Zoloft

sertraline

01-09-2019

Zoloft (sertraline)

Na jarenlang met een angst en paniekstoornis te hebben geleefd en 9 verschillende medicijnen geprobeerd te hebben kreeg ik Zoloft voorgeschreven, dit middel heeft me mijn leven terug gegeven 💪 echt alle angst en paniek klachten zijn verdwenen 💪 ik heb weer een heerlijk leven 👌 Thanx Zoloft 👍
11-08-2019

Zoloft (sertraline)

Volgens mij heb ik aan aangeboren aanleg tot sterke emotionele reacties. Noem het hypergevoeligheid. Dit probleem is onbespreekbaar. Dit merk ik aan, dat dit duidelijk maken, gewoon niet landt in de geest van de ander. Ook geen psycholoog. Om mee te draaien in de maatschappij moet ik me aanpassen. Als ik mezelf wil zijn gaan de meeste mensen zich van mij afkeren. Ik word[lees meer...] dan raar gevonden. Bij leuke vooruitzichten focus ik me daarop en ben dan automatisch minder sterk bezig met mijn omgeving. Vroeger betere school- en studieresultaten, en toen en nu vindt men mij opeens aardig en leuk. Deze goede feedback wordt door mij als zeer prettig ervaren. Maar zo werkt het leven niet. Niemand ontkomt aan de minder prettige dingen van het leven. Soms lijkt het of er geen einde aan komt. Je kunt geen invloed uitoefenen om er iets aan te doen. En dan komt het erop aan te overleven met aanpassen. Na verloop van tijd breekt dan iets in mij; ik wil me niet meer aanpassen; het trekt letterlijk alle energie uit mijn lijf. En dan komen de angsten en paniekreacties weer bovendrijven. En deze vorm van stress geeft rare lichamelijke sensaties. Die niet met onderzoeken aantoonbaar kunnen worden gemaakt. Het gevoel in de benen van niet meer kunnen lopen, de omgeving anders ervaren. En hyperventilatie was het zeker niet. Na deze, noem het burn of bore-out, in de WIA terechtgekomen en halve dagen gaan werken, alleen ‘s middags. En het gaat nu goed. Maar Zoloft is het medicijn dat mij er weer bovenop heeft gebracht. De stofjes uit dit medicijn miste ik waarschijnlijk in mijn hersenen. Ik slik het nu al vijf jaar. En alle bijwerkingen verdwijnen. De een wat later dan de andere. Ook weer normaal klaar kunnen komen. Dit is een probleem dat veel mensen doet stoppen met Zoloft; zo begreep ik dat uit de reacties op dit forum. Maar ook dat herstelt zich na verloop van tijd.
10-07-2019

Zoloft (sertraline)

Na 7 jaar leven in paniek en angst,toch besloten om aan de AD te gaan.met angst voor medicijnen hieraan begonnen,ben nu 4 weken bezig,begonnen met 25 nu,zit nu op 37,5 mg en het gaat elke dag beter.
07-07-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Eerst begonnen met Citalopram, maar deed hier weinig op. Dit maanden lang geslikt. Daarna afgebouwd iom Psychiater. Hierna opgestart met Setraline 75mg (wel langzaam opbouwen). Bijwerkingen zoals Hoofdpijn, druk op het hoofd, druk op de borst, duizelig, misselijk, geen eetlust, diaree, warme zweterige handen, opvliegers snachts in bed. De meeste mensen stoppen met[lees meer...] het medicijnen omdat het veel bijwerkingen kan geven. Ook wordt dit medicijn te makkelijk gegeven aan mensen die eigenlijk helemaal niet diep in een depressie zitten en wordt dan al snel voorgeschreven door de huisarts. In mijn situatie, was ik suicidaal de eerste paar weken. Van Pschiater toen Setraline en Oxazepam voorgeschreven gekregen. Deze gedachten gingen door setraline snel weg. Na 6 a 8 weken begon mijn stemming te veranderen, naar echt goeie dagen. Nu na deze 8 a 10 weken, heeft de pschiater de dosis verhoogd naar 150mg. Bijwerkingen komen weeer iets terug. Kaakspieren zeer stijf, druk op het hoofd, vocht in het gezicht, aangezichtpijn, misselijkheid. Denk uiteindelijk dat het wel weer goed gaat. Ben niet zo'n piepert.
27-06-2019

Zoloft (sertraline)

Ik was het middel voorgeschreven voor depressieve gevoelens en paniekaanvallen, maar kreeg er serotonine syndroom door (een ernstige aandoening van het zenuwstelsel als er teveel stimulatie door serotonine is, zoals door antidepressiva of st-jan-kruid ed.) Ik ben heel gevoelig aan alles dat serotonergisch werkt.
14-06-2019

Zoloft (sertraline)

Zeer positief over zoloft. Aan het begin wel flink bijwerkingen gehad.. maar na 6 weken zeker een positief resultaat! Het is echt doorzetten.
19-05-2019

26-01-2019

Dwangstoornis

Vreselijk, ik sliep alleen maar de hele dag ik kon niet wakker blijven, en als ik dat wel was had ik nog meer angsten als voorheen. Vreselijk ik wilde dood, mijn angsten (dwanggedachtes) werden nog erger. Ik heb add en daardoor heb ik last van een angststoornis (dwanggedachtes) hopelijk komt er ooit een wonder medicijn tegen add en de daardoor bijbehorende angsten
22-01-2019

Zoloft (sertraline)

Al 17 jaar vecht ik met depressies en pleinvrees, echter altijd zonder medicatie doorgegaan. Ik ben niet zo fan van medicatie in het algemeen omdat ik geen controle erop heb wat er in mijn lichaam gebeurd. Echter ging het echt niet meer en wil ik nog genieten voor de rest van mijn leven met mijn vriendin en toekomstige kindjes. Ben eind vorig jaar begonnen met Cital[lees meer...]opram echter kreeg ik daar enorme angst aanvallen van dat ik daar snel weer vanaf gehaald ben (ik had nog nooit een angst aanval gehad voordat ik hiermee begon). Daarna begonnen met Zoloft (Setraline). Tot heden voel ik mij een stuk beter en is mijn gevoel naar de wereld om mij heen een stuk beter, mensen merken dit ook aan mij en ik kan meer genieten van dingen, echter heb ik wel enorm last van 2 bijwerkingen. Ik heb constant een stijve mond / kaken wat afentoe hoofdpijn oplevert. Ik zit alleen nog te stoeien met de juiste dosering. Als ik een halve tablet neem heb ik minder last van de bijwerkingen maar voel ik mij ook minder " vrolijk" en bij een hele is het andersom. Over het algemeen kan ik het medicijn wel aanraden voor depressies.
20-11-2017

Zoloft (sertraline)

Het blijkt dat ik een enzym mis in de lever waardoor medicijnen slecht worden afgebroken. Zoloft is een van die medicijnen. Voor anderen blijkt het een goed medicijn te zijn.
21-10-2017

Zoloft (sertraline)

Slik het nu 4 weken en verdraag het redelijk. Het enige wat ik heel vervelend vind, is het oorsuizen, dat is in de 2 week begonnen en duurt nu al 2 weken. Volgens huisarts moet het lichaam aan de stof wennen, en wordt het minder. Zijn er misschien andere mensen hier die hier ervaring mee hebben? Of het medicijn voor mijn angsten helpen weet ik nog niet.
10-10-2017

Zoloft (sertraline)

Gebruik het nu 2 weken bijwerkingen vallen mee, alleen veel last van oorsuizen. Hoop dat dit overgaat,om gek van te worden. Kan nog niet zeggen of dit werkt voor mijn angststoornis.
20-08-2017

Stress

De eerste jaren deed het medicijn precies wat ik nodig had. Geen bijwerkingen bij de start en gelijk effect op stressgevoeligheid en sociale angsten. Echter, na een paar jaar leek het effect sterk te verminderen en voelde ik mij vaak geagiteerd en zelfs agressief. Volgens de huisarts kon dat te maken hebben met het feit dat mij opeens generieke medicijnen uit India werden [lees meer...]voorgeschreven waarvan het vulmiddel mogelijk de werking tegen hield. Bij de normale generieke medicijnen had ik het inderdaad niet, tot weer een jaar later. Het gevoel dat je op de een of andere manier tolerant wordt en niks meer merkt bekruipt je dan. Geheugenverlies is de laatste jaren iets wat enorm de kop op is gaan steken. Het kan met drukte te maken hebben maar de stressgevoelens worden juist onderdrukt dus het lijkt ook met sertraline samen te hangen. Reden om toch maar te proberen te stoppen. Deze keer wel heel geleidelijk want een eerdere keer probeerde ik abrupt te stoppen en dit resulteerde in een klein drama: Fysieke agressiviteit, hysterie, furieuze woede, het gevoel dat je krankzinnig bent en kunt moorden. Het zijn bijwerkingen die zeer gevaarlijk zijn maar waar nog niet genoeg aandacht voor is. Het stoppen van deze medicatie is zeker iets wat moet worden begeleid want hierbij kan het enorm mis gaan.
12-04-2017

Bipolaire stoornis

Zie mijn verhaal bij: escitalopram. Daar staan ook mijn ervaringen met zoloft. Voor mij werken ze allebei even goed. Ik ben destijds overgestapt van zoloft naar escitalopram ivm de bijwerkingen en het feit dat ik toch regelmatig nog depressief werd. Maar bij escotalopram heb ik precies dezelfde bijwerkingen en ook nog regelmatig terug valletjes.
08-01-2017

Zoloft (sertraline)

Medicijn heeft 15 jaar goed geholpen tegen angst en paniek totdat het opeens niet meer werkte. Volgens Psychiater is dit zeldzaam. Nadeel is dat het flink sederend werkt en verbinding met je zelf bemoeilijkt, ook maag en darmklachten. Voordeel is dat ik wel goed kon functioneren.
28-07-2016

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase