Sipralexa

escitalopram

Postnatale depressie (1 mening)

08-07-2019

Sipralexa (escitalopram)

Pak nu een dikke 6 maand sipralexa 10 mg nu merk ik dat mijn angst stillaan terug begint te komen en me wat down voel dus de ha heeft gezegt voor te verhogen naar 20 krijg je daarvan ook een bijwerkingen??
13-06-2019

Sipralexa (escitalopram)

Na 3 jaar deze pil te nemen, heb ik sinds 1 maand besloten te stoppen hiermee. Ik ben 12 kg aangekomen, en had geen sexleven meer... Ondertussen komt het gevoel eindelijk terug! Ook de emoties komen terug, maar ik probeer deze onder controle te houden. In het begin was ik zeer draaierig.. Ik voel me niet ongelukkig en denk dat het me eindelijk zal lukken zonder!
21-04-2019

Dwangstoornis

Sinds twee jaar heb ik een dwangstoornis ('pure O') met de meest vreselijke ego dystone gedachten die door mijn hoofd spoken en waardoor je paniekaanvallen ontwikkelt. Op aanraden huisarts en psychiater gestart met sipralexa (10mg). Dit lijkt de hinder zeer goed te beperken, al blijft het altijd een beetje een vraagteken of het nu net dat pilletje is of dat ik er gewoon me[lees meer...]ntaal weer beter voor sta? Maar gezien ik er geen bijwerkingen van heb, lijkt het me niet onoverkomelijk om één pilletje per dag te nemen. Mijn psychiater raadde me overigens wel aan de dosis te verhogen omdat men bij dwang tot wel 40mg per dag voorschrijft en omdat dit zou kunnen zorgen dat ik er volledig van afkom. Ik twijfel nu nog of ik tot 20mg zou verhogen. Overigens van de 10mg geen klachten, geen bijwerkingen en lijkt z'n werk te doen.
05-04-2019

Sipralexa (escitalopram)

Kreeg tegen angst en paniekaanvallen eerst Tranxène 5 mg (3 à 4 per dag) waar ik zeer goed mee was. Dan heeft dokter eens Sipralexa en andere SSRI's mij doen proberen waar ik echt niet goed mee was. Mijn angst en paniekaanvallen namen juist toe. Daarnaast geeft dit ook veel bijwerkingen al bij 10 mg zoals erectiestoornissen, laatttijdige ejaculatie, vermoeidheid, apathie, [lees meer...]misselijkheid, zweten, etc.. Heb nadien terug Tranxène 5 mg gekregen dus 3-4 keer per dag en dit is voor angst echt het beste. 5 mg Tranxène is beter dan 10 mg in één dosis, wat teveel vermoeid en geen bijkomende werking tegen angst geeft. Tranxène is ook beter dan andere benzo's zoals diazepam/Valium die zelfs bij lage dosis teveel vermoeien tegenover het effect tegen angst dat je krijgt. Neem Tranxène 5 mg al 20 jaar en deze blijft veruit het beste. Je zal wel je dokter moeten overtuigen want ze schrijven steeds moeilijker benzo's voor terwijl SSRI's zoals Sipralexa even verslavend zijn blijkt uit diverse studies.
25-02-2019

Sipralexa (escitalopram)

ik heb regelmatig last van paniekaanvallen. door zware nachtmerries en financiele problemen eerst met trazodone begonnen maar door de hoeveelheid nevenwerkingen, overgeschakeld op 10mg Sipralexa. na een dag of 10 begon t stilaan te werken zonder bijwerkingen. 1 gouden tip: stop niet plotseling met dit middel! afbouwen is de boodschap!
22-01-2019

Sipralexa (escitalopram)

Ik neem deze medicijnen al bijna 2 weken maar voel mij erdoor moe .en verhoogde hartslag..en heb de indruk dat ik erdoor dikker van wordt ......
28-12-2018

Sipralexa (escitalopram)

Ik neem Sipralexa al bijna 2 jaar, ik had het in het begin moeilijk met een medicijn te nemen maar het werkt wel. Ik heb nog veel last van vermoeidheid en seksuele problemen. Daarom neem ik het voor het slapen gaan.
23-09-2018

Sipralexa (escitalopram)

Ik had huilbuien en was prikkelbaar, had nachtmerries. De nachtmerries zijn weg de huilbuien nog niet. Is niet de eerste keer dat ik sipralexa neem maar heb de indruk dat t nu langer duurt voor t helpt
29-08-2018

Sipralexa (escitalopram)

Sinds 8 maanden 15 mg ipv 10 mg sipralexa. Van 10 naar 12.5 mg op 6 weken ging goed. Van 12.5 tot 15mg op 6 weken was vreselijk: drang tot zelfverminking. Huisarts raadde aan om vol te houden... Psychiater beaamt niet dat het van verhoging komt. Maar daar ben ik wel zeker van. Iemand zelfde ervaringen? Nu nog steeds die drang maar minder extreem als ih begin.
23-08-2018

Sipralexa (escitalopram)

depressieve gevoelens, angst- en paniekaanvallen, agorafobie, moeite met zelfbeheersing- en controle, dit na enkele levenservaringen en -trauma's
06-03-2018

Sipralexa (escitalopram)

Ik neem sinds een goede twee jaar standvastig Sipralexa tegen stress, depressie en hypersensitiviteit. In het begin sliep ik amper. Ook al nam ik de medicatie s ochtends, ik geraakte niet in slaap en om 1uur s nachts was ik klaarwakker en lag ik uren te woelen zonder in slaap te vallen. Dit heeft zo'n 8 maand geduurd.. Tijdens die twee jaar, ben ik ook 7kg bijgekomen, m. V[lees meer...]anbinnen weet je dat het door de medicatie is maar mentaal als 30-jarige vrouw is dit moeilijk. De medicatie helpt omdat prikkels niet zo hard meer binnenkomen en mijn emoties niet meer zo hard op en neer gaan. Toch overweeg ik om te stoppen met deze medicatie. Al wil ik niet binnen een half jaar terug beginnen met deze medicatie en door dezelfde hel gaan ..
22-01-2018

ADD

Eerste 3weken ongemakkelijk, bijna niet kunnen eten. Daarna verzwaard vooral borsten. Nu tevreden maar mis REM-slaap en ben constant moe. Mijn rust in hoofd is zeer goed.ben ook kalmer en kan stilzitten.
19-01-2018

Sipralexa (escitalopram)

ik moest dit nemen na depressie door bijwerkingen van toppamax en keppra. Tot op heden heel goed, geen bijwerkingen ...
14-08-2017

Sipralexa (escitalopram)

Ik heb 12 jaar naar volle tevredenheid Efexor (75 Mg) gebruikt, waarvan de laatste 5 jaar aan minimumdosis (37.5 Mg). Wegens opeenstapeling van zware levensgebeurtenissen bleek die lage dosering niet meer te volstaan, en was ik volledig overspannen geraakt. Bij het ophogen van de Efexor bleek ik plots overgevoelig te reageren op dit medicijn, dus op aanraden van huisarts o[lees meer...]vergeschakeld op Sipralexa (10 Mg), omdat dit naar het schijnt veel milder is in bijwerkingen. Nu na 4weken gebruik kan ik inderdaad vaststellen dat de spanningsklachten aardig afgenomen zijn, zelfs in die mate dat ik tot helemaal niks meer kom. Zelfs gewoon nog maar uit mijn zetel proberen komen is al een hele opgave, dus zal het redelijk duidelijk zijn dat normaal functioneren redelijk moeilijk is. Je voelt letterlijk en figuurlijk verdoofd aan, dus inderdaad kan alles je veel minder schelen (dus minder spanningen...), met andere woorden ben ik momenteel dus van de regen in de drup terechtgekomen. Ik ga op zoek naar een ander medicijn want dit is het dus voor mij totaal niet.
12-08-2017

Hyperventilatie

Hallo, Ik ben 27 jaar en ik neem deze rotzooi nu een 4-tal jaar ten gevolge van chronische hyperventilatie. Pas op, het heeft lang gewerkt om mijn angsten onder controle te krijgen, maar de bijwerkingen zijn een ander verhaal. Van gewichtstoename heb ik geen last gehad, maar wel van rusteloze benen 's nachts, op zijn minst erg frustrerend! 4 jaar lang heb ik dit gehad, om [lees meer...]gek van te worden!! Afgevlakte emoties, vermoeidheid, nachtelijk transpireren... Gezellig is anders. Het ergste vind ik de ontwenningsverschijnselen. Ik ben 2 weken cold turkey gegaan, omdat afbouwen NIET werkt bij mij.. Ik merk dat ik hier goed aan heb gedaan, maar de neveneffecten zijn beangstigend.. Ik heb voortdurend last van een duizelig gevoel en het is precies alsof ik elektronische schokken in mijn hoofd heb wanneer ik beweeg, plotse geluiden op vang e.d. Heel bizar! Mijn arts zegt dat dit normaal is maar ik hoop dat dit snel over gaat.. Een goeie tip aan iedereen: als het niet nodig is, neem het niet want het ik vind het een vergif.
04-04-2017

Sipralexa (escitalopram)

Hoi. Mijn naam is Sara en ik ben 22 jaar. Een jaar geleden kreeg ik last van een progressieve angststoornis. Ik nam een half jaar Sipralexa, 15 mg. In samenspraak met mijn arts ben ik nu gestopt. Ik ging van 15mg naar 10mg. Na een maand 10mg ging ik naar een maand 5mg. Nu ben ik 5 dagen gestopt. Ik heb wel heel wat last van ontwenningsverschijnselen. Heel zweverig en gek g[lees meer...]evoel in mijn hoofd als ik snelle bewegingen maak en luide geluiden hoor. Het afbouwen op zich is wel goed verlopen. Telkens als ik verminderde had ik een licht gevoel in mijn hoofd, maar na enkele dagen ging dit over. Deze periode, niets meer innemen, is het meest lastig. Volgende week heb ik terug een afspraak bij de dokter. Hopelijk ben ik dan af van dat eigenaardig gevoel. Het gaat veel beter met me nu.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum