Ervaringen met Ursochol

Galstenen (15 meningen)

24-09-2015 | Vrouw | 54
Galstenen
Zéér bittere pillen. Ingenomen , daarna vreselijke buikpijn gekregen. Mijn galblaas was net rustig een paar weken, de stenen zijn afgekomen met olijfolie , de leverflush. 5 stuks, zaten in mn stomazak. 1x2 en 1x3 Dit medicijn als onderhoud. Zo ziek ervan geworden................leek op koliekpijn, 3 uur lang. Ik stop met die troep. Dan maar iedere dag olijfolie.

25-08-2015 | Vrouw | 65
Galstenen
Ik heb 9 dagen ursochol geslikt en heb ernstige diarree en spier- en buikpijnen. Ben 4 dagen geleden gestopt en heb nog steeds buikpijn en diarree.

20-03-2015 | Vrouw | 60
ursodeoxycholzuur (300mg)
enkele jaren geleden is de galblaas weggenomen door galstenen...daarna altijd terug pijn rechts onder de ribben..onderzoeken laten doen zonder resultaat...bloed laten nakijken en levertesten waren afwijkend...de dokter dacht dat er ergens een steentje was dat niet opgespoord kon worden daarom Ursochol nemen...s'morgens 1 tablet s'avonds 2 tabletten...met medicijnen nog mee[lees meer...]r pijn dan daarvoor...ik ben nu 2 weken bezig en hoop dat de pijnen overgaan

13-03-2015 | Vrouw | 43
Galstenen
Ik ben net een kleine week bezig met Ursochol maar tot op heden ervaar ik winderigheid, hevige pijnen in de bovenbuik die uitstralen naar de rug; lijkt bijna wel op een galkoliek. Er was 3 x 300 mg voorgeschreven, de eerste dag ging ik uit mijn dak 's nachts van de pijn, dus meteen gebeld met de apotheker/huisarts. Mocht naar 600 mg per dag, ook gezien mijn gewicht (zat m[lees meer...]et 900 mg toch wel aan de hoge kant). Maar ook 600 mg was niet te doen. Toen de dag erop terug naar 300 mg. Ook daarvan word ik 's nachts wakker van de pijn in de maag en rugstreek. Nu maar 150 mg per dag. Geen idee of dat iets in werking gaat zetten maar meer mg verdraag ik (nog) niet. Misschien moet ik het opbouwen, maar ik durf het tablet bijna niet meer in te nemen. Wat een heftige reacties, het medicijn werkt gewoon heel sterk bij mij. Wilde iedereen toch waarschuwen want er staan positieve verhalen hier over Ursochol met weinig bijwerkingen maar dat ervaar ik dan toch echt anders. Ik heb 1 (klein) galsteentje van 1 cm en aangezien ik niet in aanmerking kom voor een operatie (wegens te lichte klachten volgens de chirurg) ben ik verder gaan zoeken naar een oplossing. Want met galkolieken die ontstaan na te vet eten, daar ben ik klaar mee. Erg pijnlijk. Dus toen kwam ik met Ursochol in aanraking. Hoop dat het iets gaat doen, maar volgens de apotheek is de voorgeschreven hoeveelheid van 600 mg wel nodig om de galsteen te laten oplossen, met minder dan 600 mg is, aldus een lagere dosering, is het gewoon minder effectief, maar kennelijk niet onmogelijk. Ik ga stug door met 150 mg, de komende weken. En hoop dan langzaam naar 600 mg op te kunnen bouwen. Mocht dat niet lukken dan vermeld ik dat hier wederom.

07-10-2014 | Vrouw | 51
Galstenen
Na 4 maanden erachter dat ik galaanvallen had, echo gemaakt en daar waren enkele steentjes op te zien. De huisarts wilde gelijk doorverwijzen om te galblaas te verwijderen. Ik wilde eerst met medicijnen proberen. Gestart en na 3 maanden geen aanval meer gehad dat is nu ruim 3 jaar geleden, ik slikte 2 x per dag 450mg en nu nog 1 x per dag 450mg s avonds. Nagenoeg geen bij[lees meer...]werkingen gehad.

05-08-2013 | Man | 61
Galstenen
Na een aantal maagzuur / gal aanvallen bleek via een echo dat ik galstenen had. De dokter wilde direct mijn galblaas operatief laten verwijderen. Hier had ik geen zin in. Ben op internet gaan zoeken en ben zo op het medicijn Ursochol gestuit. De huisarts kende dit medicijn niet maar vond het prima dat ik het ging proberen. Ik slik nu 6 maanden twee tabletten van 450 mg per[lees meer...] dag en heb nergens meer last van. Vanaf het begin heb ik geen last gehad van bijwerkingen. In het begin voelde ik mijn galstenen nog wel af en toe, en had ik last van mijn rug en schouders, maar dat is nu ook helemaal over. Ik ben er van overtuigd dat dit te danken is aan de Ursochol tabletten. De dokter wil pas over nog een half jaar weer een echo maken om te kijken of de galstenen verdwenen zijn, maar daar ben ik eigenlijk wel van overtuigd. Ik adviseer iedereen om eerst deze tabletten te proberen; opereren kan altijd nog.

15-10-2011 | Vrouw | 48
Cholesterol galstenen
De werking als galsteenoplosser is niet algemeen bekend, maar het heeft bij mij alle cholesterol galstenen opgelost. Na 20 jaar had ik er inmiddels een halve galblaas vol mee. Geen bijwerlingen en een galblaasoperatie is in principe niet meer nodig. Het slikken is inderdaad wat lastig, maar dat vind ik niet zo belangrijk. (Red: mening is beperkt tot zuiver ervaringsgegeven[lees meer...]s)

27-02-2011 | Vrouw | 70
PBC pirmaire bilaire cirrose
Grote tabletten, slikken heel moeilijk. Veel last van pijn in de buik. Vrij snel over

21-02-2011 | Vrouw | 55
P.B.C.
veel spier- en gewrichtspijnen moeilijke stoelgang

29-09-2010 | Vrouw
PBC
Ik gebruik het al jaren en heb vanaf het begin geen last van bijwerkingen. Ben van 3x300 mg p/d overgegaan naar 2x450 mg p/g. Neem nu dus 's morgens en 's avonds 1 tablet in en dat bevalt prima. PBC is stabiel. Internist is tevreden en ik dus ook.

20-09-2010 | Vrouw
PBC primaire biliaire cirrose
Erg veel darmklachten. Het was onmogelijk om 's avonds nog uit eten te gaan of ergens op de koffie. Alle etenswaren werkten laxerend, zodat uitstapjes werden vermeden. Nu 4 maand zonder, PBC stabiel en absoluut geen vervelende bijwerkingen meer. 2 jaar last van gehad.

10-05-2010 | Vrouw
Cholestase
Ik gebruik het al 11 jaar en het bevalt me prima. had hoge leverwaarden, 13 kilo afgevallen, misselijk. Gekregen na gebruik kuurtje erytromicine!! Nu ok. Voel me goed. Maar gebruik sinds kort oestrogenen; estradiol voor chronische blaasontsteking en nu begin ik weer ziek te worden. Wie heeft hier meer ervaringen mee.

20-04-2010 | Man

11-04-2010 | Vrouw
Primaire biliaere cirosse
Had hele hoge leverwaardes het leek of ik altijd veel gedronken had. Dat was dus niet zo. Mijn leverwaarde is al weer gedaald. Had klachten was 8kilo afgevallen. Ik bleek ook coeliakie te hebben.Dus nu een glutenvrij dieet en schildklier werkte ook niet goed. En bot ontkalking moest ik ook nog tabletten voor nemen .Heb geen bij werking voel me goed nu. Neem de ursochol sm[lees meer...]orgens met joghurt in na het ontbijt en 's avonds na de maaltijd ook weer met joghurt of vla in.

29-03-2010 | Vrouw
Afwijking van de lever