Ervaringen met Copaxone

glatirameer

MS (multiple sclerose) (52 meningen)
Systemische sclerose (0 meningen)

Avonex (55 meningen)
Rebif (23 meningen)
Plegridy (14 meningen)
Pegasys (8 meningen)
Betaferon (3 meningen)

22-12-2010 | Vrouw | 47
MS al 17 jaar
Het prikken is geen probleem. De huiduitslag daarentegen wel. Ik verga van de jeuk nu na twee en een halve maand. Ik heb hormonenzalf geprobeerd, maar dat mag maar twee keer per dag. Nu smeer ik me rot aan mentholgel en gebruik na het spuiten gelijk mentholgel en het ijspackje want het brand nog flink. Hoe lang jeukt het nog?? De huid wordt ook altijd rood een dag, en a[lees meer...]ltijd een knobbel.

23-10-2010 | Vrouw
MS - Remitting Relapsing
Als eerste merkte ik dat ik minder vermoeid was. Echter, na 3 maanden begonnen de allergische reakties die door de Copaxone verpleegkundige als IPIR (onbegrepen reaktie) werden uitgelegd en ik moest gewoon doorspuiten... Na 6 maanden kreeg ik dus een anafylactische shock die ruim 30 minuten duurde. Ik moest acuut stoppen met het gebruik van Copaxone.

07-09-2010 | Vrouw
Oogaandoening
ben sinds 3 maanden met copaxone gegonnen.eerder 9maanden betaferon gespoten,waardoor ik konstant iedere dag grieperig was,zweten,nekklachten had,waardoor ik een zeer slechte nachtrust had.Deze klachten zijn verledentijd dankzij het inmiddels gebruikte medicijn copaxone.Ik hoop in de toekomst dat de ms hierdoor voor mij stabiel blijft,zoals het nu gaat ben ik zeer tevreden[lees meer...]!!Godzijdank

14-04-2010 | Vrouw
MS
prima om dit medicijn te gebruiken om niet verder achteruit te gaan met MS. Helaas krijg ik, ivm MS, wel (weer) een Prednisonkuur volgende week. Het is heel jammer dat er nog steeds geen mdecijn is om MS ´weg te krijgen`.

01-03-2010 | Vrouw
MS
Om niet verder achteruit te gaan blijf ik trouw dit medicijn gebruiken.

15-12-2009 | Vrouw
Vanwege MS
heb er nauwelijks ervaringen mee gehad. Ik ga uit van wat de neuroloog zegt: mijn toestand gaat niet verder achteruit en ik heb (gelukkig) nog geen krukken of rolstoel nodig.

15-12-2009 | Vrouw
MS
Ik gebruik het al zeker 5 jaar en ik heb zo goed als geen MS-klachten, op mijn ogen na dan.... Jammer dat het elke dag via een onderhuidse injectie moet worden toegediend, maar daar ben je ook zo aan gewend. Je krijgt er wel wat verharding in de huid door en soms een rode plek direct na het spuiten, maar door elke dag op een andere plek te spuiten is daar goed mee om te ga[lees meer...]an. Vervelend is wel dat je na het spuiten een hyper kunt krijgen, dat is behoorlijk vervelend. Ik voel het dan gelijk in mijn maag, krijg een rood en warm gezicht en krijg het benauwd. Dit duurt bij mij korter dan ong. 3 minuten, dan is het weer over. Moet zeggen dat ik het de laatste jaren misschien max. 2 jr per jaar heb, dus dat valt mee. Ik weet niet hoe het met mij zou zijn, als ik dit medicijn niet zou gebruiken... maar het gaat behoorlijk goed met me nu ik dit medicijn gebruik. Dus stoppen is geen optie. Helaas weet je niet wat dit medicijn op de lange termijn met je doet. Zwanger worden is niet toegestaan als je dit medicijn gebruikt.

12-08-2009 | Vrouw
Multiple sclerose
Na het lezen van de bijsluiter heb je eigenlijk geen puf om er mee te beginnen, je hebt al genoeg aan een lijf dat niet doet wat je wilt. Na 3 maanden merkte ik goed het verschil, meer energie en ik kan nu na ruim een jaar zeggen dat ik veel stabieler ben. Ik heb geen schub meer gehad. De huidirritatie word na langer gebruik zeker minder. Het blijft natuurlijk een nadeel d[lees meer...]at het iedere dag onderhuids gespoten moet worden, toch ben ik een tevreden gebruiker en er blij mee!