flecainide

Hartritmestoornissen (48 meningen)
Atriumfibrilleren (10 meningen)

18-07-2021 | Vrouw | 55
Hartritmestoornissen
Ik gebruik nu ruim 3 maanden Flecainide 50 mg vanwege hartritmestoornissen, oorzaak nog niet gevonden. Ik heb zelf de keuze gemaakt om het 's avonds in te nemen, omdat ik gelezen had dat het de eerste 7 uur het meest effectief werkt en ik 's avonds het meeste last had. Werkt goed, ik heb nauwelijks bijverschijnselen. Soms bij sporten een heel licht draaierig gevoel en wat [lees meer...]kortademigheid. Dit is helaas niet te voorkomen, volgens mijn arts. Bij dit soort medicijnen is het van belang om ze heel nauwkeurig in te nemen, dus dat doe ik keurig elke dag om half 8. Als ik het tabletje vergeet en later neem, lijkt de werking anders te zijn. Dus regelmaat is echt belangrijk. Volgens mij helpt het ook om met een lage dosis te beginnen en langzaam uit te bouwen naar een hogere dosis, zodat je lichaam er aan kan wennen. Ik heb dat gemerkt met een bètablokker, die ik hiervoor gebruikte.

15-05-2021 | Man | 49
flecainide (150mg)
Atriumfibrilleren
30 april heb ik een ablatie ondergaan, om van mijn atriumfibrileren af te komen. Ik had gemiddeld 1 cardioversie per 2 maanden( laatste 1,5 jaar +- 10). Nu 10 dagen na mijn ablatie 3 cardioversies verder en een gejaagd gevoel in me lijf hebben ze de flecainide opgehoogd van 100 naar 150 mg. Ik heb niet het gevoel dat dit gaat werken. Ben tot nu toe teleurgesteld in de abl[lees meer...]atie. Zijn er mensen die zoiets ook hebben meegemaakt en dan bedoel ik de snelle hartritmestoornissen na de ablatie . Is bij jullie ook de flecainide opgehoogd en wordt het daarvan beter( minder hartritmestoornissen). En het belangrijkste !! Hoe kan ik voorkomen dat ik hartritmestoornissen krijg. ( ben al gestopt met alcohol en een heet bad dat waren bij mij triggers).

21-04-2021 | Vrouw | 67
Atriumfibrilleren
Na een paar uur op de Eerste Hart Hulp kreeg ik Flecainide toegediend. Het hielp onmiddellijk; mijn hart werd rustig. Dit vertelde ik de verpleegster; ja zei ze, dit helpt goed. Direct daarna zei ik: ik word wel erg moe. Ze keek op de monitor en schrok. Bloeddruk daalde naar 60/40. Snel stonden er veel mensen rond het bed in lichte paniek. Na veel vocht kwam ik er na ee[lees meer...]n half uur weer een beetje bovenop. Ik dacht dat het mijn laatste uurtje was.

12-04-2021 | Vrouw | 67
flecainide (150mg)
Hartritmestoornissen
Door het uitspuiten van mijn oren kreeg ik last van draaiduizeligheid, die verergerde door het gebruik van flecainide 200mg. Toen ik stopte met flecainide verdween de draaiduizeligheid. Van de arts kreeg ik nu 150 mg voorgeschreven, die ik ben gaan slikken na een maand zonder medicatie. Twee weken ging het goed en toen kreeg ik de eerste bijwerkingen zoals in de avond pi[lees meer...]jn op de borst en een pauze in mijn hartslag. (net als eerder bij de 200mg). Ik neem de medicijnen in voordat ik naar bed ga. Na drie weken en ook na het gebruik van Nitrolingual (spuitje voor onder mijn tong) werd ik heel duizelig wakker en zodra ik probeerde op te staan ook heel erg misselijk zodat ik amper naar het toilet kon. Ik kon niet eten en drinken, braakte zelfs slokjes water uit en kon alleen maar liggen. Ik durfde s'avonds mijn medicijnen niet in te nemen en doe dat nog steeds niet. De volgende dag kon ik langzaam weer wat drinken en een beetje eten, wel voel ik af en toe steken in mijn lever en pijn in mijn nierstreek en heb een soort opvliegers, blozen noemen ze dat in de bijsluiter. Nu de vierde dag, kan ik weer zitten aan de eettafel, maar ben nog steeds een beetje duizelig en heb jeukende uitslag vooral op mijn borst. Ik voel me erg slap, maar het gaat beter.

21-03-2021 | Man | 54
Atriumfibrilleren
Boezemfibrileren, nog steeds na 2 ablaties, echter nu alleen bij inspanning. Omdat het steeds moeilijker wordt om de juiste plek te vinden bij een eventuele 3e ablatie, heb ik toegegeven om medicatie te proberen. Het vooruitzicht om nog zolang medicatie te nemen bevalt me niet. Wazig zien, binnen een uur na eerste tablet. Nu 3e dag, kan effectiviteit nog niet goed b[lees meer...]eoordelen. Als het zicht niet snel verbetert, stop ik er echter mee. Niet verstandig autorijden en machines bedienen op deze manier.

16-01-2021 | Vrouw | 67
Hartritmestoornis
Mijn hart was op hol geslagen na grote inspanning bij het fietsen. Daarnaast maakt mijn hart om de slag een halve slag bij een allergische reactie en dat voelt heel onrustig. Na observatie in het ziekenhuis kreeg ik medicijnen tegen hoge bloeddruk en hartritmestoornis. (Nadien bleek dat ik een zuivelintolerantie heb.) Ik heb verschillende medicijnen uitgeprobeerd, maar elk[lees meer...]e keer kreeg ik na ongeveer een maand allerlei bijwerkingen en hielpen ze niet. Mijn behandeld arts luistert heel goed naar mijn ervaringen en houd daar vervolgens rekening mee. Na ongeveer een maand flecainide 200mg kreeg ik in de avond pijn op de borst en op dezelfde hoogte in mijn rug. Mijn hartslag is hard dan en resoneert in mijn bovenlichaam. Nu sinds ruim een week hoor ik in mijn rechteroor mijn hartslag naast de lichte tinnitus die er vanaf het begin van het gebruik al is. Bij een allergische reactie ontstond er een nieuwe hartritmestoornis. In combinatie met medicijn voor hypertensie kreeg ik last van deze nieuwe hartstoornis waarin ik een pauze heb tussen de twee of drie hartslagen. Vervolgens gaat mijn bloeddruk omhoog en wordt de druk in mijn hoofd sterker. Na inname van een nieuwe dosis flecainide komt mijn hart weer op orde en neemt de hypertensie af. In die zin helpt het medicijn wel. Ik overweeg nu het medicijn alleen in te nemen als ik last heb van hartstoornis. Mijn bloeddruk is nu namelijk laag en ik slik daar geen medicijnen meer voor op advies van mijn arts.

22-10-2020 | Man | 73
Hartinfarct
Na infarct links en 2 stents rechts gebruik ik na 2 jaar de voorgeschreven tabletjes,braaf en op tijd innemend.Ben niet blij met nazorg en heb geen idee hoe dit gaat aflopen.Bij toeval een controle elders,daar word ik fijn en duidelijk geholpen.Eindelijk. Zware waarschuwing en een stop op dit medicijn.Prima medicijn maar niet bij een beschadigde hartspier.zeer gevaarlijk.[lees meer...]Mijn waarschuwing zou ook de uwe kunnen zijn vandaar deze melding.groet en in deze coronaflits blijf gezond.

30-04-2020 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Goede ervaring nergens last van ook geen bijwerkingen.

30-04-2020 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Voorheen had ik de medicijnen van TEVA daar had ik nergens problemen.

22-04-2020 | Vrouw | 17
Hartkloppingen

14-11-2019 | Vrouw | 52
Hartritmestoornissen
Ik ben na 10 jaar en na 2 ablaties gestopt met Flecainide. Volgens cardioloog kunnen er geen klachten zijn na stoppen, maar ik voel me trillerig en duizelig. Herkent iemand dit?

24-10-2019 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
1x p.m.'s nachts hartritmestoornissen, meestal na 4 tot 6u.over. 1 à 2x p.j.opname SEH. Hart resetten. Van de cardioloog Flecainide 50mg gekregen om na problemen hart weer rustig te krijgen. Dinsdag 9u.na zijligging hartritme van slag. Durfde nog geen Fl.te nemen dus bloeddrukverlagers, Bisoprolol en antistolling Eliquis genomen.Woe.cardiocentrum om advies gevraagd of ik[lees meer...] Fl.mocht nemen met andere medicijnen. Geen probleem en Fl.hielp tot 's nachts. Zittend geslapen en hele dag moe en soms torenhoge bl.druk. Durf geen 2e Fl.tablet te nemen ivm.moeheid etc Morgen huisarts en dan waarschijnlijk resetten in zkh.

11-10-2019 | Vrouw | 50
Atriumfibrilleren
Nadat ik op de eerste hulp terecht ben gekomen vanwege langdurig atriumfibrilleren mocht ik toen het weer normaal ritme was naar huis met 2 extra pilletjes...Lixiana en Flecaïnideacetaat. Intussen een ablatie verder voor boezemfibrileren en medicatie blijven gebruiken (terwijl mij een ablatie was geadviseerd om van de bijwerkingen van medicatie af te komen omdat ik die kon[lees meer...] laten staan) Echter...na ablatie het hart onrustiger dan voorheen en de medicatie moet ik blijven gebruiken en dat stuit me tegen de borst omdat ik in mijn beleving dan ook geen ablatie had hoeven ondergaan. Ik ben veel duizelig, ogen gaan hard achteruit, druk op de oren en veel last van koude ledematen etc etc...Ik ben nu dus maar even in de bijwerkingen van de medicatie gedoken om er zelf maar achter te komen wat er aan de hand is en welk medicijn wat doet. Helaas...de bijwerkingen zoals ik die ervaar op duizeligheid na kom ik niet tegen hoewel ik er van overtuigd ben dat het aan 1 van de medicijnen ligt. Bij het lezen van de commentaren bij dit geneesmiddel (Flecaïnideacetaat) valt het mij wel op dat de gebruikers (een aantal) om 4 uur 's nachts wakker worden van onregelmatig ritme....Raar toch? Bij mij is het hart meer van slag dan ooit en dat mat je wel een beetje af. Ik ben er dus niet over te spreken en heb met de cardioloog besproken dat we dit medicijn (ondanks de lage dosering) toch gaan staken om te kijken wat het hart dan doet. Vandaag eerste dag zonder die troep en ik hoop van ganser harte dat het beter gaat!

11-10-2019 | Vrouw | 50

30-09-2019 | Vrouw | 69
Hartritmestoornis
20 jaar . medicijnen .daarna ablatie..en gewoon weer alles innemen..veel last van teen.voet kuit krampen.dasrdoor slecht slaapritme. Kan niet stoppen want dan begint het hart weer op hol te slaan Gr jose

09-08-2019 | Man | 57
Hartritmestoornissen
In principe tevreden over het medicijn. Wie kan mij echter verklaren dat ik tot voor kort (al een paar jaar lang) rond de € 0,10 per tablet betaalde en nu opeens in een keer € 0,32. Dus van € 3,00 naar € 10,00 per maand! Ik vind deze prijsstijging eigenlijk pure diefstal! Kan een fabrikant de prijs zo maar zo belachelijk verhogen. Het gaat hier om Sandoz.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum