Ervaringen met Eviplera

emtricitabine/rilpivirine/tenofovir

HIV (8 meningen)

03-03-2016 | Vrouw | 56
HIV
Na jarenlang 1 x daags saquinavir - epivir - norvir toch maar overgestapt op 1x daags eviplera. Aanvankelijk erg enthousiast vanwege verdwenen 'ouderdomskwaal' van vastzittende gewrichten. Kon weer zonder gevaar voor blessuren yoga doen en daarmee had ik die eviplera-spierpijn snel 'weggewerkt'. Heb mijn dieet aangepast aan eviplera-maag/darmklachten, dat gaf ook afdoende[lees meer...] verbetering, maar de nachten bleven (o.a. door maag) toch onrustig, en ondanks yoga verminderde mijn energie én levenslust geleidelijk aan steeds verder. Beschouwde dit als een tijdelijk dieptepunt - dat helaas steeds een stukje verder opschoof..... Stond regelmatig op het punt de handdoek in de ring te gooien, maar wilde die herwonnen vrijheid door die heerlijk soepele gewrichten niet hoeven inleveren. Eenmaal alle moed verloren ben ik, in overleg met hiv-consulent, terug op oude combi gegaan. Al binnen 2 dagen voelde ik me weer de oude optimistische allesaanpakker die ik eigenlijk ben, weliswaar met iets dat leek op beginnende artrose, maar dat mocht de pret niet drukken! Misschien dat ik over een half jaar toch weer een ander 1x daags 1-pilletje (triumeq, stribild) probeer hoor, maar nu ik heb gelezen dat je daar nogal vergelijkbare bijwerkingen van kunt krijgen...

05-07-2016 | Man | 47

14-01-2016 | Man | 27
HIV
Na 2 jaar Truvada + ander medicijn te hebben genomen, overgestapt op 1 pil Eviplera. Ik was bang voor bijwerkingen, die heb ik gelukkig niet gehad. Nergens last van. Wel vervelend dat je erbij moet eten. Ik werk vaak over of vergeet gewoonweg te eten ( i know..). Gezien de uitslagen werkt het zeer perfect.

30-11-2015 | Man | 33
HIV
Medicijn werkt goed, maar het is ontzettend onhandig, omdat je er per se veel bij moet eten. Had er eigenlijk geen enkele bijwerking van. Als je geen vast dagelijks ritme hebt en niet op vaste tijden eet door bijvoorbeeld reizen dan raak je in de problemen.

15-09-2015 | Man | 60

27-08-2015 | Man | 68
HIV
Een makkelijk medicijn, en wat anderen al gezegd hebben, tijdens de maaltijd innemen. Neem het smorgens in vanwege licht alcoholgebruik in de avond. Niet dat het kwaad zou kunnen, maar gevoelsmatig. De vervelende bijwerkingen uit zich in jeukende uitslag over het gehele lichaam, wat m.o.m. lijkt op exceem, krijg daar "Cutivate" als voorgeschreven medicijn, wat redelijk v[lees meer...]oldoet.

03-06-2015 | Man | 43
HIV
Nagenoeg geen bijwerkingen van Eviplera. Let wel op dat je eet bij inname. Minimaal 350 Kcal en 12 gram vet maar dat kan al met een candybar als je geen maaltijd in de buurt hebt. Bijwerkingen die ik heb gehad zijn alleen wat hoofdpijn en winderigheid in de eerste maand verder geen last gehad. Ben bijzonder tevreden dus ook gezien de lab-uitslagen.

19-02-2015 | Man | 44
HIV
Sinds 2008 Hiv patient, verschillende cocktails uit geprobeerd en veel bijwerkingen gehad. 2013 Ben ik begonnen met Eviplera en ben er zeer tevreden over. De pil moet met voedsel in worden genomen +/- 350 calorieen, anders werkt het medicijn niet.