Bydureon

exenatide

Diabetes type 1 (1 mening)

Lantus (62 meningen)
Novorapid (35 meningen)
Levemir (14 meningen)
Humalog (11 meningen)
Insulatard (9 meningen)

17-07-2018

Suikerziekte (type 2)

Sinds twee jaar gebruik ik bydureon voor suikerziekte type 2. (ben resistent voor insuline en gebruik daarom 1x per week bydureon) Opzich redelijk tevreden over product. Verder geen bijwerkingen volgens mij. Groei wel wat, maar dat terzijde. voor een maand terug is er een verandering in het product geweest. Daar waar ik eerst de spuit moest samenstellen, hebben ze nu een k[lees meer...]ant en klare pen. Echter heb ik het gevoel dat de naalden dikker zijn geworden. Ik kan het op de verpakking nergens terug vinden, om dit te controleren, omdat de taal op de verpakking in het vermoedelijk zweeds staat. Als je zegt het product komt uit griekenland geloof je het ook, gezien de letter en tekens. De handleiding binnen in de verpakking is wel in het nederlands gelukkig. Ik ben niet tevreden omdat het product in buitenlandse verpakking zit. En ben ergens ook argwanend omdat ik zo niet kan zien wat ik nu gebruik en over de kwaliteit en stoffen verhoudingen maar te zwijgen. Hebben meer mensen hier last van of ben ik de enige? Eigenlijk wil ik geen pen, maar de apothekers assistente verteld mij dat die uit de handel zijn. Wat mij ook geen goed gevoel geeft omdat ik dat ook niet kan controleren. Ondertussen zit ik met pijnlijke blauw/gele plekken op mijn buik. Wat kan ik hieraan doen? en bij wie moet ik aan kloppen? Heb het gevoel, dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd. (contact gehad met huisarts/verzekering en apotheek).
11-10-2017

Diabetes type 2

Ik gebruik byetta sinds 2014. Begon met metformine, lastig in te stellen en misselijkheid. Insuline, gigantische gewichtstoename. Byetta, 50 kg afgevallen door geen eetlust. Geen probleem, soms wat misslijk. Bydureon in 2 maanden 16 kg aangekomen. Terug naar byetta. Weer afgevallen (gewicht nu stabiel), kan haast niets eten, vieze smaak en vind alles vies ruiken. Ben bang [lees meer...]om met byetta te stoppen en aan de insuline te moeten en weer aan te komen. Volgens de specialist houd ik dit probleem zolang ik byetta blijf gebruiken. Wie kent een middel waar ik niet zo beroerd van word?
23-07-2017

06-02-2017

Suikerziekte (type 2)

Voor de 2e keer moeten starten met Bydureon, nadat ik in eerste instantie alle medicijnen door een veranderde voeding kon laten staan. Waar ik de 1e keer nauwelijks bijwerkingen had (op wat misselijkheid na) heb ik nu behoorlijk wat bijwerkingen. Het begon met opgezette maag die vaak hard en licht pijnlijk wordt, branderig/misselijk gevoel, duizelig, lichte hoofdpijn en wa[lees meer...]zig zien en een merkbare hartslag. Na een paar keer spuiten kwam daar ook een pijnlijk, drukkend gevoel op mijn ribben bij dat doortrekt naar mijn rug. Een soort spierpijn…… De hoofdpijn, duizeligheid en het wazig zien zijn wel over gegaan. Omdat niet alle zaken als bijwerking staat aangeschreven heb ik een echo en bloedonderzoek gehad maar ik ben gewoon gezond. Dus nu besloten toch maar weer even te stoppen om te kijken of alles wegtrekt.....
01-07-2015

Diabetes type 2

ik gebruik bydureon al 3 jaar, sinds 3 weken heb ik rillingen en verstijvingen die beginnen in de linkeronderlip, linkerborst en arm, met mijn hand kan ik niks vastpakken, het voelt zoals verdoving bij de tandarts. Ik heb een mri, een eeg (24uur), een vatenonderzoek en een hersenonderzoek gehad. De aanvallen duren steeds langer zelfs 1 uur. Ik word steeds banger en onze[lees meer...]kerder, ik ben nu 65 jaar.
11-02-2015

Overgewicht 12 kilo afgevallen
21-08-2014

Diabetes type 2

ik gebruik nu 2 jaar bydureon ik heb meninge keren geprobeerd om in mijn been te prikken in mijn buik hen ik nergens last van maar ik mijn benen vreselijke pijn bij het prikken en ik houd heel lang een vreselijke dikke bult over die wel een week blijft zitten dus ik blijf lekker in mij buik prikken ik ebn er niks van afgevallen maar ja jammer dan ik ben er wel heel b[lees meer...]lij mee dat ik maar 1 keer per week prik
23-06-2014

Diabetes type 2

Heb nu 3/4 jaar de spuiten gekregen. Moet ze zelf zetten en gewisseld tussen onderbuik en bovenbenen. Krijg op de benen dikke knobbels die weken blijven zitten. In de buik zijn het kleinere knobbeltjes die ook lang blijven. Ik vind het puiten heel vervelend en soms is de prik pijnlijk en komt er veel bloed vrij. Soms moet ik hem opnieuw zetten op een andere plaats. Ook een[lees meer...] keer gehad dat de naaald verstopte en er gewisseld moest worden. Maakt het spuiten allemaal vervelend. Als ik 's morgens spuit ben ik twee keer ziek geweest. Misselijk gevoel moet braken en een totaal niet lekker gevoel. Zo van een aankomende griep. Is na een dag weer over. Nu heb ik weer een probleem. Een oude spuitplaats op het been is opgezwollen ter grootte van een ping-pong bal. De omgeving ter grootte van een hand was pijnlijk en warm. Dit heeft een aantal dagen geduurd en de warme plek zakte naar beneden. De knobbel zit na twee weken er nog steeds. Sinds gisteren weer een nare ervaring. Ben door een insct gestoken en mijn arm is enorm opgezwollen en warm. Er komen witte bloedlichaampjes uit de steekplaats. Het lijkt erop dat mijn afweersysteem een beetje op hol is geslagen. Het medicijn werkt immers op de cellen. Dit bevalt me niet en zal het binnenkort met de specialist bespreken. Maar ja, de andere optie is insuline spuiten en daar kom je ook niet meer van af. Ik ben trouwens niets afgevallen, terwijl ik lees dat je van dit middel afvalt! Bij mij niet, ben eerder nog bijgekomen. Jammer.
15-04-2013

Diabetes type 2

ik vind het een heel fijn medicijn alleen ik prikte tot voor kort in mijn buik had ik geen last van ik heb het nu twee keer in mijn been gedaan maar dat doet vreselijk zeer de naald inbrengen en de vloeistof heeft iemand de zelfde ervaring
14-04-2013

Diabetes type 2

ik gebruik sinds twee maande bydureonen ben best wel tevreden en ook nog eens 4 kilo afgevallen dat is toppie maar ik prik steeds in mijn buik gaat heel goed maar nu heb ik twee keer in mijn been geprikt en als ik de naald erin doe doet dat vreselijk zeer ook de vloeistof inspuiten doet heel erg zeer heeft iemand misschien ook deze ervaring
04-09-2012

Diabetes type 2

Ik gebruik Bydureon al een geruime tijd en ben ook zeer tevreden. Mijn suikerspiegel is nog nooit zo goed geweest. Alleen de levering gaat niet altijd even vlot. Nu weer (en is al de 2e keer) is bydureon niet leverbaar. Moet dus even iets anders gaan gebruiken (victoza). Dit is een heel groot nadeel vind ik. Kan het ook g=in geen enkel andere apotheek krijgen.
13-08-2012

Diabetes type 2

Ben vanaf begin december 2011 begonnen met Bydureon en gestopt met insulline en ben reeds 24 kilogram afgevallen (GEEN vocht opeenhoping meer),dit alles i.o.m.internist. Voel me uitstekend en maar 1x per week een injectie plaatsen en de bloedsuikerwaarden zijn in orde.
30-07-2012

Diabetes type 2

Prima middel: werkt tweevoudig. Hongergevoel valt weg en het zorgt voor meer insuline in het bloed. Voel me prima, meer energie. En dat met maar 1 injectie per week. Had vroeger insuline, maar teken echt voor bydureon :)
16-07-2012

Diabetes type 2

Ik heb anderhalf jaar Victoza gebruikt, ben hiermee bijna 30 kilo afgevallen. Sta nu al een half jaar stil op die 106 kilo en wil maar niet verder afvallen. De arts schreef mij Bydureon voor, zodat ik nog maar 1 keer per week moet spuiten en wellicht weer meer ga afvallen. Maar jeetje!!!! Wat een koppijn en duizeligheid!!!!
14-07-2012

Diabetes type 2

ook misselijk geweest de eerste twee weken , derde week heb ik twee dagen plat gelegen van de hoofdpijn , overgeven en diaree. nu weer aan de beterende hand
19-05-2012

Diabetes type 2

in de eerste week veel hoofdpijn gehad, en weinig kunnen eten, in de tweede week kwam daar hevige diarree bij, maar de verminderde eetlust bleef en dat vind ik een prettige bijwerking... kortom een heftig medicijn, waarvan ik hoop dat ik er aan ga wennen...

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum