lees de ervaringen

Zoloft

Depressie - antidepressiva SSRI
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (27 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (12 meningen)
  • Angststoornis (9 meningen)
  • ...
3,5
4,5
3,5

71 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

02-02-2014
Vrouw (70) - Angst & panie...
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Van Zoloft verergerden mijn klachten, maar omdat het altijd wat aanpassingen nodig heeft slikte ik het bijna 3 maanden. Het werd zo erg dat ik dacht dat ik zou sterven.. Op een avond heeft mijn man mij naar de dokter gebracht en die concludeerde dat ik een vreselijk hoge bloeddruk had en dat ik direct medicijnen daar tegen moest slikken. En dat ik direct moest stoppen, in [lees meer...]overleg met de specialist ben ik op een middel overgegaan dat ik al eerder had geslikt clomipramine 25 mg. Het ging direct beter met me, en tot op heden kan ik zeggen dat ik redelijk tevreden ben.Behalve dan dat ik zo dik word !En zo'n droge mond heb! Ik heb ook het idee dat mijn spieren in kracht afnemen maar dat kan ook aan mijn leeftijd [70jaar] zijn
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

20-01-2014
Vrouw (40) - Angst & panie...

25-08-2013
Vrouw (28) - Depressie

Tevredenheid over:
Zoloft heeft me geholpen tegen mijn suïcidaliteit. Echter raakte ik er zeer slapeloos van. En de slechte nachten braken me, naast mijn depressiviteit, op waardoor ik uiteindelijk toch overgestapt ben naar venlafaxine. Het afbouwen met de Zoloft ging redelijk makkelijk.

28-07-2013
Vrouw (41) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Ben best tevreden over dit medicijn,slik het nu een aantal dagen,en de bijwerking vielen tot gister erg mee!!! Vandaag heb ik veel meer last van paniekaanvallen dan de dagen daar voor niet. Zou het kunnen dat de bijwerkingen per dag kunnen verschillen??? Wie heeft hier ervaring mee??

23-05-2013
Vrouw (36) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Zit nu op dag 8 van sertraline,en neem deze elke dag om 16,00 uur in. Weinig bijwerkingen alleen een bijwerking eigenlijk das het gevoel van flauwvallen. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is.? Groetjes diana

20-05-2013
Man (68) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Ik heb Zoloft 50 vanaf 1/2005 t/m 1/3/2013 gebruikt, sinds 1/3 heb ik on eigen initiatief gereduceerd naar 25. De eerste 2/3 weken voelde ik me iets anders, maar nu is het weer zoals van ouds, goed. Mijn geheugen is scherper en ik voel me vrolijker/opgewekter. De gehele periode heb ik alcohol gebruikt ( hoofdzakelijk wijn)zonder problemen.Ik reis/de weer over de hele werel[lees meer...]d en rij alleen lange afstanden in de auto, geef presentaties en voel/de me geweldig. Een aanrader, je zelfvertrouwen komt terug, je komt tot rust, luister voorts goed naar je lichaam, neem op tijd rust en eet goed.

13-04-2013
Vrouw (39) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Nadat ik in Januari niet lekker ben geworden en behandeld door neuroloog,en tot op heden nog niks uitgekomen,ben ik nu in overleg met mijn huisarts begonnen aan Zoloft, begonnen met 25 mg en sinds vandaag 50 mg.Na 3 dagen kreeg ik de eerste bijwerkingen,misselijk braken na alles wat je eet of drinkt (3 kg afgevallen),futloos,angst dat je iets aan je hart hebt,om de dag een[lees meer...] brandend gevoel op borst,en dan ook die dagen s nachts gewoon wakker schrikken en niet meer in slaap kunnen vallen vanwege de angst.(dus kapot moe en je slecht voelen) Vandaag begonnen met 50 mg, en nu ook hartkloppingen erbij gekregen. Ik slik dan ook meestal een half tabletje oxazepam erbij,maar kan niet echt zeggen dat dit veel helpt. Voor de maag slik ik Omeprazol 40mg,maar toch opboeren en brandend gevoel op borst. Ik wil het toch even blijven volhouden omdat de huisarts zegt dat de bijwerkingen alsmaar minder moeten worden. Ik heb Zoloft 10 jr. geleden ook geslikt vanwege PTSS en toen had ik eigenlijk helemaal geen bijwerkingen alleen wat last van moe zijn. Ik hoop dat de pillen snel zijn werk gaan doen,zodat ik weer lekkerder in mijn vel zit.

03-03-2013
Vrouw (44) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Sinds September jl ben ik gezegend met een ernstige burnout met daarbij een angst en paniekstoornis. In eerste instantie werd me vrij snel lexapro voorgeschreven, waar mijn klachten door vertienvoudigden en ik na een week gestopt ben. ik heb daarna geprobeerd mijn angst en paniekstoornis dmv therapie onder controle te krijgen, maar ik bleef maar hevige terugvallen hebben. [lees meer...]Na vijf maanden besloten om op het advies van een psychiater toch nog een keer een SSRI te proberen, maar omdat ik eerder zo hevig op een soorgelijk medicijn (lexapro) heb gereageerd was ik hier heel bang voor. De psychiater schreef me daarom Zoloft (Sertraline) voor in druppelvorm 20mg/ml en adviseerde me met twee druppels (2mg) te beginnen en op geleide van de bijwerkingen zelf naar eigen inzicht op te bouwen, met als richtlijn om de drie dagen twee druppels erbij tot 25 mg. Ik kan niet naders zeggen dat me dit tweehonderd procent is meegevallen. Behalve wat lichte duizelingen en hoofdpijn en wat lichte misselijkheidsklachten heb ik totaal geen nare bijwerkingen. Sterker nog ik ben nu bijna vier weken bezig met opbouwen en zit nu op 16 mg en voel me geweldig!! De angstgevoelens zijn nagenoeg verdwenen en neerslachtig heb ik me niet meer gevoeld. Ik blijf even een poosje op deze dosering staan om te kijken of dit voldoende is. Aangezien ik vrij gevoelig ben voor de werking (en bijwerkingen) van medicijnen zou ik misschien niet eens naar de 25 mg hoeven en anders ga ik rustig verder met opbouwen. Erg jammer dat ik hier niet vier maanden eerder aan heb gedurft. Het enige nadeel van de druppels is dat je de druppels in een glas met water moet innemen en dat smaakt ontzettend VIES!!! Maar dat heb ik er graag voor over. Ik gebruik trouwens al jaren het antidepressivum Welbutrin waar ik ook goede resultaten op heb wat betreft een chronische depressieve stoornis vanaf mijn vroege jeugd. Deze helpen alleen niet tegen angt en paniekstoornissen, sterker nog dit medicijn zou dit nog kunnen verergeren. Ik ben de Wellbutrin op aanraden van de psychiater gewoon blijven slikken naast de Zoloft en dat geeft geen problemen.

10-02-2013
Vrouw (44) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
ze waren te ligt voor de ernst van de klachten

17-01-2013
Vrouw (27) - Depressie
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Overgestapt van Efexor naar deze anti-depressiva aangezien ik zwanger was en borstvoeding wilde geven. Hoewel ik in verhouding een hogere dosis Zoloft ging slikken, is dit medicijn bij mij minder effectief gebleken. Nu mijn kleine bijna een jaar is en sinds kort geen borstvoeding meer wil, stap ik (in overleg met de psychiater) weer over naar Efexor. Dat geeft mij iets mee[lees meer...]r bijwerkingen, maar ook geen depressie meer. En Efexor geeft mij meer energie vergeleken met Zoloft. Ontevreden aangezien het niet goed bij mij werkt (vergeleken met Efexor), maar zeer tevreden aangezien ik mijn baby hiermee heb kunnen borstvoeden zonder totaal geen klap meer te kunnen vanwege depressie.

Reactie:

Hallo, ik heb datzelfde probleem eigenlijk ik voelde mij bij de efexor veel beter dan bij Sertraline, dus ook bij psychiater maar die zegt dat overstap heel moeilijk is omdat je eerst moet afbouwen en dan weer kan opbouwen met waarschijnijk wel een terug val. Hoe is dat bij jou gegaan?

Datum 25-02-2013 18:02

13-10-2012
Vrouw (19) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Op mijn 16e begonnen met dit medicijn, er goed gewerkt en weinig bijwerkingen van gedaan, daarna een moeilijke periode gekregen en over gestapt naar Anafranil, hier al snel mee gestopt wegens bijwerkingen. Nu slik ik weer Sertraline sinds een maand en ben erg tevreden, wel erg realistische nachtmerries gehad en slapeloosheid de eerste 2 weken. Langzaam voel ik me rustige[lees meer...]r worden, minder angst en kan ik dingen wat meer op me af laten komen. Ben erg tevreden over dit medicijn, vaak word dit voorgeschreven voor depressies maar ik vind het voor angst en paniek uitstekend werken uiteraard in combinatie met therapie.

06-10-2012
Man (22) - Angst

Tevredenheid over:
hallo mensen, ik gebruik dit middel nu zo rond de 5-6 maanden. het medicijn helpt me vooral wat rustiger in mijn hoofd te houden en de angstoornis wat te dimmen. qua bijwerkingen heb ik nu ook bijna geen problemen. ik kom ook niet echt aan in gewicht. maar kan het zijn dat ik af en toe op bepaalde plaatsen wat vocht vasthoud? ook in gezicht bijv?

27-09-2012
Vrouw (19) - Depressie

Tevredenheid over:
Afgelopen maart heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen wegens ernstige depressieve klachten. Ben heel langzaam aan begonnen en ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over de goede werking. De tweede avond nadat ik begonnen was sertraline te nemen had ik geen paniekaanval, terwijl ik de weken daarvoor standaard vanaf een uur of vier 's middags doodsangsten uitstond. Na een[lees meer...] tijdje raakte ik er wel aan gewend en was het ook echt nodig om de dosis op te hogen. Nu zit ik op 2 keer een tablet van 50 mg per dag en het bevalt goed. Nadelen: Ikzelf heb aan het begin een paar keer ongelooflijk veel buikpijn gehad, maar ik heb ook het prikkelbare darm syndroom, dus misschien was het de combinatie die de pijn zo heftig maakte. Die pijn kwam na een paar weken al gelukkig niet meer (in een zo erge mate) voor. Wel heb ik veel last (gehad) van nachtmerries. Door de medicijnen worden ze super levendig en kan ik er soms echt van slag van zijn als ik wakker word. Gelukkig begint dat eindelijk ook minder te worden. Het wordt ook wel gezegd dat het te maken heeft met het verwerkingsproces. Hoop dat dit nuttige info is.

Reactie:

Fijn (nou niet echt) te lezen dat ik niet de enige ben die last heeft van die realistische nachtmerries! heel vervelend is het

Datum 13-10-2012 12:49

22-09-2012
Vrouw (46) - Depressie

Tevredenheid over:
Ik gebruik dit medicijn al ongeveer 8 jaar, en hij bevalt goed. Ik heb nu alleen een lichte terugval naar mijn depressie, waardoor de dosis is verhoogd naar 150mg per dag. Ik heb jaren 100mg gebruikt, en dat beviel wel goed. Sinds aqfgelopen woensdag is de dosis verhoogd, en op het moment kan ik vertellen dat een paar bijwerkingen gaan beginnen nu. Toen ik 8 jaar gelede[lees meer...]n met het medicijn begon had ik precies dezelfde bijwerkingen, dus ik weet nu dat hij binnen een paar weken weer zijn werk zal gaan doen. En ik zal blij zijn als het zover is, want ik wil mezelf weer goed voelen.

Reactie:

ik gebruik dit medicijn nu voor de tweede x maar voel me meer angstig..echt niet leuk gevoel.ik slik het nu ongeveer 3 maanden .de eerste keer dat ik het gebruikte ging het veel beter, snap het niet hoe dat kan.ik slik nu halfje per dag van 50 mg...durf niet meer in tenemen omdat ik bang ben dat ik me nog slechter ga voelen...iemand een tip?

Datum 26-09-2012 16:32

05-07-2012
Vrouw (35) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Deze bericht gaat voor dhr. die slikt 2 x zoloft s'ochtends + 2 x s'avonds. Als ik jou was zou ik van psychitaer veranderen. Dat is veel te veel voor iemand die net begint met antidepressiva. >>> In begin moest ik alleen 25 mg slikken 2 weken lang en daarna opbouwen naar 50 en nu slik ik 75 mg s'avonds. Dus bij deze bijna geen bijwerkingen gehad. Alleen droge mond en beet[lees meer...]je onrust maar dat is heel normaal. Nu gaat het prima. Veel succes !!! (Red; wanneer u op de mening van desbetreffende heer reageert, aan rechter onderzijde via 'reageer op deze ervaring'; dan krijgt hij via email een melding dat er een reactie voor hem is. Grotere kans dat hij het daadwerkelijk zal zien! mvg, MijnMedicijn)

26-05-2012
Vrouw (63) - Angststoornis
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Mijn psychiater gaf me 2 tabletten 's ochtends en 2 's avonds van 50mg, ik vond dat nogal veel, is er een soortgelijk medicijn dat dit medicijn kan vervangen en dat minder sterk is zodat ik er niet gewend aan raak. Alvast bedankt

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (350) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum