Sipralexa

escitalopram

Postnatale depressie (1 mening)

05-04-2019

Sipralexa (escitalopram)

Kreeg tegen angst en paniekaanvallen eerst Tranxène 5 mg (3 à 4 per dag) waar ik zeer goed mee was. Dan heeft dokter eens Sipralexa en andere SSRI's mij doen proberen waar ik echt niet goed mee was. Mijn angst en paniekaanvallen namen juist toe. Daarnaast geeft dit ook veel bijwerkingen al bij 10 mg zoals erectiestoornissen, laatttijdige ejaculatie, vermoeidheid, apathie, [lees meer...]misselijkheid, zweten, etc.. Heb nadien terug Tranxène 5 mg gekregen dus 3-4 keer per dag en dit is voor angst echt het beste. 5 mg Tranxène is beter dan 10 mg in één dosis, wat teveel vermoeid en geen bijkomende werking tegen angst geeft. Tranxène is ook beter dan andere benzo's zoals diazepam/Valium die zelfs bij lage dosis teveel vermoeien tegenover het effect tegen angst dat je krijgt. Neem Tranxène 5 mg al 20 jaar en deze blijft veruit het beste. Je zal wel je dokter moeten overtuigen want ze schrijven steeds moeilijker benzo's voor terwijl SSRI's zoals Sipralexa even verslavend zijn blijkt uit diverse studies.
25-02-2019

Sipralexa (escitalopram)

ik heb regelmatig last van paniekaanvallen. door zware nachtmerries en financiele problemen eerst met trazodone begonnen maar door de hoeveelheid nevenwerkingen, overgeschakeld op 10mg Sipralexa. na een dag of 10 begon t stilaan te werken zonder bijwerkingen. 1 gouden tip: stop niet plotseling met dit middel! afbouwen is de boodschap!
23-08-2018

Sipralexa (escitalopram)

depressieve gevoelens, angst- en paniekaanvallen, agorafobie, moeite met zelfbeheersing- en controle, dit na enkele levenservaringen en -trauma's
14-08-2017

Sipralexa (escitalopram)

Ik heb 12 jaar naar volle tevredenheid Efexor (75 Mg) gebruikt, waarvan de laatste 5 jaar aan minimumdosis (37.5 Mg). Wegens opeenstapeling van zware levensgebeurtenissen bleek die lage dosering niet meer te volstaan, en was ik volledig overspannen geraakt. Bij het ophogen van de Efexor bleek ik plots overgevoelig te reageren op dit medicijn, dus op aanraden van huisarts o[lees meer...]vergeschakeld op Sipralexa (10 Mg), omdat dit naar het schijnt veel milder is in bijwerkingen. Nu na 4weken gebruik kan ik inderdaad vaststellen dat de spanningsklachten aardig afgenomen zijn, zelfs in die mate dat ik tot helemaal niks meer kom. Zelfs gewoon nog maar uit mijn zetel proberen komen is al een hele opgave, dus zal het redelijk duidelijk zijn dat normaal functioneren redelijk moeilijk is. Je voelt letterlijk en figuurlijk verdoofd aan, dus inderdaad kan alles je veel minder schelen (dus minder spanningen...), met andere woorden ben ik momenteel dus van de regen in de drup terechtgekomen. Ik ga op zoek naar een ander medicijn want dit is het dus voor mij totaal niet.
04-04-2017

Sipralexa (escitalopram)

Hoi. Mijn naam is Sara en ik ben 22 jaar. Een jaar geleden kreeg ik last van een progressieve angststoornis. Ik nam een half jaar Sipralexa, 15 mg. In samenspraak met mijn arts ben ik nu gestopt. Ik ging van 15mg naar 10mg. Na een maand 10mg ging ik naar een maand 5mg. Nu ben ik 5 dagen gestopt. Ik heb wel heel wat last van ontwenningsverschijnselen. Heel zweverig en gek g[lees meer...]evoel in mijn hoofd als ik snelle bewegingen maak en luide geluiden hoor. Het afbouwen op zich is wel goed verlopen. Telkens als ik verminderde had ik een licht gevoel in mijn hoofd, maar na enkele dagen ging dit over. Deze periode, niets meer innemen, is het meest lastig. Volgende week heb ik terug een afspraak bij de dokter. Hopelijk ben ik dan af van dat eigenaardig gevoel. Het gaat veel beter met me nu.
20-06-2016

26-05-2016

Sipralexa (escitalopram)

Ik heb 7 jaar Sipralexa gebruikt. Dit heeft mijn leven veranderd. Ik functioneerde weer normaal en kon alles weer aan. In 2015 gestopt na af te bouwen. Dat ging redelijk goed, totdat er iets vervelends gebeurde en ik volledig instortte en alle symptomen weer terug waren. Nu sinds bijna twee weken terug aan de Sipralexa en hopend en bijna afwachtend tot ze gaan werken. Nu n[lees meer...]og geen eetlust, wat misselijk en erg onrustig. Maar ik weet dat dit weggaat. Ik hoop snel, want ik wil de deur weer uit zonder me zo rot te voelen. En weer lekker plezier hebben in alles. Lekker muziek op en meezingen. Dat kan nu niet, alle geluiden zijn teveel. Ik ben die zeven jaar super tevreden geweest over Sipralexa en ga er nu niet meer mee stoppen. Want zoals ik me nu voel, wil ik nooit meer doormaken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum