categorie

Diabetes (suikerziekte) - insulines

Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - insulines

01-03-2024 | Man | 65
Diabetes type 2
Werkt voortreffelijk. Ik heb duidelijke instructies gehad van de verpleegkundige en de apotheek. Dat is wel een voordeel van een fysieke apotheek

08-10-2023 | Man | 61
Diabetes type 1
De Abasaglar insuline zou ik net voor het slapen gaan te injecteren. Als u de snelwerkende eerst injecteert en 20-minuten later de Abasaglar krijgt u de combinatie snel- en langzaamwerkende insuline te verwerken. Bij een langwerkende insuline GEEN voedsel tot u nemen en bij snelwerkende insuline binnen 10-30 minuten voedsel tot je nemen. In insulinepompen wordt alleen met [lees meer...]snelwerkende insuline gewerkt. Tracht mijn voorstel daar ik bijna 50-jaar type 1 diabeet ben en 6-8 nachtelijke hypo heb weten op te lossen zonder de diabeetverpleegkundige of zorgprofessional. Theorie en praktijk lopen niet hand in hand. Succes.

07-10-2023 | Man | 61
insuline degludec
Terug naar Lantus. Ben bijna 50-jaar type 1 diabeet die moeilijk instelbaar ben. De eerste 35 jaar met mix insuline gewerkt. Met Novo insuline helemaal niet instelbaar en gebruik Lilly. Gebruik tegenwoordig Humalog die ik 4x per dag injecteer (geen pomp gebruiker) en heb/had mooie bloedglucose waarde 6,7. Sinds ik de 60 jarige leeftijd heb gepasseerd, gaan hormonen anders [lees meer...]werken?, alleen maar nachtelijke hypo 's 6-8 maal per nacht met Tresiba 8 eenheden en getracht door minder eenheden uit mijn hypo 's te blijven dat ik sinds april 2019 gebruik. Deze injecteer ik niet meer voor het slapen gaan maar om 03:00 in de nacht daar ik geen nachtelijke hypo meer wil hebben. Tegen wil en dank in te moeten eten of suikervervangers tot mij nemen accepteer ik niet. Dalingen van 13 naar 4,5 (ingestelde hypo alarm) is niet tegen op te boksen en vandaar terug naar de Lantus. Dat naar 03:00 de hormonen wordt opgestart waar onder de insuline productie en hoge bloedglucose waarde tot gevolg heeft kunnen of wil de zorgprofessionals niet begrijpen of hebben hierover te weinig kennis daar zij weinig tot geen begrijpen van de bijwerkingen van hypo of hyper daar zij deze ervaring nooit hebben opgedaan. Dit is mijn reden om terug te gaan naar de Lantus die weinig tot geen bijwerkingen heeft zoals hypo 's.

23-08-2023 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Al jaren niet goed instelbaar, vele pillen geprobeerd maar geen verbetering. Ik loop elke dag 6 kilometer en eet zo goed als geen koolhydraten. Veel eiwitten en groenten. Mijn bmi is 24 dus helemaal prima . Al 2 keer getest op LADA maar niks uitgekomen . Nu over op insuline maar nog steeds geen verbetering. Jammer dat er altijd eerst een goedkoop middel wordt gegeven en da[lees meer...]t een duurder middel die wel goed zou kunnen werken alleen vergoed wordt met heel veel voorwaarden . Ik hoop nog steeds op een middel die wel gaat helpen ..

Toujeo

12-07-2023 | Man | 63
Geen goed produkt

Toujeo

07-06-2023 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
Ik was zeer tevreden over Toujeo maar de DB VP wilde me toch op Tresiba instellen en had niet verwacht dat Tresiba zo veel ernstige bijwerkingen zou hebben. Toen mijn klachten zo heftig waren en diagnose acute bronchitis kreeg met crepitaties in de longen ben ik gericht op zoek gegaan wat de oorzaak is en vond ik twee publicaties op NCBi die de relatie met Tresiba toonde[lees meer...]n. Geschrokken ben kk vandaag in overleg met huisarts gestopt en weer overgestapt op Toujeo, nu hopen dat ik snel zal herstellen.

07-06-2023 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
In april 2023 ben ik van Toujeo op Tresiba overgestapt, die zou beter voor me zijn, hoewel ik prima tevreden was en geen klachten of bijwerkingen had, maar na paar weken kreeg ik een heftige hoest met veel purulent slijm, soms tot kokken toe moest ik hoesten, was doodop, intercostale spieren (ademhalingsspieren) waren zo pijnlijk en ik kon niet meer liggen en sliep recht[lees meer...]op tegen kussens dus slapen was drama. Geen medicijn hielp, werd steeds benauwder dat ik bij spoed arts terecht kwam. Diagnose acute bronchitis en rhinititis en crepetaties in de longen. Gezocht in de wetenschappelijke publicaties en vond daar dat dit volledig bekend is, maar waarom staat dat dan niet in de bijsluiter of niet in Farmacotherapeutisch Kompas? Dit heb ik ook al gemeld bij LAREB.

20-05-2023 | Vrouw | 71
Diabetes type 1
Ik gebruik al jaren Lantus, 1xdaags 15 ml, heb eigenlijk nooit geen klachten gehad over deze pen, maar heb er in een paar maand tijd al 4 weg kunnen gooien, halverwege valt er niet meer mee te spuiten, ik kan hem dan niet meer indrukken. Heel vervelend, misschien zijn er meer mensen met deze klachten? Groeten Joke

Novorapid

07-04-2023 | Vrouw | 45
insuline aspart
Diabetes type 2
In 2011 begonnen met metformine en later nog een wekelijkse spuit ik weet niet meer hoe dat heet. Ivm gewenste zwangerschap overgestapt op een insulinepomp en nu weer terug naar metformine icm ozempic. Het blijft kiezen tussen 2 slechte het een is prima te reguleren maar een dikmaker het ander helpt bij overgewicht maar heeft meer bijwerkingen. De metformine geeft ook v[lees meer...]eel klachten. In de periode van insuline had ik geen bril nodig en nu heb ik weer een bril.

29-03-2023 | Vrouw | 58
Diabetes type 1
Zeer onregelmatige bloedsuikers. Veel transpirerend in de nacht na toediening. Hoge bloedsuikers of hele lage, onvoorspelbaar. Veel rode jeukende vlekken op onderbenen. Mezelf totaal onwel voelen en duizelig. Ben erg gelukkig zelf vanaf gestapt en terug naar de Lantus! Top.

13-03-2023 | Man | 73
insuline glargine
Gedwongen over gestapt van Lantus naar Abasaglar, gevolg: totaal ontregeld!

24-01-2023 | Vrouw | 61
Diabetes type 1
Werkt heel goed bij mij, mijn waardes gingen flink naar beneden alleen het heeft wel een sterke geur wat wel vervelend is, met inspuiten heb je er geen last van maar wel de naalden en de druppels wat ruikt als je het hebt gebruikt Verder heel tevreden mee

02-01-2023 | Man | 67
Diabetes type 2
Ik maak best wel regelmatig mee dat de opschroef naaldjes dichtzitten waardoor er geen insuline gespoten kan worden, nieuw naaldje en door.

16-12-2022 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Al 15 jaar diabetis, sinds 2019, na suikercoma, met alleen metformine hoefde ik nooit m'n bloed te testen met een vingerprik. Best vreemd. Vandaar m'n coma (32). Toen leren spuiten, 4x per dag. 3x novorapid, in m'n buik. Ging soepel, maar de abasaglar 1x in m'n been, zo vaak gehakkel, slaat altijd wel een x op slot. Ik dacht dat het aan mij lag. Dan schiet ie weer los, te[lees meer...] snel dus, en heb ik weer een blauwe plek erbij. Al een paar x aangegeven bij controle. Gaat ze niet op in. De huisarts. Zeer ontevreden, sta vaak te vloeken als ie weer spaak loopt. Ik spuit al 1jaar, 1x per dag, helaas die abasaglar. Het ligt dus niet aan mij.

11-11-2022 | Vrouw | 67

26-10-2022 | Vrouw | 46
Diabetes type 1
De internist bleef maar verhogen tot op 62 eenheden voor het slapen gaan..het doet niks..ik blijf het zeggen...maar nee verhogen verhogen..ben er klaar mee..ik ga naar mijn lichaam luisteren...word alleen maar dikker...ik spuit ook novorapid bij mijn maaltijd... Ben type 1 ...en ze zeggen dat je dan ook verplicht de langwerkende insuline moet gebruiken...maar voor mij gee[lees meer...]n tresiba meer...

25-10-2022 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Zoals al eerder gemeld! De pen schiet soms op slot (geen uitgifte van insuline) In korte tijd al 2 pennen moeten weggooien. Ik begin me nu heel onzeker te voelen als ik weg moet. Neem nu standaard 2 pennen mee voor het geval de pen weer dienst weigert. Heel erg gebruikersonvriendelijk, in de ruim 20 jaar dat ik insuline spuit met Lantus nooit problemen gehad. Maar nu [lees meer...]regelmatig.

22-10-2022 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
Goedendag Beste lezer(es) van Nederland Mijn vrouw heeft diabetisch 2 en spuit daardoor insuline , zij gebruikt de Lantus solostar 3 ml grijze pen. Heel vaak als ik halverwege de vulling ben doet hij het niet meer, ik kan hem dan niet verder indrukken, dus de pen met de overgebleven insuline is waardeloos geworden. Ik pak dan maar weer een andere uit de koelkast en gebruik[lees meer...] die dan maar. Maarrrrrr Wist u dat deze pen van uw eigen risico afgaat € 8,50 per pen en dat u die gewoon weggooit of in de bak doet bij de apotheek. Als ze op zijn dan besteld u weer nieuwe want u heeft hiervoor geen dokters recept nodig, ik heb 2 weken geleden contact opgenomen met het zilveren kruis en uitgelegd waar het over ging dat ze teveel betalen maar ik zou worden teruggebeld door iemand die hier over gaat maar dat is nog steeds niet gebeurd, ik heb zelf het idee dat ze denken dat het wel meevalt maar als ik u zeg dat ik in 2 maanden al 7 stukkende pennen hier heb liggen en dat maal het aantal gebruikers van insuline pennen dan spreek je echt over miljoenen euro's die er te veel betaald worden aan fabrikanten door de ziekenfondsen, dat u het weet. Ik hoop dat ik een hoop mensen de ogen geopend heb Met vriendelijke groet. (RED mijnmedicijn.nl: de tekst is ingekort tot de ervaring zelf )

30-09-2022 | Man | 66
Diabetes type 2
Deze insuline werkt bij mij totaal niet de waardes blijven rondom de 10 soms hoger naar 13

11-09-2022 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
Heb me sinds het gebruik van Abasaglar niet meer zo goed gevoeld ...omdat ik ook Fibromyalgie heb...had ik altijd al veel pijn....maar door de insuline is het erger geworden . Soms het gevoel dat je in brand staat . Jeuk ... Spuitplekken voel je vaak de hele dag nog. Pen weigert heel vaak...

31-08-2022 | Man | 67
Diabetes type 1
Door verzekeraar overgezet van eerdere Lantus; deze pennen liepen ook niet altijd probleemloos, maar was goed mee te leven. Abasaglar-pennen lopen horterig/ schieten vaak per klik' 2 of 3 kliks verder en lopen bijna standaard vast, heb momenteel een exemplaar waarmee ik na een paar dagen ben gestopt. Afwachten maar, hoe de volgende pen injecteert! Ergens in de gebruiksaa[lees meer...]nwijzing wordt wel aangegeven dat je bij haperen rustig door moet drukken, maar geregeld loopt-ie echt vast! Is ook niet te verhelpen door enig heen en weer draaien en dan op resterend aantal weer in te brengen. Echt waardeloos dat deze pen niet inmiddels is vervangen; Novorapid-pennen van Novo Nordisk bijv. lopen echt probleemloos, en zoals eerder gemeld, Lantus ook veel beter.

14-07-2022 | Man | 59
Diabetes type 2
Goedendag, Heb een vraagje aan iedereen over een bijwerking van Abasaglar. Heb het idee dat ik een bijwerking heb met lopen/rennen. Lijk af en toe dat ik val/wegglij sinds ik deze insuline gebruik. Voorheen Lantus,maar geen bijwerkingen. Heeft iemand de zelfde bijwerkingen met lopen? Dan hoor ik het graag ,want dan stop ik er gelijk mee!

07-07-2022 | Vrouw | 37
Diabetes type 2
Weet niet goed of het werkt. Ik spuit de lantus in mijn bovenbeen in de avond, 13 eenheden. Branderig gevoel bij inspuiten wordt tegengegaan wanneer er erg langzaam wordt ingespoten: 2 eenheden spuiten, min. 5 seconden wachten. Ik gebruik de insuline voor diabetes type 2, vanwege een zwangerschapswens en de tabletten slecht voor een embryo/foetus/baby zijn. Ik gebruik de[lees meer...]ze naast snelwerkende insuline.

24-06-2022 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Was gestart met Toujeo omdat het met medicatie niet meer ging (gliclazide metformine en trajenta), maar werkte niet voldoende. In februari begonnen met Ryzodeg 2x p.d zit inmiddels op ochtend 24 eh avond 18 eh. Suikerwaardes zijn een wel beter. Maar gewichtstoename is een nadeel. Vooral buik, maag, baal hier enorm van. Gebruik hiernaast ok nog 1000 mg metformine in de oc[lees meer...]htend en 1000mg in de avond. Ook vind ik de luchtbellen in de pen erg veell. Benieuwd naar meerdere ervaringen, helaas niets te vinden op het internet over deze insuline

Novorapid

02-06-2022 | Man | 77
insuline aspart
Insuline gewijzigd in een ander merk Sanofi Aspart

09-05-2022 | Man | 72
Diabetes type 2
De werkzame stof lijkt O.K. alleen de pen is een hopeloos ding, slecht mee te werken.

22-04-2022 | Vrouw | 45
Diabetes type 1
Ik heb MIDD en een stofwisselingsziekte. Hierdoor maak ik bijna geen insuline meer aan. Lange tijd met orale medicatie kunnen redden (gliclazide, metformine mag ik niet gebruiken ivm mijn stofwisselingsziekte). Helaas werden mijn suikers reeds hoger en onvoorspelbaarder dus overgestapt naar abasgalar. En ik spuit indien nodig bij met Novarapid (deze gebruikte ik al lange[lees meer...]r zonder problemen). Sinds het gebruik van abasgalar krijg ik 10 minuten na inspuiting last van buikpijn die doortrekt richting de nieren. Verder enorm misselijk tot overgeven aan toe. Dit zakt gelukkig na een paar minuten weg. Verder werkt de pen erg slecht en krijg ik hem nooit goed leeggespoten. Werkt wel beter met de naaldjes van Novofine.

08-04-2022 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Ik ben zéér ontevreden over dit product. In het kader van het preverentiebeleid moeten overstappen van Lantus naar Abasglar, maar de pen hapert zeer regelmatig waardoor dit in feite een onbruikbaar product is. Je kunt niet inschatten hoeveel insuline je daadwerkelijk injecteert, er blijft te vaak iets achter in de pen. Klacht ingediend bij Menzis omdat ik terug wil naar La[lees meer...]ntus maar ik vind geen gehoor, terwijl het toch regent van de klachten lees. De apotheker en diabetesconsulent doen hierin ook te weinig naar mijn mening. 'Fijn' dat de zorgverzekering uitmaakt welke medicatie je mag gebruiken. Zeer frusterend.

Insuman Basal

04-02-2022 | Vrouw | 55
insuline isofaan
Diabetes type 2
Waarschijnlijk allergische reactie voor een van de hulpstoffen erin 2 weken gebruikt , vanaf morgen over op levemir ( Hopenlijk gaat dat beter )

08-01-2022 | Man | 54
Diabetes type 2
Door internist van abasaglar naar tresiba overgestapt. Helaas bleek tresiba niets te doen. Mijn suikerspiegel bleef tussen de 15 en 25 schommelen. Dosis over weken verhoogd echter geen resultaat. Nu 3 mnd verder terug naar abasaglar op eigen initiatief. Suikerspiegel nu tussen 6 en 12. Voor mij nooit meer tresiba.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6311)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1586)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)