escitalopram

Postnatale depressie (1 mening)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

16-07-2020 | Vrouw | 48
Overspannen/burn-out

13-06-2019 | Vrouw | 48
escitalopram (10mg)
Na 3 jaar deze pil te nemen, heb ik sinds 1 maand besloten te stoppen hiermee. Ik ben 12 kg aangekomen, en had geen sexleven meer... Ondertussen komt het gevoel eindelijk terug! Ook de emoties komen terug, maar ik probeer deze onder controle te houden. In het begin was ik zeer draaierig.. Ik voel me niet ongelukkig en denk dat het me eindelijk zal lukken zonder!

09-03-2020 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Super! Na al veel pijnstillers te hebben geslikt kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. In de eerste week had ik, net als bijna iedereen, een paar bijwerkingen. Die waren te verwaarlozen bij mijn chronische pijn. Natuurlijk wetende dat het van voorbijgaande aard was, vond ik het geen probleem. Nu na 2 maanden kan ik niet anders zeggen dat ik zeer blij ben met dit medicijn.[lees meer...] De chronische pijn is tot een aanvaardbaar niveau gedaald en daardoor ben ik weer vrolijk en vol energie! Uit mijn directe omgeving hoor ik alleen maar positieve geluiden. Ik ervaar geen bijwerkingen en ook geen gewichtstoename. Kortom: voor mij is het een uitkomst en begin weer elke dag met een glimlach.

11-09-2019 | Vrouw | 49
escitalopram (10mg)
Ik heb deze medicijnen gekregen van de psychiater. Ik had echt wel veel bijwerking en de pijnlijke borsten vanwege het prolactine gehalte dat verhoogt was, heeft me doen besluiten om ermee te stoppen. Ik ben overgestapt naar homeopathische middelen met de nodige therapie Ik heb het maar een maand en een half genomen en ben blij dat ik niet meer neem want voelde me niet e[lees meer...]cht veel beter. Slapen was echt wel een probleem en het libido zakt volledig weg en het gevoel ook.

22-01-2018 | Vrouw | 49
ADD
Eerste 3weken ongemakkelijk, bijna niet kunnen eten. Daarna verzwaard vooral borsten. Nu tevreden maar mis REM-slaap en ben constant moe. Mijn rust in hoofd is zeer goed.ben ook kalmer en kan stilzitten.

26-05-2016 | Vrouw | 49
escitalopram (15mg)
Ik heb 7 jaar Sipralexa gebruikt. Dit heeft mijn leven veranderd. Ik functioneerde weer normaal en kon alles weer aan. In 2015 gestopt na af te bouwen. Dat ging redelijk goed, totdat er iets vervelends gebeurde en ik volledig instortte en alle symptomen weer terug waren. Nu sinds bijna twee weken terug aan de Sipralexa en hopend en bijna afwachtend tot ze gaan werken. Nu n[lees meer...]og geen eetlust, wat misselijk en erg onrustig. Maar ik weet dat dit weggaat. Ik hoop snel, want ik wil de deur weer uit zonder me zo rot te voelen. En weer lekker plezier hebben in alles. Lekker muziek op en meezingen. Dat kan nu niet, alle geluiden zijn teveel. Ik ben die zeven jaar super tevreden geweest over Sipralexa en ga er nu niet meer mee stoppen. Want zoals ik me nu voel, wil ik nooit meer doormaken.

05-07-2014 | Man | 49
escitalopram
Voor Venlafaxin 150mg gebruikte ik Sipralexa 10mg met dan een verhoging naar 20 mg. Ik gebruikte dit op aanraden van de dokter, dus ik bleef 1 tabletje per dag nemen. Ik voelde eigenlijk geen verbetering, dus werd het maar een gewenning. Toen ik in 2014 bij een psychiater terecht kwam, vroeg hij aan mij of Sipralexa mij kon helpen. Ik zei eerlijk, dat het naar mij dunkt, n[lees meer...]iet werkte. Dus dan maar Venlafaxin 150mg voorgeschreven gekregen. Ik neem dit nu een tweetal maanden, zonder resultaat. Integendeel, ik voel geen energie, en daarbovenop nog eens 8 kg bijgekomen. Dus zeker niet goed voor je gemoedstoestand en voor je ego. Ik weet dus totaal niet wat mij kan helpen, om van mijn depressie af te geraken. Ik weet het echt gewoonweg niet meer.

29-08-2018 | Vrouw | 51
escitalopram (15mg)
Sinds 8 maanden 15 mg ipv 10 mg sipralexa. Van 10 naar 12.5 mg op 6 weken ging goed. Van 12.5 tot 15mg op 6 weken was vreselijk: drang tot zelfverminking. Huisarts raadde aan om vol te houden... Psychiater beaamt niet dat het van verhoging komt. Maar daar ben ik wel zeker van. Iemand zelfde ervaringen? Nu nog steeds die drang maar minder extreem als ih begin.

09-01-2014 | Vrouw | 52
escitalopram
de enige ervaring die ik heb van dit medicijn is dat ik de eerste 2 uur maag pijn heb na de in name

22-01-2019 | Man | 54
escitalopram (10mg)
Ik neem deze medicijnen al bijna 2 weken maar voel mij erdoor moe .en verhoogde hartslag..en heb de indruk dat ik erdoor dikker van wordt ......

08-09-2016 | Vrouw | 57
Overspannen/burn-out
Sipralexa heeft mijn leven en dat van de mensen rond mij , positief veranderd . Het is nooit mijn bedoeling geweest dit langer dan een paar maanden te nemen maar ik voel er mij zoveel beter mee dan zonder en heb mij bij het feit neergelegd dat dit een levenslang gebruik gaat worden .

06-08-2014 | Man | 57
escitalopram (10mg)
ik gebruik nu 7 jaar sipralexa 10mg en ik ga er nu mee stoppen. ik heb geen diepe slaap meer, slechts 10% REM slaap, hetgeen veel te weinig is, en ben overdag moe. ik beweeg de hele nacht in bed, zodat partner helemaal niet slaapt. onlangs legde ik het verband tussen sipralexa en de nachtelijke onrust. Het is zo erg dat we enkele malen per week apart moeten slapen om te re[lees meer...]cupereren. slaapkliniek gevolgd, en die weten er geen raad mee. dan maar zelf op zoek gegaan.

10-09-2016 | Vrouw | 59
Psychose
Jaren geleden ben ik begonnen op aanraden van mijn psychiater met Sypralexa.. door eerst andere medicijnen te gebruiken die niet hielpen, is hij overgeschakeld op dit medicijn. Heb ook alle nevenwerkingen dienen te doorlopen, zoals diarree, gewichtstoename, slapeloosheid, nerveussiteit 's nachts in de benen .. en noem maar op. Heb geprobeerd om te verminderen na een zeer l[lees meer...]ange tijd, maar herviel helemaal in een hoopje ellende, dan geprobeerd om om de dag te minderen en dan weer 10mg te nemen, ook weer het zelfde resultaat. Nu wil ik heel graag ermee stoppen, omdat mijn gevoelens zo erg afgevlakt zijn dat ik totaal geen enkel gevoel of emotie ervaar die mij nog plezier in het leven brengt. Ik wil heel erg graag terug ' leven' voor dat het helemaal om zeep is gegaan, en weer mens zijn met mijn gevoelens en emoties die weer normaal functioneren.

31-07-2020 | Man | 60

14-12-2014 | Vrouw | 60
escitalopram (20mg)
Mijn vrouw gebruikt al jaren deze 'medicatie' wat eigenlijk geen medicatie is maar puur psychiatrische drugs en mijn inziens puur vergif. Het gaat de laatste jaren van kwaad naar erger. De verslaving is erger dan van cocaine of heroine. De ontwenningsverschijnselen zijn zo heftig dat het vrijwel onmogelijk is om van deze vuiligheid af te geraken. Ons leven is een hel gewor[lees meer...]den. We krijgen nergens hulp. Waar ik ook met mijn problemen kom, overal vang ik bot; de reden is dat ik overal bij andere 'slikkers' terecht kom, Mijn zus,mijn schoonzus, schoonmoeder mijn oude bejaarde moeder in het bejaardenhuis , buurvrouw vrienden en kennissen, allemaal zijn ze wel 'depressief' en moeten ze blijkbaar die brol slikken. Ondertussen ligt mijn vrouw al maanden ziek te bed, serotoninesyndroom, ontrekkingsverschijnselen of bijwerkingen, ik weet het niet meer en de dokters doen alsof ze het ook niet weten. Daarom verhogen ze de dosis maar of voegen ze er nog maar een andere drug bij of schakelen zomaar van de ene dag na de andere over naar een ander antidepressiva waardoor er weer een maand zeer zware bijwerkingen komen. Ze hebben mijn vrouw een vergiftigd geschenk gegeven voor zogenaamde 'depressiviteit ' en er bestaat geen tegengif. Dus doen ze zomaar wat. Ik vind antidepressiva het rottend kadaver onder onze maatschappij.

13-04-2016 | Vrouw | 62
escitalopram (20mg)
Autisme

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum