categorie

Diabetes (suikerziekte) - insulines

Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Diabetes (suikerziekte) - insulines

Ryzodeg

24-06-2022 | Vrouw | 58
insuline degludec / ​insuline aspart
Diabetes type 2
Was gestart met Toujeo omdat het met medicatie niet meer ging (gliclazide metformine en trajenta), maar werkte niet voldoende. In februari begonnen met Ryzodeg 2x p.d zit inmiddels op ochtend 24 eh avond 18 eh. Suikerwaardes zijn een wel beter. Maar gewichtstoename is een nadeel. Vooral buik, maag, baal hier enorm van. Gebruik hiernaast ok nog 1000 mg metformine in de oc[lees meer...]htend en 1000mg in de avond. Ook vind ik de luchtbellen in de pen erg veell. Benieuwd naar meerdere ervaringen, helaas niets te vinden op het internet over deze insuline

02-06-2022 | Man | 77
Insuline gewijzigd in een ander merk Sanofi Aspart

09-05-2022 | Man | 72
Diabetes type 2
De werkzame stof lijkt O.K. alleen de pen is een hopeloos ding, slecht mee te werken.

22-04-2022 | Vrouw | 45
Diabetes type 1
Ik heb MIDD en een stofwisselingsziekte. Hierdoor maak ik bijna geen insuline meer aan. Lange tijd met orale medicatie kunnen redden (gliclazide, metformine mag ik niet gebruiken ivm mijn stofwisselingsziekte). Helaas werden mijn suikers reeds hoger en onvoorspelbaarder dus overgestapt naar abasgalar. En ik spuit indien nodig bij met Novarapid (deze gebruikte ik al lange[lees meer...]r zonder problemen). Sinds het gebruik van abasgalar krijg ik 10 minuten na inspuiting last van buikpijn die doortrekt richting de nieren. Verder enorm misselijk tot overgeven aan toe. Dit zakt gelukkig na een paar minuten weg. Verder werkt de pen erg slecht en krijg ik hem nooit goed leeggespoten. Werkt wel beter met de naaldjes van Novofine.

08-04-2022 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Ik ben zéér ontevreden over dit product. In het kader van het preverentiebeleid moeten overstappen van Lantus naar Abasglar, maar de pen hapert zeer regelmatig waardoor dit in feite een onbruikbaar product is. Je kunt niet inschatten hoeveel insuline je daadwerkelijk injecteert, er blijft te vaak iets achter in de pen. Klacht ingediend bij Menzis omdat ik terug wil naar La[lees meer...]ntus maar ik vind geen gehoor, terwijl het toch regent van de klachten lees. De apotheker en diabetesconsulent doen hierin ook te weinig naar mijn mening. 'Fijn' dat de zorgverzekering uitmaakt welke medicatie je mag gebruiken. Zeer frusterend.

Insuman Basal

04-02-2022 | Vrouw | 55
insuline isofaan
Diabetes type 2
Waarschijnlijk allergische reactie voor een van de hulpstoffen erin 2 weken gebruikt , vanaf morgen over op levemir ( Hopenlijk gaat dat beter )

Tresiba

08-01-2022 | Man | 54
insuline degludec
Diabetes type 2
Door internist van abasaglar naar tresiba overgestapt. Helaas bleek tresiba niets te doen. Mijn suikerspiegel bleef tussen de 15 en 25 schommelen. Dosis over weken verhoogd echter geen resultaat. Nu 3 mnd verder terug naar abasaglar op eigen initiatief. Suikerspiegel nu tussen 6 en 12. Voor mij nooit meer tresiba.

30-11-2021 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Insuline werd alsmaar opgehoogd en bood geen echte oplossing. Diëten hielpen. Ier om af te vallen. In plaats daarvan werd ik alleen maar vetter

Tresiba

28 eenheden per keer

16-08-2021 | Man | 68

18-06-2021 | Man | 45
Diabetes type 1
Geswitched van Novorapid naar Lyumjev. Ik heb zo veel vrijheid terug. Lyumjev is de snelste insuline op dit moment. Eindelijk geen maaltijdpieken en ernstige hypos meer.

Lyumjev

18-06-2021 | Man | 45
insuline lispro
Diabetes type 1
Waanzinnig goede insuline voor mij. Ik wilde dat ik dit jaren eerder had kunnen krijgen. Ik had last van enorme maaltijdpieken en de trage en lange werkingsduur van de novorapid. Lyumjev werkt sneller dan alle andere insulines. Zeker sneller dan de humalog. En doordat het korter werkt heb ik sindsdien geen ernstige hypos meer gehad. Ik spuit het kort na de maaltijd en het [lees meer...]werkt na 12 minuten bij mij. Geen pieken meer. Lyumjev vangt de glucose uit de maaltijd perfect op. Ik spuit heel voorzichtig en minder dan voorheen. Als het te weinig is kun je eenvoudig wat bijspuiten omdat het zo snel werkt. Veel gedoe gehad met de apotheek. De apotheek zegt dat het dezelfde insuline is als de humalog maar dat is niet zo. Ik heb eindelijk een stuk meer vrijheid en minder zorgen. Zo blij mee. Ik kan het iedereen aanraden!

16-06-2021 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Door verzekeraar plotseling overgezet van Lantus op Abasaglar. Ik moest steeds meer gaan spuiten. Van 18eh Lantus naar 38eh Abasaglar. Dagelijks een pijnlijk/ dof hoofd en steeds hogere suikers ondanks verhoging vd dosis. 5 kilo aangekomen welke er nauwelijks weer af gaan. Nu plotseling zonder bericht weer over op de Lantus. Hoofdpijn is weg en de dosis in een maand ver[lees meer...]laagd van 38eh naar 33eh. Ik heb het destijds maar klakkeloos geaccepteerd, maar zal dit een volgende keer niet zomaar meer laten gebeuren!

28-05-2021 | Man | 71
Diabetes type 2
Zo als altijd proberen ze iets goedkoper te geven (.....). Als het niet makkelijk gaat kan het ook de goedkopere naaldjes zijn probeer de novofine naalden andere zijn pijnlijk en passen niet goed (RED. Mijnmedicijnen.nl: verkorte tekst - alleen eigen ervaringen met medicijnen doorgegeven)

24-05-2021 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
De pennen/kwikpen Abasaglar van Lilly loopt inderdaad regelmatig vast. Ik stel in maar tijdens injecteren weigert de pen. Naaldje eraf, aantal keren goed heen en weer draaien, nieuw naaldje erop en dan rest nog injecteren. Het mechanisme is mijn inziens niet goed. Gooi dus niet weg maar goed geen en weer en terugdraaien. Dan lukt het weer. Desalniettemin ben ik niet tev[lees meer...]reden over deze Abasaglar kwikpen van Lilly. De Novorapid pennen nooit problemen mee. Ik heb het aan de apotheek verteld maar die doen er helaas niks mee. Dus fabrikant, doe er wat mee! Het mechanisme is niet goed!!

21-05-2021 | Man | 49
Diabetes type 2
Ik gebruik al 7 jaar Abasaglar en heb er nog geen problemen met gehad. Misschien moet je eens proberen een ander type injectienaaldje gebruiken, want hierin bestaan verschillende soorten. (misschien teveel tegendruk) Ik gebruik voor zowel Humalog 3X daags als Abasaglar 1X avond de kwikpen van LILLY.

14-05-2021 | Man | 77

Artrose

Toujeo

20-04-2021 | Man | 78
Suikerziekte (type 2)
Ongeveer 1jaar in gebruik veel gewicht toename.

Bydureon

12-04-2021 | Vrouw | 55
exenatide
Diabetes type 1
Ik heb niet echt het gevoel dat het veel verbetering brengt. Geen gewicht verloren. 2E Toujeo kunnen minderen maar dat maakt het verschil niet echt. Humalog is zelfde gebleven. Gebruikte voordien Victoza maar zoveel bijwerkingen van maag en darmen dat ik daarmee ben gestopt....gevolg....kilo's vlogen eraan, maar nu dus niets af met Bydureon. Nee vind het echt geen meerwaar[lees meer...]de.

08-03-2021 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
De inhoud van het middel werkt goed, als het eruit komt. De insuline zit in een voorgevulde pen, die met een schroefdraad kan worden ingesteld. Ik heb nu al een aantal keren gehad dat er kennelijk iets verschuift/afbreekt en dan is de pen niet meer in te stellen. Dan heb ik dus nog een pen (gisteren bijna vol, slechts 1 dosis eruit) en die kan ik weggooien. Ik kan dan w[lees meer...]el weer een nieuw doosje halen, maar dat kost mij weer de ter hand stellingskosten. In het verleden had ik Lantus, daar heb ik dit probleem nooit gehad. Ben ik de enige met dit probleem?

17-01-2021 | Man | 64
insuline glargine
GOEDENDAG IB BEN SUIKERPATIENT MET GEBRUIK VAN 2 SOORTEN INSULINE NOVORAPIT SNELWERKEND EN INSULATAAR LANGWERKEND MAAR MET NAME INSULATAAR WERKTE BIJ MIJ NIET ERG GOED . MIJN SUIKER LOOPT OP NAARGELANG DE UREN VERSTREKEN STEEG MIJN SUIKER .DUS IN OVERLEG MET HUISARTS DIABETIS VERPLEEGKUNDIGE . OVERGEGAAN NAAR ABASAGLAR 100. DEZE WERKT BIJ MIJ WEL 24 UUR PER DAG .IK GE[lees meer...]BRUIK OOK NOVORAPIT KORTWERKENDE INSULINE .IK SPUIT SMORGENS BIJ ONTBIJT NOVORAPIT SNELWERKEND .DAN NA 20 MIN SPUIT IK ABASAGLAR .EN EIGENLIJK HEB IK VOORAL EEN MOOIE WAARDE ONGEVEER 6 A 7 DE GEHELE DAG .MAAR SMORGENS MEESTAL NA RUIM EEN UUR HYPHO IK HEB OVERLEG GEHAD GISTEREN MET EEN SUIKERVERPLEEGKUNDIGE .DIE ZIJ OVELEG MAAR MET DE HUISARTS ONDERSTEUNING . NU DENK IK ZELF DAT IK MIJN INSULINE SPUIT MOMENTEN TE KORT BIJ ELKAAR . DUS DE BIJ DE SOORTEN .HEEFT ER IEMAND HIER ERVARING MEE EN MIJN VRAAG KAN IEMAND MIJ EEN GOED ADVIES GEVEN MET BETREKING TOT GEBRUIK .HET IS NU ZONDAG EN ZOU WILLEN VRAGEN KAN U MIJ ADVIES GEVEN BUVOORBAAT HARTELIJK DANK (Red. : de privé gegevens worden nooit doorgeven - contact via de site mogelijk)

03-01-2021 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Prima medicatie alleen bleef slecht ingesteld

31-12-2020 | Vrouw | 75
insuline glargine
Indrukken van de pen is stug. 3keer een half volle pen weg gegooid omdat de drukknop vast zit.

10-04-2020 | Vrouw | 72
Diabetes type 2
direct na eerste gebruik hevige pijnen in linkerbeen. Voelt als een ontsteking van voet tot heup. Soms ook aan rechterkant. Erger 's nachts (ik spuit 's avonds) Daardoor heel slecht slapen en overdag erg moe. Ook hoofdpijn rechts met een gevoel alsof mijn oog niet meer in de holte zit.

17-02-2020 | Man | 68

Apidra

17-02-2020 | Man | 68
insuline glulisine

11-02-2020 | Man | 63
Diabetes type 2

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5684)
Anticonceptie - overig (4185)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2916)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2621)
Pijn - morfine-achtigen (2383)
ADHD - psychostimulantia (2344)
Pijn (2142)
Verslavingsziekten (2138)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1492)
Angststoornissen (1376)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1350)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1316)
Depressie - antidepressiva TCA (1148)
Antibiotica - urineweginfectie (1118)