Ervaringen met Atripla

Bij  HIVX

Auto-immuunziekte (1 mening)

20-11-2012 | Man | 46
HIV
Op eigen initiatief begonnen met Hiv remmers wegens het niet willen besmetten van seks partners. Met een VL van 78.000 en een CD4 (weerstand) van 1150, niet nodig volgens Nederlands beleid. Begin scores waren 1350 CD4 en VL van 300. Nu na half jaar (na 3 maanden van Truvada/Stocrin naar Atripla undetectable (gelukkig! Een pak van mijn hart) Bijwerkingen, welke ik denk da[lees meer...]t het van de Stocrin komt is mijn droge en gevoelige huid. Had ik al voordat ik met medicijnen begon, maar is erger geworden. Nu sta ik voor de overstap naar een vervangend middel van de Stocrin welke zijn naast de Truvada dan: Nevirapine of Raltegravir (Isentress), Of over op 1 relatief nieuwe pil Eviplera. Maar opties als Prezista in combi met Norvir kan ook nog. Over de Veramune is niet gesproken, omdat deze de huidklachten kan versterken.

15-07-2015 | Man | 67
HIV
af en toe pijn in de nierstreek. en ook af en toe bloed in de urine, vooral 's morgens.

24-12-2014 | Man | 53
HIV
Medicijn gaf nier schade ,en had last van abnormale dromen

22-12-2014 | Man | 47
HIV
ik gebruik nu een mnd atripla morgen (23-12-2014) ga ik voor het eerst op controle en bloed laten prikken mijn tc4 cellen toen ik begon waren 332 en mijn viral loads 17.000 de eesre keer dat ik er een innam sávonds om 2300 was een drama het leek wel of ik zweefde en zo stoned was als een garnaal want er wordt geadviseerd om het op een nuchtere maag te doen maar ja al[lees meer...]s je op een nuchtere maag 2 paracetamol inneemt heb je ook bijwerkingen totdat iemand schreef dat je moet zorgendat er een bodempje in je maag zit en jawel hoor de bijwerkingen zijn veel minder/bijna geen alleen af en toe droge lippen/mond natuurlijk moet ik een uur voordat ik ze inneem geen zware maaltijd innemen maar ene kommetje soep/beetje chips/vla werkt enorm goed bij mij. wat ik wel heb is dat ik slecht in slaap kom en na het innemen dorst krijg dus dan drink ik weer wat. en overdag vaak het gevoel of ik 3 dgn niet gegeten heb........

12-12-2014 | Man | 66
HIV
heb gisteren voor de eerste maal atripla ingenomen rond 18u . mijn vraag is kan ik vandaag het uur chema veranderen? ik zou het graag smorgens rond 8u innemen ? zou ik dat dan morgenvroeg kunnen doen . ben nog maar juist begonnen met de therapie....

07-02-2014 | Man | 21
HIV
Hallo allemaal, Tijdens mijn vakantie kwam ik erachter dat ik positief ben, (in Bangkok) Heb besloten om het hele onderzoek hier te doen en de medicatie hier op te pakken. Mijn arts schreef mij Atripla voor en ik slik het nu 3 dagen. Ik merk dat ik een uur na het innemen enorm duizelig en moe wordt. De volgende dag ben ik enorm vermoeid en word ik laat wakker.. Nou [lees meer...]aangezien ik nog jong (21) en aan het rondreizen ben.. heb ik nog niet echt een vast ritme. Ik neem het medicijn elke dag om 22uur in. Maar nu lees ik ook mensen die het "voor het slapen innemen".. Zijn dat vaste tijdstippen dat iedereen het bed in gaat? Ik vind dit nogal moeilijk. .

01-12-2013 | Man | 37
HIV
Ik ben gisteren gestart met Atripla (voor het slapen ingenomen) en vanochtend deze website maar gaan raadplegen om de ervaringen van anderen te lezen (en te delen). Ik ging rond 23.00 uur naar bed en werd rond 01.00 uur wakker met een heel zwaar hoofd. Iemand op deze site beschrijft het alsof het lijkt alsof je een superblow op hebt... dat gevoel leek daar inderdaad wel o[lees meer...]p. Vanochtend bij het opstaan had ik dat gevoel ook nog wel een beetje maar gelukkig al in mindere mate en nu nog hangt er nog wel een zweverig gevoel in mijn hoofd en lijkt het een beetje alsof ik aan het ontnuchteren ben (weeïg/wazig gevoel in mijn hoofd). Bij het lopen lijkt het wel alsof ik met een bril op loop met verkeerde brilsterkte. Ik ga er maar vanuit dat mijn lichaam moet wennen aan dit medicijn en dat dit gevoel wel zal verminderen. Overigens heb ik inderdaad levendig gedroomd en kan die dromen ook nu nog voor de geest halen, wat mij doorgaans niet lukt. Nou ja, mijn eerste 12 uurs ervaring met Atripla voelen als een soort ontdekkingstocht in ieder geval.

16-10-2013 | Man | 49
HIV
Nu een paar maanden slik ik die pil. Lichamelijk geen bijwerkingen dan alleen sufheid. Maar dat maakt niet uit, daar ik hem neem voor het slapen gaan. De ernstigste bijwerking is de depressiviteit en verlaagde/geen sexzin. Nergens zin in, negatief, snel boos, prikkelbaar, soms heb ik geen zin meer te leven.

21-11-2012 | Man | 53
HIV
Sinds een half jaar gebruik ik Atripla. daarvoor een combi. Doordat het virus (zegt men) niet meer aanwezig is maar mijn weerstand te laag blijft (althans kruipt langzaam omhoog) hebben we besloten atripla te gebruiken. Aha de eerste dag toen ik wakker werd was het alsof ik een enorme joint gerookt had. Ha ha eigenlijk best een prettig gevoel was dat. Nu 6 maanden later [lees meer...]voel ik mij moe en heb niet veel zin om "in beweging" te komen. Zo'n, ik heb nergens zin in gevoel en toch weten dat er best veel gedaan kan worden. Normaal gesproken heb ik enorm veel energie en doe veel dingen die ik eigenlijk niet moet doen. ha ha aard van het beestje zal ik maar zeggen. Alle resultaten van mijn persoontje zijn in principe okay maar dit lusteloze gevoel...gadver.

30-11-2011 | Man | 47
HIV
Hallo Lotgenoten, Ik neem Atripla nu beina 2 jaar. In het begin nam ik het om 23.00 uur. Gevolgd door hevige nachtmerries de eerst 2 weken. Toen niet meer. Kreeg wel behoorlijk last van winderigheid, wat ook met buikpijn gepaard ging. Neem nu de atripla ´s morgens in, zodat ik de winderingheid beter kan verwerken. Ik kan boeren laten als de beste. Heden ben ik weer met[lees meer...] stocrin en truvada begonnen, om de symptomen te verminderen. Ik ben benieuwd hoe dit gaat. Viruslading ondetecteerbaar cd4 schommeld rond de 600. Verder tevreden met de medicatie

16-08-2016 | Man | 62
HIV
was gewaarschuwd voor mogelijk nachtmerries en lichte concentratiestoornissen, dat laatste vooral in het begin. Nauwelijks last van gehad. Droomde wel meer, maar geen angstdromen. Jeuk eigenlijk nauwelijk hinderlijk.

25-07-2015 | Man | 49
HIV
Zolang je geen soa's oploopt en dagelijks je pil neemt is het zeer effectief. Mogelijkse neveneffecten houden vreemde dromen en mogelijks belasting van de nieren. Ik stel me ook vragen over het verlagen van de bloeddruk.

12-02-2015 | Man | 53
HIV
Ik gebruik Atripla nu 4 jaar .In het begin nergens last van gehad.Nu kan ik sinds 2 jaar geen vis meer verdragen. Heb ik vis gegeten maakt niet uit was voor vis word ik misselijk en moet ik overgeven. Heeft iemand daar ook last van. Ik vind het heel vervelend want ik ben gek op vis.

25-07-2013 | Man | 65
HIV
Ik gebruik nu een paar dagen Atripla nam het eerst s,morgens om 7 uur in maar werd erg duizelig in overleg met de verpleegkundige neem ik het nu s,avonds om 10 uur in hoop om minder bijwerkingen overdag

20-06-2013 | Man | 29
HIV
ik slik het nu 2 weken atripla en neem ze elke in de ochtend samen met blowtje en gaat goed samen verder droom ik wel vaak en raar en ken ze ook allemaal onthouden sinds 2 weken verder geen last tot nu toe van bijwerkingen .ik keek er altijd tegen op om ooit aan meds te beginnen maar is me zwaar meegevallen

10-01-2013 | Man | 57
HIV
ik heb (eerlijk) atripla over. door financiele problemen wil ik deze verhandelen. (Red; het is niet mogelijk om via en op deze site medicijnen te (ver)kopen. Mvg MijnMedicijn )