ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 4

20-08-2017

HIV

Half jaar nadat ik hiv opgelopen had begonnen met Triumeq (Cd4: 400 / viral load 10.000). Na 3 maanden Cd4: >800/ viral load ondetecteerbaar. Eerste 2-3 weken lichte last van mijn maag, verder geen bijwerkingen. Na een jaar overgestapt op Rezolsta/ Descocy, omdat ik op de lange termijn zeer depressief werd door de medicijnen. Op den duur kon ik beter aanvoelen hoe subtie[lees meer...]l triumeq mij vermoeide, tussentijds 1x geswitcht naar andere medicijnen en toen ik weer triumeq innam voelde ik het binnen 24 uur. Ik kan het het specifiekst omschrijven alsof er iets zwaars zat op mijn achterhoofd aan de onderkant, een soort klein zwaar wolkje of ruis. Dit resulteerde in vermoeidheid, slecht kunnen focussen tijdens gesprekken, minder tot geen dromen meer tijdens het slapen ervaren (normaal droom ik elke avond tijdens mijn slaap) en uiteindelijk dus ook depressie. Van nature kan ik al episodes van depressie hebben, maar met mijn nieuwe medicijnen tot nog toe geen last meer van gehad. Tip: Neem medicijnen overdag in, ben er achter gekomen dat ik nachtmerries krijg als ik medicijnen vlak voor het slapen gaan inneem (geldt ook voor descovy rezolsta).
10-08-2017

Super tablet
13-06-2017

HIV

Na vaststellen HIV VL 190.000 en CD4 500. Begonnen met Triumeq. In begin slapeloosheid, wakker worden om 04 uur klaarwakker. Na inname ook een pieptoon in de oren. Vermoeidheid, neerslachtige momenten en prikkelbaarheid. Na 1 maand al undetectable dus was tevreden, maar nu na 5 maanden hartritmestoornissen, hartkloppingen. Internist heeft me nu aanbevolen om Stribild te ne[lees meer...]men, dus ik stop met Triumeq.
13-02-2017

HIV

sinds november 2015 op Triumeq... vrijwel direct na diagnose, enkel de eerste weken beetje melig gevoel in de maag (beter met voedsel innemen en voldoende drinken). Zelden nachtzweten (een keer in de maand en niet hevig). Ik word wel om 4.00 's nachts wakker, maar dat was ervoor ook al door mn asperger. Ondanks dat ik in de hogere leeftijdscatagorie zit (54) is het zeer ef[lees meer...]fectief, niet meer detecteerbaar. De bijwerkingen van depressie, huidproblemen en zo die ik hier lees heb ik helemaal niet. Maar ik rook dagelijks wel een cannabissigaretje, dat heeft er volgens mij wel mee te maken.
10-02-2017

Ik gebruik HIV-remmers v/a 1999
29-12-2016

HIV

Bijwerkingen: Slecht door slapen. Wakker om 3 uur en niet of nauwelijks nog in slaap komen. Zeer levendige dromen. Een soort doem denken/dromen over de simpelste dingen. Zeer veel jeuk. Huid herstel duurt veel langer en huid is kwetsbaarder.
19-11-2016

HIV

Het werkt erg goed op de HIV. Maar... ik heb erg veel last van slaapstoornissen en veel erge nachtmerries. s morgens ben ik gebroken. Soms perioden van neerslachtigheid en erg vaak ook vermoeid.
10-11-2016

HIV

Overgestapt vanwege bijwerkingen bij Stribald, met name slecht slapen door vreemde dromen. Is nu een stuk minder maar niet helemaal weg. Verder geen centje last van gehad sinds de start.
Pagina 1 van 4

Mirena (1990) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (811) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (418) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (415) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!