ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6
28-12-2018

Sipralexa (escitalopram)

Ik neem Sipralexa al bijna 2 jaar, ik had het in het begin moeilijk met een medicijn te nemen maar het werkt wel. Ik heb nog veel last van vermoeidheid en seksuele problemen. Daarom neem ik het voor het slapen gaan.
23-09-2018

Sipralexa (escitalopram)

Ik had huilbuien en was prikkelbaar, had nachtmerries. De nachtmerries zijn weg de huilbuien nog niet. Is niet de eerste keer dat ik sipralexa neem maar heb de indruk dat t nu langer duurt voor t helpt
29-08-2018

Sipralexa (escitalopram)

Sinds 8 maanden 15 mg ipv 10 mg sipralexa. Van 10 naar 12.5 mg op 6 weken ging goed. Van 12.5 tot 15mg op 6 weken was vreselijk: drang tot zelfverminking. Huisarts raadde aan om vol te houden... Psychiater beaamt niet dat het van verhoging komt. Maar daar ben ik wel zeker van. Iemand zelfde ervaringen? Nu nog steeds die drang maar minder extreem als ih begin.
23-08-2018

Sipralexa (escitalopram)

depressieve gevoelens, angst- en paniekaanvallen, agorafobie, moeite met zelfbeheersing- en controle, dit na enkele levenservaringen en -trauma's
06-03-2018

Sipralexa (escitalopram)

Ik neem sinds een goede twee jaar standvastig Sipralexa tegen stress, depressie en hypersensitiviteit. In het begin sliep ik amper. Ook al nam ik de medicatie s ochtends, ik geraakte niet in slaap en om 1uur s nachts was ik klaarwakker en lag ik uren te woelen zonder in slaap te vallen. Dit heeft zo'n 8 maand geduurd.. Tijdens die twee jaar, ben ik ook 7kg bijgekomen, m. V[lees meer...]anbinnen weet je dat het door de medicatie is maar mentaal als 30-jarige vrouw is dit moeilijk. De medicatie helpt omdat prikkels niet zo hard meer binnenkomen en mijn emoties niet meer zo hard op en neer gaan. Toch overweeg ik om te stoppen met deze medicatie. Al wil ik niet binnen een half jaar terug beginnen met deze medicatie en door dezelfde hel gaan ..
22-01-2018

ADD

Eerste 3weken ongemakkelijk, bijna niet kunnen eten. Daarna verzwaard vooral borsten. Nu tevreden maar mis REM-slaap en ben constant moe. Mijn rust in hoofd is zeer goed.ben ook kalmer en kan stilzitten.
19-01-2018

Sipralexa (escitalopram)

ik moest dit nemen na depressie door bijwerkingen van toppamax en keppra. Tot op heden heel goed, geen bijwerkingen ...
14-08-2017

Sipralexa (escitalopram)

Ik heb 12 jaar naar volle tevredenheid Efexor (75 Mg) gebruikt, waarvan de laatste 5 jaar aan minimumdosis (37.5 Mg). Wegens opeenstapeling van zware levensgebeurtenissen bleek die lage dosering niet meer te volstaan, en was ik volledig overspannen geraakt. Bij het ophogen van de Efexor bleek ik plots overgevoelig te reageren op dit medicijn, dus op aanraden van huisarts o[lees meer...]vergeschakeld op Sipralexa (10 Mg), omdat dit naar het schijnt veel milder is in bijwerkingen. Nu na 4weken gebruik kan ik inderdaad vaststellen dat de spanningsklachten aardig afgenomen zijn, zelfs in die mate dat ik tot helemaal niks meer kom. Zelfs gewoon nog maar uit mijn zetel proberen komen is al een hele opgave, dus zal het redelijk duidelijk zijn dat normaal functioneren redelijk moeilijk is. Je voelt letterlijk en figuurlijk verdoofd aan, dus inderdaad kan alles je veel minder schelen (dus minder spanningen...), met andere woorden ben ik momenteel dus van de regen in de drup terechtgekomen. Ik ga op zoek naar een ander medicijn want dit is het dus voor mij totaal niet.
Pagina 1 van 6

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!