Ervaringen met Betahistine

Duizeligheid (38 meningen)
Ziekte van Menière (32 meningen)
Evenwichtsstoornis (19 meningen)

Flunarizine (3 meningen)
Primatour (2 meningen)

12-09-2010 | Vrouw
Meniere
Ik merkte geen effect, helaas...

16-07-2010 | Vrouw
Ziekte van meniere
helpt bij hevige aanvallen, dan moet dosis opgedreven worden naar 3 x 16 mg /dag , maar voorkomt geen aanval bijwerking vermoeidheid. Ik neem dit reeds meer dan 5 jaar in tesamen met rivotril en dytenzide

13-07-2010 | Vrouw
Duizeligheid
Al sinds mijn negende, toen ik voor het eerst ongesteld werd, was ik elke dag duizelig, tot op de dag vandaag heb ik dit nog steeds. Er is nooit onderzocht of ik meniere heb, maar aan de hand van de symptomen weet ik dat ik het heb :-S Soms heb ik hele zware aanvallen, of oorsuizen, piep in mijn oren, en dan de duizeligheid, veel mensen geloven me helaas niet. Gelukkig hee[lees meer...]ft de huisarts me drie jaar geleden betahistine gegeven. Als ik het braaf elke dag inneem, ben ik veel minder duizelig en voel ik me veel helder. Je word er alleen een beetje suf van, maar het werkt wel goed.

30-05-2010 | Vrouw
Positieduizeligheid
de klacht word wel wat minder maar gaat niet weg

22-02-2010 | Vrouw
Extreme duizelingen
Maagklachten zoals voeding die omhoog komt, steken, braakneigingen en misselijkheid en darmwinderigheid.

29-12-2009 | Vrouw
Duizeligheid
Na ongeveer driekwart jaar naar oorzaken zoeken heb ik nu dit middel voorgeschreven gekregen. Na een week of drie begon het te werken en heb ik nu weinig last meer van duizeligheid. Het is nog niet helemaal weg maar ik ga weer met een wat geruster hart de deur uit. Mijn klachten waren door de dag heen een constant gevoel van onzeker op mijn benen staan en een zweverig gev[lees meer...]oel in mijn hoofd. Daarnaast had ik af en toe fikse aanvallen van duizeligheid tot braken toe waarbij ik dan regelmatig de hele dag ziek op bed lag.

24-12-2009 | Vrouw

16-08-2022 | Man | 72
Ziekte van Menière
Sterke draaiduizeligheid. Frequentie 2 tot 3 maal per week. ,Duur ca 5 tot 6 uur. Diepe slaap , transpiratie en overgeven. Zowel s’nachts als plotseling overdag. Diverse kno onderzoeken gehad. Uiteindeljk gestart met betahistine 3x daags 1 tablet van 16 mg. Waarschijnlijk Meniere.,Na 14 dagen begon het medicijn te werken en ben nu sinds 2 weken vrij van duizeligheids aan[lees meer...]vallen. Tot nu toe voor mij zeer effectief gebleken. Benieuwd hoe lang de aanvallen wegblijven.

05-07-2019 | Man | 29
Misselijkheid
Na jarenlang met een verstopte buis van Eustachius te hebben gekampt, eindelijk eens buisjes laten plaatsen. Mijn leven was goed leefbaar, was gelukkig, alleen sneller last van keelpijn en slijm door de verstopte buisjes van Eustachius. Oren zaten ook potdicht maar daar was ik al aan gewend en ervaarde er ook geen problemen mee. Met volle moed en mezelf overhalend dat ik m[lees meer...]isschien toch beter kan worden en genezen toch buisjes laten plaatsen. Na de operatie, het plaatsen van buisjes (3 weken half geleden) heb ik last van misselijkheid, oren die weer toeklappen. Al een aantal aanvallen gehad waarbij misselijkheid mij gewoon overvalt (tijdens het winkelen, bij nacontrole bij de KNO,...) Deze misselijkheid blijft zeker 3 a 4 dagen aanwezig. Woensdag was het weer zover en heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen van de HA. Ziekte van Meniere kan ik uitsluiten denk ik want draaiduizelig ben ik niet. Misschien is de optie om de buisjes terug uit te halen en gewoon terug verder leven met de ongemakken die ik voorheen had beter, want die verbleken met hetgeen ik nu ervaar. Ik voel me echt depressief en hoop dat ik gewoon terug mijn oude leventje kan oppikken zonder enige kwaaltjes.

16-02-2019 | Man | 35
Duizeligheid
Voelde me al geruime tijd duizelig en draaierig. Dit alles is mogelijk te verwijten aan een zware midden/binnenooronsteking die ik begin December 2018 heb opgelopen. Duurde 4 weken voordat het helemaal hersteld was. Wel ben ik voor 40 procent doof aan mijn rechter oor en heb ik er oorsuizen aan overgehouden. Ik slik dit middel nu 4 dagen, en de bijwerkingen zijn heel erg m[lees meer...]ild, tot bijna geen. Dus het is best een prettig middel. Ook heeft het nauwlijks interacties met andere medicijnen (alleen anti histamines dan). Ik merk nu al lichtelijk verbeteringen, maar ik geef het nog een maand voordat ik het pas echt goed kan beoordelen. Dit medicijn heeft namelijk tijd nodig is mij verteld (minimaal 1 week tot 1 maand?) Maar goed. Ik slik nu 3x daags 16mg met in de hoop dat als het echt gaat werken, ik naar 3x daags 8mg kan en/of mag. Wel jammer aan dit medicijn is dat het een korte half waardetijd heeft en een korte piek heeft. Dus vermoedelijk is 5x per dag 8mg iets beter. Althans, denk ik. We zullen zien of mijn duizeligheid en draaierigheid komende weken en of/of maanden zal verbeteren. Ik denk het wel, althans hoop ik!

20-11-2018 | Man | 51
Ziekte van Menière
Ik kreeg plots aanvallen van duizeligheid en mijn linkeroor gaf het gevoel alsof er met een wattenstaafje ingedrukt werd. De huisarts stuurde mij door naar een KNO arts. Die arts kwam na onderzoek tot de conclusie dat ik de ziekte van Ménière had. Hij schreef 3 x daags 16 mg Betahistine voor . De eerste twee maand geen merkbaar effect maar ook geen bijwerkingen. Daarna [lees meer...]dempte de duizeligheid enigszins , de druk op mijn linkeroor bleef inclusief een irritante pieptoon. Nu na een jaar gebruiken is de duizeligheid 80% verbeterd alleen bij snelle bewegingen van mijn hoofd schokt het beeld heftig na en lokt het de duizeligheid uit, gelukkig is een aanval tegenwoordig van korte tijd ( 10 tot 30 minuten ) Geregeld hoor ik nog steeds in beide oren een hoog pieptoon met druk gevoel. Het medicijn werkt zonder bijwerkingen, maar tzt toch maar met de specialist om tafel voor een verhoging van de dosis zodat het effectiever kan zijn.

18-09-2018 | Man | 76
Duizeligheid
Aanval van Meniere-achtige verschijnselen, ernstige evenwichtsstoornis, misselijk, oorafwijkingen etc.

30-03-2018 | Man | 61
betahistine (24mg)
Na een legionella besmetting op een vlucht naar Turkije, opgenomen in het Bascent university hospital te Alania, had 41 gr koorts. Was even tricky. Speciale antibiotica kuur gemaakt ivm resistentie. Na ontslag zelfde avond weer opgenomen met een oorsuizen en draaierigheid, tot omvallen toe. Nog 2 maal opgenomen voor onderzoeken en toen o.a. Bethahistine voorgeschreven g[lees meer...]ekregen was na denk 1 dag van mijn Meniere bevrijd. Mijn oorsuizen bleef helaas. Door een specialist doorverwezen naar Kentalis voor verdergaand onderzoek, waaruit Tinitus bleek, nu Tinitusblokkers in de vorm van gehoor apparaten met frequentie blokkeren. Betahistine was voor 1 jaar, maar na beëindigen binnen 1 dag effect terug, ook afbouwen geen optie. Ben erg blij met dit medicijn en de werking.

11-08-2017 | Man | 75
Ziekte van Menière
na in 2010 2 maal een hevige aanval van duizeligheid en misselijkheid te hebben gehad via de huisarts naar de kno arts, na uitgebreid onderzoek de diagnose meniere vastgesteld. Huisarts schreef me 3 maal daags betahistine 2HCL Accord voor. 2 dagen na de eerste inname van de medicatie kreeg ik nog een aanval, maar lang niet meer zo hevig als de vorige keren, heb nu al 6 jaa[lees meer...]r geen aanvallen meer gehad en ervaar ook geen bijwerkingen. Ben dus zeer tevreden, kan en mag weer autorijden, fietsen etc.

15-04-2017 | Man | 55
Duizeligheid
Voorgeschreven door KNO na een problemen met evenwichtsorgaan in rechteroor. Medicatie zou ondersteunend zijn voor het genezingsproces. Ervaar na meer dan een maand nog steeds geen beterschap en heb telkens na inname meer duizeligheid en een verward gevoel, concentratie storingen, vermoeid, algemeen slecht gevoel en gestresseerd. Voor mij is deze medicatie zeker geen hulp.

14-03-2017 | Man | 36
Ziekte van Menière
De medicijnen kreeg ik voor geschreven ivm met de ziekte van ménière. Ik persoonlijk merk totaal geen verschil met of zonder medicijnen. De bijwerkingen kreeg ik wel cadeau van deze pillen. In het begin de eerste maand had ik veel uitslag op mijn rechter kant van me gezicht. Dit is wel minder geworden. Daarnaast ben ik mentaal snel leeg en slaap me wat af op een dag, wat l[lees meer...]ast van me maag en darmen wat met maagbeschermers onder controle is. Ik zit grootte vraagtekens bij dit medicijn, het zal best kunnen werken bij sommigen, maar ik heb er geen baat bij.