Zoloft

sertraline

01-09-2019

Zoloft (sertraline)

Na jarenlang met een angst en paniekstoornis te hebben geleefd en 9 verschillende medicijnen geprobeerd te hebben kreeg ik Zoloft voorgeschreven, dit middel heeft me mijn leven terug gegeven 💪 echt alle angst en paniek klachten zijn verdwenen 💪 ik heb weer een heerlijk leven 👌 Thanx Zoloft 👍
11-08-2019

Zoloft (sertraline)

Volgens mij heb ik aan aangeboren aanleg tot sterke emotionele reacties. Noem het hypergevoeligheid. Dit probleem is onbespreekbaar. Dit merk ik aan, dat dit duidelijk maken, gewoon niet landt in de geest van de ander. Ook geen psycholoog. Om mee te draaien in de maatschappij moet ik me aanpassen. Als ik mezelf wil zijn gaan de meeste mensen zich van mij afkeren. Ik word[lees meer...] dan raar gevonden. Bij leuke vooruitzichten focus ik me daarop en ben dan automatisch minder sterk bezig met mijn omgeving. Vroeger betere school- en studieresultaten, en toen en nu vindt men mij opeens aardig en leuk. Deze goede feedback wordt door mij als zeer prettig ervaren. Maar zo werkt het leven niet. Niemand ontkomt aan de minder prettige dingen van het leven. Soms lijkt het of er geen einde aan komt. Je kunt geen invloed uitoefenen om er iets aan te doen. En dan komt het erop aan te overleven met aanpassen. Na verloop van tijd breekt dan iets in mij; ik wil me niet meer aanpassen; het trekt letterlijk alle energie uit mijn lijf. En dan komen de angsten en paniekreacties weer bovendrijven. En deze vorm van stress geeft rare lichamelijke sensaties. Die niet met onderzoeken aantoonbaar kunnen worden gemaakt. Het gevoel in de benen van niet meer kunnen lopen, de omgeving anders ervaren. En hyperventilatie was het zeker niet. Na deze, noem het burn of bore-out, in de WIA terechtgekomen en halve dagen gaan werken, alleen ‘s middags. En het gaat nu goed. Maar Zoloft is het medicijn dat mij er weer bovenop heeft gebracht. De stofjes uit dit medicijn miste ik waarschijnlijk in mijn hersenen. Ik slik het nu al vijf jaar. En alle bijwerkingen verdwijnen. De een wat later dan de andere. Ook weer normaal klaar kunnen komen. Dit is een probleem dat veel mensen doet stoppen met Zoloft; zo begreep ik dat uit de reacties op dit forum. Maar ook dat herstelt zich na verloop van tijd.
10-07-2019

Zoloft (sertraline)

Na 7 jaar leven in paniek en angst,toch besloten om aan de AD te gaan.met angst voor medicijnen hieraan begonnen,ben nu 4 weken bezig,begonnen met 25 nu,zit nu op 37,5 mg en het gaat elke dag beter.
27-06-2019

Zoloft (sertraline)

Ik was het middel voorgeschreven voor depressieve gevoelens en paniekaanvallen, maar kreeg er serotonine syndroom door (een ernstige aandoening van het zenuwstelsel als er teveel stimulatie door serotonine is, zoals door antidepressiva of st-jan-kruid ed.) Ik ben heel gevoelig aan alles dat serotonergisch werkt.
14-06-2019

Zoloft (sertraline)

Zeer positief over zoloft. Aan het begin wel flink bijwerkingen gehad.. maar na 6 weken zeker een positief resultaat! Het is echt doorzetten.
20-11-2017

Zoloft (sertraline)

Het blijkt dat ik een enzym mis in de lever waardoor medicijnen slecht worden afgebroken. Zoloft is een van die medicijnen. Voor anderen blijkt het een goed medicijn te zijn.
21-10-2017

Zoloft (sertraline)

Slik het nu 4 weken en verdraag het redelijk. Het enige wat ik heel vervelend vind, is het oorsuizen, dat is in de 2 week begonnen en duurt nu al 2 weken. Volgens huisarts moet het lichaam aan de stof wennen, en wordt het minder. Zijn er misschien andere mensen hier die hier ervaring mee hebben? Of het medicijn voor mijn angsten helpen weet ik nog niet.
08-01-2017

Zoloft (sertraline)

Medicijn heeft 15 jaar goed geholpen tegen angst en paniek totdat het opeens niet meer werkte. Volgens Psychiater is dit zeldzaam. Nadeel is dat het flink sederend werkt en verbinding met je zelf bemoeilijkt, ook maag en darmklachten. Voordeel is dat ik wel goed kon functioneren.
28-07-2016

30-06-2016

Zoloft (sertraline)

in 1988 begonnen met zolloft 50mg 2 X per dag ,ivm met zware depressie kwam in heel korte tijd 30 kilo aan en totaal geen libido maar het hielp goed ,nu al jaren nog maar 25 mg ,zelf afgebouwd ,libido is nog steeds niet je van het heb ook de namaak gehad ,maar toen ging het weer helemaal fout
04-03-2015

17-08-2014

Zoloft (sertraline)

Ik gebruik sinds april antidepressiva. De eerste 5 weken waren niet echt relaxed. Veel bijwerkingen gehad zoals hartkloppingen, slecht slapen, misselijk,duizelig en angstig. Het goede nieuws is dat ik na 2 weken al enige rust in mijn hoofd kreeg. Na 6 weken voelde ik pas echt verbetering. Ik slaap weer goed geen paniekaanvallen , hartkloppingen en bijna geen angst meer. I[lees meer...]k voel me eigenlijk beter dan voorheen. Het is even doorzetten, maar dan ga je je daarna echt beter voelen.
01-08-2014

Zoloft (sertraline)

Ik gebruik het middel nu ongeveer 10 weken. Gestart met 25 mg, en opgebouwd naar 75 mg. Het voordeel van Zoloft (Aurobindo) vind ik dat het mijn libido niet heftig verstoort. Het nadeel van Zoloft vind ik de versuftheid. Verders merk ik naar mate ik omhoog ga met de Zoloft de behoefte van de Alprazolam steeds minder wordt. Negatieve gedachtens zijn verdwenen. Maar het[lees meer...] is niet een lang leve de lol middeltje. Of ik er vrolijker van wordt? Dat niet zozeer. Het vlakt mij ook niet helemaal af. Ik ben al bij al redelijk tevreden over Zoloft (Aurobindo)
02-02-2014

Zoloft (sertraline)

Van Zoloft verergerden mijn klachten, maar omdat het altijd wat aanpassingen nodig heeft slikte ik het bijna 3 maanden. Het werd zo erg dat ik dacht dat ik zou sterven.. Op een avond heeft mijn man mij naar de dokter gebracht en die concludeerde dat ik een vreselijk hoge bloeddruk had en dat ik direct medicijnen daar tegen moest slikken. En dat ik direct moest stoppen, in [lees meer...]overleg met de specialist ben ik op een middel overgegaan dat ik al eerder had geslikt clomipramine 25 mg. Het ging direct beter met me, en tot op heden kan ik zeggen dat ik redelijk tevreden ben.Behalve dan dat ik zo dik word !En zo'n droge mond heb! Ik heb ook het idee dat mijn spieren in kracht afnemen maar dat kan ook aan mijn leeftijd [70jaar] zijn
20-01-2014

28-07-2013

Zoloft (sertraline)

Ben best tevreden over dit medicijn,slik het nu een aantal dagen,en de bijwerking vielen tot gister erg mee!!! Vandaag heb ik veel meer last van paniekaanvallen dan de dagen daar voor niet. Zou het kunnen dat de bijwerkingen per dag kunnen verschillen??? Wie heeft hier ervaring mee??

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum