Amiodaron

Amiodaron

Bojan Nikolik (30-05-2015)

08-06-2019

Artrose

Amiodaron vanaf 2003 gebruikt. Door de cardioloog aan bevolen vorige medicatie werkte naar zijn inziens niet voldoende.2003. Door alle klachten bij door neuroloog advies, de huidige cardioloog ingelicht, Direct stoppen en over drie maanden na diverse onderzoek gebruikt ik geen medicijnen voor hart problemen. Schildklier aandoening.
24-03-2019

Trage schildklier

Verschillende bijwerkingen die in ernst toenamen. De meest bedreigende, fijne zenuw neuropathie, was de oorzaak dat ik acuut moest stoppen. Pijn en moeite met lopen beperken mij nu. Mogelijk heb ik te lang gewacht om deze klacht met de cardioloog te bespreken, dat vind ik achteraf jammer. Langer gebruik zou mij misschien rolstoel afhankelijk maken. Grote kans dat mijn[lees meer...] ritmestoornissen terugkomen. En wat dan??? Na veel cardioversies en 4 ablaties (waaronder de bundel van His) geen idee wat de behandelmogelijkheden dan zijn. Afwachten maar.......
23-03-2019

Hartritmestoornissen

I.v.m hartrythmestoornissen gebruik ik Amiodaron 200g /dag ruim 2,5 jaar, het helpt me goed het nadeel is dat de joudium wat deze medicijn bevat heeft mijn schildklier aangetast en veroorzakte een hyperthyroidie. Ik gebruik nu strumazol 30 mg en prednison 30 mg X2/ per dag, de genezing gaat wat traager . Ik blijf wel amiaodaron gebruiken deze mag niet gestakt w[lees meer...]orden volgens mijn cardioloog, Ik had wel om een alternatieff voor amiaodaron gevraagd het antwoord was nee, Zijn er mensen die hyperthyroidie door Amiodaron gekregen hebben? En wel behandeling is gevolgd?
27-01-2019

Hartfalen

23-01-2019

Hartritmestoornissen

Ik heb dit middel na opname van de cardioloog gekregen om de hartslag te bevorderen. Nu 22-01-19 bij een andere cardioloog wordt er gezegd dat dit medicijn overbodig is???? Gelukkig maar want het medicijn heeft geen bijwerkingen en was wel gemakkelijk in te nemen maar de gebruikers mogen niet te veel in de felle zon of UV lamp.
29-11-2018

01-09-2018

Hartritmestoornissen

Na 2 jaar gebruiken en ik wist dat ik niet in de zon mocht met deze medicijnen grote nare blauwe plekken. Ik ben nu een maand gestopt. Ik bedekte me altijd goed in de zon, maar je onderarmen ontkom je niet aan. Ik ben benieuwd of die blauwe plekken weer helemaal weg zullen gaan.
22-07-2018

Hartritmestoornissen

In oktober 2017 begonnen met Amiodaron. Twee weken samen gebruikt met Metropolol. Tijdens de tweede week daalde mijn hartslag van rond de 95 naar 60 slagen per minuut. Mijn energie kwam voor een redelijk deel weer terug. Dat je niet in de zon mag zitten en dat je meer last hebt van jeuk (hoofd en benen) is wel vervelend maar niet onoverkomelijk. Begin juli 2018 na een abla[lees meer...]tie mocht ik direct stoppen met Amiodaron. Nu weer vertrouwen opbouwen dat het hart uit zich zelf weer goed blijft functioneren.
20-12-2017

Hartritmestoornissen

Langzaam kreeg ik allemaal vage klachten zoals moe zijn, moeite met lopen, veel misselijk, vaak hoofdpijn, allemaal vaag en niet te verklaren. Bij de dokter geweest, doorverwezen, maar nooit kwam er iets uit. (tijdsbestek van een jaar) Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik bijna niet meer kon lopen, telkens vallen, verstijfde ledematen en trillingen soms, meer sliep[lees meer...] dan wakker was, knallende hoofdpijn bij het wakker worden zeker een paar maal per week, maar niemand die wist wat er aan de hand was tot ik naar de neuroloog gestuurd werd omdat ze dachten aan Parkinson. Hij sloot Parkinson uit maar wilde voor de zekerheid een longfoto laten maken omdat ik Amiodaron slikte. Hij belde op dat de foto niet goed was en er een afspraak gemaakt was bij de longarts. Deze afspraak heb ik niet gered want op een gegeven moment kon ik niks anders meer dan slapen en is de huisarts gekomen die met spoed de ambulance heeft laten komen. Ik had bijna geen zuurstof meer in mijn bloed. 10 dagen heb ik in het ziekenhuis gelegen. Doodziek en artsen niet goed wisten wat ze moesten doen, ik had interstitiële pneumonitis door de Amiodaron. Uiteindelijk Prednison gekregen waardoor het wat beter ging. Langzaam Prednison gaan afbouwen van 30 naar 20 naar 10 mg. Nu zit ik op 5 mg maar langzaam komen de klachten allemaal weer terug. Wat mij verder te wachten staat weet ik niet en de doktoren ook niet. 1 ding wat ik wel weet, neem deze rotzooi niet, want ik gun niemand dit wat ik heb. Allemaal als bijwerking van Amiodaron.
31-10-2017

Cardiomyopathie

In 2014 heb ik een hartstilstand gehad met 3 mnd in de azm gelegen en een longoperatie en icd gekregen met vele bijwerkingen, ik werd naar huisgestuurd en kon niets, en was nog liever dead. Na een revalidatie en 12 keer voor opname gaat het iets beter. met vele medicijnen, na een jaar kreeg ik amiodaron en ging weer achteruit maar de prof zei dit had ik nodig, afschoon hij[lees meer...] zelf er niet helemaal voor was en zijn cocardioloog het wel vond. Ik heb vele bloedtoevoegingen vit.tekort, duizelingen, galblaasonstekingen en nu trage schildklier die bijna dood is, mijn twijfels over het middel amiodaron of dit wel goed is, er zijn meer nadelen.
04-07-2017

Atriumfibrilleren

slecht middel een en al chemisch. misselijkheid de hele dag beroerd voelen raar in je hoofd hele dag slaperig benauwd gevoel
01-07-2017

Hartritmestoornissen

Medicatie helpt goed tegen klachten, alleen dat ik niet meer tegen zonnestraling kan is erg vervelend, lijkt of m'n hoofd in brand staat kan niet zonder hoofdbedekking naar buiten, erg moe als ik in de zon ben geweest. Zweet ook niet meer dus kan warmte niet kwijt.
03-06-2017

Hartritmestoornissen

Geen werking dus eigenlijk onnodig dit te slikken, maar cardioloog geeft aan dat dit het beste middel is dat beschikbaar is? Heel veel last van zon. Probeer nu zonder op aanraden van andere cardioloog.
29-03-2017

Hartritmestoornis

heb verschillende medicijnen gehad waaronder ook flecanide. deze kreeg ik stroom in voeten. op aanraden van cardioloog in maastricht stoppen en beginnen met amiodaron 200 mg. ong 1,5 mnd geprobeerd, maar kreeg er veel bijwerkingen van. Darmkrampen, hoofdpijn, pijn in voeten, pijn op borst, heel benauwd, kortademig, vocht vasthouden. In overleg met cardioloog overgestapt ([lees meer...]3 wk niks, afbouwen) naar sotalol 2x 40 mg. dan na 1 week naar 2x 80 mg. maar nu moet ik geopereerd worden aan prostaat en anesthesist stuurde mij door naar cardioloog voor zijn mening. nu schreef deze mij weer amiodaron voor tot 2 wk na operatie dan weer sotalol. heb ze nu weer 4 dagen en beginnen de klachten weer. ga morgen naar cardioloog of hij dit wil veranderen. dit is voor mij echt tuig die amiodaron.
04-02-2017

Hartritmestoornissen

Omdat ik ook fenprocoumon (bloedverdunner), ramipril en chloorthalidon (bloeddruk), ursochol (tijdelijk voor lever en gal), omeprazol (maagbeschermer) gebruik weet ik niet of het door de amiodaron komt dat ik mij zo belabberd voel. Ik heb drie weken geleden een gastric bypass (maagverkleining) gekregen en ben na een paar stappen lopen buiten adem. Ik gebruikte eerst sotalo[lees meer...]l maar de cardioloog wilde voor de operatie mijn hartritmestoornissen wat beter krijgen, dit is echter niet gelukt. Ik ben naar de cardioloog geweest en deze adviseert eerst een cardioversie (resetting van het hart) en dan mag ik waarschijnlijk een paar weken daarna weer over op sotalol. De cardioloog denkt niet dat het van de amiodaron komt omdat ik deze klachten voor de operatie ook niet had. Hij wijt de klachten aan de operatie maar ik maak me wel zorgen.
02-11-2016

Hartritmestoornissen

Na de beginperiode (3 tabletten),waarbij ik mij erg naar voelde, werd de hartritme storing minder. Maar nu een hoge bloeddruk. Van "150" s'morgens tot "185" s'avonds. Voorheen niet boven de "145". Waarschijnlijk omdat ik met de bètablokker moest stoppen. Is dit een verbetering? Binnenkort weer naar de cardioloog, maar ik ga maar over op een halve tablet eventueel met een[lees meer...] halve bétablokker

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum