This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Zoloft

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (28 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (15 meningen)
  • Angststoornis (9 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

22-04-2015
Vrouw, 44 jaar

Zoloft (sertraline)

Dit was voor mij echt een wondermiddel. Ik heb altijd in de winter wat last van somberheid, soms echt depressie. Deze winter echt enorm. Ik had eerder citalopram gebruikt dus nu weer maar hielp niks en hele vervelende bijwerkingen trekken in mijn hoofd vooral. Na 8 weken gestopt en Sertraline (Zoloft) opgestart. Eerst een week 25 mg daarna 50 en na twee weken al beter gevo[lees meer...]el! Ik was echt ver heen, totaal geen gevoel meer, wist niet eens meer hoe ik moest koken. Daarna naar 75 mg gegaan en dat was voor mij de perfecte dosis. Ik voel me sindsdien echt prima!
04-03-2015
Vrouw, 44 jaar

07-01-2015
Vrouw, 51 jaar

Dysthymie

Heb Zoloft gebruikt sinds november 2011 wegens een depressieve periode bovenop mijn dysthymie. Heeft me enorm goed geholpen, maar na verloop van tijd werkte het toch minder goed en ging ik daarom van 50 naar 75 mg. Daarop stuiterde ik door het leven, maakte ik me nergens meer druk om (best lekker voor een tijdje), maar zakte mijn libido ook naar nul. Mijn omgeving vond mi[lees meer...]j megadruk en zelf vond ik het ook wel wat teveel van het goede. Plus het feit dat ik helemaal geen enkel sexgevoel meer heb. Ik ben nu dus aan het afbouwen (en dat is kwa bijwerkingen geen kattepis) en vanochtend begonnen met Wellbutrin.
01-01-2015
Vrouw, 30 jaar

Dwangstoornis

op 9 december gestart met sertraline. Eerst veel lichamelijke bijwerkingen. Ik heb me echt ziek gevoeld en platgelegen de 1e 2 weken. Daarna leek het alsof prikkels iets minder heftig binnenkwamen dus in eerzte instantie positief effect. ik ben het middel gaan slikken ivm chronische overspannenheid, toenemende somberheid, extreme prikkelgevoeligheid en dwanggedachten. Echt[lees meer...]er sinds enkele dagen heb ik toenemende dwanggedachten en diffuse angstklachten..Ik ben al drie weken bezig met het middel, dus vind het vreemd dat ik hier nu ineens zoveel last van krijg.Zijn er meer mensen die deze etvaring hebben?
17-08-2014
Vrouw, 38 jaar

Zoloft (sertraline)

Ik gebruik sinds april antidepressiva. De eerste 5 weken waren niet echt relaxed. Veel bijwerkingen gehad zoals hartkloppingen, slecht slapen, misselijk,duizelig en angstig. Het goede nieuws is dat ik na 2 weken al enige rust in mijn hoofd kreeg. Na 6 weken voelde ik pas echt verbetering. Ik slaap weer goed geen paniekaanvallen , hartkloppingen en bijna geen angst meer. I[lees meer...]k voel me eigenlijk beter dan voorheen. Het is even doorzetten, maar dan ga je je daarna echt beter voelen.
01-08-2014
Man, 31 jaar

Zoloft (sertraline)

Ik gebruik het middel nu ongeveer 10 weken. Gestart met 25 mg, en opgebouwd naar 75 mg. Het voordeel van Zoloft (Aurobindo) vind ik dat het mijn libido niet heftig verstoort. Het nadeel van Zoloft vind ik de versuftheid. Verders merk ik naar mate ik omhoog ga met de Zoloft de behoefte van de Alprazolam steeds minder wordt. Negatieve gedachtens zijn verdwenen. Maar het[lees meer...] is niet een lang leve de lol middeltje. Of ik er vrolijker van wordt? Dat niet zozeer. Het vlakt mij ook niet helemaal af. Ik ben al bij al redelijk tevreden over Zoloft (Aurobindo)
02-05-2014
Vrouw, 29 jaar

Posttraumatische stress-stoornis

Sinds maandag overgestapt van Cipramil 20mg naar Zoloft 50mg. Eerste dag goed wazig en duizelig ervan. Maar dat wordt snel minder. Ik was blij dat ik van de oude medicatie direct over kon gaan op de nieuwe. Eerst twee weken uitzingen zag ik absoluut niet zitten. Ik ben erg benieuwd wat dit middel voor me gaat doen.
02-02-2014
Vrouw, 70 jaar

Zoloft (sertraline)

Van Zoloft verergerden mijn klachten, maar omdat het altijd wat aanpassingen nodig heeft slikte ik het bijna 3 maanden. Het werd zo erg dat ik dacht dat ik zou sterven.. Op een avond heeft mijn man mij naar de dokter gebracht en die concludeerde dat ik een vreselijk hoge bloeddruk had en dat ik direct medicijnen daar tegen moest slikken. En dat ik direct moest stoppen, in [lees meer...]overleg met de specialist ben ik op een middel overgegaan dat ik al eerder had geslikt clomipramine 25 mg. Het ging direct beter met me, en tot op heden kan ik zeggen dat ik redelijk tevreden ben.Behalve dan dat ik zo dik word !En zo'n droge mond heb! Ik heb ook het idee dat mijn spieren in kracht afnemen maar dat kan ook aan mijn leeftijd [70jaar] zijn
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (647) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely