lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

08-01-2017

Zoloft (sertraline)

Medicijn heeft 15 jaar goed geholpen tegen angst en paniek totdat het opeens niet meer werkte. Volgens Psychiater is dit zeldzaam. Nadeel is dat het flink sederend werkt en verbinding met je zelf bemoeilijkt, ook maag en darmklachten. Voordeel is dat ik wel goed kon functioneren.
28-07-2016

30-06-2016

Zoloft (sertraline)

in 1988 begonnen met zolloft 50mg 2 X per dag ,ivm met zware depressie kwam in heel korte tijd 30 kilo aan en totaal geen libido maar het hielp goed ,nu al jaren nog maar 25 mg ,zelf afgebouwd ,libido is nog steeds niet je van het heb ook de namaak gehad ,maar toen ging het weer helemaal fout
22-02-2016

Zoloft (sertraline)

Heerlijk spul! Ik heb ooit eerder 13 jaar geleden Seroxat geslikt en dat hielp niet. Nu pas 5 dagen aan de Zoloft en het gaat elke dag beter! Vanwege de slechte ervaring met Seroxat wilde ik maar 25mg en merk nu al een wereld van verschil. Ik slik er nog wel een half oxazepammetje bij. Het eerste halfje was echter een ramp. Brandende keel en ontzettende hoofdpijn en miss[lees meer...]elijk, maar de tweede dag was dat ook minder.
02-10-2015

Zoloft (sertraline)

Het is een goede medicatie tot dat er leverings problemen komen dit jaar al twee keer fabriekant gebeld weer ze mee bezig zijn men zet iets in de markt maar dragen geen verandwoording als er iets mis gaat en daar sta je dan ik .ben gedwongen vandaar met een anderen fabriekant in zee gegaan . Zo als een ieder weet kan je niet zo maar stoppen . En nu maar af wachten wat het[lees meer...] gaat doen dus mijn advies begin niet aan Pfizer zoloft. En ik ga hier zeker nog stappen in onder nemen
26-08-2015

Depressief

15-06-2015

Zoloft (sertraline)

In januari 2015 me bij de huisarts gemeld ivm aanhoudende depressieve gevoelens, angsten en overbelasting. Op de wachtlijst gekomen voor cognitieve gedragstherapie. Ondertussen voelde ik me steeds slechter en ben ik gestart met het antidepressivum Zoloft. Ik had paniekaanvallen en een groot gevoel van schaamte voor mijn toestand. Ik heb het idee dat Zoloft die gevoelen[lees meer...]s wel iets remde. Ik kon beter accepteren dat ik nou eenmaal geestelijk niet gezond was en kon er beter over praten. Ook de paniek werd minder. Daar tegenover stond helaas dat ik er behoorlijk ziek van werd... Na de eerste dosis werd ik 's nachts zwetend wakker, enorm opgefokt en een hele hoge hartslag. De dagen erna lag ik krom van de maagpijn en misselijkheid. Ook was ik draaierig. Ik kon nauwelijks wat eten maar kwam in een week tijd ruim 3 kilo aan. Allemaal zaken waar ik niet blij van werd. De huisarts vroeg me door te zetten en dat heb ik gedaan. Maar drie maanden later had ik nog steeds veel last van misselijkheid en maagpijn. Bovendien voelde ik me nog steeds erg depressief. Daarom besloten over te stappen op een ander antidepressivum...
10-06-2015

Hypochondrie

Ik slik nu 3 dagen dit medicijn, 25 mg en na een week moet ik ophogen naar 50 mg. Toen ik het voor het eerst innam voelde ik me heel raar, alsof ik 5 oxazepam had ingenomen... En overweldigend.. Ook benauwd en druk op de borst. Die avond ook slecht geslapen en een beetje psychotisch (ik hoorde geluiden die er niet waren). Gister en vandaag heb ik dat gelukkig niet meer, al[lees meer...]leen pijn en druk op de borst en hoofd , vlagen van misselijkheid, en dat ik me heel goed kan focussen op iets , heel apart stoned gevoel.. maar het is even doorzetten helaas. Ik hoop dat de bijwerkingen snel weggaan, en het begint te werken... dat ik hypochonder ben helpt natuurlijk ook niet mee, ben als de doods:(
Pagina 1 van 7

Mirena (1944) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (394) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (337) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!