This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Zoloft

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (29 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (15 meningen)
  • Angststoornis (9 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

15-06-2015
Vrouw, 31 jaar

Zoloft (sertraline)

In januari 2015 me bij de huisarts gemeld ivm aanhoudende depressieve gevoelens, angsten en overbelasting. Op de wachtlijst gekomen voor cognitieve gedragstherapie. Ondertussen voelde ik me steeds slechter en ben ik gestart met het antidepressivum Zoloft. Ik had paniekaanvallen en een groot gevoel van schaamte voor mijn toestand. Ik heb het idee dat Zoloft die gevoelen[lees meer...]s wel iets remde. Ik kon beter accepteren dat ik nou eenmaal geestelijk niet gezond was en kon er beter over praten. Ook de paniek werd minder. Daar tegenover stond helaas dat ik er behoorlijk ziek van werd... Na de eerste dosis werd ik 's nachts zwetend wakker, enorm opgefokt en een hele hoge hartslag. De dagen erna lag ik krom van de maagpijn en misselijkheid. Ook was ik draaierig. Ik kon nauwelijks wat eten maar kwam in een week tijd ruim 3 kilo aan. Allemaal zaken waar ik niet blij van werd. De huisarts vroeg me door te zetten en dat heb ik gedaan. Maar drie maanden later had ik nog steeds veel last van misselijkheid en maagpijn. Bovendien voelde ik me nog steeds erg depressief. Daarom besloten over te stappen op een ander antidepressivum...
10-06-2015
Vrouw, 19 jaar

Hypochondrie

Ik slik nu 3 dagen dit medicijn, 25 mg en na een week moet ik ophogen naar 50 mg. Toen ik het voor het eerst innam voelde ik me heel raar, alsof ik 5 oxazepam had ingenomen... En overweldigend.. Ook benauwd en druk op de borst. Die avond ook slecht geslapen en een beetje psychotisch (ik hoorde geluiden die er niet waren). Gister en vandaag heb ik dat gelukkig niet meer, al[lees meer...]leen pijn en druk op de borst en hoofd , vlagen van misselijkheid, en dat ik me heel goed kan focussen op iets , heel apart stoned gevoel.. maar het is even doorzetten helaas. Ik hoop dat de bijwerkingen snel weggaan, en het begint te werken... dat ik hypochonder ben helpt natuurlijk ook niet mee, ben als de doods:(
22-04-2015
Vrouw, 44 jaar

Zoloft (sertraline)

Dit was voor mij echt een wondermiddel. Ik heb altijd in de winter wat last van somberheid, soms echt depressie. Deze winter echt enorm. Ik had eerder citalopram gebruikt dus nu weer maar hielp niks en hele vervelende bijwerkingen trekken in mijn hoofd vooral. Na 8 weken gestopt en Sertraline (Zoloft) opgestart. Eerst een week 25 mg daarna 50 en na twee weken al beter gevo[lees meer...]el! Ik was echt ver heen, totaal geen gevoel meer, wist niet eens meer hoe ik moest koken. Daarna naar 75 mg gegaan en dat was voor mij de perfecte dosis. Ik voel me sindsdien echt prima!
04-03-2015
Vrouw, 44 jaar

07-01-2015
Vrouw, 51 jaar

Dysthymie

Heb Zoloft gebruikt sinds november 2011 wegens een depressieve periode bovenop mijn dysthymie. Heeft me enorm goed geholpen, maar na verloop van tijd werkte het toch minder goed en ging ik daarom van 50 naar 75 mg. Daarop stuiterde ik door het leven, maakte ik me nergens meer druk om (best lekker voor een tijdje), maar zakte mijn libido ook naar nul. Mijn omgeving vond mi[lees meer...]j megadruk en zelf vond ik het ook wel wat teveel van het goede. Plus het feit dat ik helemaal geen enkel sexgevoel meer heb. Ik ben nu dus aan het afbouwen (en dat is kwa bijwerkingen geen kattepis) en vanochtend begonnen met Wellbutrin.
01-01-2015
Vrouw, 30 jaar

Dwangstoornis

op 9 december gestart met sertraline. Eerst veel lichamelijke bijwerkingen. Ik heb me echt ziek gevoeld en platgelegen de 1e 2 weken. Daarna leek het alsof prikkels iets minder heftig binnenkwamen dus in eerzte instantie positief effect. ik ben het middel gaan slikken ivm chronische overspannenheid, toenemende somberheid, extreme prikkelgevoeligheid en dwanggedachten. Echt[lees meer...]er sinds enkele dagen heb ik toenemende dwanggedachten en diffuse angstklachten..Ik ben al drie weken bezig met het middel, dus vind het vreemd dat ik hier nu ineens zoveel last van krijg.Zijn er meer mensen die deze etvaring hebben?
17-08-2014
Vrouw, 38 jaar

Zoloft (sertraline)

Ik gebruik sinds april antidepressiva. De eerste 5 weken waren niet echt relaxed. Veel bijwerkingen gehad zoals hartkloppingen, slecht slapen, misselijk,duizelig en angstig. Het goede nieuws is dat ik na 2 weken al enige rust in mijn hoofd kreeg. Na 6 weken voelde ik pas echt verbetering. Ik slaap weer goed geen paniekaanvallen , hartkloppingen en bijna geen angst meer. I[lees meer...]k voel me eigenlijk beter dan voorheen. Het is even doorzetten, maar dan ga je je daarna echt beter voelen.
01-08-2014
Man, 31 jaar

Zoloft (sertraline)

Ik gebruik het middel nu ongeveer 10 weken. Gestart met 25 mg, en opgebouwd naar 75 mg. Het voordeel van Zoloft (Aurobindo) vind ik dat het mijn libido niet heftig verstoort. Het nadeel van Zoloft vind ik de versuftheid. Verders merk ik naar mate ik omhoog ga met de Zoloft de behoefte van de Alprazolam steeds minder wordt. Negatieve gedachtens zijn verdwenen. Maar het[lees meer...] is niet een lang leve de lol middeltje. Of ik er vrolijker van wordt? Dat niet zozeer. Het vlakt mij ook niet helemaal af. Ik ben al bij al redelijk tevreden over Zoloft (Aurobindo)
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely