Ervaringen met Toujeo

Levemir (14 meningen)

20-04-2021 | Man | 78
insuline glargine (300/ml)
Suikerziekte (type 2)
Ongeveer 1jaar in gebruik veel gewicht toename.

07-06-2023 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
Ik was zeer tevreden over Toujeo maar de DB VP wilde me toch op Tresiba instellen en had niet verwacht dat Tresiba zo veel ernstige bijwerkingen zou hebben. Toen mijn klachten zo heftig waren en diagnose acute bronchitis kreeg met crepitaties in de longen ben ik gericht op zoek gegaan wat de oorzaak is en vond ik twee publicaties op NCBi die de relatie met Tresiba toonde[lees meer...]n. Geschrokken ben kk vandaag in overleg met huisarts gestopt en weer overgestapt op Toujeo, nu hopen dat ik snel zal herstellen.

16-08-2017 | Man | 64
insuline glargine (300)
Diabetes type 2
Geweldig mooie insuline: hiervoor gebruikte ik Abasaglar (ook insuline gargine, echter 100e/ml). Door de hoeveelheid per injectie had ik regelmatig last van spuitplekken. Doordat Toujeo veel geconcentreerder is (300e/ml) is hier veel minder vloeistof nodig om dezelfde hoeveelheid insuline te krijgen. Ik heb met Toujeo nog nooit een spuitplek gehad (ik gebruik 40e per dag).[lees meer...] Toujeo heeft ook geen bijwerkingen als hypo opgeleverd, terwijl de nuchtere glucosewaarde netjes geregeld is (op een heel enkele uitzondering na tussen 5,0 en 7,0 mmol/l). Het is wel noodzakelijk om zorgvuldiger te zijn met spuiten. Door de hoge concentratie is het makkelijker om te weinig te spuiten (zoals ik in het begin merkte). Sinds ik zorgvuldiger ben omgegaan met de Toujeo is mijn glucoseniveau netjes onder controle. Eigenlijk heeft Toujeo maar één nadeel: de verpakking neemt veel ruimte in doordat er maar drie spuiten in een doosje zitten, waar Abasaglar 5 spuiten in een evengrote doos verpakte.

12-07-2023 | Man | 63

insuline glargine (80)
Artrose

17-11-2018 | Vrouw | 38
Diabetes type 1
Na jarenlang gebruik van de lantus, in overleg overgestapt naar de toujeo. Het werkt eigenlijk net zo goed als de lantus (was daar niet super ontevreden over) tijdens het gebruik van de lantus had ik vaak last van nachtelijke hypos welke zouden verminderen met het gebruik van de toujeo, en eerlijk is eerlijk; tot op heden nog kaar een keer gehad. Met de lantus had ik het a[lees meer...]l meerdere keren gehad! Ook een prettige bijkomstigheid is dat de concentratie sterker is, dus minder vloeistof te moeten injecteren. Ik kreeg van de lantus ondanks het wisselen toch infiltraten in mijn benen, dus dit is mooi meegenomen. Het is ongeveer 1/3 van de hoeveelheid die je van lantus injecteerd. Echter moet je er wel op letten dat je de naald voldoende lang in je been houd. Ik doe ongeveer 15 seconden. Dit omdat als er een druppeltje terugvloeit uit je been dit gelijk aanzienlijk wat eenheden insuline zijn!