dexamethason tabletten van 4 mg twee maal daags 1 tablet tot 20 april. Het hielp mij om van mijn vermoeidheid en koorts af te komen die ik daarvoor had en het maakt mij fitter. Maar kreeg alleen oedeem vochtophoping als bijwerking van. Nu sinds gisteren begonnen met 2 mg dexamethason 2 tabletten 0,5mg s'morgens en 2 tabletten van 0,5mg s'middagse[lees meer...]n dat voor 90 dagen lang.

11-04-2017 | Man | 77
dexamethason (0,5mg)
Rugklachten
Evenals eerdere ervaring nu ook weer na 2 dagen vreselijke jeuk, beginnende in mijn benen. Ik ben er direct mee gestopt. Indicatie ivm rugklachten.

22-09-2012 | Man | 51
dexamethason
Na opreden van hevige pijnklachten na een atroscopie kreeg ik dit middel door de huisarts voorgeschreven als stootkuur. Het middel heeft ervoor gezorgd dat de pijn klachten zijn afgenomen maar ik was blij dat de vijfdaagse kuur voorbij was. Het middel zorgde bij mij voor een onrustig gevoel en slapeloosheid. Was na 4 uur slaap al weer klaar wakker. Heb de hele week geen au[lees meer...]to gereden omdat ik mezelf dat niet toe vertrouwde was net of ik van de wereld was door dit spul

04-08-2011 | Man | 42
Khaler
Medisijn koste me bijna mijn leven. zeer verward, medisijn vergiftiging, niet meer weten of ik iets gedaan had of niet, kan me 5 mnd niet meer herinneren van mijn leven. werd vaak kwaad, had waan ideeen etc. ben nog niet herstelt

16-11-2009 | Man
Pseudokroep
dit medicijn gebruikt voor mijn zoontje van 11 maanden tegen pseudokroep. Zeer effectief en mijn zoontje had het direct minder benauwd. in eerste instantie pillen gekregen, maar later vloeibare vorm die ik mbv spuitje oraal kon toedienen. Veel makkelijker!

23-05-2009 | Man
Ziekte van Kahler