sertraline

19-12-2020 | Vrouw | 24
sertraline (100mg)
Alleen de eerste maand klanten gehad zoals oorsuizen en slaperigheid. Mijn angstklachten zijn extreem verminderd. Ik gebruik het nu 5 jaar en zou niet anders willen.

20-09-2020 | Man | 33
sertraline (100mg)
In eerste instantie kreeg ik ooit Zoloft toegeschreven om mijn ADD en depressieve symptomen te stabiliseren. Echter was ik in het verleden vaak neerslachtig en depressief. Pas naderhand jaren later (na in mijn rebelse tienerjaren veel te hebben geblowd en vervolgens diverse malen tripmiddelen te hebben gebruikt) ging ik op een avond ontzettend slecht en bad van een tripm[lees meer...]iddel (mushrooms). Ik kreeg angsten te verduren die ik nog nooit had ervaren en verteerde vanbinnen tot aan mijn ziel. Dit was het meest extreme dat ik ooit had ervaren op het gebied van angst, het was dan ook tot dan toe voorheen onbekend voor mij. Vervolgens bleef de angst aanhouden en bleek ik in een drugspsychose te zijn belandt, aangezien ik iedere keer angstiger werd naarmate het donker werd en ik bij iedere sigaret en hijs van een joint destijds begon te hyperventileren. Op eigen verzoek heb ik mij op laten nemen, nadat ik via de huisarts de angst met benzo's tijdelijk onderdrukte. Vervolgens heb ik Anafranil voorgeschreven gekregen na mijn opname van een maand in het ziekenhuis destijds. Dit medicament werkte op zich goed, echter waren de bijwerkingen extreem en kwam ik binnen het tijdsbestek van een half jaar 40kg aan. Ook had ik onder dit medicament nog wel wat angst als het donkerder dreigde te worden (ook jaren later nog). na een jaar of 5 besloot ik te stoppen met het medicament omdat de bijwerkingen te ernstig waren betreffende gewichtstoename, extreem zweten en heel de dag in een roes te verkeren. Ik ging weer terug naar de Zoloft, het medicament waar ik ooit mee was begonnen, alleen ditmaal ook met de bedoeling om de angst te bestrijden die ik jaren ervoor had opgelopen. De bijwerkingen van Zoloft zijn veel milder, echter heb ik bij Zoloft vaak het gevoel dat het ontzettend snel uitwerkt. na een aantal maanden/jaar merk ik dat het angstwerende, kalmerende en goede gevoel wegebt en het niet meer 100% lijkt te werken. De nadelen blijven wel aanhouden terwijl de voordelen sterk gereduceerd zijn. Ik heb destijds in mijn tienerjaren (jaren voor de angststoornis) dit ook al eens opgemerkt, maar ik dacht dat het aan mij lag. Inmiddels ben ik er vrij zeker van dat ik toe ben aan een nieuw medicijn, De Zoloft werkt nog wel lichtjes maar het is niet meer het solide hulpmiddel als voorheen. Ik twijfel nu echter of ik een ander medicament aan moet vragen (met het risico op trial en error), dat is hetgeen mij het meest dwars zit. De angst voor het onbekende en om weer in de ban van de angststoornis te geraken. Ik wou dat er iets bestond om die verdomde angsten te doen stoppen.

16-12-2019 | Vrouw | 18

30-10-2019 | Vrouw | 65
Depressief
Zoloft is opgehoogd ,maar ik hele erge bijwerkingen

01-09-2019 | Man | 61
sertraline (50mg)
Na jarenlang met een angst en paniekstoornis te hebben geleefd en 9 verschillende medicijnen geprobeerd te hebben kreeg ik Zoloft voorgeschreven, dit middel heeft me mijn leven terug gegeven 💪 echt alle angst en paniek klachten zijn verdwenen 💪 ik heb weer een heerlijk leven 👌 Thanx Zoloft 👍

11-08-2019 | Man | 66
sertraline (50mg)
Volgens mij heb ik aan aangeboren aanleg tot sterke emotionele reacties. Noem het hypergevoeligheid. Dit probleem is onbespreekbaar. Dit merk ik aan, dat dit duidelijk maken, gewoon niet landt in de geest van de ander. Ook geen psycholoog. Om mee te draaien in de maatschappij moet ik me aanpassen. Als ik mezelf wil zijn gaan de meeste mensen zich van mij afkeren. Ik word[lees meer...] dan raar gevonden. Bij leuke vooruitzichten focus ik me daarop en ben dan automatisch minder sterk bezig met mijn omgeving. Vroeger betere school- en studieresultaten, en toen en nu vindt men mij opeens aardig en leuk. Deze goede feedback wordt door mij als zeer prettig ervaren. Maar zo werkt het leven niet. Niemand ontkomt aan de minder prettige dingen van het leven. Soms lijkt het of er geen einde aan komt. Je kunt geen invloed uitoefenen om er iets aan te doen. En dan komt het erop aan te overleven met aanpassen. Na verloop van tijd breekt dan iets in mij; ik wil me niet meer aanpassen; het trekt letterlijk alle energie uit mijn lijf. En dan komen de angsten en paniekreacties weer bovendrijven. En deze vorm van stress geeft rare lichamelijke sensaties. Die niet met onderzoeken aantoonbaar kunnen worden gemaakt. Het gevoel in de benen van niet meer kunnen lopen, de omgeving anders ervaren. En hyperventilatie was het zeker niet. Na deze, noem het burn of bore-out, in de WIA terechtgekomen en halve dagen gaan werken, alleen ‘s middags. En het gaat nu goed. Maar Zoloft is het medicijn dat mij er weer bovenop heeft gebracht. De stofjes uit dit medicijn miste ik waarschijnlijk in mijn hersenen. Ik slik het nu al vijf jaar. En alle bijwerkingen verdwijnen. De een wat later dan de andere. Ook weer normaal klaar kunnen komen. Dit is een probleem dat veel mensen doet stoppen met Zoloft; zo begreep ik dat uit de reacties op dit forum. Maar ook dat herstelt zich na verloop van tijd.

10-07-2019 | Man | 36
sertraline (25mg)
Na 7 jaar leven in paniek en angst,toch besloten om aan de AD te gaan.met angst voor medicijnen hieraan begonnen,ben nu 4 weken bezig,begonnen met 25 nu,zit nu op 37,5 mg en het gaat elke dag beter.

07-07-2019 | Man | 40
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Eerst begonnen met Citalopram, maar deed hier weinig op. Dit maanden lang geslikt. Daarna afgebouwd iom Psychiater. Hierna opgestart met Setraline 75mg (wel langzaam opbouwen). Bijwerkingen zoals Hoofdpijn, druk op het hoofd, druk op de borst, duizelig, misselijk, geen eetlust, diaree, warme zweterige handen, opvliegers snachts in bed. De meeste mensen stoppen met[lees meer...] het medicijnen omdat het veel bijwerkingen kan geven. Ook wordt dit medicijn te makkelijk gegeven aan mensen die eigenlijk helemaal niet diep in een depressie zitten en wordt dan al snel voorgeschreven door de huisarts. In mijn situatie, was ik suicidaal de eerste paar weken. Van Pschiater toen Setraline en Oxazepam voorgeschreven gekregen. Deze gedachten gingen door setraline snel weg. Na 6 a 8 weken begon mijn stemming te veranderen, naar echt goeie dagen. Nu na deze 8 a 10 weken, heeft de pschiater de dosis verhoogd naar 150mg. Bijwerkingen komen weeer iets terug. Kaakspieren zeer stijf, druk op het hoofd, vocht in het gezicht, aangezichtpijn, misselijkheid. Denk uiteindelijk dat het wel weer goed gaat. Ben niet zo'n piepert.

27-06-2019 | Vrouw | 17
sertraline (25mg)
Ik was het middel voorgeschreven voor depressieve gevoelens en paniekaanvallen, maar kreeg er serotonine syndroom door (een ernstige aandoening van het zenuwstelsel als er teveel stimulatie door serotonine is, zoals door antidepressiva of st-jan-kruid ed.) Ik ben heel gevoelig aan alles dat serotonergisch werkt.

14-06-2019 | Vrouw | 32
sertraline (50mg)
Zeer positief over zoloft. Aan het begin wel flink bijwerkingen gehad.. maar na 6 weken zeker een positief resultaat! Het is echt doorzetten.

19-05-2019 | Vrouw | 51

26-01-2019 | Vrouw | 35
Dwangstoornis
Vreselijk, ik sliep alleen maar de hele dag ik kon niet wakker blijven, en als ik dat wel was had ik nog meer angsten als voorheen. Vreselijk ik wilde dood, mijn angsten (dwanggedachtes) werden nog erger. Ik heb add en daardoor heb ik last van een angststoornis (dwanggedachtes) hopelijk komt er ooit een wonder medicijn tegen add en de daardoor bijbehorende angsten

22-01-2019 | Man | 37
sertraline (50mg)
Al 17 jaar vecht ik met depressies en pleinvrees, echter altijd zonder medicatie doorgegaan. Ik ben niet zo fan van medicatie in het algemeen omdat ik geen controle erop heb wat er in mijn lichaam gebeurd. Echter ging het echt niet meer en wil ik nog genieten voor de rest van mijn leven met mijn vriendin en toekomstige kindjes. Ben eind vorig jaar begonnen met Cital[lees meer...]opram echter kreeg ik daar enorme angst aanvallen van dat ik daar snel weer vanaf gehaald ben (ik had nog nooit een angst aanval gehad voordat ik hiermee begon). Daarna begonnen met Zoloft (Setraline). Tot heden voel ik mij een stuk beter en is mijn gevoel naar de wereld om mij heen een stuk beter, mensen merken dit ook aan mij en ik kan meer genieten van dingen, echter heb ik wel enorm last van 2 bijwerkingen. Ik heb constant een stijve mond / kaken wat afentoe hoofdpijn oplevert. Ik zit alleen nog te stoeien met de juiste dosering. Als ik een halve tablet neem heb ik minder last van de bijwerkingen maar voel ik mij ook minder " vrolijk" en bij een hele is het andersom. Over het algemeen kan ik het medicijn wel aanraden voor depressies.

20-11-2017 | Vrouw | 74
sertraline (50mg)
Het blijkt dat ik een enzym mis in de lever waardoor medicijnen slecht worden afgebroken. Zoloft is een van die medicijnen. Voor anderen blijkt het een goed medicijn te zijn.

21-10-2017 | Man | 40
sertraline (50mg)
Slik het nu 4 weken en verdraag het redelijk. Het enige wat ik heel vervelend vind, is het oorsuizen, dat is in de 2 week begonnen en duurt nu al 2 weken. Volgens huisarts moet het lichaam aan de stof wennen, en wordt het minder. Zijn er misschien andere mensen hier die hier ervaring mee hebben? Of het medicijn voor mijn angsten helpen weet ik nog niet.

10-10-2017 | Man | 40
sertraline (50mg)
Gebruik het nu 2 weken bijwerkingen vallen mee, alleen veel last van oorsuizen. Hoop dat dit overgaat,om gek van te worden. Kan nog niet zeggen of dit werkt voor mijn angststoornis.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (512) - Antibiotica - penicillines breedspectrum