lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

22-02-2016

Zoloft (sertraline)

Heerlijk spul! Ik heb ooit eerder 13 jaar geleden Seroxat geslikt en dat hielp niet. Nu pas 5 dagen aan de Zoloft en het gaat elke dag beter! Vanwege de slechte ervaring met Seroxat wilde ik maar 25mg en merk nu al een wereld van verschil. Ik slik er nog wel een half oxazepammetje bij. Het eerste halfje was echter een ramp. Brandende keel en ontzettende hoofdpijn en miss[lees meer...]elijk, maar de tweede dag was dat ook minder.
02-10-2015

Zoloft (sertraline)

Het is een goede medicatie tot dat er leverings problemen komen dit jaar al twee keer fabriekant gebeld weer ze mee bezig zijn men zet iets in de markt maar dragen geen verandwoording als er iets mis gaat en daar sta je dan ik .ben gedwongen vandaar met een anderen fabriekant in zee gegaan . Zo als een ieder weet kan je niet zo maar stoppen . En nu maar af wachten wat het[lees meer...] gaat doen dus mijn advies begin niet aan Pfizer zoloft. En ik ga hier zeker nog stappen in onder nemen
26-08-2015

Depressief

15-06-2015

Zoloft (sertraline)

In januari 2015 me bij de huisarts gemeld ivm aanhoudende depressieve gevoelens, angsten en overbelasting. Op de wachtlijst gekomen voor cognitieve gedragstherapie. Ondertussen voelde ik me steeds slechter en ben ik gestart met het antidepressivum Zoloft. Ik had paniekaanvallen en een groot gevoel van schaamte voor mijn toestand. Ik heb het idee dat Zoloft die gevoelen[lees meer...]s wel iets remde. Ik kon beter accepteren dat ik nou eenmaal geestelijk niet gezond was en kon er beter over praten. Ook de paniek werd minder. Daar tegenover stond helaas dat ik er behoorlijk ziek van werd... Na de eerste dosis werd ik 's nachts zwetend wakker, enorm opgefokt en een hele hoge hartslag. De dagen erna lag ik krom van de maagpijn en misselijkheid. Ook was ik draaierig. Ik kon nauwelijks wat eten maar kwam in een week tijd ruim 3 kilo aan. Allemaal zaken waar ik niet blij van werd. De huisarts vroeg me door te zetten en dat heb ik gedaan. Maar drie maanden later had ik nog steeds veel last van misselijkheid en maagpijn. Bovendien voelde ik me nog steeds erg depressief. Daarom besloten over te stappen op een ander antidepressivum...
10-06-2015

Hypochondrie

Ik slik nu 3 dagen dit medicijn, 25 mg en na een week moet ik ophogen naar 50 mg. Toen ik het voor het eerst innam voelde ik me heel raar, alsof ik 5 oxazepam had ingenomen... En overweldigend.. Ook benauwd en druk op de borst. Die avond ook slecht geslapen en een beetje psychotisch (ik hoorde geluiden die er niet waren). Gister en vandaag heb ik dat gelukkig niet meer, al[lees meer...]leen pijn en druk op de borst en hoofd , vlagen van misselijkheid, en dat ik me heel goed kan focussen op iets , heel apart stoned gevoel.. maar het is even doorzetten helaas. Ik hoop dat de bijwerkingen snel weggaan, en het begint te werken... dat ik hypochonder ben helpt natuurlijk ook niet mee, ben als de doods:(
22-04-2015

Zoloft (sertraline)

Dit was voor mij echt een wondermiddel. Ik heb altijd in de winter wat last van somberheid, soms echt depressie. Deze winter echt enorm. Ik had eerder citalopram gebruikt dus nu weer maar hielp niks en hele vervelende bijwerkingen trekken in mijn hoofd vooral. Na 8 weken gestopt en Sertraline (Zoloft) opgestart. Eerst een week 25 mg daarna 50 en na twee weken al beter gevo[lees meer...]el! Ik was echt ver heen, totaal geen gevoel meer, wist niet eens meer hoe ik moest koken. Daarna naar 75 mg gegaan en dat was voor mij de perfecte dosis. Ik voel me sindsdien echt prima!
04-03-2015

07-01-2015

Dysthymie

Heb Zoloft gebruikt sinds november 2011 wegens een depressieve periode bovenop mijn dysthymie. Heeft me enorm goed geholpen, maar na verloop van tijd werkte het toch minder goed en ging ik daarom van 50 naar 75 mg. Daarop stuiterde ik door het leven, maakte ik me nergens meer druk om (best lekker voor een tijdje), maar zakte mijn libido ook naar nul. Mijn omgeving vond mi[lees meer...]j megadruk en zelf vond ik het ook wel wat teveel van het goede. Plus het feit dat ik helemaal geen enkel sexgevoel meer heb. Ik ben nu dus aan het afbouwen (en dat is kwa bijwerkingen geen kattepis) en vanochtend begonnen met Wellbutrin.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (715) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (371) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (282) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop