ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5

06-04-2018

HIV

Begonnen met een viral load van 1 miljoen en 35 cd4. Ondanks dat ik geen klachten had van hiv was ik er ernstig aan toe. Eerste periode geen bijwerkingen. Na twee maanden ondetecteerbaar en cd4 110. Helaas had de hiv toch schade achter gelaten in de vorm van Burkitts. Diagnose eind feb 2016. Triumeq blijven gebruiken tijdens chemo. Remissie sinds aug 2016. Daarna k[lees meer...]lommen mijn cd4 waardes bij elke check up. Maar begonnen ook de bijwerkingen. Ik had al last van “dromen in HD” maar steeds vaker lag ik ook uren wakker of sliep ik heel licht. Doodmoe gedurende de dag en steeds somberder. Ik had het gevoel dat ik me de dag door MOEST slepen, terwijl ik liever op de bank ging liggen. Gelukkig ben ik blijven trainen, ondanks uitputtende moeheid. Na sporten voelde ik me beter, alsof ik werd schoongespoeld. De klachten wijde ik aan chemo moeheid. Ik verwachtte dat deze met de tijd weg zouden gaan. Klachten namen alleen maar toe. Ik voelde me bijna niet meer in staat om te werken, laat staan mijn bed uit te komen. Na uitvoerig overleg met mijn internist en research van mijn kant besloten om Genvoya te proberen. Ik slik het nu ruim een week en er is een wereld voor me open gegaan. Ik slaap weer, ben actief, vrolijk, energie. Ik voel me weer mezelf. Kortom; prima medicijn om snel te herstellen na diagnose, maar hou de bijwerkingen in de gaten. Een revieuw hieronder heeft het over “langzaam slopen” en ik kan dat vol overgave beamen. Ik hoop dat ik Triumeq nooit meer hoef te nemen.
18-09-2017

Triumeq (dolutegravir/abacavir/lamivudine)

Heb last van sterk verhoogde triglyceriden, zijn er andere mensen die dit ook hebben door dit medicijn?
07-09-2017

HIV

Gestart met VL 60.000 en CD4 680, de eerste 2 jaar Eviplera gebruikt. Dat ging prima binnen 6 weken was het virus niet meer aantoonbaar. Had wel de indruk dat ik van Eviplera iets minder goed sliep. Sommige nachten soms even wakker. Sporten met Eviplera ging lastig. Aan het einde van een uurtje sporten vaak stijve spieren / kramp. Na 2 jaar Eviplera, alleen nog 1 werkzame[lees meer...] stof (dolutegravir) gebruikt, als onderdeel van een studie naar mono-therapie (slechts 1 werkzame stof). Ik had geen enkele bijwerking van dolutegravir. Sliep weer als een roos en sporten ging ook prima. Helaas werd het mono-therapie experiment 3 maanden geleden gestaakt na 2 jaar. Slechts 1 werkzame stof bleek toch te riskant. Bij te veel deelnemers werd het virus toch weer actief. Wel jammer want bij mij onderdrukte dolutegravir het virus prima en dat alles zonder een enkele bijwerking! Omdat het mono-therapie experiment is gestopt, nu sinds 3 maanden op Triumeq (dolutegravir/abacavir/lamivudine). Wat een drama spul is dat !! Echt ver-schrik-ke-lijk. Ik slaap vele nachten niet en vaak lichte hartritme-stoornissen. Ben de hele dag super vermoeid. Overdag heb ik nergens meer zin in. Geen zin in werk, sporten, familie en vrienden zien etc. Er komt niets uit meer uit mijn handen. Ook gaat het niet samen met alcohol. Een glaasje alcohol erbij en de negatieve effecten verdriedubbelen ! Dan voel ik me de hele dag een totale zombie. Met Triumeq voel ik me in een klap ‘patient’. Vandaag begonnen met Genvoya. Kijken of dat minder bijwerkingen heeft.
20-08-2017

HIV

Half jaar nadat ik hiv opgelopen had begonnen met Triumeq (Cd4: 400 / viral load 10.000). Na 3 maanden Cd4: >800/ viral load ondetecteerbaar. Eerste 2-3 weken lichte last van mijn maag, verder geen bijwerkingen. Na een jaar overgestapt op Rezolsta/ Descocy, omdat ik op de lange termijn zeer depressief werd door de medicijnen. Op den duur kon ik beter aanvoelen hoe subtie[lees meer...]l triumeq mij vermoeide, tussentijds 1x geswitcht naar andere medicijnen en toen ik weer triumeq innam voelde ik het binnen 24 uur. Ik kan het het specifiekst omschrijven alsof er iets zwaars zat op mijn achterhoofd aan de onderkant, een soort klein zwaar wolkje of ruis. Dit resulteerde in vermoeidheid, slecht kunnen focussen tijdens gesprekken, minder tot geen dromen meer tijdens het slapen ervaren (normaal droom ik elke avond tijdens mijn slaap) en uiteindelijk dus ook depressie. Van nature kan ik al episodes van depressie hebben, maar met mijn nieuwe medicijnen tot nog toe geen last meer van gehad. Tip: Neem medicijnen overdag in, ben er achter gekomen dat ik nachtmerries krijg als ik medicijnen vlak voor het slapen gaan inneem (geldt ook voor descovy rezolsta).
10-08-2017

Super tablet
13-06-2017

HIV

Na vaststellen HIV VL 190.000 en CD4 500. Begonnen met Triumeq. In begin slapeloosheid, wakker worden om 04 uur klaarwakker. Na inname ook een pieptoon in de oren. Vermoeidheid, neerslachtige momenten en prikkelbaarheid. Na 1 maand al undetectable dus was tevreden, maar nu na 5 maanden hartritmestoornissen, hartkloppingen. Internist heeft me nu aanbevolen om Stribild te ne[lees meer...]men, dus ik stop met Triumeq.
13-02-2017

HIV

sinds november 2015 op Triumeq... vrijwel direct na diagnose, enkel de eerste weken beetje melig gevoel in de maag (beter met voedsel innemen en voldoende drinken). Zelden nachtzweten (een keer in de maand en niet hevig). Ik word wel om 4.00 's nachts wakker, maar dat was ervoor ook al door mn asperger. Ondanks dat ik in de hogere leeftijdscatagorie zit (54) is het zeer ef[lees meer...]fectief, niet meer detecteerbaar. De bijwerkingen van depressie, huidproblemen en zo die ik hier lees heb ik helemaal niet. Maar ik rook dagelijks wel een cannabissigaretje, dat heeft er volgens mij wel mee te maken.
10-02-2017

Ik gebruik HIV-remmers v/a 1999
Pagina 1 van 5

Mirena (2046) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (448) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!