Rytmonorm

Atriumfibrilleren (2 meningen)
Hartkloppingen (1 mening)

07-05-2019

Hartritmestoornis

Ik heb een hartritmestoornis met een ritme van max 220 per minuut. Door de Rytmonorm, in de 1e instantie 3 tabletten per dag, heb ik minder ritmestoornissen en minder hoog ( max 160 per minuut). Helaas de laatste maanden weer meer ritmestoornissen, daardoor dosering moeten verhogen naar 5 tabletten per dag. Ben erg moe en last van hoofdpijn en droge mond
12-12-2017

Atriumfibrilleren

Ik (man 54 jaar) slik al enkele jaren rytmonorm om boezemfibrileren tegen te gaan, na 2x een ablatie, met Wisselend succes. Sinds januari 2x 150 mg per dag, dit bleek in juli dit jaar niet voldoende. Na weer een cardioverswie overgegaan op 300mg 2x per dag, en eerlijk is eerlijk, sindsdien wel af en toe een onrustig hart maar geen recidieve. Ik heb geen enkele last van [lees meer...]bijwerkingen. Kan gewoon schaatsen, racefietsen en mountainbiken. Wat ik daar heb ingeleverd, heb ik al ingeleverd na de ablatie. Toen heb ik echt minder power gekregen, zeg maar van de kopgroep in het peleton naar mee kunnen fietsen achterin. In het dagelijks leven ervaar ik geen beperkingen.
21-05-2017

Atriumfibrilleren

man 70 jr. hartritmestoringen ca. 17 maal een cardioversie gehad daarna 3 maal een ablatio. Na alle medicijnen gehad te hebben, rytmonorm gekregen 300 mg 2 maal daags, de bijwerkingen overgroeid. Kreeg 3 jaar na de laatste ablatio ernstige klachten verhoogde hartslag en bij inspanning bij een hartslag van 120 bpm overmatig hijgen, flauw worden en verlammend gevoel in de b[lees meer...]enen. Bij inspanningstest ging mijn hart aan de fladder. Per direct moeten stoppen met rytmonorm en ben nu aan het afkicken van een medicijn vergiftiging. Ben niet de eerste volgens de cardioloog.Het had ook anders kunnen aflopen. Mag voorlopig geen medicijn gebruiken.
08-05-2014

Hartritmestoornis

Het spul is dermate effectief en enkele bijwerkingen waren groter dan ik mij zou wensen, zodat ik ca. 20 april j.l. de dosis heb gehalveerd: inplaats van 2x per dag een heel tablet van 150 mg, gebruik ik nu 2x per dag een HALF tablet, dus 75 mg per keer. De effectiviteit is naar mijn gevoel gelijk gebleven, de bijwerkingen zijn gedaald tot een alleszins acceptabel niveau. [lees meer...] Heel belangrijk is dat ik m'n favoriete sport, roeifietsen, weer intensief kan beoefenen. Ik ben met roeifietsen al meerdere malen voluit gegaan, zo'n 15-30 km, zonder dat ik last had van onregelmatige hartslag. "Gewoon" trikefietsen kan ik zo'n 40-50 km voluit gaan. Ook kan ik weer veel beter trappenlopen en daarbij een hoogteverschil van 6-8 meter doorlopen. Mijn inname van overige hartmedicijnen -betablokker, ACE-remmer, bloedverdunner- zijn hierbij ongewijzigd gebleven.
06-05-2013

Hartkloppingen

Rytmonorm helpt zeer goed met mij,als ik overslagen heb,ik neem slechts 75mg per dag dat is half van de laagste dosis en met succes,sotalo neem ik ook maar helpt niets tegen de overslaan,is meer tegen voorkamervibrilaties...
21-09-2012

Hartritmestoornis

Had eerst sotalol maar deze hielpen echt niet. Heb nu Rytmonorm gekregen maar heb echt heel veel last van duizeligheid en val echt bijna flauw. Dat gevoel heb ik een paar keer per dag en moet ook veel plassen. zeker 15 x p.d. mijn zicht is ook afgenomen sinds deze pillen. Ritmestoornissen heb ik sinds het gebruik niet meer gehad en dat vind ik belangrijker dan de bijwer[lees meer...]kingen ookal zijn deze erg vervelend.
02-11-2011

Hartritmestoornissen

Rytmonorm versterkte mijn boezemfibrilatie. Na verhoging van het medicijn nagenoeg de gehele dag last van boezemfibrilatie. Durfde mij bijna niet meer te verroeren.
02-11-2011

07-08-2011

Schildklier,reuma,hogebloeddruk,astma

Nog steeds last van duizeligheid,net als je flauw zult vallen en te lage hartslag
23-01-2011

Hartritmestoornis

Bitter om in te nemen. Veel water gebruiken.
31-12-2010

Hartritme

na verschillende malen te zijn opgenomen in het ziekenhuis met ernstige ritmestoornissen en na reconversie gebruik ik al jaren Rytmonorm 225mg 2xdag samen met een cardioasperine stel nauwelijks bijwerking vast soms beetje duizelig
16-12-2010
Man

Overslaan van het hart

Ik neem elke dag sotalol,maar dit helpt niet tegen overslaan van het hart daarom neem ik rytmonorm 150 mg 2 maal dag,enkel als ik veel last ervan heb.en het helpt wel maar je kan die dagen wel niet gaan werken wegens vermoeidheid !
14-05-2010
Vrouw

Hartritmestoornissen

ik heb al een tijdje last van hartritmestoornissen en eerst moest ik sotalex nemen maar daar had ik te veel bijwerkingen van . nu gebruik ik rytmonorm en daar ben ik best tevreden mee. ik heb soms wel last van duizeligheid en wazig zien
28-09-2009
Man

Boezemfibrilleren

onderdrukt bij mij de aanvallen van boezemfibrilleren goed. bijwerkingen zijn flinke duizeligheid, tinnitus, hoofdpijn en wazig zien.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum