Ervaringen met Betaferon

Pegasys (8 meningen)

06-11-2018 | Vrouw | 47
interferon beta-1b (9,6)
MS (multiple sclerose)
Ik ben na 1 jaar MS te hebben, begonnen met Betaferon. Toen nog met de hand injecteren. Dit ging eigenlijk best goed. Toen ik zwanger werd, ben ik gestopt, maar na 20 weken zwangerschap en diverse solumedrol kuren verder, heeft de neuroloog geadviseerd weer te beginnen. Direct nadat ik weer begonnen was, gingen de MS klachten weg. Dus het werkt idd. Nu na bijna 19 jaar voe[lees meer...]l ik me om de dag niet lekker, en heb ik samen met de neuroloog besloten om met iets anders te beginnen, niet omdat het niet meer werkt, maar omdat ik teveel bijwerkingen ervaar.

25-03-2015 | Vrouw | 47
interferon beta-1b (9,6)
MS (multiple sclerose)
Na de start met betaferon (mei 1997) ben ik flink beroerd geweest. In 3 maanden tijd ± 15 kilo afgevallen en alle voorgaande terugvallen kwamen weer opzetten. Ditmaal heftiger en nieuwe verschijnselen. Na bijna 18 gebruik van betaferon is er geen plaats meer onaangedaan op de bruikbare injectieplaatsen . Krijg last van een zere huid en dan met name op mijn benen en buik[lees meer...]. Die plekken op mijn benen bemoeilijken vaak het 'soepel' lopen . Na al die jaren (diagnose MS in 1992) ben ik nog steeds werkzaam en redelijk mobiel. Als ik er maar vanuit mag gaan dat de betaferon hier aan heeft bijgedragen is het die zere plekken zeker waard.

06-08-2012 | Vrouw | 44
interferon beta-1b
MS (multiple sclerose)
De eerste maanden in 1997 verliepen vrij heftig. Alle symptomen/uitvallen die sinds halverwege 1990 geweest waren kwamen in alle heftigheid terug. Ook kwamen er meer uitvallen bij. Van april 1994 tot en met juni 1999 heb ik 6x een methylprednisolon kuur gehad daarna niet meer. Je zou kunnen zeggen dat de ziekte nu stabiel is. Schijn bedriegt; het gaat nu langzaam maar z[lees meer...]eker een beetje achteruit. Maar na ruim 20 jaar heb ik geloof ik niet zo heel veel te klagen. Al met al denk ik dat de betaferon zijn werk goed heeft gedaan en nog steeds doet.