Ervaringen met Copaxone

glatirameer

MS (multiple sclerose) (52 meningen)
Systemische sclerose (0 meningen)

Avonex (55 meningen)
Rebif (23 meningen)
Plegridy (14 meningen)
Pegasys (8 meningen)
Betaferon (3 meningen)

22-01-2013 | Man | 58
MS (multiple sclerose)
sinds 05 2005 gediagnostiseerd r.r MS. Na een eerste kuur met solumedrol 14 maanden geen last toen weer een kuur die 16 maanden werkte!!! Nu inmiddels 11 kuren gehad waar ik van baalde ( symptoon behandeling ) dus 10 december vorig jaar overgestapt op copaxone met gebruik van de prikpen is dit 100% meegevallen eitje piep (Prik) . Geen last van bijwerkingen o.i.d. hoop d[lees meer...]at het zo blijft.

19-12-2012 | Man | 37
MS (multiple sclerose)
heb aan mijn 34 jaar, gedeeltelijk door mijn werk en andere stressfactoren, een opstoot gekregen met een slechte afloop, volledige verlamming van de onderbenen en dijen, na medisch onderzoek en lumbale punctie hadden ze MS vastgesteld, ben dan goed opgevangen door mijn neuroloog en samen hebben we de mogelijkheden omtrent de medicijnen overlegd, doordat het eenvoudigte en [lees meer...]minst pijnlijk klonk, besloot ik voor het medicijn copaxone te kiezen, na possitieve ingesteldheid en dagelijks te oefen in combinatie van de injectie's kan ik nu toch weer all een tweetal km wandelen, mits bijwerkingen, ben ik tevreden van het resultaat, hopend ik terug redelijk zou kunnen functioneren in de toekomst, maar daar is men eerlijk over en kan men geen garantie's geven hoe het leven verder zal verlopen, het enige ik nog zou willen zeggen, tracht positief te blijven.

07-02-2012 | Man | 31
glatirameer
Hallo, ik ben gediagnostiseerd met een multiple sclerose in 2009 na 2 aanvallen gehad te hebben... Ik ben 31 en ik neem elke dag copaxone, Ik prik me nu al 8 maanden, in het begin is het moeilijk als ze zeggen dat je je elke ochtend moet prikken, maar goed, het gaat en eerlijk gezegd doet het geen pijn. De enige bijwerkingen die ik kan hebben zijn is jeuk en na twee maand[lees meer...]en heb ik mezelf geleerd me niet meer te krabben, zelfs als mijn lichaam het vraagt en het werkt best goed voor het moment, maar laten we het afkloppen...

21-09-2010 | Man
Multiple Sclerose
De eerste maanden erg wennen. Heb veel met ijs-kompressen gewerkt om de pijn te verzachten, maar al snel was dit helemaal niet meer nodig en heb ik helemaal geen last van het injecteren meer. Sinds het begin van het gebruik ervan, drie jaar geleden, geen enkele schub meer gehad!! Ben er erg blij mee.

12-08-2010 | Man
Multiple Sclerose
Ik spuit nu alweer bijna drie jaar Copaxone. Hoewel ik me lange tijd heb verzet om ermee te beginnen, raad ik het een ieder die al eens een Schub heeft gehad, om hiermee zsm te beginnen. Zelf sinds 2003 MS, diverse Schubs gehad, tot het gebruik van Copaxone in 2007! Even moeten wennen aan het gebruik, maar ben er nu erg blij mee!

18-03-2010 | Man
glatirameer (20mg/ml)
Multiple scleroses
sinds 3 maanden spuit ik dagelijks Copaxone. In het begin heftige huidreactie die nu zijn afgenomen. Het spuiten gaat wisselend goed en slecht, soms pijnlijk soms helemaal niet. De nawerking van de spuit varieert van gedurende langere tijd brandende pijn tot slechts enkele minuten enige pijn. Bedoeling is om langer mobiel te blijven dus zichtbaar resultaat is er niet.

25-12-2009 | Man
MS
Nauwelijks last van bijwerkingen. Heb de indruk dat het beter werkt dat het middel dat ik daarvoor had. Zag eerst op tegen dagelijks injecteren, maar dat valt reuze mee omdat het een een kleine naald is en de injectie niet diep is.

29-11-2009 | Man
MS klachten
Ik weet niet wat de precieze bijwwerkingen zijn in mijn lichaam op lange termijn. Ik weet wel dat het de laatste drie jaar goed gaat met me. Ik ben in twijfel over de periode hoe lang nog door te gaan hiermee. Je zou zeggen als het goed gaat is het beter te stoppen met spuiten. Medicijnen hebben mijninziens altijd twee kanten. Ik geloof nog altijd in genezing! Jan