ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-10-2017

Zoloft (sertraline)

Slik het nu 4 weken en verdraag het redelijk. Het enige wat ik heel vervelend vind, is het oorsuizen, dat is in de 2 week begonnen en duurt nu al 2 weken. Volgens huisarts moet het lichaam aan de stof wennen, en wordt het minder. Zijn er misschien andere mensen hier die hier ervaring mee hebben? Of het medicijn voor mijn angsten helpen weet ik nog niet.
10-10-2017

Zoloft (sertraline)

Gebruik het nu 2 weken bijwerkingen vallen mee, alleen veel last van oorsuizen. Hoop dat dit overgaat,om gek van te worden. Kan nog niet zeggen of dit werkt voor mijn angststoornis.
20-08-2017

Stress

De eerste jaren deed het medicijn precies wat ik nodig had. Geen bijwerkingen bij de start en gelijk effect op stressgevoeligheid en sociale angsten. Echter, na een paar jaar leek het effect sterk te verminderen en voelde ik mij vaak geagiteerd en zelfs agressief. Volgens de huisarts kon dat te maken hebben met het feit dat mij opeens generieke medicijnen uit India werden [lees meer...]voorgeschreven waarvan het vulmiddel mogelijk de werking tegen hield. Bij de normale generieke medicijnen had ik het inderdaad niet, tot weer een jaar later. Het gevoel dat je op de een of andere manier tolerant wordt en niks meer merkt bekruipt je dan. Geheugenverlies is de laatste jaren iets wat enorm de kop op is gaan steken. Het kan met drukte te maken hebben maar de stressgevoelens worden juist onderdrukt dus het lijkt ook met sertraline samen te hangen. Reden om toch maar te proberen te stoppen. Deze keer wel heel geleidelijk want een eerdere keer probeerde ik abrupt te stoppen en dit resulteerde in een klein drama: Fysieke agressiviteit, hysterie, furieuze woede, het gevoel dat je krankzinnig bent en kunt moorden. Het zijn bijwerkingen die zeer gevaarlijk zijn maar waar nog niet genoeg aandacht voor is. Het stoppen van deze medicatie is zeker iets wat moet worden begeleid want hierbij kan het enorm mis gaan.
12-04-2017

Bipolaire stoornis

Zie mijn verhaal bij: escitalopram. Daar staan ook mijn ervaringen met zoloft. Voor mij werken ze allebei even goed. Ik ben destijds overgestapt van zoloft naar escitalopram ivm de bijwerkingen en het feit dat ik toch regelmatig nog depressief werd. Maar bij escotalopram heb ik precies dezelfde bijwerkingen en ook nog regelmatig terug valletjes.
08-01-2017

Zoloft (sertraline)

Medicijn heeft 15 jaar goed geholpen tegen angst en paniek totdat het opeens niet meer werkte. Volgens Psychiater is dit zeldzaam. Nadeel is dat het flink sederend werkt en verbinding met je zelf bemoeilijkt, ook maag en darmklachten. Voordeel is dat ik wel goed kon functioneren.
28-07-2016

30-06-2016

Zoloft (sertraline)

in 1988 begonnen met zolloft 50mg 2 X per dag ,ivm met zware depressie kwam in heel korte tijd 30 kilo aan en totaal geen libido maar het hielp goed ,nu al jaren nog maar 25 mg ,zelf afgebouwd ,libido is nog steeds niet je van het heb ook de namaak gehad ,maar toen ging het weer helemaal fout
22-02-2016

Zoloft (sertraline)

Heerlijk spul! Ik heb ooit eerder 13 jaar geleden Seroxat geslikt en dat hielp niet. Nu pas 5 dagen aan de Zoloft en het gaat elke dag beter! Vanwege de slechte ervaring met Seroxat wilde ik maar 25mg en merk nu al een wereld van verschil. Ik slik er nog wel een half oxazepammetje bij. Het eerste halfje was echter een ramp. Brandende keel en ontzettende hoofdpijn en miss[lees meer...]elijk, maar de tweede dag was dat ook minder.
Pagina 1 van 7

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!