Ervaringen met Betahistine

Duizeligheid (38 meningen)
Ziekte van Menière (32 meningen)
Evenwichtsstoornis (19 meningen)

Flunarizine (3 meningen)
Primatour (2 meningen)

04-06-2013 | Man | 53
Auto-immuunziekte
Ik had enkele maanden een verstopt er oor met suizen dub naar de huisarts om mijn oor ui te laten spuiten maar mijn oor was schoon . Toen naar de kno,een MRI om brughoektumor uit te sluiten en die is uitgesloten toen betahistine die mijn oorsuizen wel verminderde maar niet weg en als de pillen na zo. 'N 5 uur zijn uitgewerkt suist het weer volop. Lig er wakker van. Toen do[lees meer...]orverwezen naar reumatoloog. Mogelijk vasculitis In binnen oor agv syndroom van sjogren. Stootkuur prednisolon. Bijwerkingen: slapeloosheid( de nachten zijn lang....erg lang) moeilijker ter been zijn en val risico en veel transpireren. En ja hoor 's nachtslot op weg naar wc val ik lelijk op mijn schouderlang schouder uit de kom en klein fractuurtje in bovenarms .na spoedoverleg met reumatoloog is de dosering prednisolon verminderd van 30 mg naar10 mg. Vandaag de eerste inname en ben benieuwd. Dit alles Begon met een verstopt oor dacht ik maar zit nu op de bank met arm in mitella en een -wel-minder suizend oor

08-11-2011 | Man | 53
Evenwicht stoornissen
Ik neem dit medicijn nu 4 jaar. Had steeds spierpijnen in de benen. Werdt sinds mijn 37jaar getest op spieren enz .. , totdat ik merkte dat mijn gehoor aan een zijde doffer geluid gaf dan ander oor. Toch werd mijn gehoor elk jaar getest en goed bevonden wat het geluid betreft. Op mijn 49 jaar zei de specialist na onderzoek en scan dat ik waarschijlijk de ziekte van men[lees meer...]iere heb. Ik had evenwichtsstoornissen . Als ik uit de lift kwam was dit nog erger. Als ik ergens hoog moest werken zonder mij vast te houden lukte dit niet. In het begin nam ik 3 maal daags 8 mg. Daarna was voor mij een tablet s'morgens genoeg. Ik ben er tevreden over.

11-03-2011 | Vrouw | 53
opm. 25 mg of 16 mg

05-09-2019 | Vrouw | 54
Evenwichtsstoornis
Ik heb sinds vierenhalf jaar evenwichtsstoornissen, deze medicatie werkt heel erg goed om de hoge pieken te voorkomen.

07-06-2016 | Vrouw | 54
Ziekte van Menière
Het duurt te lang voor ik resultaat heb.

15-04-2017 | Man | 55
Duizeligheid
Voorgeschreven door KNO na een problemen met evenwichtsorgaan in rechteroor. Medicatie zou ondersteunend zijn voor het genezingsproces. Ervaar na meer dan een maand nog steeds geen beterschap en heb telkens na inname meer duizeligheid en een verward gevoel, concentratie storingen, vermoeid, algemeen slecht gevoel en gestresseerd. Voor mij is deze medicatie zeker geen hulp.

11-08-2016 | Vrouw | 55
Evenwichtsstoornis
Had al meer dan een jaar evenwichtstoornissen en mijn gehoor ging achteruit, waardoor ik angstig was om alleen buiten te gaan.

26-08-2015 | Man | 55
Duizeligheid
Na 3dagen nog duizelig, zij het iets minder dan de eerste twee dagen. wel last van hoofdpijn ter hoogte van de sinussen en druk op de ogen en heel slecht slaappatroon. Hoop dat het geen weken meer duurt...Luc

15-05-2012 | Vrouw | 55
betahistine
heb sinds oktober vorig jaar last van aanvallen van ménière, duizelig, overgeven dit duurt een dag maar ik lig 3 dagen op bed en steeds maar slapen, na 3 dagen moet ik nog een dag of 3 bijkomen en weer in mijn dagelijkse ritme komen, ben dus bijna een week er mee bezig. Dit heb ik om de 4 week, dus de tussen liggende 3 week heb ik een normaal leven maar je bent constand b[lees meer...]ezig met de ziekte, ik neem 3 keer 2 tabletten in en mag ook geen koffie, thee en cola meer van de knoarts, ze hoopt dat dit effect heeft op de aanvallen. Ik heb een vraag: wie heeft het ook zo dat de aanvallen vaak komen en een paar dagen moet bijkomen van de aanval.

22-10-2012 | Man | 56
Duizeligheid
Na ca. 10 jaar geen meniere aanvallen te hebben gehad, verleden jaar opeens omgevallen. Zonder waarschuwing. In dat jaar tot nu is het mij nog ca. 4x gebeurd. Na onderzoek in duizeligheidscentrum ziekenhuis Apeldoorn meniere vastgesteld en dan het Turkin syndroom. Aanvallen zijn dan zo heftig dat je omvalt. Kan met of zonder waarschuwing gebeuren zei de arts. Bij mij is he[lees meer...]t dus zonder waarschuwing. Voel me soms onzeker omdat ik niet weet wanneer dat het weer gebeurt. Voel het totaal niet aankomen en als het gebeurt is voel ik mij een tijdje "anders" maar niet ziek. Slik nu sinds september 3x daags 16 mg Betahistine maar kan lang duren voor het effect heeft volgens de arts. Dus kan nog geen goede mening geven, was alleen benieuwd of er meer mensen zijn met dit syndroom.

25-07-2012 | Vrouw | 56
Duizeligheid
Ik ga vandaag voor de eerste keer deze medicijnen slikken,hoop echt dat het heel goed gaat,elke maand heb ik er last van,al jaren elke maand ben ik dagen in mijn bed,,voel ik mij ziek,en kan ik niks,dan slapen...en ik heb al spierreuma dus ook beperkingen in mijn doen en laten,maar wie weet is dit de eerste dag dat ik weer morgen blij mag zijn dat er dokters zijn die gelij[lees meer...]k weten als je op een spreekuur komt,,dat is dat en dit medicijn helpt je om heerlijk van het leven te genieten.........zal volgende week laten weten of het echt werkt............nu staat alles in het midden....

20-03-2013 | Vrouw | 57
Duizeligheid
in het begin na aanval meniere van 2 weken 3 xdaags 16 mg. na uitblijvnen van aanval afgebouwd na 1 keer per dag 8 mg. als het druk ien veel is om heen pas k de dosis en krijg ik het weer onder controle

03-08-2021 | Vrouw | 58
Ziekte van Menière

17-07-2017 | Vrouw | 58

04-11-2015 | Vrouw | 59
Evenwichtsstoornis
Bij een langdurige evenwichtsstoornis. Na gebruik cinnirazine wat niet hielp overgestapt op betahistine. Als ik de medicijnen niet gebruik, verergeren de klachten aanzienlijk.

13-10-2012 | Vrouw | 59
Duizeligheid
Hallo, sinds maart dit jaar heb ik heel veel last van aanvallen, na allerlei onderzoeken is het toch meniere, ik ben begonnen met 8 mg,daarna 16 mg en sinds een week moest ik van de specialist 32 mg proberen. En nog geen goeie resultaat, wie heeft er meer ervaring mee om 32 mg te gebruiken? Het lijkt mij namelijk te veel en het word ook vermeld in de bijsluiter dat je last[lees meer...] kan krijgen van coördinatiestoornis.