Zoloft

sertraline

Bij  DepressieX

22-01-2019

Zoloft (sertraline)

Al 17 jaar vecht ik met depressies en pleinvrees, echter altijd zonder medicatie doorgegaan. Ik ben niet zo fan van medicatie in het algemeen omdat ik geen controle erop heb wat er in mijn lichaam gebeurd. Echter ging het echt niet meer en wil ik nog genieten voor de rest van mijn leven met mijn vriendin en toekomstige kindjes. Ben eind vorig jaar begonnen met Cital[lees meer...]opram echter kreeg ik daar enorme angst aanvallen van dat ik daar snel weer vanaf gehaald ben (ik had nog nooit een angst aanval gehad voordat ik hiermee begon). Daarna begonnen met Zoloft (Setraline). Tot heden voel ik mij een stuk beter en is mijn gevoel naar de wereld om mij heen een stuk beter, mensen merken dit ook aan mij en ik kan meer genieten van dingen, echter heb ik wel enorm last van 2 bijwerkingen. Ik heb constant een stijve mond / kaken wat afentoe hoofdpijn oplevert. Ik zit alleen nog te stoeien met de juiste dosering. Als ik een halve tablet neem heb ik minder last van de bijwerkingen maar voel ik mij ook minder " vrolijk" en bij een hele is het andersom. Over het algemeen kan ik het medicijn wel aanraden voor depressies.
22-02-2016

Zoloft (sertraline)

Heerlijk spul! Ik heb ooit eerder 13 jaar geleden Seroxat geslikt en dat hielp niet. Nu pas 5 dagen aan de Zoloft en het gaat elke dag beter! Vanwege de slechte ervaring met Seroxat wilde ik maar 25mg en merk nu al een wereld van verschil. Ik slik er nog wel een half oxazepammetje bij. Het eerste halfje was echter een ramp. Brandende keel en ontzettende hoofdpijn en miss[lees meer...]elijk, maar de tweede dag was dat ook minder.
02-10-2015

Zoloft (sertraline)

Het is een goede medicatie tot dat er leverings problemen komen dit jaar al twee keer fabriekant gebeld weer ze mee bezig zijn men zet iets in de markt maar dragen geen verandwoording als er iets mis gaat en daar sta je dan ik .ben gedwongen vandaar met een anderen fabriekant in zee gegaan . Zo als een ieder weet kan je niet zo maar stoppen . En nu maar af wachten wat het[lees meer...] gaat doen dus mijn advies begin niet aan Pfizer zoloft. En ik ga hier zeker nog stappen in onder nemen
26-08-2015

Depressief

15-06-2015

Zoloft (sertraline)

In januari 2015 me bij de huisarts gemeld ivm aanhoudende depressieve gevoelens, angsten en overbelasting. Op de wachtlijst gekomen voor cognitieve gedragstherapie. Ondertussen voelde ik me steeds slechter en ben ik gestart met het antidepressivum Zoloft. Ik had paniekaanvallen en een groot gevoel van schaamte voor mijn toestand. Ik heb het idee dat Zoloft die gevoelen[lees meer...]s wel iets remde. Ik kon beter accepteren dat ik nou eenmaal geestelijk niet gezond was en kon er beter over praten. Ook de paniek werd minder. Daar tegenover stond helaas dat ik er behoorlijk ziek van werd... Na de eerste dosis werd ik 's nachts zwetend wakker, enorm opgefokt en een hele hoge hartslag. De dagen erna lag ik krom van de maagpijn en misselijkheid. Ook was ik draaierig. Ik kon nauwelijks wat eten maar kwam in een week tijd ruim 3 kilo aan. Allemaal zaken waar ik niet blij van werd. De huisarts vroeg me door te zetten en dat heb ik gedaan. Maar drie maanden later had ik nog steeds veel last van misselijkheid en maagpijn. Bovendien voelde ik me nog steeds erg depressief. Daarom besloten over te stappen op een ander antidepressivum...
22-04-2015

Zoloft (sertraline)

Dit was voor mij echt een wondermiddel. Ik heb altijd in de winter wat last van somberheid, soms echt depressie. Deze winter echt enorm. Ik had eerder citalopram gebruikt dus nu weer maar hielp niks en hele vervelende bijwerkingen trekken in mijn hoofd vooral. Na 8 weken gestopt en Sertraline (Zoloft) opgestart. Eerst een week 25 mg daarna 50 en na twee weken al beter gevo[lees meer...]el! Ik was echt ver heen, totaal geen gevoel meer, wist niet eens meer hoe ik moest koken. Daarna naar 75 mg gegaan en dat was voor mij de perfecte dosis. Ik voel me sindsdien echt prima!
25-08-2013

Zoloft (sertraline)

Zoloft heeft me geholpen tegen mijn suïcidaliteit. Echter raakte ik er zeer slapeloos van. En de slechte nachten braken me, naast mijn depressiviteit, op waardoor ik uiteindelijk toch overgestapt ben naar venlafaxine. Het afbouwen met de Zoloft ging redelijk makkelijk.
17-01-2013

Zoloft (sertraline)

Overgestapt van Efexor naar deze anti-depressiva aangezien ik zwanger was en borstvoeding wilde geven. Hoewel ik in verhouding een hogere dosis Zoloft ging slikken, is dit medicijn bij mij minder effectief gebleken. Nu mijn kleine bijna een jaar is en sinds kort geen borstvoeding meer wil, stap ik (in overleg met de psychiater) weer over naar Efexor. Dat geeft mij iets mee[lees meer...]r bijwerkingen, maar ook geen depressie meer. En Efexor geeft mij meer energie vergeleken met Zoloft. Ontevreden aangezien het niet goed bij mij werkt (vergeleken met Efexor), maar zeer tevreden aangezien ik mijn baby hiermee heb kunnen borstvoeden zonder totaal geen klap meer te kunnen vanwege depressie.
27-09-2012

Zoloft (sertraline)

Afgelopen maart heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen wegens ernstige depressieve klachten. Ben heel langzaam aan begonnen en ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over de goede werking. De tweede avond nadat ik begonnen was sertraline te nemen had ik geen paniekaanval, terwijl ik de weken daarvoor standaard vanaf een uur of vier 's middags doodsangsten uitstond. Na een[lees meer...] tijdje raakte ik er wel aan gewend en was het ook echt nodig om de dosis op te hogen. Nu zit ik op 2 keer een tablet van 50 mg per dag en het bevalt goed. Nadelen: Ikzelf heb aan het begin een paar keer ongelooflijk veel buikpijn gehad, maar ik heb ook het prikkelbare darm syndroom, dus misschien was het de combinatie die de pijn zo heftig maakte. Die pijn kwam na een paar weken al gelukkig niet meer (in een zo erge mate) voor. Wel heb ik veel last (gehad) van nachtmerries. Door de medicijnen worden ze super levendig en kan ik er soms echt van slag van zijn als ik wakker word. Gelukkig begint dat eindelijk ook minder te worden. Het wordt ook wel gezegd dat het te maken heeft met het verwerkingsproces. Hoop dat dit nuttige info is.
22-09-2012

Zoloft (sertraline)

Ik gebruik dit medicijn al ongeveer 8 jaar, en hij bevalt goed. Ik heb nu alleen een lichte terugval naar mijn depressie, waardoor de dosis is verhoogd naar 150mg per dag. Ik heb jaren 100mg gebruikt, en dat beviel wel goed. Sinds aqfgelopen woensdag is de dosis verhoogd, en op het moment kan ik vertellen dat een paar bijwerkingen gaan beginnen nu. Toen ik 8 jaar gelede[lees meer...]n met het medicijn begon had ik precies dezelfde bijwerkingen, dus ik weet nu dat hij binnen een paar weken weer zijn werk zal gaan doen. En ik zal blij zijn als het zover is, want ik wil mezelf weer goed voelen.
14-05-2012

Zoloft (sertraline)

Na een periode van flink veel bijwerkingen ging het steeds beter, en ik moet zeggen dat ik mij inmiddels herboren voel, een ander mens. Wat dat betreft is het een supermiddel. Er is alleen een heel groot nadeel; het lukt nagenoeg niet meer om een orgasme te krijgen. Dat krijg je er dus 'gratis' bij. Ik geloof niet dat ik dat er voor over heb, dus ik ga toch op zoek naar wa[lees meer...]t anders, hoe jammer ik dat ook vind......
12-04-2012

Zoloft (sertraline)

Ik slik dit al 7 jaar. Begonnen met 50 mg en daarna 100 mg. Ik word er wel af en toe manisch van. Ben er een keer mee gestopt maar werd na een maand erg depressief. Als ik het vergeet na twee dagen. Niet vergeten dus. Het werkt wel verslavend. Maar daar zit ik niet zo mee. Dat ben ik toch al jaren. Ik heb ADHD en ben verslavingsgevoelig. Beter dit dan drugs. Lekker blijven[lees meer...] slikken dus. Geen bijwerkingen, ik kom er niet van aan. Dat is ook erg belangrijk vind ik. Dit medicijn werkt prima.
15-03-2012

02-01-2012

Zoloft (sertraline)

Voorgeschreven gekregen door psychiater, omdat ik vind dat huisartsen dit niet zouden moeten doen. Zag daarna dat Zoloft tot top behoort van effectieve SSRI's. Gelukkig maar, want heb weinig zin in een langdurig trial-and-error-traject. Bijwerkingen waren eerste anderhalve week niet mis, maar daarna nagenoeg verdwenen (alleen nog soms een chemische smaak in mijn mond en [lees meer...]op seksueel gebied duurt het allemaal wat langer). Niks aangekomen. Ben wel meteen begonnen met gebroken lijnzaad te eten, om de stoelgang gaande te houden. Ik merk dat ik rustiger ben, evenwichtiger, dat de afschuwelijke moeheid uit mijn lijf is verdwenen en dat ik weer levenslust heb. Met name het verdwijnen van die moeheid is me heel wat waard. Ik slik het nu bijna 6 weken (75 mg) en het gaat nog steeds bergopwaarts.
20-12-2011

Zoloft (sertraline)

Na eerst een aantal jaren Sint Jans Kruid geslikt te hebben, blijkt dit medicijn toch iets effectiever. Wees wel voorbereid op flinke bijwerkingen de eerste dagen, duizeligheid, erectie enz. Mijn ervaring is tot nu toe dat de effectiviteit met een hogere dosering niet gelijkmatig lijkt toe te nemen, maar de bijwerkingen wel, daarom ben ik zelf weer van 100 mg naar 50 mg ge[lees meer...]gaan. Angst, onbestendige gevoelens en nare gedachten komen iets meer op de achtergrond te liggen. Af en toe heb ik wel het idee dat ik me onterecht goed voel en je raakt feitelijk verslaafd, want 48+ uur zonder en ik merk al dat ik me neerslachtiger ga voelen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum