Flecainide

Hartritmestoornissen (40 meningen)
Atriumfibrilleren (5 meningen)

09-08-2019

Hartritmestoornissen

In principe tevreden over het medicijn. Wie kan mij echter verklaren dat ik tot voor kort (al een paar jaar lang) rond de € 0,10 per tablet betaalde en nu opeens in een keer € 0,32. Dus van € 3,00 naar € 10,00 per maand! Ik vind deze prijsstijging eigenlijk pure diefstal! Kan een fabrikant de prijs zo maar zo belachelijk verhogen. Het gaat hier om Sandoz.
07-05-2019

Hartritmestoornissen

Heb 3 maanden flecainide gebruikt en voelde me moe en lusteloos. Maar het meest vervelend was dat ik vanaf 1 week na het starten met dit medicijn geen stem meer had. 3 dagen nadat ik gestopt was met de flecainide kwam de stem weer terug
20-02-2019

Hartritmestoornis

Sinds 2 maand gebruik ik naast metoprolol (gebruik ik al jaren na ablatie) nu flecainide. Na enige weken kreeg ik last van tintelende arnen en benen, inmiddels zijn ze erg pijnlijk geworden. Ik vermoed dat de klachten mogelijk door flecainide worden veroorzaakt. Graag hoor ik via een reactie of er meer mensen zijn met deze bijwerkingen.
02-11-2018

Atriumfibrilleren

Had geen klachten over stoornissen, maar hartprobleem was bijvangst van een ander onderzoek. Kwam op dit middel uit na eerst proberen sotalol en amiodaron, flecainide was derde middel en werkt, onderdrukt de ritmestoornissen. Inmiddels wel toevoeging gekregen van metoprolol dat de werking van flecainide versterkt, met als gevolg wat last van lichte bijwerkingen. Inname 's [lees meer...]ochtends probleemloos. Mag van cardioloog zelf dosering regelen, inmiddels weer op laagste niveau (1 capsule, halve pil metoprolol). Opvallend: bij stressloze periodes (vakantie!) blijkt het nodig om de dosering te verdubbelen! naderhand weer verminderen. In het dagelijks leven is hier prima mee te werken.
28-09-2018

Hartritmestoornis

Voor dit middel veel last, onrstig ritme, benauwdheid en vermoeidheid. Nu voel ik nageneog niets en het lijkt erop, dat dit middel net het zetje heeft gegeven waardoor er weer een normale sinusfunctie is. Erg fijn.
17-05-2018

Hartritmestoornissen

kom met moeite de dag door,ik ben heel snel moe en heb het soms benauwd.ik met me telkens positief stemmen want ik heb veel sombere buien.ook vaak last van spierpijn vooral in de benen .
31-03-2018

Hartritmestoornissen

In plaats van metropenol, de bètablokker, waar ik algeheel onwel van werd. Dit verruimt de bloedvaten, het ha tot zoumakkelijker moeten kunnen pompen. maar het gaat versneld werken. Is niet fijn. Normaal heb ik 75 slagen, nu rond de 90 en bij wandelen circa 105.
09-01-2018

Boezemfibrilleren

Heb 20 jaar Tambocor oftewel flecainide acetaat gebruikt. Ben gestopt na een succesvolle ablatie. Na het stoppen heb ik o.a. been- en teenkrampen gekregen. Ik weet niet of dat door het stoppen met de Tambocor komt. Kan niets anders bedenken. Misschien heeft iemand diezelfde ervaring?
19-12-2017

Hartritmestoornis

Sinds ik deze medicijnen gebruik heb ik last van drogemond nachts vijf uur wakker onrustige gedachten gauw vermoeid en buiten adem welk medicijn het doet weet ik niet maar ik begon na mijn hartdefibileren met vier medicijnen erbij.
09-12-2017

Hartritmestoornissen

dacht nu heb ik het gevonden naar 3 andere medicijnen,maar helaas na 4 weken kwam het alweer terug,en veel bijwerkingen erbij,ben het echt zat,wordt als proef konijn gebruikt,ben 70 jaar dus zou het fijn zijn als er voor mij wel een goed medicijn bestaat.
29-10-2017

Hartritmestoornissen

Na 2jaar en vele consults en onderzoeken bij cardioloog, heb ik na de juiste dosering en stoppen met andere medicatie, heb ik geen klachten meer gehad, super.
15-07-2017

Atriumfibrilleren

Na jaren van Atriumfib. en flutter en na verschillende medicijnen zoal sotalol in verschillende sterkten en na verscillende cardioversies kreeg ik tambocor waar ik meteen een goed gevoel over had. Tambocor ook wel bekend onder de naam flecainideacetaat werkt bij mij uitstekend,even afkloppen. Geen bijwerkingen of een naar gevoel ,het gaat gewoon goed. Ik heb ,laat ik het [lees meer...]weer afkloppen, nu al 3 jaar geen aanval meer gehad. Maar ik hou ook rekening met andere dingen zoals geen alcohol,niet roken, geen E621 en probeer steeds kalm te blijven dus geen stress. Het is een prima middel flecainideacetaat 100 mg. n
09-06-2017

Hartritmestoornis

Ik was heel tevreden over Flecainide. Van de een op de andere dag zei de specialist dat ik Lanoxin moet gaan gebruiken. Sinds die tijd heb ik nergens meer zin in. Lanoxin verpest zoveel in mijn leven dat ik er depressief van word. Ook heb je er alleen maar hartjagen en zware hartritmestoornissen van. Mijn hartritmestoornis is veel erger nu maar de specialist vindt dat ik g[lees meer...]ewoon door moet gaan. Flecainide beviel me goed.
09-04-2017

Hartritmestoornissen

Tintelingen in voeten, alsof er stroom op stond, constant. Benauwd
13-03-2017

Atriumfibrilleren

7 maal atriumfibrileren, 6 maal cardioversie met goed resultaat, laatste maal met hoesten en op de pols blazen verholpen. Atriumfibrileren start altijd in rust 's nachts in bed rond 04.00uur, wanneer ik op mijn rechterzij lig. Enkel Alcohol geeft bij mij verhoogde kans op AF. Ben dus practisch gestopt met alcohol. Cardioloog is van mening dat ablatie op mijn leeftijd niet[lees meer...] zinvol is. Heb geen enkele last van AF, constateer enkel aan mijn pols, dat deze te snel en onregematig is. Zoek eigenlijk naar een oplossing, die geneest en niet naar iets, dat de symptomen onderdrukt. Vermoedelijk heeft het geen zin medicijnen te ontwikkelen die de klant niet laten terug komen.
25-02-2017

Hartritmestoornissen

medicijn is een noodzakkelijk kwaad. De werking weegt maar net op tegen de bijwerkingen.

Amoxicilline (474) - Antibiotica - penicillines breedspectrum