Cordarone

Lanoxin (20 meningen)
Rytmonorm (14 meningen)

25-01-2020

Hartritmestoornis

Ik gebruikte het om mijn hartritme terug in sinusritme te krijgen als ik episodes van voorkamerfibrillatie had. Ik wist wel dat het niet zo gezond was, maar maakte mezelf wijs dat het wel meeviel omdat ik het maar een paar keer per jaar voor een dag of 5 gebruikte. Ook de huisarts zei dat het allemaal wel meevalt en dat veel patiënten dit krijgen. Het werd vlotjes voorges[lees meer...]chreven. Maar dit middel is echt heel gevaarlijk voor je schildklier, je ogen, je longen en je lever. En als je er mee stopt dan duurt het nog een jaar of meer voor het eindelijk uit je lichaam is. Dus de schade dat het kan berokkenen aan je lichaam gaat nog lange tijd door nadat je ermee gestopt bent. De dokters in België die ik gezien heb wuivden de bezwaren weg en zeiden me dat elk medicijn bijwerkingen heeft. Maar dit is echt wel anders. Google dit : "FDA amiodarone warning". Je zal zelf zien dat de Amerikaanse medicijnen waakhond F.D.A. dit middel al vele jaren enkel nog toestaat als ALLERLAATSTE REDMIDDEL ALS NIETS ANDERS WERKT. België blijft hierin, voor zover ik heb kunnen vaststellen, sterk achter. Ik begrijp totaal niet waarom. Ik weet niet hoe het in Nederland en in de rest van Europa gesteld is. Er zijn goede en veilige alternatieven voor dit middel op de markt. Voor mij is het te laat, had ik dit maar nooit genomen...
12-10-2019

Hartritmestoornis

Heb in april een ablatie gehad en in mei en september cardioversie. Hierna moest ik Cordarone gaan gebruiken terwijl ik het medicijn een paar jaar geleden al eens kreeg voorgeschreven, ben toen gestopt vanwege de bijwerkingen. In het begin had ik constant een onpasselijk gevoel, dat is na een maand verdwenen. Alle andere genoemde bijwerkingen zijn er nog. Ik slaap te kort,[lees meer...] onrustig met levendige dromen. Buikklachten, moe, ik zie minder goed, ik voel me “veranderd”, niet helemaal mezelf. Onrust.
21-02-2017

Aangeboren hartafwijking

Ernstige tachycardie gevolgd door syncopes eindigde met de implantatie van ICD, een zogenaamde pacemaker met defibrillator. Dit veroorzaakte 10kg gewichtsverlies, verhoogd jodiumgehalte in het bloed, waterretentie en sterk verminderd uithoudingsvermogen.. Cordarone werd onmiddelijk gestopt na onderzoek door endocrinologie in overleg met cardioloog.
23-05-2014

Hartritmestoornissen

Noodgedwongen gestopt met Cordarone door onderdrukking van de schildklier! Verder ook erge jeuk en irritatie bij zonlicht, droge hoest en minder goed zicht.
12-01-2012

02-08-2011

Flutter, hartritmestoring

ik heb in juli een ablatie gehad en hoop binnen twee maanden een deel van mijn medicatie te kunnen laten. Cordarone is effectief maar ik heb er volgende bijwerkingen van: beetje ijl in het hoofd, akute vermoeidheid, slechter zicht, gestoorde slaap, zeer zon-gevoelig, regelmatig jeuk, droge hoest, soms sterretjes voor de ogen. Het is een afwegen van de voor en tegen
21-06-2010
Man

Hartfalen

ik gebruik het medicijn al vanaf 2004 en het gaat sindsdien wel goed met mij.
14-12-2009
Man

Hart

bevalt tot nu toe goed
10-03-2009
Vrouw

Hartfalen door cardiomyopathie

Veel bijwerkingen: Vreselijke jeuk en pijn bij zonlicht, droge huid en mond. Minder smaak van eten

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum