Ervaringen met Triumeq

Genvoya (9 meningen)

16-04-2016 | Man | 24
dolutegravir/abacavir/lamivudine (50mg)
HIV
Triumeq lijkt mij goed alleen vervelende droom, last van beetje kort adem, lichaam voelt anders ook aan, beetje misselijk in de ochtend, voor de rest gaat hij prima. 21.00 neem ik het in, voel ik een beetje anders, na enkele minuten is het over. wat ik zou adviseren om altijd wat bij te eten gaat die misselijkheid weg. Ik hoor het graag van jullie: dag / ik had een vraag a[lees meer...]an die mensen die triumeq innemen, neemt ht vet van je lichaam af? bij die stribild die ik eerst had wel.

09-12-2015 | Vrouw | 25
dolutegravir/abacavir/lamivudine (950mg)
HIV
Bijna een jaar na hiv-infectie gestart met Triumeq. Eerste 2 dagen misselijk en hoofdpijn, daarna hield de hoofdpijn nog een weekje aan. Verder geen problemen, ik sliep ook prima! Omdat ik de pil om 7 uur 's ochtends inneem, doe ik dit ook wel eens op een lege maag. Dan merk ik dat ik een uur later toch wel misselijk word (soms ook met zweten). Ik eet er dus altijd iets kl[lees meer...]eins bij, al is het maar een stukje ontbijtkoek. Verder nergens last van. Heel makkelijk in te nemen (soms doe ik het zelfs zonder water). Na 3 maanden viral load ondetecteerbaar en CD4 753 (voorheen 400).

15-01-2019 | Man | 26
HIV
In april 2014 is er bij mij HIV geconstateerd. In september 2014 begonnen met Triumeq vanwege de eenvoud; 1 pil per dag en je hoeft er niet bij te eten. Mijn viral load was bij de eerste controle in het ziekenhuis al ondecteerbaar. De pil nam ik elke dag om 19:00 uur 's avonds in. Lichamelijk had ik vooral de eerste paar dagen het gevoel dat ik erg vermoeid was en op elk m[lees meer...]oment flauw kon vallen. Doorgezet en zeker 3,5 jaar vrijwel geen klachten ondervonden. Tot een halfjaar geleden (+/-Juli 2018) kreeg ik een soort 'waas' rondom mijn hoofd( hier kom straks op terug). Ik kreeg daarbij een neerslachtig gevoel en had ik last van depressieve gevoelens. Ook kreeg ik last van paniekaanvallen. In die periode ben ik naar een psycholoog gegaan en heb ik veel gesprekken gehad met verpleegkundigen en mijn internist van het ziekenhuis. In samenhang besloten om over te stappen op andere combinatie; Descovy en Raltegravir. Een aantal weken na de overstap merkte ik al verschil. Deze 'waas' rondom mijn hoofd verdween geleidelijk. Ik kon weer fris en helder kan nadenken. Momenteel ben ik blij dat ik ben overgestapt. Ik heb minder last van psychologische klachten. Lichamelijke klachten van deze nieuwe combinatie is hetzelfde als bij andere combinatie. Geen duidelijk verschil.

04-05-2016 | Man | 26
HIV
Na mijn diagnose HIV op 8 maart 2016 ben ik op 25 april gestart met Triumeq als HIV remmer. Viral Load van 185.000 en CD4 954 absoluut. Ik kwam erachter na in februari een conversiegriep te hebben gekregen. Triumeq is mijn voorkeursmedicijn, omdat je minder gebonden bent aan een vast tijdstip. Je mag het middel als enige HIV remmer uiterlijk 4 uur voor of 4 uur na je vaste[lees meer...] innametijdstip innemen. Het betreft 1 pil per dag. Ik neem hem 's avonds in ivm voedingssupplementen in de ochtend, daar moet 6 uur tussen zitten. Ook hoef je bij Triumeq niet te eten. De bijwerkingen zijn heel licht en de kans op nier en leverschade zijn bij dit middel ook minder aanwezig, al hebben alle HIV remmers geen goede invloed op de nieren en lever. Al met al zeer tevreden en wachten op een echt geneesmiddel voor HIV!

19-10-2015 | Man | 27
dolutegravir/abacavir/lamivudine (600)
HIV
Na een heftige primaire hiv infectie, waarbij ik met een hersenvliesontsteking, 5 dagen coma en een epileptische aanval ben opgenomen in het ziekenhuis. Ben ik eerst volgegooid met 4 verschillende hiv remmers. Na een maandje ben ik overgestapt op Triumeq. Zoals vaak het geval is heb ik ook bijwerkingen gehad bij de start van Triumeq. De eerste week was ik vrijwel bijwerkin[lees meer...]gloos. In de tweede week had ik last van 3 bijwerkingen: Diarree, Kon slecht in slaap komen (lag elke avond tot 3 uur wakker), Psychisch had ik desinteresse in van alles. Geen zin in werk, sporten, familie en vrienden zien etc. Maar nu, in de vijfde week van mijn behandeling, ben ik bijwerkingloos en helemaal de oude. Voel me gewoon weer "gezond".

10-08-2017 | Man | 28
Super tablet

20-08-2017 | Man | 29
HIV
Half jaar nadat ik hiv opgelopen had begonnen met Triumeq (Cd4: 400 / viral load 10.000). Na 3 maanden Cd4: >800/ viral load ondetecteerbaar. Eerste 2-3 weken lichte last van mijn maag, verder geen bijwerkingen. Na een jaar overgestapt op Rezolsta/ Descocy, omdat ik op de lange termijn zeer depressief werd door de medicijnen. Op den duur kon ik beter aanvoelen hoe subtie[lees meer...]l triumeq mij vermoeide, tussentijds 1x geswitcht naar andere medicijnen en toen ik weer triumeq innam voelde ik het binnen 24 uur. Ik kan het het specifiekst omschrijven alsof er iets zwaars zat op mijn achterhoofd aan de onderkant, een soort klein zwaar wolkje of ruis. Dit resulteerde in vermoeidheid, slecht kunnen focussen tijdens gesprekken, minder tot geen dromen meer tijdens het slapen ervaren (normaal droom ik elke avond tijdens mijn slaap) en uiteindelijk dus ook depressie. Van nature kan ik al episodes van depressie hebben, maar met mijn nieuwe medicijnen tot nog toe geen last meer van gehad. Tip: Neem medicijnen overdag in, ben er achter gekomen dat ik nachtmerries krijg als ik medicijnen vlak voor het slapen gaan inneem (geldt ook voor descovy rezolsta).

17-06-2016 | Man | 31
dolutegravir/abacavir/lamivudine (50)
HIV
omg, lees veel hier net als mijn eigen ervaring. ik begon sinds dec 2015, eerste paar weken was nog goed. maar sinds dec 2014 begon het nachtzweten en zeer vermoeidheid. ochtend had ik droog en bitter mond. overdag helemaal geen energie, ik kon niet sporten, maar ik dacht wacht ff, die VL was idd naar 0 gegaan. CD 4 was ook goed boven 700. feb was beter, ik begon benen ui[lees meer...]t dekkerbed slapen. maar sinds apr is t weer erg geworden. ik heb null zin in niks. en het voelt opgeblazen in de lager rug (nier gebied). ik werd low en depressief. ik denk het is effectief, maar niet iets voor mij. ik ga volgende week naar de dokter. ik wil jullie vragen naar welke zou ik switchen? ik had eerder ook niks gebruikt.

29-06-2015 | Man | 32
dolutegravir/abacavir/lamivudine (1)
HIV
In het begin wat bijwerkingen, maag-darmklachten, misselijk. Waardes waren binnen 1 maand prima hoge cd en een niet meetbaar aantal virusdeeltjes. Fijn dat het met en zonder voedsel kan worden ingenomen. Enige nadeel is de grote van de pil.

30-11-2015 | Man | 33
dolutegravir/abacavir/lamivudine (600/300/50)
HIV
Ben van Eviplera overgstapt op Triumeq, omdat ik daar niet bij hoef te eten. 1 uur na inname krijg ik last van moeheid, hoofdpijn en misselijkheid. Dit verdwijnt een uur later weer. Dezelfde bijwerkingen had ik ook bij Atripla, maar bij dat medicijn was het veel en veel erger. Bij Triumeq valt het eigenlijk wel mee en het comfort van innemen zonder eten vind ik belangrijke[lees meer...]r in dit geval. De effectiviteit is 100%. Virus is en blijft ondetecteerbaar.

08-05-2015 | Man | 34
dolutegravir/abacavir/lamivudine (50Mg)
HIV
Gebruik sinds een paar dagen en geen last van bijwerkingen. Alleen de eerste avond werd ik wakker, neem ze rond 21.00 in, maar toen ik even wakker werd rond 23.30, leek het of dat ik in een wervelstorm zat met mijn hoofd. Dat was alleen de eerste avond. Prima pil.

18-01-2019 | Man | 35
HIV
ik gebruik dit medicijn nu ongeveer +/- 2 a 3 jaar totaal neem het iedere avond in rond 23:30 en heb totaal nergens geen last van heb nog nooit problemen gehad of ondervonden van medicijn. enige wat ik had dat ik direct na aantal maanden al ondetectable was dus mijn 'viral load' was totaal niet meer meetbaar dus ik kon geen andere mensen meer besmetten wat voor mij toch w[lees meer...]el meest belangrijkste was om medicijnen nam omdat ik toen ik het kreeg me er totaal niet op had ingelezen of had voorbereid op hiv dus dacht altijd dat ik ten dode was opgeschreven wat tegenwoordig gelukkig niet meer zo hoeft te zijn mits je je op tijd laat testen en je op tijd begint met je medicijnen.

13-12-2015 | Man | 36
HIV
hoi iedereen, blij dat ik deze site gevonden heb, echt wel belangrijk wat jullie schrijven. ik ga nu beginnen met medicatie.. was 3 jaar bij mn vaste dokter (zonder medicatie, eigenlijk nog niet echt nodig qua waarden, maar recente studies overtuigen mij dat het mss beter is om te beginnen), ze verhuisde toevallig voor een jaar naar een ander ziekenhuis. dus nieuwe dokter/[lees meer...]prof. anyway, hij stelde mij, zonder gewoon medicatievoorstel, voor om mee te doen aan een wetenschappelijk project, gelukkig gebeld naar mijn vorige dokter, ze zei, zeker niet doen, één van de 2, wat je blind krijgt dus, was atripla, heb een geschiedenis van angst, sociale fobie! mss typisch voor een uz:-) dat ze meer bezig zijn met studie dan patient! voor de rest héél content van de mensen in het ziekenhuis hoor! soit, ze zei dat het beste voor mij triumeq was. dat is heel beknopt mijn verhaal :-). Zal later mn ervaringen delen, hoe ik me voel met mn medicatie (triumeq wrschnlk), want is belangrijk om wat objectieve info te kunnen lezen! het ga jullie goed x. ik bedoel maar, een goeie dokter die je kan vertrouwen, vind ik zeer belangrijk! heb er echt slecht van geslapen, ik wil wel iets goed doen, wetenschap helpen, maar niet ten koste van mn gezondheid weetjewel!

02-10-2015 | Man | 36
dolutegravir/abacavir/lamivudine (600/50/300)
HIV
was eerste maand heel enthousiast, geen bijwerkingen behalve beetje vroeg wakker en niet kunnen slapen. Maar na 3 maanden merkte ik een gedragsverandering. ik werd destructief, ging steeds maar tot het gaatje. Overmatig drugs en drankgebruik waar ik eerst geen problemen mee had. beetje depressief ook. Werd er kortom niet blij van maar zulke bijwerkingen zijn wel heel sluip[lees meer...]end en moeilijk te duiden. Ben nu overgestapt (naar rezolsta en Kivexa)en voel me weer `de oude.` Mijn internist voelde zich ook genaaid door de fabrikant omdat hij veel psychische klachten tegenkomt, waarvan niets in de bijsluiter staat.

19-10-2015 | Man | 37
dolutegravir/abacavir/lamivudine (1)
HIV
Binnen 2 maanden na de diagnose HIV positief gestart met medicatie, Triumeq dus. en buiten dat ik de eerste dag mijzelf wat dronken voelde (raar gevoel in mijn hoofd bij snelle bewegingen en milde concentratieproblemen) totaal geen negatieve effecten gemerkt. Ik ben nog afwachtende met betrekking tot de uitkomst van mijn viral load meting. dus wat betreft de effectiviteit[lees meer...] kan ik nog niets zeggen (maar moest het wel invullen), maar ik zal zsm daar een update over doen.

05-09-2015 | Man | 38
Aids
cd4 op 450 detectie voor triumeq <25 NA TRIUMEQ een blips tot [nu]38 dit zou van de overgang van medicatie kunnen zijn! geen bijwerkingen ervaren, het formaat van de pil is te doen, net iets groter dan truvada [en daar neem je vaak nog 2 andere pillen bij in] we de eerste nacht wakker gelegen, daarna niet meer!