categorie

Diabetes (suikerziekte) - insulines

Heeft u nog maar net diabetes type 1? Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - insulines

01-07-2019

Diabetes type 2

Er zitten luchtbelletjes in de vloeistof ,hinderlijk. Bij Lantus nooit geen klachten. Gemeld bij apotheek
22-06-2019

Diabetes type 3

Vond mijn vorige spuit beter en gemakelijker
20-06-2019

Diabetes type 2

Gebruik het nu bijna 2 jas. 36 eenheden per dag in combinatie met 2 x 1000 Methformine en 3 Mg Glimiperide. Bevalt goed, gewicht stabiel en waardes ook stabiel. Eigenlijk geen bijwerkingen na eerste week.
12-06-2019

Insulatard (insuline isofaan)
Suikerziekte (type 2)

13-05-2019

Diabetes type 2

Werkt prima. Pen is makkelijk in gebruikt. Licht in te drukken en makkelijk te doseren.
13-05-2019

Diabetes type 2

Werkt goed. Pen is moeilijk te bedienen. De pen laat zich moeilijk indrukken waardoor doserend spuiten moeilijk gaat. Indrukken gaat zwaar. Ook van de 5 spuiten al twee stuk.
03-05-2019

Levemir (insuline detemir)
Diabetes type 1

Ik gebruik de levimir nu enige tijd. Wat mij opvalt is dat ik telkens insuline krijg uit verschillende landen. het vorige doosje kwam uit frankrijk. Hiermee traden grote schommelingen op. Van 1,6 tot 20. bij het volgende doosje ,deze keer uit Tsjechië zijn mijn waarden weer heel laag. Heb het uitgeprobeerd. Ik zat 's avonds om 10 uur op 4,0 Heb 1 boterham gegeten Met de in[lees meer...]suline uit Frakrijk zat ik de volgende ochtend nuchter op 8,9. De volgende dag 's avonds hetzelfde ,zat weer op 4. 1 boterham gegeten. Isuline uit Tsjechïe , zat de volgende ochtend op 2,3. Er zit echt verschil in de insuline, waar het vandaan komt. Zijn er meer mensen die deze ervarig hebben??Nu moet ik mezelf telkens opnieuw instellen zodra mijn doosje leeg is. Bovendien is mijn ervaring met insuline uit sommige landen is dat het niet te regelen is.
14-03-2019

Bydureon (exenatide)

Suikerwaarden sterk verbeterd. Van weeksuiker 74 naar 60 gegaan. Opgeblazen bovenbuik, uitslag op injectieplek onderbuik, boeren en winderigheid, verhoogde hartslag en bonzen in de borstkas in de nacht. Gevoelig voor hoofdpijn en gewrichtsklachten en spierpijn. Soms wazig zien.
05-02-2019

Diabetes type 2

Ik spuit in mijn benen maar sinds ik ben gaan spuiten heb ik helaas extreme jeuk en veel last van exceem daardoor gekregen. In de buik spuiten helpt wel voor de benen maar daarvan krijg ik een soort jeugdpuistjes(rode knopjes met geel kopje) van. En dan vind heel vies en naar nog erger dan exceem maar ben wel met korte en langwerkende tegelijk gestart dus kan op zich van a[lees meer...]llebei komen
05-02-2019

Insuman Rapid (insuline humaan)
Diabetes type 2

Ik ben sinds oktober 2017 aan het spuiten eerst met de novorapide en lantus, maar omdat de kort werkende extreme pijn (brandend gevoel en lang na het injecteren nog aanhield en ik ivm mijn ASS erg gevoelig ben voor pijnen), ben toen 7/8 kg aangekomen maar had normale hoeveelheden 26/20/26, omdat de pijn bleef en ik elke dag opzag tegen het spuiten vanwege de pijn toen besl[lees meer...]oten om over te stappen op deze insuman rapide. De heftige pijnen bij het prikken en na het inspuiten van de insuline is verdwenen, maar helaas heb ik wel vaak flinke bloeddruppels of soort van muggenbult na het spuiten voor in de avonduren. Van dit middel ben ik helaas ook 25kg sinds mei tot aan nu (wel eerlijk bijzeggen ik ben in september in rolstoel beland) aangekomen. Heb ik extreem veel last van exceem op mijn benen gekregen. En helaas heb ik van dit middel ook veel meer eenheden nodig (voor exact hetzelfde aan eten of soms zelfs minder) dan wat ik met de novorapide spoot. Ik spuit nu 32/22/52 dus echt heel heel veel meer. Ik zou het middel dus ook niet echt aanraden, maar ja ik heb ivm de pijn bij de ultra kort werkende geen andere keuze.
07-01-2019

Novorapid (insuline aspart)
Diabetes type 2

Omdat ik met orale medicatie de bloedsuikers niet onder controle kreeg en het mij ook niet lukte om af te vallen, kreeg ik last van hoge bloeddruk. Daarom overgegaan op insuline Novorapid en Levemir. Mijn bloedsuikers verbeterden maar ik viel niet af en kreeg meer last van hoge bloeddruk daardoor. De internist heeft mij toen Victoza gegeven. Hierdoor ben ik 12 kilo afge[lees meer...]vallen die er na twee jaar nog steeds af zijn. Ik beweeg daarnaast wel veel, ik kan mij nog steeds niet zo goed aan mijn dieet houden.
27-12-2018

26-11-2018

Tresiba (insuline degludec)

De Tresiba gebruik ik nu vijf maanden daarvoor gebruikte ik Lantus. Van de Tresiba gebruik ik tussen de 44 en 48 eenheden bij de Lantus was dat 52-56 eenheden. De langwerkende insuline spuit ik om ca. 23.00 uur. De kortwerkende Humalog spuit ik voor elke maaltijd. Tijdens het sporten merk ik een groot verschil bij het gebruik van Tresiba t.o.v. de Lantus. Ik ben een fe[lees meer...]rvent fietser zowel op de racefiets in de zomermaanden als ook op de cyclo in de wintermaanden. De duur van een fietsactiviteit kan tussen de 3 uur en 5 uur in beslagnemen en ik start meestal ’s morgens ca 9.30uur. De maaltijd die ik ongeveer anderhalf uur van te voren tot mij neem bestaat uit drie sneetjes brood. In de Lantus periode moest ik ook altijd 2 eenheden Humalog bij spuiten om te zorgen dat aan het eind van de sportactiviteit de bloedsuikerwaardes voldoende waren gedaald en dit lukte ook nog niet altijd. Nu met de Tresiba spuit ik geen Humalog bij en moet ik de avond voor een sportactiviteit al minder langwerkende Tresiba spuiten om te voorkomen dat ik tijdens het fietsen een hypo aanval krijg en ik moet extra suikersnoep meenemen om de eventuele hypo weg te werken. Het heeft een tijd geduurd om hier aan te wennen en ben nog steeds bezig om de juiste balans te vinden. Ik ben daarom ook zeer benieuwd naar ervaringen van andere Tresiba gebruikers.
18-11-2018

17-11-2018

Diabetes type 1

Werkt goed bij het gebruik bij diabetes type 1. Ik kreeg echter teveel last van nachtelijke hypos, iets wat we niet onder controle kregen. Nu overgestapt naar toujeo, wat voor mij beter werkt
17-11-2018

Diabetes type 1

Na jarenlang gebruik van de lantus, in overleg overgestapt naar de toujeo. Het werkt eigenlijk net zo goed als de lantus (was daar niet super ontevreden over) tijdens het gebruik van de lantus had ik vaak last van nachtelijke hypos welke zouden verminderen met het gebruik van de toujeo, en eerlijk is eerlijk; tot op heden nog kaar een keer gehad. Met de lantus had ik het a[lees meer...]l meerdere keren gehad! Ook een prettige bijkomstigheid is dat de concentratie sterker is, dus minder vloeistof te moeten injecteren. Ik kreeg van de lantus ondanks het wisselen toch infiltraten in mijn benen, dus dit is mooi meegenomen. Het is ongeveer 1/3 van de hoeveelheid die je van lantus injecteerd. Echter moet je er wel op letten dat je de naald voldoende lang in je been houd. Ik doe ongeveer 15 seconden. Dit omdat als er een druppeltje terugvloeit uit je been dit gelijk aanzienlijk wat eenheden insuline zijn!
13-09-2018

Lantus (insuline glargine)

Werkte goed, tot ik resistend werd voor de insuline. En je spoot maar 1x per dag.
13-09-2018

Xultophy (insuline degludec/​liraglutide)

Ik was een jojo de hele dag door en toen opeens niet meer laag te krijgen (zo rond de 25) ziekenhuis in en uit. Nu 1 jaar gebruik van Xultopy, voel ik me prima ik spuit nu 44e per dag i.p.v. lantus en noforapid 5 a 6 x per dag. Heb nog wel eens last van misselijkheid en buikpijn, maar dat weegt niet op tegen de 17 kilo die er nu af is en de stabiele suikers onder de 10 ([lees meer...]nuchter zo 6 a 7) Kan het iedereen aanbevelen. bijna niks eten en daardoor nu 17 kilo afgevallen en nog steeds geen eetlust.
24-08-2018

Diabetes type 2

Had weinig tot geen effect izwm methoformine
17-07-2018

Suikerziekte (type 2)

Sinds twee jaar gebruik ik bydureon voor suikerziekte type 2. (ben resistent voor insuline en gebruik daarom 1x per week bydureon) Opzich redelijk tevreden over product. Verder geen bijwerkingen volgens mij. Groei wel wat, maar dat terzijde. voor een maand terug is er een verandering in het product geweest. Daar waar ik eerst de spuit moest samenstellen, hebben ze nu een k[lees meer...]ant en klare pen. Echter heb ik het gevoel dat de naalden dikker zijn geworden. Ik kan het op de verpakking nergens terug vinden, om dit te controleren, omdat de taal op de verpakking in het vermoedelijk zweeds staat. Als je zegt het product komt uit griekenland geloof je het ook, gezien de letter en tekens. De handleiding binnen in de verpakking is wel in het nederlands gelukkig. Ik ben niet tevreden omdat het product in buitenlandse verpakking zit. En ben ergens ook argwanend omdat ik zo niet kan zien wat ik nu gebruik en over de kwaliteit en stoffen verhoudingen maar te zwijgen. Hebben meer mensen hier last van of ben ik de enige? Eigenlijk wil ik geen pen, maar de apothekers assistente verteld mij dat die uit de handel zijn. Wat mij ook geen goed gevoel geeft omdat ik dat ook niet kan controleren. Ondertussen zit ik met pijnlijke blauw/gele plekken op mijn buik. Wat kan ik hieraan doen? en bij wie moet ik aan kloppen? Heb het gevoel, dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd. (contact gehad met huisarts/verzekering en apotheek).
11-07-2018

Novorapid (insuline aspart)

26-06-2018

Diabetes type 2

Na 4 dagen uitslag en ernstige jeuk.zondags naar de HAP geweest moest direct stoppen en terug naar oude insuline Na 2 weken jeuk bijna over en weer toonbasr voor dr buitenwereld
17-05-2018

Tresiba (insuline degludec)
Diabetes type 2

Enige tijd, 2 jaar, gebruik Tresiba, 1 maal per dag, 44 eenheden. Volgens info moet de Tresiba de suikerwaarde meer dan 24 uur gelijk houden, maar tegendeel is waar. De injectie vindt s'avonds voor slapen plaats, maar tijdens de nacht gaat de suikerwaarde omhoog, soms wel 4 a 6 punten. Volgens mij klopt dit niet.
13-05-2018

Diabetes type 1

Sinds 8 jaar diabetes mellitus type 1 en sindsdien gebruik ik de Lantus dagelijks voor het slapen gaan. Hopelijk komt er ooit een dag dat diabetespatienten niet meer hoeven te spuiten, maar op een andere manier.
20-01-2018

Insulatard (insuline isofaan)
Diabetes type 2

Nuchtere waarden gaan de goede kant op. De verdere bloedsuikerwaarden zijn wisselend. Word nog ingesteld.
07-12-2017

Diabetes type 2

In 2011 werd bij mij diabetes type 2 geconstateerd. Nadat het niet lukte om mijn bloedsuiker met standaard medicatie (tabletten) te reguleren, moest ik Lantus insuline gaan spuiten (1x 40 IE per dag), in combinatie met Metformine 500 2x per dag. Door het gebruik van de insuline kwam ik heel snel 20 kilo aan en woog ik 102 kilo. Het lukte niet om mijn bloedsuiker te regule[lees meer...]ren naar een goede waarde, ook niet in combinatie met kortwerkende insuline en andere tabletten. In 2015 ben ik gestopt met het gebruik van de Lantus insuline en slikte ik alleen nog 3x per dag Metformine 850 mg. Daarnaast ben ik koolhydraatarm gaan eten. Door het koolhydraatarm eten en stoppen met Lantus insuline ben ik afgevallen tot 80 kilo. Mijn bloedsuikerwaarden waren een stuk verbeterd, maar nog niet zoals het zou moeten zijn. In augustus 2017 bij de internist geweest om te bespreken wat de juiste weg zou kunnen zijn. Ik heb 3 maanden Tresiba IE 20,een zeer langwerkende insuline, gebruikt (6 kilo aangekomen), wat een goede invloed had op mijn bloedsuiker. Sinds een paar weken gebruik ik Xultophy, een combinatiepreparaat van Tresiba insuline en Victoza. Ik ben begonnen met de startdosering van IE 16 1x per dag en zit nu op 18. Mijn nuchtere bloedsuiker is nu standaard rond de 6,5 en mijn bloedsuiker is 's avonds na het eten rond de 10,0. Ik slik er Metformine 850 3x per dag bij. Omdat ik een vrij lage dosering Xultophy nodig heb, heb ik maar een paar dagen last gehad van bijwerkingen: lichte misselijkheid en het gevoel niet naar het toilet te kunnen (ontlasting). Na een paar dagen was dit gevoel over en had ik normaal ontlasting. De Victoza zorgt voor een iets vertraagde maaglediging en onderdrukt daarmee het hongergevoel, waardoor je minder eetlust hebt, minder eet en af kunt vallen. Ook zorgt het ervoor dat je niet aankomt door de insuline. Ik ben niet aangekomen, maar ook niet afgevallen. Ik eet vrij matig en koolhydraatarm. Ik ben erg blij dat mijn bloedsuikers zo snel verbeterd zijn. Ik vraag me af of de Victoza wel werkt bij een hogere dosering, maar dat kan ik natuurlijk niet uit gaan proberen. De maximale dosering is IE 50 per dag en ik denk dat je dan wel meer en langduriger last kunt hebben van bijwerkingen.
25-10-2017

Insuman Basal (insuline isofaan)
Diabetes type 2

Insuman basal was de eerste stap, na de orale middelen. Was vlug niet meer genoeg en dan kortwerkende insuline erbij genomen. Door slechte regeling toch overgeschakeld naar Lantus. Vooral op suggestie van huisarts. Van endocrinoloog kon ik kiezen tussen twee injectie insuman basal of 1 x lantus. Heb hier tot tevredenheid voor gekozen.
25-10-2017

Diabetes type 2

Gebruikte hiervoor insuman basal. Werkte niet lang genoeg. Met Lantus gaat het bijna perfect. soms moet ik wat verhogen, dan weer verlagen, vooral in functie van beweging, sport,... Zit nu op ongeveer 17 eenheden/'s avonds. Werkt 24 uur.
11-10-2017

Diabetes type 2

Ik gebruik byetta sinds 2014. Begon met metformine, lastig in te stellen en misselijkheid. Insuline, gigantische gewichtstoename. Byetta, 50 kg afgevallen door geen eetlust. Geen probleem, soms wat misslijk. Bydureon in 2 maanden 16 kg aangekomen. Terug naar byetta. Weer afgevallen (gewicht nu stabiel), kan haast niets eten, vieze smaak en vind alles vies ruiken. Ben bang [lees meer...]om met byetta te stoppen en aan de insuline te moeten en weer aan te komen. Volgens de specialist houd ik dit probleem zolang ik byetta blijf gebruiken. Wie kent een middel waar ik niet zo beroerd van word?
22-09-2017

Levemir (insuline detemir)
Diabetes type 2

Ik gebruikte in polen Levemir met Novorapid als kort werkende insuline. Weinig gewichtstoename, suiker onder controle en verder geen bijwerkingen. Nu in Nederland is Lantus het standaard medicijn. Veel gewichtstoename (7 kilo in 2 maand), spierpijnen en mijn suiker gaat er niet van naar beneden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4709)
Anticonceptie - overig (3467)
Cholesterol (2727)
Depressie - antidepressiva overig (2531)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2165)
Pijn - morfine-achtigen (2066)
Pijn (1871)
Verslavingsziekten (1775)
ADHD - psychostimulantia (1733)
Bloeddruk - betablokkers (1564)
Maagzuur - protonpompremmers (1485)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1424)
Anticonceptie - eenfase (1289)
Angststoornissen (1079)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1047)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1035)
Depressie - antidepressiva TCA (975)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (907)