TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

27-06-2019 | Vrouw | 17
sertraline (25mg)
Ik was het middel voorgeschreven voor depressieve gevoelens en paniekaanvallen, maar kreeg er serotonine syndroom door (een ernstige aandoening van het zenuwstelsel als er teveel stimulatie door serotonine is, zoals door antidepressiva of st-jan-kruid ed.) Ik ben heel gevoelig aan alles dat serotonergisch werkt.

20-04-2021 | Vrouw | 24
sertraline (50mg)
Na jaren lopen met een angststoornis en verschillende therapieën geprobeerd te hebben toch de keuze gemaakt om aan de AD te beginnen. Dit vond ik erg lastig en was dan ook als de dood voor de bijwerkingen aangezien ik deze al eens van dichtbij heb meegemaakt. De enige bijwerking die ik had was erge moeheid de eerste week. Na een dutje ging het weer prima. Na 6 weken merkte[lees meer...] ik echt een verschil. De angst is er nog maar de extreme heftigheid is eraf waardoor ik dingen ondanks dat ik nog bang ben wel durf. Hierdoor lukt het me na maanden proberen eindelijk weer om te genieten van bijv. een afspraak met een vriendin. Ik slik het nu ongeveer een jaar.

01-08-2014 | Man | 31
sertraline
Ik gebruik het middel nu ongeveer 10 weken. Gestart met 25 mg, en opgebouwd naar 75 mg. Het voordeel van Zoloft (Aurobindo) vind ik dat het mijn libido niet heftig verstoort. Het nadeel van Zoloft vind ik de versuftheid. Verders merk ik naar mate ik omhoog ga met de Zoloft de behoefte van de Alprazolam steeds minder wordt. Negatieve gedachtens zijn verdwenen. Maar het[lees meer...] is niet een lang leve de lol middeltje. Of ik er vrolijker van wordt? Dat niet zozeer. Het vlakt mij ook niet helemaal af. Ik ben al bij al redelijk tevreden over Zoloft (Aurobindo)

14-06-2019 | Vrouw | 32
sertraline (50mg)
Zeer positief over zoloft. Aan het begin wel flink bijwerkingen gehad.. maar na 6 weken zeker een positief resultaat! Het is echt doorzetten.

10-07-2019 | Man | 36
sertraline (25mg)
Na 7 jaar leven in paniek en angst,toch besloten om aan de AD te gaan.met angst voor medicijnen hieraan begonnen,ben nu 4 weken bezig,begonnen met 25 nu,zit nu op 37,5 mg en het gaat elke dag beter.

23-05-2013 | Vrouw | 36
sertraline
Zit nu op dag 8 van sertraline,en neem deze elke dag om 16,00 uur in. Weinig bijwerkingen alleen een bijwerking eigenlijk das het gevoel van flauwvallen. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is.? Groetjes diana

17-08-2014 | Vrouw | 38
sertraline
Ik gebruik sinds april antidepressiva. De eerste 5 weken waren niet echt relaxed. Veel bijwerkingen gehad zoals hartkloppingen, slecht slapen, misselijk,duizelig en angstig. Het goede nieuws is dat ik na 2 weken al enige rust in mijn hoofd kreeg. Na 6 weken voelde ik pas echt verbetering. Ik slaap weer goed geen paniekaanvallen , hartkloppingen en bijna geen angst meer. I[lees meer...]k voel me eigenlijk beter dan voorheen. Het is even doorzetten, maar dan ga je je daarna echt beter voelen.

13-04-2013 | Vrouw | 39
sertraline
Nadat ik in Januari niet lekker ben geworden en behandeld door neuroloog,en tot op heden nog niks uitgekomen,ben ik nu in overleg met mijn huisarts begonnen aan Zoloft, begonnen met 25 mg en sinds vandaag 50 mg.Na 3 dagen kreeg ik de eerste bijwerkingen,misselijk braken na alles wat je eet of drinkt (3 kg afgevallen),futloos,angst dat je iets aan je hart hebt,om de dag een[lees meer...] brandend gevoel op borst,en dan ook die dagen s nachts gewoon wakker schrikken en niet meer in slaap kunnen vallen vanwege de angst.(dus kapot moe en je slecht voelen) Vandaag begonnen met 50 mg, en nu ook hartkloppingen erbij gekregen. Ik slik dan ook meestal een half tabletje oxazepam erbij,maar kan niet echt zeggen dat dit veel helpt. Voor de maag slik ik Omeprazol 40mg,maar toch opboeren en brandend gevoel op borst. Ik wil het toch even blijven volhouden omdat de huisarts zegt dat de bijwerkingen alsmaar minder moeten worden. Ik heb Zoloft 10 jr. geleden ook geslikt vanwege PTSS en toen had ik eigenlijk helemaal geen bijwerkingen alleen wat last van moe zijn. Ik hoop dat de pillen snel zijn werk gaan doen,zodat ik weer lekkerder in mijn vel zit.

21-10-2017 | Man | 40
sertraline (50mg)
Slik het nu 4 weken en verdraag het redelijk. Het enige wat ik heel vervelend vind, is het oorsuizen, dat is in de 2 week begonnen en duurt nu al 2 weken. Volgens huisarts moet het lichaam aan de stof wennen, en wordt het minder. Zijn er misschien andere mensen hier die hier ervaring mee hebben? Of het medicijn voor mijn angsten helpen weet ik nog niet.

20-01-2014 | Vrouw | 40

28-07-2013 | Vrouw | 41
sertraline
Ben best tevreden over dit medicijn,slik het nu een aantal dagen,en de bijwerking vielen tot gister erg mee!!! Vandaag heb ik veel meer last van paniekaanvallen dan de dagen daar voor niet. Zou het kunnen dat de bijwerkingen per dag kunnen verschillen??? Wie heeft hier ervaring mee??

08-01-2017 | Man | 43
sertraline (50mg)
Medicijn heeft 15 jaar goed geholpen tegen angst en paniek totdat het opeens niet meer werkte. Volgens Psychiater is dit zeldzaam. Nadeel is dat het flink sederend werkt en verbinding met je zelf bemoeilijkt, ook maag en darmklachten. Voordeel is dat ik wel goed kon functioneren.

04-03-2015 | Vrouw | 44

03-03-2013 | Vrouw | 44
sertraline
Sinds September jl ben ik gezegend met een ernstige burnout met daarbij een angst en paniekstoornis. In eerste instantie werd me vrij snel lexapro voorgeschreven, waar mijn klachten door vertienvoudigden en ik na een week gestopt ben. ik heb daarna geprobeerd mijn angst en paniekstoornis dmv therapie onder controle te krijgen, maar ik bleef maar hevige terugvallen hebben. [lees meer...]Na vijf maanden besloten om op het advies van een psychiater toch nog een keer een SSRI te proberen, maar omdat ik eerder zo hevig op een soorgelijk medicijn (lexapro) heb gereageerd was ik hier heel bang voor. De psychiater schreef me daarom Zoloft (Sertraline) voor in druppelvorm 20mg/ml en adviseerde me met twee druppels (2mg) te beginnen en op geleide van de bijwerkingen zelf naar eigen inzicht op te bouwen, met als richtlijn om de drie dagen twee druppels erbij tot 25 mg. Ik kan niet naders zeggen dat me dit tweehonderd procent is meegevallen. Behalve wat lichte duizelingen en hoofdpijn en wat lichte misselijkheidsklachten heb ik totaal geen nare bijwerkingen. Sterker nog ik ben nu bijna vier weken bezig met opbouwen en zit nu op 16 mg en voel me geweldig!! De angstgevoelens zijn nagenoeg verdwenen en neerslachtig heb ik me niet meer gevoeld. Ik blijf even een poosje op deze dosering staan om te kijken of dit voldoende is. Aangezien ik vrij gevoelig ben voor de werking (en bijwerkingen) van medicijnen zou ik misschien niet eens naar de 25 mg hoeven en anders ga ik rustig verder met opbouwen. Erg jammer dat ik hier niet vier maanden eerder aan heb gedurft. Het enige nadeel van de druppels is dat je de druppels in een glas met water moet innemen en dat smaakt ontzettend VIES!!! Maar dat heb ik er graag voor over. Ik gebruik trouwens al jaren het antidepressivum Welbutrin waar ik ook goede resultaten op heb wat betreft een chronische depressieve stoornis vanaf mijn vroege jeugd. Deze helpen alleen niet tegen angt en paniekstoornissen, sterker nog dit medicijn zou dit nog kunnen verergeren. Ik ben de Wellbutrin op aanraden van de psychiater gewoon blijven slikken naast de Zoloft en dat geeft geen problemen.

10-02-2013 | Vrouw | 44
sertraline
ze waren te ligt voor de ernst van de klachten

28-07-2016 | Man | 58
sertraline (100mg)

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum