HIV (15 meningen)

Stribild (8 meningen)
Biktarvy (7 meningen)

11-01-2018 | Man | 43
HIV
Mijn creatine liep terug, zo bleek uit mijn bloedonderzoek. Daardoor kreeg ik wat irritatie pijn aan mijn nieren. Ik heb 13 jaar truvada geslikt samen met issentres. En zonder bijwerkingen naar alle te vredenheid. Het alternatie welke ik nu slik is abacavir/lamivudine. Deze kent veel bijwerkingen zoals duizeligheid. Dat schijnt naar 6 weken minder te worden.

10-02-2017 | Man | 62

29-12-2016 | Man | 56
HIV
Geen direct merkbare bijwerkingen. Bleek echter bij halfjaarlijkse controle specialist dat nier/leverfunctie achteruit gingen vandaar switch naar Triumeq. Slikte overigens Truvada samen met Viramune.

19-07-2016 | Man | 48
HIV
Slik al ruim acht jaar Truvada samen met Viramune. Heb eigenlijk geen bijwerkingen en mijn viral load is altijd onmeetbaar. Helemaal goed dus!

23-05-2016 | Vrouw | 28
Aids
Weet niet of het klopt maar ik ben soms minder happy en slechte gevoelens, wantrouwen.. Weet niet of het iets Met medicatie te maken heeft.. Maar is wel zelfde moment begonnen? Buikklachten Voel me wel actief enzo

24-02-2016 | Man | 46
HIV
Ik gebruik Truvada in combinatie met Viramune. In het eerste jaar moest ik wennen aan de medicijnen, maar mijn viral load werd heel snel veel minder. Na een paar maanden was ik undetectable.

30-12-2015 | Man | 50
HIV
De start met Truvada was in combinatie met Tivicay. Nauwelijks bijwerkingen gehad behalve vermoeidheid. Kan dus niet met zekerheid zeggen door welk medicijn de bijwerking kwam. Sliep wel zaaaalig.

05-09-2015 | Man | 38
Aids

31-03-2015 | Man | 40
HIV
Hoge leverwaarden. Lastig dat ik er telkens bij moest eten in verband met ritonavir

25-03-2013 | Vrouw | 37
HIV
Ik gebruikte Truvada in combinatie met Veramune al 7 jaar, zeer tevreden, nooit bijwerkingen gehad. Ik zelf rook niet, drink heel zeldzaam alcohol wat schild voor de totaal conditie. Ik heb wel hepatitis C aanwezig, maar nooit behandeld geweest er tegen aan. Momenteel begonnen aan een switch/studie/tryal van het medicijn. Anders zou ik nog steeds doorgaan met hetzelfde [lees meer...]combinatie. Ik wil toch iets voor de mensen en onderzoek kunnen betekenen. Hoop het wordt een succes en hier komt een nieuwe ervaringsverhal.

19-11-2012 | Man | 42
HIV
Ik gebruik Truvada gecombineerd met Viramune sinds maart 2012. Voordat ik met medicijnen begon was mijn CD4 boven de 350, maar ik wilde af van de buikklachten die ik voortdurend had. Bovendien wilde ik het risico van besmetten van mijn eventuele sexpartners naar nul brengen. De eerste maanden ndat ik begonnen ben met de combinatietherapie heb ik best wel wat last gehad. Pa[lees meer...]s naar een aantal maanden voelde ik me weer ok. Mijn viral load is nu undectable. Ik neem de medicijnen dagelijks in rond 8 uur 's-ochtends.

06-07-2012 | Vrouw | 32
HIV
Ik gebruik truvada in combinatie met viramune. Mijn cd4 is goed en mijn vl niet meetbaar. Heb weinig bijwerkingen. Wel last van veel stemmingswisselingen sinds ik de medicatie neem.

03-06-2012 | Man | 38
emtricitabine / tenofovirdisoproxil
Ik heb tot eergisteren truvada in combinatie met stocrin gebruikt. Voor de stocrin ben ik nauwelijks gevoelig. Truvada was helemaal geen probleem. Tenminste... voor de bijwerkingen die je opmerkt. Helaas heeft het er wel alle schijn van (dankzij oplettende internist wel geconstateerd) dat Truvada mijn nierfunctioneren heeft verminderd. Daarom ben ik sinds gisteren over op [lees meer...]Kivexa. Ik zal later schrijven hoe me dat bevalt want dat weet ik nu nog niet.

17-04-2011 | Man | 41
HIV
Heb veel combinaties geprobeerd. Maar altijd samen met Truvada. Gebruik nu sinds 8 maanden Isentress en Truvada, en ik kan zeggen dat ik nagenoeg geen bijwerkingen voel. Ik zeg "nagenoeg", omdat ik vaak pijn in mijn benen en voeten voel. Ik denk niet dat het van de medicatie komt, maar dat weet ik niet zeker.

27-05-2010 | Man

17-03-2010 | Man
Hiv. pos.
In combinatie met Isentress een supermedicijn. Heb veel meer energie gekregen dan bij vorige medicijn, namelijk Trizivir, en heb geen bijjwerkingen. Slik ze nu vier maanden dus moet nog afwachten wat ze op langere termijn doen. Is er iemand die ook de combinatie therapie Truvada/ Isentress alleen al een langere periode en wil die dan zijn/ haar mening delen?

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (544) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum