Zoloft

sertraline

19-05-2019

26-01-2019

Dwangstoornis

Vreselijk, ik sliep alleen maar de hele dag ik kon niet wakker blijven, en als ik dat wel was had ik nog meer angsten als voorheen. Vreselijk ik wilde dood, mijn angsten (dwanggedachtes) werden nog erger. Ik heb add en daardoor heb ik last van een angststoornis (dwanggedachtes) hopelijk komt er ooit een wonder medicijn tegen add en de daardoor bijbehorende angsten
22-01-2019

Zoloft (sertraline)

Al 17 jaar vecht ik met depressies en pleinvrees, echter altijd zonder medicatie doorgegaan. Ik ben niet zo fan van medicatie in het algemeen omdat ik geen controle erop heb wat er in mijn lichaam gebeurd. Echter ging het echt niet meer en wil ik nog genieten voor de rest van mijn leven met mijn vriendin en toekomstige kindjes. Ben eind vorig jaar begonnen met Cital[lees meer...]opram echter kreeg ik daar enorme angst aanvallen van dat ik daar snel weer vanaf gehaald ben (ik had nog nooit een angst aanval gehad voordat ik hiermee begon). Daarna begonnen met Zoloft (Setraline). Tot heden voel ik mij een stuk beter en is mijn gevoel naar de wereld om mij heen een stuk beter, mensen merken dit ook aan mij en ik kan meer genieten van dingen, echter heb ik wel enorm last van 2 bijwerkingen. Ik heb constant een stijve mond / kaken wat afentoe hoofdpijn oplevert. Ik zit alleen nog te stoeien met de juiste dosering. Als ik een halve tablet neem heb ik minder last van de bijwerkingen maar voel ik mij ook minder " vrolijk" en bij een hele is het andersom. Over het algemeen kan ik het medicijn wel aanraden voor depressies.
20-11-2017

Zoloft (sertraline)

Het blijkt dat ik een enzym mis in de lever waardoor medicijnen slecht worden afgebroken. Zoloft is een van die medicijnen. Voor anderen blijkt het een goed medicijn te zijn.
21-10-2017

Zoloft (sertraline)

Slik het nu 4 weken en verdraag het redelijk. Het enige wat ik heel vervelend vind, is het oorsuizen, dat is in de 2 week begonnen en duurt nu al 2 weken. Volgens huisarts moet het lichaam aan de stof wennen, en wordt het minder. Zijn er misschien andere mensen hier die hier ervaring mee hebben? Of het medicijn voor mijn angsten helpen weet ik nog niet.
10-10-2017

Zoloft (sertraline)

Gebruik het nu 2 weken bijwerkingen vallen mee, alleen veel last van oorsuizen. Hoop dat dit overgaat,om gek van te worden. Kan nog niet zeggen of dit werkt voor mijn angststoornis.
20-08-2017

Stress

De eerste jaren deed het medicijn precies wat ik nodig had. Geen bijwerkingen bij de start en gelijk effect op stressgevoeligheid en sociale angsten. Echter, na een paar jaar leek het effect sterk te verminderen en voelde ik mij vaak geagiteerd en zelfs agressief. Volgens de huisarts kon dat te maken hebben met het feit dat mij opeens generieke medicijnen uit India werden [lees meer...]voorgeschreven waarvan het vulmiddel mogelijk de werking tegen hield. Bij de normale generieke medicijnen had ik het inderdaad niet, tot weer een jaar later. Het gevoel dat je op de een of andere manier tolerant wordt en niks meer merkt bekruipt je dan. Geheugenverlies is de laatste jaren iets wat enorm de kop op is gaan steken. Het kan met drukte te maken hebben maar de stressgevoelens worden juist onderdrukt dus het lijkt ook met sertraline samen te hangen. Reden om toch maar te proberen te stoppen. Deze keer wel heel geleidelijk want een eerdere keer probeerde ik abrupt te stoppen en dit resulteerde in een klein drama: Fysieke agressiviteit, hysterie, furieuze woede, het gevoel dat je krankzinnig bent en kunt moorden. Het zijn bijwerkingen die zeer gevaarlijk zijn maar waar nog niet genoeg aandacht voor is. Het stoppen van deze medicatie is zeker iets wat moet worden begeleid want hierbij kan het enorm mis gaan.
12-04-2017

Bipolaire stoornis

Zie mijn verhaal bij: escitalopram. Daar staan ook mijn ervaringen met zoloft. Voor mij werken ze allebei even goed. Ik ben destijds overgestapt van zoloft naar escitalopram ivm de bijwerkingen en het feit dat ik toch regelmatig nog depressief werd. Maar bij escotalopram heb ik precies dezelfde bijwerkingen en ook nog regelmatig terug valletjes.
08-01-2017

Zoloft (sertraline)

Medicijn heeft 15 jaar goed geholpen tegen angst en paniek totdat het opeens niet meer werkte. Volgens Psychiater is dit zeldzaam. Nadeel is dat het flink sederend werkt en verbinding met je zelf bemoeilijkt, ook maag en darmklachten. Voordeel is dat ik wel goed kon functioneren.
28-07-2016

30-06-2016

Zoloft (sertraline)

in 1988 begonnen met zolloft 50mg 2 X per dag ,ivm met zware depressie kwam in heel korte tijd 30 kilo aan en totaal geen libido maar het hielp goed ,nu al jaren nog maar 25 mg ,zelf afgebouwd ,libido is nog steeds niet je van het heb ook de namaak gehad ,maar toen ging het weer helemaal fout
22-02-2016

Zoloft (sertraline)

Heerlijk spul! Ik heb ooit eerder 13 jaar geleden Seroxat geslikt en dat hielp niet. Nu pas 5 dagen aan de Zoloft en het gaat elke dag beter! Vanwege de slechte ervaring met Seroxat wilde ik maar 25mg en merk nu al een wereld van verschil. Ik slik er nog wel een half oxazepammetje bij. Het eerste halfje was echter een ramp. Brandende keel en ontzettende hoofdpijn en miss[lees meer...]elijk, maar de tweede dag was dat ook minder.
02-10-2015

Zoloft (sertraline)

Het is een goede medicatie tot dat er leverings problemen komen dit jaar al twee keer fabriekant gebeld weer ze mee bezig zijn men zet iets in de markt maar dragen geen verandwoording als er iets mis gaat en daar sta je dan ik .ben gedwongen vandaar met een anderen fabriekant in zee gegaan . Zo als een ieder weet kan je niet zo maar stoppen . En nu maar af wachten wat het[lees meer...] gaat doen dus mijn advies begin niet aan Pfizer zoloft. En ik ga hier zeker nog stappen in onder nemen
26-08-2015

Depressief

15-06-2015

Zoloft (sertraline)

In januari 2015 me bij de huisarts gemeld ivm aanhoudende depressieve gevoelens, angsten en overbelasting. Op de wachtlijst gekomen voor cognitieve gedragstherapie. Ondertussen voelde ik me steeds slechter en ben ik gestart met het antidepressivum Zoloft. Ik had paniekaanvallen en een groot gevoel van schaamte voor mijn toestand. Ik heb het idee dat Zoloft die gevoelen[lees meer...]s wel iets remde. Ik kon beter accepteren dat ik nou eenmaal geestelijk niet gezond was en kon er beter over praten. Ook de paniek werd minder. Daar tegenover stond helaas dat ik er behoorlijk ziek van werd... Na de eerste dosis werd ik 's nachts zwetend wakker, enorm opgefokt en een hele hoge hartslag. De dagen erna lag ik krom van de maagpijn en misselijkheid. Ook was ik draaierig. Ik kon nauwelijks wat eten maar kwam in een week tijd ruim 3 kilo aan. Allemaal zaken waar ik niet blij van werd. De huisarts vroeg me door te zetten en dat heb ik gedaan. Maar drie maanden later had ik nog steeds veel last van misselijkheid en maagpijn. Bovendien voelde ik me nog steeds erg depressief. Daarom besloten over te stappen op een ander antidepressivum...
10-06-2015

Hypochondrie

Ik slik nu 3 dagen dit medicijn, 25 mg en na een week moet ik ophogen naar 50 mg. Toen ik het voor het eerst innam voelde ik me heel raar, alsof ik 5 oxazepam had ingenomen... En overweldigend.. Ook benauwd en druk op de borst. Die avond ook slecht geslapen en een beetje psychotisch (ik hoorde geluiden die er niet waren). Gister en vandaag heb ik dat gelukkig niet meer, al[lees meer...]leen pijn en druk op de borst en hoofd , vlagen van misselijkheid, en dat ik me heel goed kan focussen op iets , heel apart stoned gevoel.. maar het is even doorzetten helaas. Ik hoop dat de bijwerkingen snel weggaan, en het begint te werken... dat ik hypochonder ben helpt natuurlijk ook niet mee, ben als de doods:(

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (496) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (468) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!