Ervaringen met Tresiba

insuline degludec

Diabetes type 2 (6 meningen)

Lantus (70 meningen)
Novorapid (43 meningen)
Abasaglar (31 meningen)
Bydureon (22 meningen)
Levemir (14 meningen)

07-06-2023 | Vrouw | 65
insuline degludec (3ml)
Diabetes type 2
In april 2023 ben ik van Toujeo op Tresiba overgestapt, die zou beter voor me zijn, hoewel ik prima tevreden was en geen klachten of bijwerkingen had, maar na paar weken kreeg ik een heftige hoest met veel purulent slijm, soms tot kokken toe moest ik hoesten, was doodop, intercostale spieren (ademhalingsspieren) waren zo pijnlijk en ik kon niet meer liggen en sliep recht[lees meer...]op tegen kussens dus slapen was drama. Geen medicijn hielp, werd steeds benauwder dat ik bij spoed arts terecht kwam. Diagnose acute bronchitis en rhinititis en crepetaties in de longen. Gezocht in de wetenschappelijke publicaties en vond daar dat dit volledig bekend is, maar waarom staat dat dan niet in de bijsluiter of niet in Farmacotherapeutisch Kompas? Dit heb ik ook al gemeld bij LAREB.

26-10-2022 | Vrouw | 46
insuline degludec (62)
Diabetes type 1
De internist bleef maar verhogen tot op 62 eenheden voor het slapen gaan..het doet niks..ik blijf het zeggen...maar nee verhogen verhogen..ben er klaar mee..ik ga naar mijn lichaam luisteren...word alleen maar dikker...ik spuit ook novorapid bij mijn maaltijd... Ben type 1 ...en ze zeggen dat je dan ook verplicht de langwerkende insuline moet gebruiken...maar voor mij gee[lees meer...]n tresiba meer...

08-01-2022 | Man | 54
insuline degludec (30)
Diabetes type 2
Door internist van abasaglar naar tresiba overgestapt. Helaas bleek tresiba niets te doen. Mijn suikerspiegel bleef tussen de 15 en 25 schommelen. Dosis over weken verhoogd echter geen resultaat. Nu 3 mnd verder terug naar abasaglar op eigen initiatief. Suikerspiegel nu tussen 6 en 12. Voor mij nooit meer tresiba.

17-05-2018 | Vrouw | 68
insuline degludec (100ie)
Diabetes type 2
Enige tijd, 2 jaar, gebruik Tresiba, 1 maal per dag, 44 eenheden. Volgens info moet de Tresiba de suikerwaarde meer dan 24 uur gelijk houden, maar tegendeel is waar. De injectie vindt s'avonds voor slapen plaats, maar tijdens de nacht gaat de suikerwaarde omhoog, soms wel 4 a 6 punten. Volgens mij klopt dit niet.

24-07-2017 | Man | 75
insuline degludec (70)
neusloop, longontsteking

07-10-2023 | Man | 61
insuline degludec (4)
Terug naar Lantus. Ben bijna 50-jaar type 1 diabeet die moeilijk instelbaar ben. De eerste 35 jaar met mix insuline gewerkt. Met Novo insuline helemaal niet instelbaar en gebruik Lilly. Gebruik tegenwoordig Humalog die ik 4x per dag injecteer (geen pomp gebruiker) en heb/had mooie bloedglucose waarde 6,7. Sinds ik de 60 jarige leeftijd heb gepasseerd, gaan hormonen anders [lees meer...]werken?, alleen maar nachtelijke hypo 's 6-8 maal per nacht met Tresiba 8 eenheden en getracht door minder eenheden uit mijn hypo 's te blijven dat ik sinds april 2019 gebruik. Deze injecteer ik niet meer voor het slapen gaan maar om 03:00 in de nacht daar ik geen nachtelijke hypo meer wil hebben. Tegen wil en dank in te moeten eten of suikervervangers tot mij nemen accepteer ik niet. Dalingen van 13 naar 4,5 (ingestelde hypo alarm) is niet tegen op te boksen en vandaar terug naar de Lantus. Dat naar 03:00 de hormonen wordt opgestart waar onder de insuline productie en hoge bloedglucose waarde tot gevolg heeft kunnen of wil de zorgprofessionals niet begrijpen of hebben hierover te weinig kennis daar zij weinig tot geen begrijpen van de bijwerkingen van hypo of hyper daar zij deze ervaring nooit hebben opgedaan. Dit is mijn reden om terug te gaan naar de Lantus die weinig tot geen bijwerkingen heeft zoals hypo 's.

26-11-2018 | Man | 64
insuline degludec (44)
De Tresiba gebruik ik nu vijf maanden daarvoor gebruikte ik Lantus. Van de Tresiba gebruik ik tussen de 44 en 48 eenheden bij de Lantus was dat 52-56 eenheden. De langwerkende insuline spuit ik om ca. 23.00 uur. De kortwerkende Humalog spuit ik voor elke maaltijd. Tijdens het sporten merk ik een groot verschil bij het gebruik van Tresiba t.o.v. de Lantus. Ik ben een fe[lees meer...]rvent fietser zowel op de racefiets in de zomermaanden als ook op de cyclo in de wintermaanden. De duur van een fietsactiviteit kan tussen de 3 uur en 5 uur in beslagnemen en ik start meestal ’s morgens ca 9.30uur. De maaltijd die ik ongeveer anderhalf uur van te voren tot mij neem bestaat uit drie sneetjes brood. In de Lantus periode moest ik ook altijd 2 eenheden Humalog bij spuiten om te zorgen dat aan het eind van de sportactiviteit de bloedsuikerwaardes voldoende waren gedaald en dit lukte ook nog niet altijd. Nu met de Tresiba spuit ik geen Humalog bij en moet ik de avond voor een sportactiviteit al minder langwerkende Tresiba spuiten om te voorkomen dat ik tijdens het fietsen een hypo aanval krijg en ik moet extra suikersnoep meenemen om de eventuele hypo weg te werken. Het heeft een tijd geduurd om hier aan te wennen en ben nog steeds bezig om de juiste balans te vinden. Ik ben daarom ook zeer benieuwd naar ervaringen van andere Tresiba gebruikers.

24-01-2023 | Vrouw | 61
insuline degludec (6)
Diabetes type 1
Werkt heel goed bij mij, mijn waardes gingen flink naar beneden alleen het heeft wel een sterke geur wat wel vervelend is, met inspuiten heb je er geen last van maar wel de naalden en de druppels wat ruikt als je het hebt gebruikt Verder heel tevreden mee

07-10-2021 | Vrouw | 55
insuline degludec (100)
54 eenheden per dag

09-04-2017 | Man | 54
insuline degludec (3ml)
Diabetes type 2
Kan er nog niet veel van zeggen, omdat ik het nog zo kort gebruik.