Ervaringen met Dexamethason Injecties/ Tabletten

Dexamethason Injecties/ T...

Allergie (4 meningen)
Ziekte van Kahler (2 meningen)
Hersentumor (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
COPD (1 mening)

15-01-2022 | Man | 73
Tekort aan bloedplaatjes
Covid lichte vorm en tekort aan bloedplaatjes . Niet doodziek opgenomen in mumc. Na 1 dag dexamethason al veel zieker. 10 dagen later op 14 januari overleden . Verkeerd behandeld. Tekort aan bloedplaatjes en blauwe plekken veroorzaakt door veel pijnstilling, zoals ibubrufen en naproxen na herniaoperatie . Maar daar wilden de dokteren niks mee doen. Nu ws als coronadode [lees meer...]in statistieken. Maar medische blunders daar komt men goed mee weg.

09-12-2021 | Vrouw | 51
dexamethason (10mg)
Injectie gehad tijdens een PRF behandeling, ik kreeg meteen hartkloppingen en zeer ernstige hoofdpijn. Ik kon totaal niet slapen en ben heel druk en ga zwaar over mijn grens. Inmiddels 2 weken verder, ik slaap nu max 3 uurtjes en wordt wakker met veel hoofdpijn. Mijn hartslag is iets rustiger door het verhogen van Ivabradine (hartmedicatie)

24-10-2021 | Vrouw | 67
dexamethason (4mg)
Kreeg het voorgeschreven in LUMC om tijdelijk te gebruiken. Veranderd wegens verhuis naar andere arts ziekenhuis. Arts verhoogd het middel. Ik wil niet, zij wel. Bijwerkingen worden heviger. Ik ga stoppen. Weet niet goed hoe af te bouwen. Maar deze rotzooi hoef ik echt niet meer. Dan maar meer pijn of andere narigheid, het is me ook niet gezegd wat er erger zou moeten word[lees meer...]en.

08-10-2020 | Man | 70
dexamethason (10mg)
Dexamethason. Ik had maanden eerder heel erg mijn hoofd gestoten. Geen uitwendige verwondingen. Plotseling kreeg ik zware hoofdpijn. Een bezoek aan de neuroloog bracht aan het licht dat er een inwendige bloeding was ontstaan door het stoten van mijn hoofd. Hij schreef mij dexamethason voor. De bloedverdunners werden gestopt Het onderstaande heb ik (nu reeds heel lang g[lees meer...]eleden) tijden mijn `ziekte`genoteerd. Ik denk dat ik toen ca 70 jaar oud was. Mijn dosering was als volgt: - 6 weken 8 mg per dag - 2 weken 4 mg per dag, daarna op mijn verzoek gestopt. Mijn bijwerkingen waren: - Vanaf de eerste week (in het ziekenhuis) werd ik schor en kreeg lichte doofheid aan mijn rechteroor. - Dikke voet (is nu uitgebreid tot dikke stijve benen) - Gevoel van bolle ogen - Elke avond kramp in beide handen - Dunne huid, zelfs de ouderdomsvlekken verdwenen (zijn nu terug) - Pijnscheuten rondom de oogkassen - Slapeloosheid - Veel eten Tijdens het gebruik was ik heel erg moe en lag ik het grootste deel van de dag in bed. - Na stoppen werd de moeheid veel en veel erger. Dezelfde dag kreeg ik hoge koorts (39,8gr) - Via het onderzoek waar de koorts vandaan zou kunnen komen kwam ik bij de longarts terecht Vage indicatie van longontsteking. De volgende foto was sterk verbeterd. De daarop volgende foto nog minimaal. Volgende foto in december a.s. Ik had geen longklachten, zuurstof 100%, niet benauwd, geen pijn, niet hoesten. (oorzaak Dexamethason ?) De dikke voeten en stijve benen zijn gebleven.

13-06-2020 | Vrouw | 47
dexamethason (40mg)
Ik heb Dexamethason tabletten 40 milligram moeten slikken als een stootkuur voor vier dagen. Hierdoor zouden mijn bloedplaatjes( ziekte ITP) weer omhoog moeten gaan. Na vier uur van de inname van de eerste dosis zat ik al bij de eerste hulp in een ziekenhuis in de buurt. Klachten: hele erge pijn in de onderrug. Na checken van nierfunctie, die was goed, bloeddruk( die was v[lees meer...]eel te hoog) , suikers( die waren te hoog) en andere dingen konden ze er niets over zeggen en werd ik met de woorden: dit is specialistische hulp, wij kunnen je niet helpen. Neem contact op met je poli.’ en met pijnstiller naar huis gestuurd. Volgende dag mijn eigen poli gebeld en zij zeiden feitelijk met de woorden:’ anders pas je de dosis maar aan’, zoek het maar zelf uit. En dat heb ik maar gedaan... na beroerde nacht en nog steeds pijn, nam ik dosis twee in. Deze keer 20 milligram. Een paar uur later kwamen de vertragingen en leek het of de wereld langzaam binnen kwam. Ik kon niet snel meer reageren( terwijl ik wel gewoon kon nadenken) sprak vertraagd, en het lopen werd heel langzaam en de pijn werd erger. Weer (umc ) poli gebeld en zij zeiden dat ik zelf moest beslissen of ik met de kuur doorging. Dag drie heb ik opnieuw 20 milligram ingenomen. Alle klachten verergerde en toen kwam mijn huisarts aan mijn bed want ondertussen kon ik mijn bed niet fatsoenlijk uitkomen. Ook hij heeft mijn functies gecheckt. Er waren geen aanwijzingen voor neurologische schade. En ook hij vertrok met de woorden dat het specialistische hulp was dat hem feitelijke boven de pet ging. Dag vier stond ik voor de beslissing te stoppen. Opnieuw ben ik naar het ziekenhuis in de buurt gegaan. heb ik in overleg mijn bloedplaatjes laten checken en had ik voor mezelf besloten dat als ze boven de 80 waren gestegen, te stoppen met de Dexametason. Gelukkig waren ze boven de 100 gestegen, dus ben ik gestopt. Maar door de afbreektijd( afbreektijd van Dexametason is 36 uur) heeft het middel nog even doorgewerkt. En zat ik diezelfde week nog in een rolstoel, rectaal flink bloedend tegenover mijn eigen arts. Hij had deze heftige bijwerkingen nog nooit bij een patiënt gezien en kon het niet verklaren. ’Maar’, zei hij:’ je bloedplaatjes zijn wel gestegen naar 172.’ Het enige wat ik kon denken was missie geslaagd, patiënt bijna overleden, maar missie geslaagd. Het heeft in totaal twee weken geduurd voordat ik enigszins herstelde. En gelukkig heeft het zich hersteld. Maar Dexametason zal ik van mijn hele leven nooit meer aanraken.

11-03-2019 | Vrouw | 53
dexamethason (20mg/ml)
Hernia
Heel erg ziek ervan, nu 3 dagen bedrust

11-04-2017 | Man | 77
Rugklachten
Evenals eerdere ervaring nu ook weer na 2 dagen vreselijke jeuk, beginnende in mijn benen. Ik ben er direct mee gestopt. Indicatie ivm rugklachten.

06-07-2015 | Vrouw | 49
dexamethason (60mg)
COPD
Ik heb 7 kuren prednison gehad, wat niet hielp. 4 keer opgenomen in het ziekenhuis, waarbij men besloot mij aan de dexamethason pomp te leggen 60 mg per dag. Ik kreeg eetbuien en vochtophoping en mijn aderen stonden in brand en ik voelde mij al zieker worden en zwakker. Na 2 weken had ik besloten om te stoppen, het voelde niet goed. Ik was inmiddels 30 kilo aangekomen in g[lees meer...]ewicht. 2 dagen na het stoppen kreeg ik van het ene op het andere moment vreselijke pijn in de benen en kon ik niet meer lopen. Men dacht hierbij aan bodontkalking, want ze waren vergeten zuurtabletten te geven. Later bleek het Fibromyalgie te zijn, waar ik nu nog steeds mee loop (1 jaar later) Ook kreeg ik koorts en huiduitslag met veel jeuk. Ik slik nu elke dag 40 mg morfine en 2x per dag diclofinac en heb therapie. Omdat ik geen conditie meer had en niet kon lopen ben ik opgenomen geweest in een revalidatiecentrum (3 Maanden) Daar kreeg ik 85 mg morfine per dag met 3x per dag diclofinac en 3x per dag 2 paracetamol. Ik heb nu een rolstoel voor als ik weg wil en kan geen afstanden meer lopen. Herkent iemand mijn verhaal na het gebruik van een Dexamethason pomp?

06-05-2015 | Vrouw | 49
dexamethason (0,5mg)
vorige week woensdag kreeg ik dit middel als stootkuur voorgeschreven door de kno arts waar ik voor de eerste keer naartoe ging. Ik moest beginnen met een week 3x daags, daarna een week 2x daags en laatste week 1x daags. Toen ik in het ziekenhuis de medicijnen meteen mocht ophalen, werd mij verteld dat ik de bijsluiter maar moest lezen als ik ergens last van kreeg (erg vre[lees meer...]emd voor een eerste gebruik), dus ik had mijn twijfels. Nou ik heb het geweten zeg. Totale slapeloosheid, terwijl ik ook slaaptabletten slik, zweetaanvallen, en hele heftige hartkloppingen. Ook erge stemmingswisselingen en depressief gevoel. En ook ik heb het gevoel dat ik hyper ben en heel de dag van alles kan doen zonder moe te worden, terwijl wij onze zoon hebben verloren, dus ik nu echt niet zo ben. Ik heb net het ziekenhuis gebeld en gezegd dat ik acuut wil stoppen met de medicijn, de arts zou mij nog hierover terugbellen, wat dus niet gebeurd is natuurlijk. Vannacht waren de hartkloppingen zo heftig dat ik eigenlijk de spoedpost wilde bellen, maar ja we willen geen zeurders zijn he. Ben hier echt van geschrokken.

04-08-2011 | Man | 42
Khaler
Medisijn koste me bijna mijn leven. zeer verward, medisijn vergiftiging, niet meer weten of ik iets gedaan had of niet, kan me 5 mnd niet meer herinneren van mijn leven. werd vaak kwaad, had waan ideeen etc. ben nog niet herstelt

21-08-2010 | Vrouw
Allergische reactie onderdrukken
heb al snel last gekregen van een opgeblazen gezicht. ondanks een dieet kom ik nu aan. en aangezien ik 20 kilo in totaal al ben verloren krijg ik door mijn dikke hoofd daar geen posistieve opmerkingen over. verder heb ik enorm veel last van overmatig transpireren in mijn gezicht, hals en haar. ik wil absoluut van dit middel af. de bijwerkingen zijn mij te groot ten opzicht[lees meer...]e van het voordeel.

23-05-2009 | Man
Ziekte van Kahler

10-02-2024 | Vrouw | 63
dexamethason (4mg/ml)
Astma
Daar ik veel bijwerkingen had van prednison overgegaan naar de dexamethason. Sinds oktober 3 x een kuur van een week gehad met Dexa 4 mg. Na uittesten medicatie in ziekenhuis nu sinds een aantal dagen 1.5mg per dag. Echter nog steeds benauwd, bloeddruk vliegt omhoog, restless leggs, hooguit 3-4 uurtjes slapen, sinds oktober 7 kilo afgevallen in de periode van gebruik dex[lees meer...]a, hartkloppingen. het is de bedoeling dat ik deze medicatie nog enkele weken blijf slikken. Echter ga ik maandag een bloedonderzoek aanvragen en stoppen met dexa als bloeddruk zo sky hoog blijft

13-12-2023 | Vrouw | 27
dexamethason (4mg)
Ik kreeg dit middel voorgeschreven (8 mg en 4 mg) voor 1,5 week nadat ik een heftige allergische reactie heb gekregen op medicatie. Het medicijn werkt heel goed voor de allergische reactie; deze is inmiddels verdwenen. Echter wel bijwerkingen gekregen die, ondanks dat ik nu 5 dagen ben gestopt, nog steeds aanhouden. Namelijk: toegenomen eetlust, enorme stemmingswisselingen[lees meer...], derealisatie/dronken gevoel, hartkloppingen, opgejaagd gevoel en slaapproblemen. Ik hoop dat dit snel wegtrekt, want ik ben fysiek niet mezelf.

11-07-2016 | Vrouw | 50
Hersentumor
Eerst hoge dosis. Werd er erg onrustig van en hyper. Nu na maanden gebruik dosis kunnen verlagen, maar wel veel bijwerkingen. Veel vocht vast houden. Striemen gekregen. Vocht ophoping in de benen en voeten. 's Ochtends oppassen met strekken voeten. Krijg ik een pijn vergelijkbaar met zweepslag. Van kledingmaat 38-40 naar 44-46. Dit komt door vocht. Slaap slechter en veel m[lees meer...]eer vermoeid. Vlekken in het gezicht en nek. Bloeddruk te hoog. Teken dat hart het er moeilijk mee heeft.

24-01-2014 | Vrouw | 41
dexamethason
De vaten in mijn liepen liepen blauw paars aan.Ik kon vooral avonds niet slapen,doordat ik teveel pijn had,en mijn handen waren bleek en koud.paracetamol tegen de pijn wat niet hielp en ik kon mijn handen met moeite gebruiken,uiteindelijk een spierontspanner van de huisarts gekregen wat wel hielp.