Flecainide

Hartritmestoornissen (43 meningen)
Atriumfibrilleren (7 meningen)

14-11-2019

Hartritmestoornissen

Ik ben na 10 jaar en na 2 ablaties gestopt met Flecainide. Volgens cardioloog kunnen er geen klachten zijn na stoppen, maar ik voel me trillerig en duizelig. Herkent iemand dit?
24-10-2019

Hartritmestoornissen

1x p.m.'s nachts hartritmestoornissen, meestal na 4 tot 6u.over. 1 à 2x p.j.opname SEH. Hart resetten. Van de cardioloog Flecainide 50mg gekregen om na problemen hart weer rustig te krijgen. Dinsdag 9u.na zijligging hartritme van slag. Durfde nog geen Fl.te nemen dus bloeddrukverlagers, Bisoprolol en antistolling Eliquis genomen.Woe.cardiocentrum om advies gevraagd of ik[lees meer...] Fl.mocht nemen met andere medicijnen. Geen probleem en Fl.hielp tot 's nachts. Zittend geslapen en hele dag moe en soms torenhoge bl.druk. Durf geen 2e Fl.tablet te nemen ivm.moeheid etc Morgen huisarts en dan waarschijnlijk resetten in zkh.
11-10-2019

Atriumfibrilleren

Nadat ik op de eerste hulp terecht ben gekomen vanwege langdurig atriumfibrilleren mocht ik toen het weer normaal ritme was naar huis met 2 extra pilletjes...Lixiana en Flecaïnideacetaat. Intussen een ablatie verder voor boezemfibrileren en medicatie blijven gebruiken (terwijl mij een ablatie was geadviseerd om van de bijwerkingen van medicatie af te komen omdat ik die kon[lees meer...] laten staan) Echter...na ablatie het hart onrustiger dan voorheen en de medicatie moet ik blijven gebruiken en dat stuit me tegen de borst omdat ik in mijn beleving dan ook geen ablatie had hoeven ondergaan. Ik ben veel duizelig, ogen gaan hard achteruit, druk op de oren en veel last van koude ledematen etc etc...Ik ben nu dus maar even in de bijwerkingen van de medicatie gedoken om er zelf maar achter te komen wat er aan de hand is en welk medicijn wat doet. Helaas...de bijwerkingen zoals ik die ervaar op duizeligheid na kom ik niet tegen hoewel ik er van overtuigd ben dat het aan 1 van de medicijnen ligt. Bij het lezen van de commentaren bij dit geneesmiddel (Flecaïnideacetaat) valt het mij wel op dat de gebruikers (een aantal) om 4 uur 's nachts wakker worden van onregelmatig ritme....Raar toch? Bij mij is het hart meer van slag dan ooit en dat mat je wel een beetje af. Ik ben er dus niet over te spreken en heb met de cardioloog besproken dat we dit medicijn (ondanks de lage dosering) toch gaan staken om te kijken wat het hart dan doet. Vandaag eerste dag zonder die troep en ik hoop van ganser harte dat het beter gaat!
11-10-2019

30-09-2019

Hartritmestoornis

20 jaar . medicijnen .daarna ablatie..en gewoon weer alles innemen..veel last van teen.voet kuit krampen.dasrdoor slecht slaapritme. Kan niet stoppen want dan begint het hart weer op hol te slaan Gr jose
09-08-2019

Hartritmestoornissen

In principe tevreden over het medicijn. Wie kan mij echter verklaren dat ik tot voor kort (al een paar jaar lang) rond de € 0,10 per tablet betaalde en nu opeens in een keer € 0,32. Dus van € 3,00 naar € 10,00 per maand! Ik vind deze prijsstijging eigenlijk pure diefstal! Kan een fabrikant de prijs zo maar zo belachelijk verhogen. Het gaat hier om Sandoz.
07-05-2019

Hartritmestoornissen

Heb 3 maanden flecainide gebruikt en voelde me moe en lusteloos. Maar het meest vervelend was dat ik vanaf 1 week na het starten met dit medicijn geen stem meer had. 3 dagen nadat ik gestopt was met de flecainide kwam de stem weer terug
20-02-2019

Hartritmestoornis

Sinds 2 maand gebruik ik naast metoprolol (gebruik ik al jaren na ablatie) nu flecainide. Na enige weken kreeg ik last van tintelende arnen en benen, inmiddels zijn ze erg pijnlijk geworden. Ik vermoed dat de klachten mogelijk door flecainide worden veroorzaakt. Graag hoor ik via een reactie of er meer mensen zijn met deze bijwerkingen.
02-11-2018

Atriumfibrilleren

Had geen klachten over stoornissen, maar hartprobleem was bijvangst van een ander onderzoek. Kwam op dit middel uit na eerst proberen sotalol en amiodaron, flecainide was derde middel en werkt, onderdrukt de ritmestoornissen. Inmiddels wel toevoeging gekregen van metoprolol dat de werking van flecainide versterkt, met als gevolg wat last van lichte bijwerkingen. Inname 's [lees meer...]ochtends probleemloos. Mag van cardioloog zelf dosering regelen, inmiddels weer op laagste niveau (1 capsule, halve pil metoprolol). Opvallend: bij stressloze periodes (vakantie!) blijkt het nodig om de dosering te verdubbelen! naderhand weer verminderen. In het dagelijks leven is hier prima mee te werken.
28-09-2018

Hartritmestoornis

Voor dit middel veel last, onrstig ritme, benauwdheid en vermoeidheid. Nu voel ik nageneog niets en het lijkt erop, dat dit middel net het zetje heeft gegeven waardoor er weer een normale sinusfunctie is. Erg fijn.
17-05-2018

Hartritmestoornissen

kom met moeite de dag door,ik ben heel snel moe en heb het soms benauwd.ik met me telkens positief stemmen want ik heb veel sombere buien.ook vaak last van spierpijn vooral in de benen .
31-03-2018

Hartritmestoornissen

In plaats van metropenol, de bètablokker, waar ik algeheel onwel van werd. Dit verruimt de bloedvaten, het ha tot zoumakkelijker moeten kunnen pompen. maar het gaat versneld werken. Is niet fijn. Normaal heb ik 75 slagen, nu rond de 90 en bij wandelen circa 105.
09-01-2018

Boezemfibrilleren

Heb 20 jaar Tambocor oftewel flecainide acetaat gebruikt. Ben gestopt na een succesvolle ablatie. Na het stoppen heb ik o.a. been- en teenkrampen gekregen. Ik weet niet of dat door het stoppen met de Tambocor komt. Kan niets anders bedenken. Misschien heeft iemand diezelfde ervaring?
19-12-2017

Hartritmestoornis

Sinds ik deze medicijnen gebruik heb ik last van drogemond nachts vijf uur wakker onrustige gedachten gauw vermoeid en buiten adem welk medicijn het doet weet ik niet maar ik begon na mijn hartdefibileren met vier medicijnen erbij.
09-12-2017

Hartritmestoornissen

dacht nu heb ik het gevonden naar 3 andere medicijnen,maar helaas na 4 weken kwam het alweer terug,en veel bijwerkingen erbij,ben het echt zat,wordt als proef konijn gebruikt,ben 70 jaar dus zou het fijn zijn als er voor mij wel een goed medicijn bestaat.
29-10-2017

Hartritmestoornissen

Na 2jaar en vele consults en onderzoeken bij cardioloog, heb ik na de juiste dosering en stoppen met andere medicatie, heb ik geen klachten meer gehad, super.

Amoxicilline (485) - Antibiotica - penicillines breedspectrum