ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5

18-09-2017

Triumeq (dolutegravir/abacavir/lamivudine)

Heb last van sterk verhoogde triglyceriden, zijn er andere mensen die dit ook hebben door dit medicijn?
07-09-2017

HIV

Gestart met VL 60.000 en CD4 680, de eerste 2 jaar Eviplera gebruikt. Dat ging prima binnen 6 weken was het virus niet meer aantoonbaar. Had wel de indruk dat ik van Eviplera iets minder goed sliep. Sommige nachten soms even wakker. Sporten met Eviplera ging lastig. Aan het einde van een uurtje sporten vaak stijve spieren / kramp. Na 2 jaar Eviplera, alleen nog 1 werkzame[lees meer...] stof (dolutegravir) gebruikt, als onderdeel van een studie naar mono-therapie (slechts 1 werkzame stof). Ik had geen enkele bijwerking van dolutegravir. Sliep weer als een roos en sporten ging ook prima. Helaas werd het mono-therapie experiment 3 maanden geleden gestaakt na 2 jaar. Slechts 1 werkzame stof bleek toch te riskant. Bij te veel deelnemers werd het virus toch weer actief. Wel jammer want bij mij onderdrukte dolutegravir het virus prima en dat alles zonder een enkele bijwerking! Omdat het mono-therapie experiment is gestopt, nu sinds 3 maanden op Triumeq (dolutegravir/abacavir/lamivudine). Wat een drama spul is dat !! Echt ver-schrik-ke-lijk. Ik slaap vele nachten niet en vaak lichte hartritme-stoornissen. Ben de hele dag super vermoeid. Overdag heb ik nergens meer zin in. Geen zin in werk, sporten, familie en vrienden zien etc. Er komt niets uit meer uit mijn handen. Ook gaat het niet samen met alcohol. Een glaasje alcohol erbij en de negatieve effecten verdriedubbelen ! Dan voel ik me de hele dag een totale zombie. Met Triumeq voel ik me in een klap ‘patient’. Vandaag begonnen met Genvoya. Kijken of dat minder bijwerkingen heeft.
20-08-2017

HIV

Half jaar nadat ik hiv opgelopen had begonnen met Triumeq (Cd4: 400 / viral load 10.000). Na 3 maanden Cd4: >800/ viral load ondetecteerbaar. Eerste 2-3 weken lichte last van mijn maag, verder geen bijwerkingen. Na een jaar overgestapt op Rezolsta/ Descocy, omdat ik op de lange termijn zeer depressief werd door de medicijnen. Op den duur kon ik beter aanvoelen hoe subtie[lees meer...]l triumeq mij vermoeide, tussentijds 1x geswitcht naar andere medicijnen en toen ik weer triumeq innam voelde ik het binnen 24 uur. Ik kan het het specifiekst omschrijven alsof er iets zwaars zat op mijn achterhoofd aan de onderkant, een soort klein zwaar wolkje of ruis. Dit resulteerde in vermoeidheid, slecht kunnen focussen tijdens gesprekken, minder tot geen dromen meer tijdens het slapen ervaren (normaal droom ik elke avond tijdens mijn slaap) en uiteindelijk dus ook depressie. Van nature kan ik al episodes van depressie hebben, maar met mijn nieuwe medicijnen tot nog toe geen last meer van gehad. Tip: Neem medicijnen overdag in, ben er achter gekomen dat ik nachtmerries krijg als ik medicijnen vlak voor het slapen gaan inneem (geldt ook voor descovy rezolsta).
10-08-2017

Super tablet
13-06-2017

HIV

Na vaststellen HIV VL 190.000 en CD4 500. Begonnen met Triumeq. In begin slapeloosheid, wakker worden om 04 uur klaarwakker. Na inname ook een pieptoon in de oren. Vermoeidheid, neerslachtige momenten en prikkelbaarheid. Na 1 maand al undetectable dus was tevreden, maar nu na 5 maanden hartritmestoornissen, hartkloppingen. Internist heeft me nu aanbevolen om Stribild te ne[lees meer...]men, dus ik stop met Triumeq.
13-02-2017

HIV

sinds november 2015 op Triumeq... vrijwel direct na diagnose, enkel de eerste weken beetje melig gevoel in de maag (beter met voedsel innemen en voldoende drinken). Zelden nachtzweten (een keer in de maand en niet hevig). Ik word wel om 4.00 's nachts wakker, maar dat was ervoor ook al door mn asperger. Ondanks dat ik in de hogere leeftijdscatagorie zit (54) is het zeer ef[lees meer...]fectief, niet meer detecteerbaar. De bijwerkingen van depressie, huidproblemen en zo die ik hier lees heb ik helemaal niet. Maar ik rook dagelijks wel een cannabissigaretje, dat heeft er volgens mij wel mee te maken.
10-02-2017

Ik gebruik HIV-remmers v/a 1999
29-12-2016

HIV

Bijwerkingen: Slecht door slapen. Wakker om 3 uur en niet of nauwelijks nog in slaap komen. Zeer levendige dromen. Een soort doem denken/dromen over de simpelste dingen. Zeer veel jeuk. Huid herstel duurt veel langer en huid is kwetsbaarder.
Pagina 1 van 5

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!