Ervaringen met Biktarvy

bictegravir/​emtricitabine/​tenofoviralafenamide

09-07-2022 | Man | 57
bictegravir/​emtricitabine/​tenofoviralafenamide (50/200/25)
HIV
Na mijn acute HIV besmetting eind december ben ik al begin januari gestart met de medicatie. Binnen een maand van zeer hoog (> 5.000.000) naar een paar duizend. En na 3 maanden n=n. Biktarvy werkt blijkbaar goed bij mij.

14-04-2021 | Man | 37
bictegravir/​emtricitabine/​tenofoviralafenamide (000)
HIV
Ik ben overgestapt van Triumeq naar Bictarvy omdat ik waarschijnlijk neerslachtig werd van Triumeq, maar dat had destijds ook veroorzaakt kunnen worden door andere aspecten. Tevreden met Bictarvy. Heel af en toe ben ik even na het opstaan misselijk en moet dan overgeven maar dat is misschien eens in de drie weken. Ik blijf Bictarvy gebruiken omdat het waarschijnlijklijk de[lees meer...] minst schadelijke remmer is. Klein pilletje, makkelijk in te nemen.

14-02-2021 | Man | 51
bictegravir/​emtricitabine/​tenofoviralafenamide (275)
HIV
voorgeschiedenis sinds 2012 therapie: Kivexa & Viramune. Deze therapie stopgezet ivm voortdurende lichte huidklachten. Half januari begonnen met Biktarvy. 1 kleine pil 1 x daags. Superhandig. de eerste 2 weken last van matige misselijkheid, oprispingen de gehele dag, en sterke bandhoofdpijn. Misselijkheid en oprispingen weg na 2 weken. Slecht kunnen urineren, moet veel p[lees meer...]ersen. Stemmingswisselingen werden per week meer en meer. (hele dag achtbaan gevoel). Eind derde week niet meer vol te houden en begon al met dubbele tong te praten op een dag na het opstaan. meteen gestopt en terug "tijdelijk" op oude. Na paar dagen voelde ik me meteen weer stukken beter. Stemmingswisselingen verdwenen. Bandhoofdpijn bijna weg. Urineren weer normaal. Ik vermoed dat ik tegen 1 van de stoffen niet goed kan. Overleg binnenkort met arts.

11-04-2020 | Man | 41
bictegravir/​emtricitabine/​tenofoviralafenamide (25)
HIV
Historie: Stribild -> Genvoya, van Genvoya nooit geen klachten gehad en zeer goed medicijn, nu 2 jaar Biktarvy na vermoeden dat de cobicistat nierstenen kon veroorzaken en dat is de reden van de switch. Van Genvoya nooit geen bijwerkingen gehad dan alleen iets de eerste dag. Biktarvy geen lichamelijk klachten gehad, geen hoofdpijn, na 2 weken kreeg ik suicidale gedachten, [lees meer...]dit is slechts een tijdelijke bijwerking van Biktarvy geweest en ben over deze tablet net zo tevreden als over Genvoya.

19-09-2019 | Man | 27
bictegravir/​emtricitabine/​tenofoviralafenamide (275mg)
HIV
Ik ben door een vreselijke periode van 3 weken gegaan met Biktarvy. Begonnen met deze medicatie omdat het een nieuwe combinatie is en 'minder schadelijk' zou zijn voor je nieren en andere organen op langere termijn. Vol goede moed begonnen maar ik ben uiteindelijk door een hel gegaan! Aan de orde van de dag was enorm veel gasvorming in de darmen. Heel onprettig. Als er gas[lees meer...] ontsnapte stonk dit egt verschrikkelijk! Ook had ik tijdens het slapen hele zieke nachtmerries. Heel 'donker'. Ik sliep heel onrustig en als ik wakker werd (veel eerder dan normaal) leek het net alsof ik helemaal niet geslapen had. Op internet heb ik slechte reviews van mensen gelezen die deze symptomen ook kregen. Sommigen zeiden dat dit na 2 weken voorbij was. Dus ik volle moed doorgezet. Maar in week 3 kon ik lichamelijk en geestelijk niet meer. De druppel die de emmer deed overlopen was het feit dat de spierpijn icm spierzwakte groter werd en de andere symptomen bleven hetzelfde. Ik ben weer terug bij mijn oude regime. Er zijn veel mensen waarbij Biktarvy goed werkt zonder bijwerkingen, maar bij mij werkte het dus niet. Ik zou mensen willen adviseren om echt te luisteren naar zijn of haar lichaam. Elk lichaam is anders. 6 jaar HIV positief en still staying strong. Ga alsjeblieft niet met de pakken neerzitten en geniet van elk moment!

18-09-2019 | Man | 57
bictegravir/​emtricitabine/​tenofoviralafenamide (50mg/200mg/25mg)
Sinds 5 weken neem ik Biktarvy, tot nu toe geen enkel bijwerking. Ben overgestapt omdat ik bij mijn vorige medicijnen minimum 500 kcal moest nemen wat zonder honger best moeilijk was.

07-08-2019 | Man | 24
HIV
Na mijn HIV positief uitslag gelijk gestart met dit medicijn , Bijna tot geen bijwerkingen gelukkig

21-05-2019 | Man | 63
bictegravir/​emtricitabine/​tenofoviralafenamide
HIV
Gebruik Biktarvy na constatering van HIV. Eerst met antibiotica, later alleen Biktarvy. Werkt goed. Voel me goed, kan alles weer doen, ben fit.

25-01-2019 | Man | 60
bictegravir/​emtricitabine/​tenofoviralafenamide (50/200/25mg)
HIV
Ik dit medicijnen op 7 November 2018.ik had in het begin beetje hoofdpijn , koude handen maar geen probleem met slapen en diaree na 4 week terug naar mijn internist voor control resultaat was goed. Volgende control in maart 2019. Tot nu toe geen zwaar bijwerken

21-12-2018 | Man | 37
HIV
Na bijna 2 jaar andere medicatie te hebben gebruikt (Triumeq, geen succes ivm heftige bijwerkingen) en daarna lange tijd Isentress+Descovy (succesvol en prettig maar 3 pillen) op aanraden specialist het nieuwe medicijn Bictarvy gaan gebruiken. Eerste gebruik 2 weken geleden en ik voel me meer vermoeid, dat ik soms wel de dag wil doorslapen. Lusteloosheid. Ik vermoed dat di[lees meer...]t betrokken kan worden op dit nieuwe medicijn. Sinds enkele dagen (dus vanaf de 2e week gebruik), heftige diarree, zeer dun (waterig) en in snelle intervals, wat dus erg hinderlijk is op werk en wanneer ik onderweg ben. Ik zal het nog een aantal dagen aankijken maar overweeg een directe switch terug naar mijn oude regime.