Propafenon

propafenon

Hartritmestoornissen (4 meningen)

23-03-2012

Hartritmestoornis

Na 20 jaar hartritmestoornissen door overprikkeling van de zenuwbanen heb ik eindelijk een middel dat mijn klachten volledig onder controle houdt. Ik kan terug ten volle sporten, ik hoef niet eerst 10 min. op te warmen om mijn hart onder controle te krijgen!
23-03-2011

Propafenon (propafenon)
Zware vorm van VES en doublets

Cardiologisch: zeer goede ervaringen. Bijwerkingen zijn heftig en blijvend. Aangezien ik een hele zware vorm van VES en doublets heb [tussen 31.000-35.000 per 24], is het voor mij geen twijfel wat ik prefereer. Ik ga er lekker mee door en de moeheid, stuiptrekkingen, misselijk, water dat als modder smaakt, enz. enz. neem ik graag op de koop toe.
14-03-2011

Boezemfibrilleren

In de ongeveer anderhalve week dat ik het heb gebruikt 1x last gehad van boezemfibrilleren, duur ca 1u 20min. Kan door de korte gebruiksduur geen eerlijk oordeel geven over de effectiviteit, echter ik ben uit eigen beweging (doch wel in overleg met mijn huisarts) gestopt met dit medicijn omdat ik knettergek werd van de vieze smaak in mijn mond. Het wordt in de bijsluiter o[lees meer...]mschreven als bitter, en dat klopt op zich wel, maar ik ervaarde het vooral als een aggressief enigszins bijtend gevoel. Daardoor kreeg ik zeer gevoelige lippen, en had ook het idee dat mijn hele mond kapot ging inclusief mijn gebit. Let wel: ik had het idee dat dat zo was, hoe het op de langere termijn zou gaan heb ik dus niet kunnen ervaren. Verder smaakte water ineens erg smerig - bitter - en hetzelfde gold voor melk. Ik kon de bijsmaak na anderhalve week echt niet meer verdragen, werd er bijkans wanhopig van en liep soms huilend door het huis. Ben erg blij dat ik er mee ben gestopt, de vieze smaak is nu veel minder maar na 4 dagen nog niet verdwenen. Ik hoop dat het bij andere patienten niet zo uitpakt als bij mij, maar ik wilde toch even mijn ervaring delen.
23-01-2011

07-08-2010
Vrouw

Propafenon (propafenon)

Het medicijn werkt goed, de bijwerkingen zijn voor mij zeer bezwarend. Het middel zorgt voor een ongelofelijke achteruitgang van conditie. Slik het middel nu ca. 4 weken maar heb absoluut niet het gevoel dat de vermoeidheid vermindert, integendeel Verder slecht slapen en druk dromen.
11-11-2009
Man

Hartritmestoornissen

Na cardio-versie (electrische schok om hartritmestoornissen te verhelpen) werd Propafenon voorgeschreven ter ondersteuning van de nieuwe regelmaat. Voor zover ik tot nu toe kan nagaan werkt het wel goed, maar het houdt het hartritme zo laag en zo goed in bedwang, dat het hartritme zich niet of uiterst traag enigszins aanpast aan enige lichamelijke inspanning. Het resultaa[lees meer...]t is dat ik na een eindje lopen of fietsen een drukkend, knijpend gevoel in maag/borststreek voel en moet blijven staan of zeer langzaam moet fietsen of even stoppen om dit te laten wegebben. Toen ik na 7 dagen bij het ontbijt het eerste pilletje wegliet ging het beter. Verdere ervaring heb ik met dit middel nog niet.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum