amiodaron

Hartklachten (1 mening)

Bojan Nikolik (30-05-2015)

21-09-2022 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Algemeen ziek zware benen ik ga aan de cardioloog vragen om met middel te stoppen!

08-06-2022 | Vrouw | 80
Hartritmestoornissen
Krijg over mn hele huid vreselijke jeuk en prikkelingen. Krijg ook een droge mond en hoestklachten.

22-03-2022 | Man | 55
Atriumfibrilleren
Na 2j gebruik amiodaron kreeg ik ineend de eene na andere boezemfibrilleren, bloedonderzoek wees uit ernstige schildklierontsteking 3x dag strumazol en cortisonen hoge dosis krijgen de waarden na 4weken niet omlaag en nu spreken ze van de schildklier volledig te verwijderen

14-12-2021 | Vrouw | 72

26-10-2021 | Man | 78
Atriumfibrilleren
Na zes en een half jaar amiodarongebruik (200 mg per dag) wegens boezemfibrilleren had ik vrijwel alle bijwerkingen al : leisteenachtige verkleuring van de huid, overgevoeligheid voor UV-licht, schildklierafwijking, oogbeschadiging, wazig zien en verschrikkelijke nachtmerries. Toen volgde een verblijf in het ziekenhuis wegens een ernstige longbeschadiging met als gevolg te[lees meer...] weinig zuurstof in het bloed en in coma raken. Op vele manieren werd zuurstof toegediend waarbij twee keer geïntubeerd werd. Twee en een halve liter vocht achter de longen werd afgetapt. 6 zakken bloed werden toegediend. 8 kilo verlies aan lichaamsgewicht. En een vreselijke delier. 30 dagen verdeeld over 3 perioden op de Intensive Care, totaal 52 dagen in het ziekenhuis. Diverse malen kregen mijn naasten te horen dat mijn situatie kritiek was, een verpleeghuis het maximaal haalbare en laten inslapen werd als optie genoemd. De eerste diagnose was een bacteriële longontsteking. Dat betekende veel antibiotica en veel pogingen om een bacterie op te sporen. Na 2 weken was 20 keer getest, na 3 weken 24 keer, na 5 en een halve weken 32 keer en na 7 weken 39 keer. Alle keren met negatief resultaat. Na 3 weken werd amiodaron een keer genoemd en na 5 en een halve weken werd amiodaron d.d. als oorzaak aangewezen. d.d. staat voor differentiaal diagnose. Er is een lijst met mogelijke oorzaken en je streept bijvoorbeeld een bacterie als oorzaak door omdat die niet aangetoond kan worden. Uiteindelijk kom je dan bij amiodaron uit. Als je op het internet wat zoekt kom je steeds hetzelfde tegen: er wordt verwoed naar een bacterie gezocht en amiodaron als oorzaak komt pas (te) laat in beeld. Het advies dat gegeven wordt is: artsen wees alert, als er geen verklaring is voor een longbeschadiging, denk dan aan amiodaron. Mijn situatie was na 5 en een halve weken zo slecht geworden dat een behandelbeperking werd vastgesteld waarin werd “besloten tot niet-intuberen en niet-invasief beademenbeleid in verband met te zwakke conditie en onderliggend lijden (organiserende pneumonie, d.d. door amiodaron veroorzaakt), met tevens hartfalen, pulmonale hypertensie en inmiddels algehele ontstane zwakte en gegeneraliseerde spieratrofie en marginale kansen op verbetering tot goede kwaliteit bij noodzaak tot nieuwe intubatie en mechanische beademing”. In mijn geval werd na 32 negatieve testen (5 en een halve weken) besloten dat amiodaron de oorzaak was. Of dat kwam omdat 24 negatieve testen nog niet voldoende waren om een bacterie uit te sluiten of dat men niet (voldoende) op de hoogte dan wel niet overtuigd was van de longtoxiciteit van amiodaron weet ik niet, maar het was me erg veel waard geweest als dat na 3 weken (of eerder) was gebeurd. Er werd namelijk een forse dosis prednison per dag gegeven met verbluffend resultaat. Men had “zelden een 77-jarige man zo snel zien opknappen”. Ik schrijf dit ongeveer een jaar na de eerste prednison. Na nog 2 weken ziekenhuis en 2 en een halve week revalidatie was ik zelfverzorgend en weer thuis. Amiodaron werd in het ziekenhuis al van mijn medicatielijst verwijderd. Mijn longen zijn geheel hersteld. De huidverkleuring is weg. De schildklier is (nog) niet goed. Amiodaron werkt goed tegen boezemfibrilleren, maar als ik sommige bijdragen hier lees, verbaas ik me er over hoe gemakkelijk aan de mogelijke bijwerkingen wordt voorbij gegaan.

23-10-2021 | Vrouw | 80
Hartklachten
Het help tegen te snelle hartslag maar ik word er erg zenuwachtig van en slaap slecht. Dit alles na een open hartoperatie met vervanging hartklep.

04-08-2021 | Vrouw | 70
Hartritmestoornissen
Heb dus hartkloppingen en in de nacht veel bonzen van ❤️ op rug links rechts liggen amiodaron snel het bleef 135 pm huisarts post assistent gebeld moet er maar een extra nemen dus week lang 2 per dag nu op de helft nog steeds t zelfde en moest maandag morgen bellen voor cv afspraak maar wat bleek huisarts en de zondag assistent hadden dinsdag middag niks doorgeven.Gaat ac[lees meer...]hter uit ziekenhuis dus nu afwachten op afspraak heb al t mogelijkheden al geprobeerd eerst n week 2 💊 dan kijken we verder .pfffffff.

07-07-2021 | Man | 74
Atriumfibrilleren
Ik ben 74 jaar en gebruik dit medicijn nu meer dan anderhalf jaar ik had een ritme probleem na een bij pass operatie, dit kon niet onder controle worden gekregen ook niet met stroomstoten. Begonnen met Amiodaron, eerst 3 pd, daarna 2 pd en na drie weken 1 pd. Een half jaar later tot heden terug naar een halve pil pd. Ik voel me goed en heb geen bijwerkingen, wel blijf ik z[lees meer...]oveel mogelijk uur de zon en smeer me in met factor 50.

17-04-2021 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Na ablatie gedurende drie maanden voorgeschreven. Zeer sterke huidirritatie . Zelfs een jaar na het stoppen met dit medicijn nog steeds zeer snelle verbranding in de zon ondanks beschermingsfactor 50

13-04-2021 | Man | 67
amiodaron (50mg/ml)
Hartritmestoornissen
Na ruim twee jaar gebruikt te hebben werd mijn zicht verminderd. Tevens zwelde mijn gezicht op en kon moeilijk naar het toilet. Dit resulteerde in een longoedeem met alle gevolgen van dien. Nu werkt mijn schildklier te traag.

27-10-2020 | Vrouw | 84
Boezemfibrilleren
Bij het constateren van een boezemflutter was uiteindelijk Amiodaron dat zorgde voor een regelmatig hartritmestoornis. Echter, na circa 5 maanden 1x per dag 200 mg slikken traden ernstige oogklachten op. In beide ogen is zicht verdwenen. Na 2,5 maand waren er al symptomen, klachten over droge ogen, niet goed fel licht kunnen verdragen, etc. Maar oogarts constateerde geen[lees meer...] bijzonderheden. Uiteindelijk op 84-jarige leeftijd is mevrouw volledig afhankelijk geworden van ondersteuning en kan niet meer zelfstandig wonen. Prognose van de ogen is onbekend; herstel blijft waarschijnlijk uit.

08-08-2020 | Vrouw | 51
Hartfalen
In maart 2019 is zeer ernstig hartfalen geconstateerd. Daarvoor kreeg ik o.a. Amiodaron. Helaas kreeg ik ondanks alle medicatie eind juni een hartinfarct door een bloedprop in mijn rca. Op zich ging ik daarna wel steeds meer vooruit, wat stagneerde eind vorig jaar. De hartslag werd weer steeds hoger en de ritmestoornis nam ook weer toe. De dosis is nog wat verhoogd, naar 3[lees meer...]00mg pd en dat heeft ook weer een positief effect. De enige bijwerking waar ik last van heb is dat ik niet meer in de zon kan zitten, ik verbrand al van in de schaduw zitten.

12-06-2020 | Vrouw | 76
Boezemfibrilleren
Gestopt met flecainide (tambocor) na 4 jaar gebruik vanwege het feit dat dit niet meer hielp bij mijn aandoening. Na de zoveelste cardioversie is er besloten om amiodaron te gebruiken. De cardioloog die het medicijn voorschreef vertelde mij dat ik met het gebruik van amiodaron geen last meer zou hebben van boezemfibrilleren. Eerste week heb ik 3x pd ingenomen tweede week 2[lees meer...]x pdag en vanaf de derde week 1x per dag. Ondanks de heftige bijwerkingen heb ik het wel volgehouden. In mijn vierde week ging het mis. Naast een cardioversie bleek mijn leverwaarden ontzettend slecht te zijn. Van deze cardioloog kreeg ik te horen dat dat van de amiodaron zou komen. Nu ga ik sotalol gebruiken. Ik snap nog steeds niet waarom ik niet voor een ablatie in aanmerking kom.

13-04-2020 | Man | 69
Boezemfibrilleren
Jaren cardioversies gehad hielp tijdelijk. Amiodaron heeft mij volledig van de ritmestoornissen afgeholpen fantastisch. Geen vervelende bijwerkingen halfjaarlijkse controles door cardioloog ivm bijwerkingen zoal schildklier. Wel oppassen met zon flink insmeren met hoge factor anders huidproblemen.

22-03-2020 | Man | 75
Ademhalingsproblemen
benauwd en op mijn borst moeilijk om adem tec halen

26-02-2020 | Vrouw | 53
Boezemfibrilleren
Na meerdere (combinaties van) medicijnen te hebben uitgeprobeerd (had ik geen baat bij en hele vervelende bijwerkingen), was dit medicijn ‘m’n laatste redmiddel’, langzaamaan zijn m’n klachten verbeterd.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (594) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum